Jump to content

Senzor nivel ulei motor


shkoda
 Share

Postare recomandată

Intervin si eu in discutie pentru ca sunt interesat de acesti senzori (chiar daca am Audi nu Octi2) si nu am impresia ca si-ar face in toate situatiile "datoria". Am trecut printr-o experienta neplacuta destul de recent (unii stiu despre faptul ca mi-a crapat turbina) si nu am fost avertizat de nici un senzor. Totusi ulei nu se mai vedea pe joja de loc...era uscata. Nimeni nu mi-a oferit nici o explicatie pentru asta.

Se aprind teoretic in bord doua avertizari: una galbena care indica faptul ca nivelul (sau presiunea) este scazuta si trebuie sa verifici nivelul si o a doua avertizare rosie care implica oprirea imediata. Am avut o singura data avertismentul "galben", cand mi-a papat ulei intre 2 schimburi (dupa 12,000 km) si am completat cu aprox 500 ml. Dar atunci cand mi-a crapat turbina si s-a dus tot uleiul in intercooler si evacuare, de ce nu a "tipat" nici un senzor? (din moment ce m-a avertizat la un moment dat. mi-e greu sa presupun ca este defect). Cred ca cel mai sigur este un ceas de presiune ulei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • xxnelu

    21

  • Al Bundy

    8

  • DragosR

    8

  • garfield

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Esti convins ca turbina ti-a "crapat" din cauza lipsei de (presiune) ulei? :blink: Nici dupa momentul in care a cedat turbina nu s-a aprins niciun martor de ulei? ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu nu, rapier cred ca a vrut sa zica altfel:

A crapat turbosuflanta (s-a rupta axul) si uleiul ce asigura ungerea a ajuns ori in evacuare, ori in admisie; pierderea masiva de ulei nu i-a fost avertizata pe bord, a.i. omul a constatat ca era inconstient de lipsa uleiului din baie.

Nelu, revenind la discutia noastra: mi se pare putin dubios gandita situatia: presiune nominala de ulei la turatie de ralanti ar trebui sa fie undeva la minim 2 bar (asa zice cartea si este si verificat). Nenorocitul de switch de presiune de ulei aprinde martorul in bord daca presiunea scade sub 0,7bar. Iti dai seama ca lipsesc 1,3bari pierduti, si asta numai la turatie de ralanti. Daca socotim lucrurile la turatie de sarcina partiala sau maxima (d.p.d.v. al incarcarii motorului), lucrurile se schimba: presiunea de ulei in turatii trebuie sa fie maxim 7bar (din ce-am masurat am vazut ca sta pe la 6-6,5bar). Deja ma iau ametelile cand ma gandesc. Nu stiu ce parere aveti voi dar eu nu sunt dispus sa risc. Am patit si eu sa lovesc masina pe dedesubt, noroc ca la mine, desi e baia tot de aliaj usor, e mai sus baia de ulei si n-a fost afectata. De fiecare data insa m-am oprit si am verificat nivel de ulei, posibile scurgeri.

Bun, discutam si de prezenta senzorului de nivel de ulei pe Octi2. Am avut azi surpriza sa constat ca sunt octavia 2, my2008, motor BXE (1,9TDi) fara senzor de nivel de ulei. Deci este bine sa verificati fiecare in parte prezenta acestui senzor. Nu stiu inca care sunt criteriile dupa care acest senzor se monteaza sau nu.

Despre functionarea senzorului n-am avut inca timp sa ma documentez.

Cheers all!

