Jump to content

Scartait Role Sau Curea


cfk
 Share

Postare recomandată

Astazi am sesizat un scartait fin pe la cureaua de la alternator sau prin zona rolelor de la cureaua de distributie ! masina are 150 mii km ! masina merge perfect eu zic ca sunt murdare sau nu sunt gresate ! cu ce o pot face :icon_thumright: astept sfaturi :)multumesc baieti !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • cfk

    6

  • emilvef

    6

  • mandarina

    4

  • ph09rle

    3

Ce inseamna "gresate"? daca le vei gresa vei observa ca frictiunea intre fulie si curea va fi mai mica si vor patina toate fuliile facandu-ti numai belele.

Cu siguranta ai bateria descarcata sau aprope descarcata si curentul consumat in timpul pornirii trebuie recuperat de alternator in circiutul de incarcare. Adica alternatorul va incerca sa recupereze curentul consumat si va depune un efort suplimentar pentru a regulariza tensiunea de la bornele bateriei de 14,3 -14,4 V.

Deci verifica bateria ca ea e cea care iti face necazuri.

Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bateria functioneaza la parametrii normali este Ok ! imi dau si eu seama dupa cum porneste ,mai multe chestii care tin de baterie ! am verificat-o:) eu zic ca este murdara cureaua de la alternator si intr-adevar nu m-am exprimat bine cu gresatul:) o fii vrun spray care curata curelele doar atat ! daca exista ceva de curatat astept si eu pareri ! multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand s-a facut ultima data schimbul distributiei, adica la cati km ? De obicei se schimba si cureaua de la alternator odata cu cea de distributie. Poate are deja uzura din cauza unui nr de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am patit chestia asta, zgomotul poate fi fie de la alternator (fulie) fie de la intinzatorul de la accesorii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand s-a facut ultima data schimbul distributiei, adica la cati km ? De obicei se schimba si cureaua de la alternator odata cu cea de distributie. Poate are deja uzura din cauza unui nr de km.

schimbul s-a facut la 90 de mii de km si acum are 150 de mii urmeaza sa schimb toata distributia pe la 170 ca sa fiu mai sigur : )in loc de 180, pana una alta vreo solutie :precizez ca zgomotul este fin :P nu este ceva asurzitor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca e chiar atat de bun sfatul tau, omul chiar ar dori o rezolvare a problemei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai 90 si cu 60 fac exact 150 cat ai tu acum si ar trebui sa schimbi distributia, ca nu se mai schimba tot la 90, 120 sau 150 ci la 60k km.

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt mai multe cauze de unde poate sa apara scartaitul... Fulie alternator, intinzator, fulie clima, fulie servo, fulie vilbrochen. Daca e uzata cureaua, canelurile sunt taiate mai adanc si incepe sa scartaie, deoarece nu mai calca bine pe fulii - caz fericit schimbi cureaua si gata...costa 60-90 ron. Daca schimbi cureaua si nu scapi de scartait e mai greu de depistat cauza. De obicei e fulia de alternator si intinzatorul... Un mecanic poate sa iti spuna daca e blocat ambreajul de la fulia de alternator, dar trebuie data jos cureaua (fulia costa 150 ron INA / 250 ron Febi). Scartaitul poate sa apara si daca o fulie are joc si aici ma refer la fuliile de clima, servo, vibrichen - astea sunt mai scumpe...

Se poate depista cu un furtun pe post de stetoscop - un capat la ureche iar celalalt il plimbi cu grija pe la toate fuliile. Asculta de unde se aude mai tare scartaitul... Eu am schimbat cureaua, fulie alternator, intinzator, fara sa rezolv problema... am depistat cu furtunul ca e fulia de la vilbrochen...are un mic joc (costa 450 ron). De un an circul asa si nu am probleme... Mai poti incerca cu un spray, il gasesti pe la piese auto (spray de curele, dar costa vreo 25-30 ron). Eu am incercat cu spray LubritALL / WD-40 (10-13 ron). Il gasesti la Metro, Real... Am dat pe fulii si pe curea cu motorul pornit...scartaitul dispare pentru moment, dar dupa doua zile iar o sa scartaie.

