Jump to content

Senzor nivel ulei motor


shkoda
 Share

Postare recomandată

nicureddogsflo

am patit o problema cu masina se desfacuse suportul busonului de umplere cu ulei ce este prins de capacul de la culbutori si arunca ulei, am pierdut un litru de ulei si nu sa aprins nici un senzor , dar vreau sa stiu pentru viitor cam cu citi litri de ulei poate sa mearga efectiv masina fara sa stric motorul stiind ca in baia de ulei la 1,9 tdi intra 4 litri dar nu sunt toti folositi ci mai ramine si o rezerva , mentionez ca echiparea este elegance iunie 2006 ,oricum nu ma intereseaza daca are senzor sau nu pt ca oricum la 2 zile verific joja de ulei

Modificat de nicureddogsflo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • xxnelu

    21

  • Al Bundy

    8

  • DragosR

    8

  • garfield

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cert lucru ca n-ai senzor ( mie la 250 ml lipsa mi-se aprinde becul galben), si 2. empiric cred ca sub 2 litri de ulei ai putea incepe sa ai probleme...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nicureddogsflo - daca ai pierdut 1 litru de ulei si nu ti s-a aprins nimic in bord inseamna ca nu ai senzor de nivel ulei pe masina sau ca nu functioneaza. Ca sa afli daca ai sau nu senzor pe baia de ulei da jos scutul si vezi. Ai mare grija sa nu o scapi sun nivelul minim de pe joja ca poti strica axa cu came. Sunt destul de sensibile motoarele PD in acesta privinta.

empiric cred ca sub 2 litri de ulei ai putea incepe sa ai probleme...

Sincer sa fiu ma indoiesc ca daca ramai cu jumatate din capacitatea baii de ulei (adica 4l) mai ramane intreg motorul... Si sub un litru deja pot apararea probleme, fara doi litri nu mai vorbim...

Mare atentie deci, ungerea si racirea sunt vitale motorului!

Modificat de x-tremist
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MY 2007 au, 2008 nu. 2009 și FL-ul nu știu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FL-ul meu are.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MY 2007 au, 2008 nu. 2009 și FL-ul nu știu...

Nici MY 2007 nu .. eu am masina din mai 2007 si nu are senzor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate conteaza si tara pentru care e facuta. A mea e 02.2005 deci MY2005 si are. Provenienta: Nemtia :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ca are importanta si tara pentru ca difera intervalele de service... in europa de vest sunt intervale variabile cu uleiuri long-life si reviziile sunt din 30 in 30 de mii de km .. de aici si senzorul respectiv (care e si de calitate al uleiului nu numai pentru nivel). S-a mai discutat nu stiu de ce reluam de 100 de ori aceleasi subiecte ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Buna ziua! Imi cer scuze daca s-a mai intrebat asa ceva, eu am citit toate cele 6 pagini si nu am gasit o problema similara.

La masina personala, Skoda O2 02.2007...mi se aprinde martorul galben de ulei cu "check oil level". Nimic ciudat, la fosta masina, tot 1,9 Tdi, se aprindea destul de des...ca lua mai bine de 1 litru la 10.000km. Problema e ca eu am ramas invatat sa verific uleiul constant, cu vreo 300km in urma era pe puncte pe joja, in limita superioara, in 4000km de la revizie scazand cam 2 puncte. Ridic capota, sunetul motorului normal, fara pete de ulei pe asfalt(m-am gandit la baie sparta). Opresc. Pornesc si martorul dispare( am aflat aici cum e cu resetarea la 100km). Verific a doua zi uleiul...pe puncte, hai sa zic ca a mai scazut un punct de la ultima verificare~ 400km). Ar putea sa apara aceasta atentionare de la calitatea uleiului?( revizie la VW Piatra Neamt, ulei Mobil 501.01, 5w30). La fosta masina puneam 5w40. Sa fie 5w30 prea subtire pentru iarna? Am vazut ca senzorul e sub baie. Se poate sa-l afecteze apa sau zapada, nu stiu daca pot ajunge la el sau nu, da iau si asta in calcul).