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, este varianta pe care a descris-o BLiTZ. Nici dupa pierderea uleiului nu mi s-a aprins nici un martor. Stiam ca se duce uleiul si am verificat joja si asa am constatat lipsa. O sa urmaresc in continuare discutia, poate se aplica si la mine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Blitz avizat ca de obicei. Asa cum banuiam (am spus mai demult) eu am 1.9 TDI BXE MY2008 si de cand am facut studiul acela comparativ al VIN-ului meu (de Elegance for Romania) cu cel al unei masini pentru Germania (fabricata in aceeasi saptamana) erau niste diferente in zona de ulei. Si am spus de atunci ca s-ar putea sa nu aiba.....imi confirmi temerile. Ce sa mai zic decat ....batrana JOJA :( Si cum eu am Elegance care e maxim in Romania si cu o grama de dotari sunt 2 explciatii posibile. Asa sunt cerute de Porsche Romania (tot ei le cer doar cu 2l de motorina apropo si nu cu jumatate de rezervor ca in alte tari). Se aduna euro cu euro la volum mare....Eu cred ca nu exista MY 2008 cu senzor de nivel pentru Romania. Sau poate doar la RS sau varful de gama ca motorizari dar ma indoiesc ca exista si acolo.

Modificat de AndreiO2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fratele meu, are O2, se intampla sa se aprinda becul/ respectiv afisat pe comp "verificare nivel ulei", dar de obicei chiar daca nu completeaza imediat, doar verifica, becul se stinge si se mai circula cu masina cateva zile. Poate exista o problema la senzorul de nivel? Adica odata ce apare buba ca nu este suficient ulei, cum poate disparea semnalul chiar daca nu se completeaza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu nu, rapier cred ca a vrut sa zica altfel:

Nelu, revenind la discutia noastra: mi se pare putin dubios gandita situatia: presiune nominala de ulei la turatie de ralanti ar trebui sa fie undeva la minim 2 bar (asa zice cartea si este si verificat). Nenorocitul de switch de presiune de ulei aprinde martorul in bord daca presiunea scade sub 0,7bar. Iti dai seama ca lipsesc 1,3bari pierduti, si asta numai la turatie de ralanti. Daca socotim lucrurile la turatie de sarcina partiala sau maxima (d.p.d.v. al incarcarii motorului), lucrurile se schimba: presiunea de ulei in turatii trebuie sa fie maxim 7bar (din ce-am masurat am vazut ca sta pe la 6-6,5bar).

De acord cu tine, privind presiunea dar, atata timp cat pompa are de unde sa traga ulei, nu vad cine/ce sa duca la scaderea presiunii - pentru ca discutam aici doar despre "nivel", defectele care pot duce la acest lucru (scaderea presiunii) nu le luam in calcul . Nici pe vremuri, cand nu existau senzori de nivel, nu s-au calat motoare la aprinderea "becului" pt. (presiune)ulei, decat daca, asa cum am mai spus, omul continua sa mearga cu masina...in loc sa opreasca si sa vada despre ce este vorba.

In plus, asa cum ai confirmat si tu, sunt modele care nu au senzor de nivel...in consecinta, scaderea drastica a nivelului trebuie semnalizata cumva si singurul "responsabil" de aceasta sarcina, ramane senzorul de presiune.

Normal ca, cel mai bine este de verificat (periodic) nivelul :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fratele meu, are O2, se intampla sa se aprinda becul/ respectiv afisat pe comp "verificare nivel ulei", dar de obicei chiar daca nu completeaza imediat, doar verifica, becul se stinge si se mai circula cu masina cateva zile. Poate exista o problema la senzorul de nivel? Adica odata ce apare buba ca nu este suficient ulei, cum poate disparea semnalul chiar daca nu se completeaza?

pentru ca odata ridicata capota, senzorul se reseteaza pentru 100 km, in cazul in care nu s-a completat cu ulei. daca s-a completat nu se mai aprinde. daca nu s-a completat dupa aprox 100 km se reaprinde. si eu am mai facut schema asta pentru ca nu aveam cum sa ajung sa iau un bidonas si n-aveam chef sa-mi clipeasca avertizarea pe maxi-dot.

oricum, informatiile pe galben sunt avertizari. daca sunt pe rosu e grav, sunt urgente si trebuie sa opresti motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...mare atentie pentru ca se reactualieaza dupa 100km de la ultima atentionare pe bord urmata de o deshidere a capotei....