Distributia se schimba la 90.000 km si apoi la fiecare 60.000 km la masina ta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine la rece se auzea un fasait ritmic.

Am fost in service ( Avia Pantelimon) mi-au spus ca e cureaua de distributie. Masina avea atunci 46.000.

Mi-au curatat cureaua, dar a doua zi dimineata a aparut din nou.

Am revenit la service, si mi-au schimbat cureaua de distributie si rola intinzatoare, neplatind nimic, masina fiind in garantie.

Am doua saptamani de cand le-am schimbat si totul e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc baieti pt sfaturi in legatura cu distributia pe cartea service asa scrie urmatorul schimb distributie 180 de mii km desi eu am s-o fac la 170:) apoi o sa incerc varianta cu spray-ul si in cazul in care nu se rezolva mai fac vreo 10 mii de km si cred ca schimb toata distributia :) asta ca sa elimin totul din prima:) scartaiul este fin nu este ceva care sa se auda f.tare dar cum eu sunt fixist cu zgomotole la masina ;) .... ma intelegeti... poate sunt si altii in situatia mea! mersi inca odata sunte-ti de mare ajutor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc baieti pt sfaturi in legatura cu distributia pe cartea service asa scrie urmatorul schimb distributie 180 de mii km desi eu am s-o fac la 170:) apoi o sa incerc varianta cu spray-ul si in cazul in care nu se rezolva mai fac vreo 10 mii de km si cred ca schimb toata distributia :)) asta ca sa elimin totul din prima:) scartaiul este fin nu este ceva care sa se auda f.tare dar cum eu sunt fixist cu zgomotole la masina :)) .... ma intelegeti... poate sunt si altii in situatia mea! mersi inca odata sunte-ti de mare ajutor

s-a rezolvat!!! am curat pe la cureaua de la alternator si totul este ok:)cu o solutie de la petrom viva !(care protejeaza cauciucurile )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am o problema si va rog sa ma ajutati!

la un moment dat am sesizat un zgomot permanent "fis-fis" sub capota, zgomot care s-a acutizat in timp.

am fost la service si mi-au spus ca este defect intinzatorul de la cureaua de alternator. am spus oK, l-am schimbat.

dupa o perioada, a aparut acest zgomot ca de greiere care tine pana ajunge apa la 60 grade dupa care nu se mai aude. din nou la service, din nou dat toata fata jos, schimbat role si curele de alternator si ac. am rasuflat usurat! doar 5 minute, pt ca n-a avut nici un rezultat si zgomotul a reaparut.

din nou la service, din nou dat fata jos, si "specialistu" a zis de data asta ca ar putea fi rulmentul din fulia de la compresorul de ac. cica asta nu se poate schimba, trebuie schimbat compresorul de ac care-i cam scump.

oare chiar asta sa fie, sau astia de la service isi bat joc de mine?

poate se pricepe cineva...

help!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tot asa o problema am si eu. se aude ritmic un scartait puternic. este vorba de o ocatvia 90cai din 2003 dec cu 70.000 km la bord. ca sa dau 20 mil sa schimb distributia nu-mi convine. totul functioneaza perfect dar este destul de deranjant zgomotul acoperind zgomotul motorului.

ce se poate schimba cu un buget mic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cu greierasul zgomotos am avut-o si eu dupa ce am schimbat cureaua de altermator, rola intinzatoare nu mai functiona cum trebuir, practic pierduse putin ulei din telescop, am schimbat rola intinzatoare si tot se mai auzeau, dar mai putin, atunci am schimbat si rola de ghidare si totul a revenit la normal, asta daca e de la cureaua de alternator.

