Jump to content

Senzor nivel ulei motor


shkoda
 Share

Postare recomandată

Iata ca, abia ce imi laudasem masina ca nu a mai consumat nici un strop de ulei, cum s-a intamplat in primii 10.000km, m-am trezit in seara asta cu o surpriza!

Ma intorceam spre casa si undeva "in the middle of nowhere", pe centura Bucurestiului, mi s-a aprins lampa de control!!! Am pus imediat copilotul :) sa citeasca in carte...

Am oprit ceva mai tarziu, am verificat nivelul de ulei.. este la limita dintre zona A si zona B, deci trebuie completat. Am inchis capota si am mers mai departe... lampa s-a stins! Deci, pana in prezent totul a decurs exact cum scrie in carte.. S-a aprins in mers lampa de control, insotita de un semnal acustic, am oprit, am tinut capota deschisa 30sec, dupa care, la punerea contactului s-a stins. Bun, nimic grav... trebuie completat uleiul.

Insa ce ma mira pe mine foarte tare este faptul ca acum 3 saptamani, nivelul era perfect.. undeva sus, in zona B.. chiar asa, in 3 saptamani sa scada incat sa mi se aprinda lampa de control? E normal, sau e posibil ca altceva sa fii cauzat aceasta scadere brusca a nivelului uleiului motor?

Modificat de shkoda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • xxnelu

    21

  • Al Bundy

    8

  • DragosR

    8

  • garfield

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Revin...

Azi dimineata, am verificat iar uleiul, inainte de a pleca.. zona "B", care este zona in care uleiul trebuie sa stea in mod normal, are o zona hasurata, formata din 9 linii punctate.. uleiul era in dimineata asta la a doua linie punctata.. este destul de jos, intr-adevar, dar a mai fost, chiar si in zona "C" care este minim.. si lampa de avertizare tot nu s-a aprins! :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum ai masurat prima data nivelul uleiului ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

si eu am aceeasi problema nu se aprinde nici un bec de avertizare ulei minim. Nu are octavia acest sensor? am completat de doua ori cu cate 1 litru(la un interval de 12.000 km)

am inteles ca nu exista sensor nici pt. placute frana... e adevarat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cele vandute in programul de vanzari pt Ro elaborat impreuna cu Porsche lipsesc unii senzori standard in vest dar si masinile respedctive sunt mai scumpe....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe mine de fiecare data m-a avertizat de ulei pe maxi dot. "check oil level". si pompita galbena care clipea ca la aia de "please refuel".

sa vezi pom de craciun si beep-uri ca am avut si un proiector ars si cand puneam contactul incepea cu "please fasten seatbelt", "please refuel", "check oil level" si "left front fog light defective" si sa vezi beep-uri peste beep-uri. :lol: bine ca nu s-a intamplat decat 1 data :lol:

Modificat de audi_fan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

oameni buni am si eu o intrebare .toata lumea imi zice ca motorul 1.9 tdi mananca ulei si sa se completeze cu ulei.

are octavia 2 senzor care sa se aprinda in cazul in care scade nivelul uleiului sau nu are ca nu mai stiu ce sa cred?

am o octavia 2 maxi trend cu maxi dot pe ea

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...s-a mai discutat aici despre aceasta problema! Unii spun ca are ,altii ca nu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de avut senzor are (asa stiu) dar e bine sa faci treaba asta si manual deoarece mai sint cazuri in care din diverse motive nu iti semnalizeaza lipsa uleiului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Perfect de acord cu Garfield asta vroiam sa spun si eu. Unii spun ca si daciile de acum 30 ani au asa ceva. Logic e sa aiba. Practic s-a mai discutat si (inlclusiv parerea mea) ca MY2008 nu are. Cele mai vechi 2004-2005 e posibil sa aiba. Oricum cred ca imi dau doar cu parerea nu am scos uleiul sa vad daca zice ceva....iar toti cei cu masini MY2008 cu siguranta nu au consumat cat sa ajunga la un nivel de avarie. Asa ca in afara de un experiment sau de cineva care lucreaza in service sau cineva care chiar a ramas fara ulei (dintr-un motiv mult mai serios decat cel de consum exagerat) nu cred ca putem avea o parere cu adevarat valabila :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu toate au senzor de nivel si calitate (ulei) dar, o scadere considerabila a nivelului, va fi semnalata de senzorul de presiune (asta are orice masina :icon_thumright: ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daciile de acum 30 de ani au o sonda de ulei care indica doar presiunea foarte scazuta a uleiului, si nu indica nivelul scazut. Chiar daca motorul are lipsa 1 L de ulei sonda aceea nu va semnala nimic, atata timp cat pompa de ulei este amorsata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa amorsata, inseamna automat, ca exista INCA suficient ulei pentru a nu pune in pericol motorul. Este adevarat ca momentul in care aceasta semnalizare apare (cea a senzorului de presiune), nivelul uleiului a ajuns la un prag (minim) critic si este BINE de oprit imediat si verificat nivelul. Nu stiu in cazul senzorului de nivel (acolo unde exista) care este limita de avertizare; oricum...trebuie sa semnalizeze inaintea celui de presiune, altfel...nu-i vad rostul. Cei care vor sa verifice prezenta/absenta senzorului de nivel, pot vedea acest lucru uitandu-se pe "burta" baii de ulei (eu pe acolo mai am un sensor :icon_thumright: )

LE: KimDiesel - nu doar Daciile de acum 30 de ani duc lipsa de senzor de nivel :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in afara de masura nivelului e responsabil si cu calitatea uleiului.

