Jump to content

Ajutor Stergatoare


leventebest
 Share

Postare recomandată

Am un 1200 din 1968, la stergatoare am o problema, butonul are o singura pozitie(viteza) motorasul nu stiu pe cat e pe 6 sau 12 V, si are pe firul de la plus un bec halogen h1 care cred ca e pus sa i mai consume curent. Cand merge motorul la relanti stergatoarele merg normal, cu cat accelerez mai tare se invart si stergatoarele mai repede. Nu stiu cum era original, dar ma gandesc ca pe undeva trebuia sa fie un potentiometru, poate la butonul de stergatoare, sau motorasul a fost schimbat. Plus ca stergatoarele se opresc imediat nu revin la pozitia normala cand inchid butonul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

butonul pe care tu il ai pe masina este de la un model mai vechi si de aceea e cu o singura pozitie. s-ar putea sa gasesti un buton cu 2 pozitii. vazi la vanzari cumparari sau ia legatura cu lexxus pt unul nou.

motorul stergatoarelor s-ar putea sa fie pe 6V. poate stie cineva sa iti spuna ce sa faci cu el sa functioneze ok. eu te sfatuiesc sa il schimbi cu unul pe 12V

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un 1200 din 1968, la stergatoare am o problema, butonul are o singura pozitie(viteza) motorasul nu stiu pe cat e pe 6 sau 12 V, si are pe firul de la plus un bec halogen h1 care cred ca e pus sa i mai consume curent. Cand merge motorul la relanti stergatoarele merg normal, cu cat accelerez mai tare se invart si stergatoarele mai repede. Nu stiu cum era original, dar ma gandesc ca pe undeva trebuia sa fie un potentiometru, poate la butonul de stergatoare, sau motorasul a fost schimbat. Plus ca stergatoarele se opresc imediat nu revin la pozitia normala cand inchid butonul

am eu buton cu doua pozitii ... dar nu shtiu daca e de broasca sau daca potriveste, ti-l dau pe gratis, plateshti doar transport, fac poza la el inainte la piciorushele alea ... daca te ajuta la ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu exact cum are legaturile, dar principiul e identic, pentru o viteza sau 2.. se alimenteaza motorasul cat timp este butonul tras, apoi se automentine pana termina cursa... a se vedea http://www.niqro.lx.ro/temporizare.htm si la http://www.vwkafer.lx.ro/ punctul B3 - instalatie electrica broasca

PS: daca instalatia e de 12V si motorasul de 6V sunt sanse ca acel bec de care zici sa fie pus ca preia o parte din tensiune, dar mai curata e schema de la http://www.niqro.lx.ro/modif_el.htm (gasita si testata de ssilv)

Modificat de niq_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate am vazut la mine (tot motoras si buton cu o singura pozitie/viteza) exista 3 fire electrice intre comutator si motoras. rolul celui de al 3-lea fir este sa dea tensiune chiar daca ai oprit din comutator si sa aduca lamele stergatoarelor in pozitia de repaus. este foarte important cum se leaga aceste fire. 2 din fire trebuie sa aibe + continuu parca (se leaga de un punct comun al comutatorului de unde pleaca deci din acelasi contact 2 iesiri de papuc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am scanat un material care descrie functionarea....

post-22-1197792285_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze Nicu, dar nu este asa. Schema aia e de la altceva. La VW comanda se face cu plus, nu cu minus. Si e un pic mai inteligent facuta schema: cama taie plusul la capat de cursa si totodata baga un minus pe borna respectiva, ca sa se opreasca ferm motorasul (sa nu mai merga din inertie nici un pic).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

daca motorasul este de 6v, se poate face ceva ca sa functioneze la instalatie de 12v?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau sa legi pe +ul care alimenteaza motorasul, 4 sau 5 rezistoare ( cred ca asa le zice) asa cum mi-a facut mie un electrician batran la care m-am dus sa-mi rebobinez motoru ( a zis ca n-are rost si ca e scump!) Si asa merge de 10 ani!! "Electronistii" dupe forum ar trebui sa stie mai multe! :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

al meu e rebobinat. N-a fost scump si functioneaza perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu il am rebobinat, dar mai dadusem o solutie, dar vad ca nu vrea nimeni sa se uite la niste link-uri...

.....