Ca sa vedeti daca se aude ceva pe la cureaua de distributie, dupa ce e data cea de altermator jos, puteti porni motorul si sa-l ascultati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un zgomot asemanator am avut si eu. Am schimbat cureaua de distributie si rola intinzatoare. Acum totul este ok. Grija mare in service-uri intrucat am constatat ca unii chiar nu se pricep. Masina mea fiind in garantie am fost la Avia si mi le-au schimbat. Cei de la Brady au spus ca ,,asa fac toate''.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multi spun asa, ca asa fac toate. Am schimbat si eu la masina din semnatura distributia la 48000 km! La o luna dupa ce a iesit din garantia a inceput sa imi faca urat. Oameni buni, Octavia Tour e asa de prosta? sa tina distributia numai jumatate din cat ar trebui in mod normal? Mare atentie la service-uri, am un tremurat cand opresc motorul - e volant, la service au spus ca e de la motorina si sa nu imi fac problem, si volant urmeaza s-o schimb pe banii mei.

Modificat de manfred
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multi spun asa, ca asa fac toate. Am schimbat si eu la masina din semnatura distributia la 48000 km! La o luna dupa ce a iesit din garantia a inceput sa imi faca urat. Oameni buni, Octavia Tour e asa de prosta? sa tina distributia numai jumatate din cat ar trebui in mod normal? Mare atentie la service-uri, am un tremurat cand opresc motorul - e volant, la service au spus ca e de la motorina si sa nu imi fac problem, si volant urmeaza s-o schimb pe banii mei.

Salut! Skoda Octavia 1 este una din cele mai bune masini si potrivite pt Romania ! Proaste sunt servisurile la care le intretinem,pt ca sunt tot felul de afoni care habar nu au ce inseamana sa schimbi distributia sau mai este si o chestie ...daca nu stai langa ei risti sa-ti schimbe doar cureau de distributie ca aia este mai importanta ca daca se rupe la revedere ,si role etc... intra la ei in buzunar !!! Oameni buni testati piata intrebati inainte sa va apucati de revizie la masina sau lucruri mai importante,cereti garanatie si reparati masinile la reprezentate,totul cu chitanta la mana sa-i putem trage la raspundere !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Distributia se schimba la 90.000 km si apoi la fiecare 60.000 km la masina ta...

Unde as putea gasi intervalele de service cu toate operatiunile obligatorii/recomandabile pentru Octavia 1.8 T ? Intreb pt. ca stiam de la un service ca nu trebuie sa schimb distributia (masina luata proaspat are 156000 si i-a fost schimbata la 90.000, insa pare ca are ceva zgomot : scartait + ff.usor fluierat) , de aici inteleg altceva si nu vreau sa mai am si alte surprize...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Aparut zgomot in primavara la rece ald 58000km. Acum a disparut. E de ladistributie dar si-a revenit. In carte scrie ca se schimba la 150 000 sau 4 ani. Mai am 1.5 ani sau 90000 km pana acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand schimbati distributia aveti toate motivele sa aveti emotii. ;) mesterii daca gresesc ceva e de rau.

Apoi nu pot sa inteleg cum poti schimba doar cureaua de accesorii .... dar tensiometru,role nu? :rolleyes:

Stie mesterul ca e de la cureaua de accesorii,cum asa ...oare pentru ca e mai ieftina?

De ce nu ar fi de la un intinzator? A nu e de la ala ca e scump :P

Daca tot se umbla acolo schimbati tot sa nu plange-ti mai tarziu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sun de acord schimbati tot ce se poate pe acolo mai ales la amtrenare accesorii si distributia e indicat sa fie schimbata intr-un sevice care are kitul de scule si dispozitive necesar pentru blocarea motorului la punct pentru ca dupa ureche nu se rezolva. Si mai ales dupa schimbare distributie trebui reglat avansul, altfel nu mai e la fel motorul, are consum mare in ralanti, porneste mai greu la rece etc.

numa bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la motoare diesel nion PD fabricate dupa 2005 cu curea din chevlar a schimbat cineva distributia doar la 150.000 km conform manualului de service sau s-au speriat si au schimbat mai repede. Adica, din experienta altora, tine 150000?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate cineva sa puna o poza cu o curea de distributie din kevlar? Am tot auzit de ele si nu stiu cum arata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

eu am masina fabricatie 2005 cum sunt sigur ca am curea de kevlar?unde tre. sa ma uit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!