Doar spusesem si eu acelasi lucru mai sus, la postul nr. 16; dar asta e, lungim topicurile de pomana.

:argue: audi_fan: foarte bine explicat cu avertizarile! o posibila explicatie a faptului ca informatia de la senzorul de nivel se reactualizeaza asa greu! Nu ma gandisem!

Cheers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru cazurile in care senzorul exista si la un moment dat el nu semnalizeaza nivelul scazut al uleiului o explicatie nu ar putea fi si obturarea cu diverse mizerii si cauciucuri a orificiului de la partea inferioara a senzorului?? acum e interesant sa stim si nivelul uleiului din senzor respectiv baie la care incepe sa reactioneze indicatorul din bord(daca nu se afla o sa scriu eu despre asta cind il voi inlocui)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La alte masini am vazut senzorul si e f. simplu - are 2 inele de contact, si este sau un senzor rezistiv sau capacitiv. Daca e la fel la Skoda, atunci se explica de ce functioneaza numai cand motorul e oprit. In mers, zona activa a senzorului e stropita cu ulei si ca atare nu poate masura.

Si eu astept o O2 MY2008, asa ca o sa verific daca am sau nu senzor. Lipsa senzorului nu cred ca e o problema, dar o sa lipseasca si cablajul lui :rolleyes: Mai vedem. Nu cumva o fi o legatura intre Maxi-Dot si prezenta senzorului??

Cat despre presiune, ungerea in motoare si turbo se face la limita (adica nici fluida, nici uscata). Asa ca nu prea conteaza presiunea de ungere, atat timp cat suficient ulei ajunge la "locul faptei". Cam toate motoarele pe care le-am vazut au avut pragul de jos al presiunii intre 0.3 si 0.6 bar. O presiune mai mare de 1 bar in rampa nu aduce nimic in plus dpv al uzurii ci da doar o indicatie asupra viscozitatii uleiului. Din pacate, parametrul dinamic f. important la PD - HTHS - nu se poate deduce din presiunea in rampa la o anumita temperatura. Si functie de valoarea HTHS apare sau nu uzura arborilor cu came, ax turbina, etc.

Modificat de Pisicutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte tare, o domnisoara sa se priceapa la detalii tehnice la o masina :icon_rendeer:

referitor la senzorul de ulei, sa stii ca se aprinde in mers. mie mi s-a aprins in mers la viteza constanta (in jur de 40km/h) precum si la 120km/h la talpa intr-a 4-a. si am maxi-dot, iar masina e din sept 2005.

Modificat de audi_fan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa arata senzorul de ulei de pe baie; pe tija are 2 orificii care permit uleiului sa circule (cu nivel liber) pe verticala.

post-1792-1198665011_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt passat aveti o poza?

difera?e la fel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta e de vw-audi; cred ca si la skoda e la fel (nu am gasit poza pe net)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant aspectul cantitate/calitate ulei...Mie mi s-a aprins avertizarea aia dupa vreo 1500km de mers pe autostrada,am verificat nivelul si era aproape de maximum, dar parea foaaaarte fluid! Am schimbat uleiul, acum(dupa cca 10000km) mi-a aparut din nou-de data asta chiar e nivelul scazut. Deci la masina mea (din 2006) exista si isi face treaba!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta e de vw-audi; cred ca si la skoda e la fel (nu am gasit poza pe net)

Din ce-am vazut la revizie...tot ala este :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant aspectul cantitate/calitate ulei...Mie mi s-a aprins avertizarea aia dupa vreo 1500km de mers pe autostrada,am verificat nivelul si era aproape de maximum, dar parea foaaaarte fluid!