Masina este 1.9 Tdi, 105 cai, din 2007, adusa din Germania, 102.300km ( iesiti reali la verificarea VIN-ului, adica reviziile din calculator se potriveau cu cartea). La revizie , la 98000, la Cybernet Piatra Neamt, am facut si diagnoza si a iesit tot in stare optima de functionare( mai putin lamelele stergatoarelor).

Multumesc anticipat pentru raspunsuri.

O seara frumoasa!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Am citit topicul si nimeni nu a spus clar ce este acel senzor de langa filtrul de ulei. E cel de presiune?

Intreb pentru ca:

...

Presiunea de ulei este data de senzorul de presiune , montat in rampa centrala ( de obicei ) si averizeaza cu lumina rosie lipsa presiunii minime necesare functionarii in conditii de siguranta pentru motor ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Langa filtrul de ulei nu poate fi decat, senzorul de presiune. Cel de nivel/calitate (daca la el te gandesti) este montat pe baia de ulei, mai exact, pe partea inferioara a baii.

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Revin si eu cu o problema legata de martorul de ulei. Acum o saptamana venind dinspre Constanta spre Bucuresti mi s-a aprins martorul de ulei in bord intermitent culoare portocalie. Am tras pe dreapta am pus cam 150 de ml si am plecat mai departe, asta find pe la Medgidia. Dupa un timp ajungand mai la 20 de km de Bucuresti, s-a aprins iar. Am mers cu el aprins pana in fata blocului unde dupa ce am lasat motorul sa se raceasca am completat cu aprox 250 de ml de ulei. In aceeasi zi am plecat cu masina intr-o exursie prin tara. Dupa o saptamana de mers am facut aproape 2000 km fara probleme de atunci, pana azi cand venind din nou de la Constanta spre Bucuresti mi s-a aprins martorul de ulei intermitent cel cu portocaliu. Mai intati mi s-a ars un xenon de faza scurta pe la km 60 (afara era noapte), dupa inca vreo 10 km mi s-a aprins in bord indicatoarele de service adica pompa de ulei cu galben si chestia aia cu Service in 1800 km. Cand am ajuns pe centura a inceput sa bipaie de doua-trei ori check oil level. Deja ma gandeam ca nu mai ajung in Bucuresti la cum curgeau alarmele in bord. In fine, azi am verificat uleiul la joja. intr-adevar era spre minim. am turnat vreo 500 ml si nimic. martorul e tot aprins aceeasi poveste check oil level desi pot sa spus ca este putin peste maxim. vreo idee? e posibil sa fie senzorul dus?(eu stiu ca la senzorul de ulei daca e dus da sensor oil workshop) sa fie presiunea uleiului oare?

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiunea scazuta la ulei face ca martorul sa fie aprins pe culoarea rosie.

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin la aceasta problema. Deci in dimineata asta inainte sa plec la munca am deschis capota de data asta cu cheia in contact si am mai completat vreo 150 - 200 de ml. Dupa ce am inchis capota, am scos cheia din contact si am pus iar contactul. Minune!!!! s-a stins!!!! dar tot nu am o explicatie pentru cele intamplate.

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ulei ai pus la ultima revizie? Acel senzor de nivel este si de calitate a uleiului ,cred ca trebuie schimbat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ulei am pus Castrol Turbo Edge 5W40 full syntetic si cu asta am si completat pe parcurs.


acum s-a stins pare ok. pana la urmatoarea revizie mai am 1900 km imi arata in bord, iar daca fac un calcul intre revizii am completat in total cu cel de azi dimineata 1.5 L de ulei. Nu mi se pare mult tiinand cont ca a mancat jaratec precum calul lui Harap-Alb toata vara pe autostrada soarelui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi, senzorul acela nu e asa destept, nu gusta, nu miroase nu palpeaza uleiul ca sa isi dea seama ca nu mai este bun. El doar trimite niste date (la masinile cu interval service variabil) in baza carora calculatorul decide cand trebuie schimbat uleiul. 

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_224.pdf e ceva de citit pe la pag 15-16in sensul acesta.

 

Avertizarea de nivel minim este o alta functie in afara de cea de mai sus.