PS: daca instalatia e de 12V si motorasul de 6V sunt sanse ca acel bec de care zici sa fie pus ca preia o parte din tensiune, dar mai curata e schema de la http://www.niqro.lx.ro/modif_el.htm (gasita si testata de ssilv)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m am uitat eu la solutie dar ma uit degeaba. Cu toate ca in liceu am terminat mate fizica, sa citesc niste circuite electrice e un mister pt mine, ma uit si nu inteleg nimic, dar sa mai si construiesc un temporizator. Oricum eu o sa incerc altceva, voi cumpara un alt motoras si cu parghia care tine stergatoarele( de fapt doar de parghie aveam nevoie ca se rupsese la mine) si sa vad daca cu motorul asta e altceva. Eventual il intreb si pe cel de la care cumpar cum ii mergea lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate am vazut la mine (tot motoras si buton cu o singura pozitie/viteza) exista 3 fire electrice intre comutator si motoras. rolul celui de al 3-lea fir este sa dea tensiune chiar daca ai oprit din comutator si sa aduca lamele stergatoarelor in pozitia de repaus. este foarte important cum se leaga aceste fire. 2 din fire trebuie sa aibe + continuu parca (se leaga de un punct comun al comutatorului de unde pleaca deci din acelasi contact 2 iesiri de papuc.

M am uitat acum la firele de la comutator la mine. Am 4 picioruse, 3 ocupate. dreapta sus un fir se duce la sigurante, sub el un fir se duce la motoras(e plusul). in stg jos pe un piciorus sunt legate 2 fire, unul se duce la masa celalalt pleaca si mai face o masa cred la ceasul de vitezometru, un piciorus liber. daca schimb si mut pe piciorusul de stg sus e la fel, cand opresc comutatorul motorul se opreste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un 1200 din 1968, la stergatoare am o problema, butonul are o singura pozitie(viteza) motorasul nu stiu pe cat e pe 6 sau 12 V....

la sparkaefer,adica 1300 cu dotarile "minime"si motorizare de 1200,abia in 70 parca au bagat instalatia pe 12V....iar motorasele de stergatoare de 6V toate au o singura pozitie...duluma cu firu in plus e sigur o "adaptare" romaneasca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine ( typ 3 '69 ) are doua viteze catinel si mai incet :blink: ca s-au gripat un pic de la gerul asta. Daca n-ar fi un balamuc incredibil sa scoti ansamblul de stergatoare le scoteam si le curatam, gresam de mult ca in fiecare iarna patesc la fel :( .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine ( typ 3 '69 ) are doua viteze catinel si mai incet :)) ca s-au gripat un pic de la gerul asta. Daca n-ar fi un balamuc incredibil sa scoti ansamblul de stergatoare le scoteam si le curatam, gresam de mult ca in fiecare iarna patesc la fel :) .

La mine era o problema ca mergeau prea repede, cu cat aveam viteza mai mare si ele la fel. Oricum sper sa iau alt motoras

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine ( typ 3 '69 ) are doua viteze catinel si mai incet :)) ca s-au gripat un pic de la gerul asta. Daca n-ar fi un balamuc incredibil sa scoti ansamblul de stergatoare le scoteam si le curatam, gresam de mult ca in fiecare iarna patesc la fel :) .

Eu l-am dat jos luna trecuta ca mi s-au oprit la primul ger (dupa ce citeva minute au mers cu incetinitorul). M-am speriat ca s-a ars motorul. Dar nu a fost asta. Am gasit acolo in el vaselina intarita de nu-ti inchipui. Nu puteam sa misc cu mina rotorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar si in poza asta sunt 3 fire care intra in motoras, e + cu negru, masa negru cu violet si cel maro. Ori la motorasul meu am doar un piciorus pt + si masa care o ia prin atingerea motorasului cu firul de masa. De asta nu prea inteleg ce e cu al 3 lea fir. Astazi mai iau un motoras sa vad cum e si cu altul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posibil sa ai un motoras din primele generatii, vezi http://www.vintagebus.com/wiring/bus-54.jpg unde E este notat comutatorul de stergator si W1 motorasul (in schema anterioara E buton, W motoras de stergator)...

ca idee, motorasul in sine are 2 fire, un plus si un minus, dar mai sunt contactele alea de pe cama, de asta sunt 4 mufe, vezi ca a zis Osi ce fac...

PS1: cand o sa pot o sa-ti fac o poza la motoras si comutator, da' nu prea curand ca e zapada mare si trebuie sa scot si capacul ala din porbagaj, etc...

PS2: vezi la http://www.vintagebus.com/wiring/xref.html si http://www.vintagebus.com/wiring/defs.html ce insemana cifrele de a instalatia electrica (de fapt, intra la http://www.vintagebus.com/wiring si o sa te lamuresti cu multe despre instalatia electrica)

PS3: comutatorul de stergator de la mine e tot cu rotire, poate am zis eu pe undeva gresit cca e cu tragere ca e ca lumini

Modificat de niq_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut rost de un alt motoras, in sfarsit, si asta are 3 picioruse, nu 1 ca celalalt, numerotate, aceleasi nr le regasesc si pe comutator si sunt ca in poza lui niq ro, tb doar sa mai fac legaturile ca acolo, ca la mine nu sunt deloc asa si vedem ce iese

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus noul motoras am legat firele ca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai pus si firul ala de masa la comutator ? eventual sa verifici daca si motorasul/ansamblul are legatura buna la masa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!