Eu nu cred ca vascozitatea conteaza pentru senzorul asta!! Ar fi bine sa fie asa dar...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din experienta mea de 50 de mii km cu octavia mea pot sa spun ca senzorul exista pentru ca mi s-a aprins de 2 ori avertizarea galbena.Nu e grav, din cate am inteles e normal cam dupa 12 mii de km de la precedentul schimb de ulei sa semnalizeze o scadere a nivelului uleiului cand acesta este cam la treimea inferioara a marcajului jojei.Am completat cu cateva sute de ml de ulei si s-a stins.Totusi a 2-a oara cand mi s-a aprins s-a aprins dupa doar 3 000 de km, dar ii suspectez pe cei de la service ca si-au batut joc de schimbul meu de ulei si ca nu mi-au pus tot uleiul care trebuia pus.A patit cineva ceva asemanator?Sau ar trebui sa imi fac griji ca mootorul meu consuma ulei ca o dacie de 20 de ani in conditiile in care nu am forjat-o?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

xxnelu, sa inteleg ca l-ai demontat la revizie?daca da, de ce?

se poate face o curatare sau ceva de genul asta la el?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Totusi a 2-a oara cand mi s-a aprins s-a aprins dupa doar 3 000 de km, dar ii suspectez pe cei de la service ca si-au batut joc de schimbul meu de ulei si ca nu mi-au pus tot uleiul care trebuia pus.A patit cineva ceva asemanator?Sau ar trebui sa imi fac griji ca mootorul meu consuma ulei ca o dacie de 20 de ani in conditiile in care nu am forjat-o?

Masina mea are acum 37,000km, iar de cand o am martorul portocaliu s-a aprins pe la 8500km, apoi dupa prima revizie pe la 9000km (dar atunci am mers f. mult pe autostrazi in Europa), insa dupa a doua revizie s-a aprins la doar 5000km. Nu acuz service-ul ca ar fi pus ulei insuficient, ci ca ar fi din cauza ca motorul a mers f. mult "rece", dat fiind ca am avut multe drumuri scurte in oras. Dupa ce am completat cam 0.5 litri si am rulat in vacanta asta cam 4500km prin Europa, am constatat ca nivelul scazuse doar f. putin pe joja.

Poate cineva sa-mi confirme ca mersul cu motorul rece determina un consum mai mare de ulei? Sau e cazul sa imi fac griji? (E primul motor diesel pe care il am si inca invat.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorul tau consuma ulei in limite absolut normale...nu uita ca producatorul da pana la 0,5 L/1000 km (functie de stilul de condus)! Motorul rece consuma putin mai mult (prin acest mai mult nu intelege cantitati exagerate)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salutare mai scriu si eu pe aici ca nu am mai intrat de mult...si despre acest subiect trebuie sa va intreb neaparat si eu ceva......mi-a ajuns uleiul sub zona aceea punctata de pe joja aproape jos de tot(imi mai arata vreo 2 mm pe joja) si nu mi s-a aprins nici un bec in bord sau sa ma anunte computerul de bord.Tin sa mentionez ca masina are 12200km si nu am completat deloc pana acum ulei...tocmai in asteptarea aprinderii vreunui beculetz p-acolo!!Posibil sa nu aiba senzor??? :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pana-n 12000 km nu ai verificat niciodata nivelul uleiului? :( Completeaza neaparat cu ulei,nu mai astepta sa se aprinda senzorul ala...ca pana la urma se aprinde altceva!

Citeste si ce scrie in manual!!

Modificat de garfield
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm si eu ca nu se aprinde nici un senzor de ulei la Octavia din 2006, am mers in ultima sapt 4000km in regim tare (autostrada prin Europa, 200km/h la nemti) si nivelul era sub minim la un control final, fara sa apara nici un warning, nimic.

La cei cu 1.9 TDI e normal sa nu le bea ulei motorul in mod normal, la 2.0 TDI in schimb...cine nu umbla cu bidonul in portbagaj e inconstient, parerea mea

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!