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Karikundji,

tu ai mai multe lucruri, fara legatura unul cu altul :

= becul ars, este total independent de treburile din motor

=avertizarea cu km de service sau schimb ulei nu are nici-o legatura cu senzorii ci doar cu kilometrajul parcurs si inregistrat la bord

=nici senzorul de nivel, nici cel de presiune ulei nu stiu ce tip de ulei ai pus tu in motor si cit de bun mai este la un moment dat. Faptul ca ti-a indicat o atentionare nivel de ulei, desi spui ca pe joja mai aveai ceva peste minim nu strica nimic ( poti schimba senzorul de nivel cu altul, dar atentionarea inainte de termen este preventiva, deci pe mine nu m-ar deranja)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine la fosta masina (Octavia 2 1.9TDI) se aprindea becul de nivel ulei, atunci cand acesta mai era la jumatate pe joja.

De retinut, ca in momentul in care deschizi capota, senzorul se reseteaza (indiferent daca mai completezi sau nu) pentru 100 de km, iar daca dupa aceasta suta de km sesizeaza in continuare nivel scazut va aprinde martorul in bord, daca nivelul i se pare ok, nu mai aprinde nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect ce zici tu, senzorul senzorul se reseteaza pt inca 100km doar daca ridici capota cu contactul pus, daca scoti cheia din contact si ridici capota o sa vezi ca nu se stinge. In plus nu inteleg de ce acel senzor nu s-a stins dupa ce am pus circa 500 de ml de ulei completare, adica putin peste max, pentru ca el (senzorul declanseaza undeva intre min si max). Intr-un final s-a stins pentru ca am ridicat capota cu contactul pus. Acum astept sa treaca cei 100km sa vad daca se apinde din nou sau s-a rezolvat.

 

lucian.1950, intr-adevar alarmele alea nu aveau nici o legatura una cu alta, una e de bec faza scurta, una de service, si una de ulei dar totusi e nasol sa vi noaptea pe autostrada si la fiecare 20 de km sa ti se aprinda cate ceva prin bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Salut. Dupa un drum mai lung pana in strainatate, am avut neplacerea ca la intoarcere pe autostrada sa se aprinda acest martor. Am oprit, am asteptat putin si am verificat nivelul. Nu era la maxim asa ca am completat cu foarte putin (100 ml). Evident s-a stins si nu am mai apucat sa fac acei 100 km deoarece ajugeam la destinatie. A2a zi, la rece, am verificat nivelul si era perfect. Dupa 300 km mers doar pe autostrada s-a aprins din nou. Precizez ca dupa alti 100 km martorul s-a stins si reaprins iar la 200 km :). Acum nu stiu cum sa procedez. Pot afla daca senzorul este defect sau trebuie schimbat direct? Uleiul are aproape 1 an, dar doar 7000 km. Este posibil sa fie si alta problema? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e o problema la senzor, gasesti stocata eroare pe VCDS.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e o problema cu uleiul, cel mai probabil la senzor ai ceva. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Va salut,

Sunt nou pe aici si banuiesc ca din aceasta cauza nu pot crea threaduri noi. Am incercat totusi sa postez problema intr-un thread pe subiectul problemei mele. Daca era mai indicat sa postez in alta parte, imi asum consecintele.

Am scanat cu vagcom 12 si am erorile: Engine oil temp. Sensor P0196 00 47 - implausible signal si oil level thermal sensor B1041 35 009 - signal high time - maximum.

Am facut schimbul de ulei si am inlocuit cu ocazia asta si senzorul de nivel, tot cu brand Hella. Se pare ca l-am inlocuit degeaba pentru ca erorile persista. Siguranta de 5A aferenta nu pare/nu este arsa. 

Am verificat si mufa senzorului si la prima vedere parea in regula dar nu stiu ce o mai fi pe traseu. As vrea sa verific in continuare cablul dar nu cunosc traseul iar la vedere este foarte putin.

In bord nu am nici un martor aprins, nici nu mi s-a aprins de-a lungul timpului. Masina este pusa pe interval fix, desi am luat-o de noua cu interval variabil. Banuiesc ca senzorul trebuie sa functioneze indiferent de tipul intervalului?

Multumesc in avans pentru pareri.

Modificat de Mircae
Informatii aditionale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cablajul are plus, minus și firul de semnal pana în ceasuri. Masa vine tot din ceasuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!