pentru vizionarea senzorului trebuie inlaturat scutul (pt cei care au) si nu stiu citi se incumeta la asa operatiune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Macar la revizie, cat este pe elevator, poti arunca o privire :lol: ; despre calitate am spus si eu mai sus dar, pentru "prescurtare" nu am reluat si acest aspect. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

al meu imi zice de fiecare data prin intermediul displayului atunci cind pun contactul, iar de gasit il gasesti pe baia de ulei, in partea de jos (discutii pe tema lui sint destule pe forum, atit dupa senzor cit si despre mesajul care apare pe display)

poate ca fiind in limite admise nu a fost nevoie sa reactioneze.

de schimbat e usor: scoti mufa de pe el si desfaci suruburile cu care e fixat de baie, DUPA ce nu mai ai ulei in ea.

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca acest senzor lipseste - atunci o bila neagra pentru Skoda. Trebuie sa stai mereu sa verifici nivelul uleiului cu joja de ulei - ca la Dacia de acum 30 de ani.

Sigur, Dacia nu e singura masina fara senzor de nivel, dar e mai la indemana sa compari cu ea. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am l-am vazut si mai stiu ca s-a si aprins ca a mancat destul dupa ultimul schimb

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca este la G4 din 2002 (chiar azi mi s-a aprins) nu cred ca Skoda nu l-a introdus ca si standard la O2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm, sa intervin si eu. Cam 90% sunt sigur ca el exista pe Octavia2, cel putin pe diesel-uri exista cu siguranta. Maine am sa ma interesez exact cu privire la acest aspect. Ce vreau sa va spun, cu privire la acest senzor: mare atentie pentru ca se reactualieaza dupa 100km de la ultima atentionare pe bord urmata de o deshidere a capotei.

Concret: se aprinde pe bord lampa de nivel scazut de ulei pe bord (galbena); nu se stinge pana nu se deschide/inchide capota (gest care pentru ceasurile de bord semnifica faptul ca s-a verificat/completat cu ulei). N-ar fi nici o nenorocire foarte mare pentru ca am vazut ca in general se completeaza cu ulei la aparitia martorului pe bord( in general clientii suna, chiar daca e 2 noaptea, daca e duminica dupaamiaza ca sa intrebe ce-i cu canita, ce ulei sa puna etc). Nenorocirea mare este daca (Doamne fereste!) se sparge baia de ulei si uleiul nu curge foarte repede din ea ca sa se aprinda matorul rosu de presiune de ulei (se aprinde cand presiunea scade sub 0,7bar) si nici senzorul de nivel nu se actualizeaza; in astfel de cazuri riscul de pagube este mare: as aminti turbosuflanta, care sufera de lipsa uleiului si tachetii hidraulici, cuzineti etc etc).

As vrea sa adaug si un discaimer la ce am spus: tot ce-am spus sunt treburi constatate de mine in activitatea zilnica. Nu sunt pe nicaieri informatii exacte despre timpul/distanta de reactualizare a informatiilor primite de la acel senzor. Promit ca mai caut documentatie si revin cu informatii utile.

Cheers all!

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista si pe benzinare (doar l-am vazut cu ochii mei :o ) , exista si in manualele de reparatii (ambele motorizari)dar, tot din service mi s-a spus ca, nu toate au senzorul de nivel (+temp.). Daca este adevarat...?! O depinde de anul de fabricatie?! :o Te asteptam cu amanunte in acest sens. :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ar fi sa ne luam dupa manual, acolo scrie ca la fiecare alimentare cu carburant este recomandat sa se verifice si nivelul la ulei. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu spuneam de manualele de REPARATII (unde apar reprezentati); ce spui tu, scrie in manualul de UTILIZARE :P ... cati tin cont de aceasta recomandare :) ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nenorocirea mare este daca (Doamne fereste!) se sparge baia de ulei si uleiul nu curge foarte repede din ea ca sa se aprinda matorul rosu de presiune de ulei (se aprinde cand presiunea scade sub 0,7bar) si nici senzorul de nivel nu se actualizeaza; in astfel de cazuri riscul de pagube este mare: as aminti turbosuflanta, care sufera de lipsa uleiului si tachetii hidraulici, cuzineti etc etc).

Hai sa discutam putin acest aspect... si o sa reivn la ce am afirmat ceva mai inainte : "Pompa amorsata, inseamna automat, ca exista INCA suficient ulei pentru a nu pune in pericol motorul. Este adevarat ca momentul in care aceasta semnalizare apare (cea a senzorului de presiune), nivelul uleiului a ajuns la un prag (minim) critic si este BINE de oprit imediat si verificat nivelul. "

Deci...atata timp cat nivelul uleiului in baie, ajunge la sorbul pompei de ulei, asigurand un nivel constant, fara intreruperi (necesare timpului de "revenire" a uleiului in baie), ungerea motorului (parerea mea) este asigurata. Cand nivelul scade a.i. sa apara acele intreruperi la admisia pompei de ulei, acest lucru va duce la scaderea presiunii si implicit semnalizat de catre senzorul de presiune. De aceea spuneam ca, este BINE/INDICAT/OBLIGATORIU ca de la prima "semnalizare" sa fie oprit motorul si de verificat nivelul uleiului.

In conditiile prezentate, nu cred (sa nu spun sigur) ca motorul va suferi vreo dauna... dar, se poate considera aceasta ca fiind o paere personala :blink: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!