Jump to content

Schimb ulei & filtru


variant
 Share

Postare recomandată

teoretic mai merge pana la 9000km fara probleme

dar daca a fost folosita masina numai in mediul urban se recomanda schimbul la 1 an daca nu vrei uzura.. mai ales ca vine frigul :)

daca ai bani de revizie nu strica sa o faci, eu la al meu 1.4 16v i-am schimbat uleiul dupa un an si 7600km, dar numai prin oras o folosesc

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut. A sosit timpul sa schimb uleiul la golful meu V 1.9 tdi PD model 2006. Am folosit pana acum castrol edge turbo diesel 5w-40.Recent am descoperit cu vag-com ca masina are vreo 250 mii km reali.Avand in vedere numarul de km, intrebarea mea este sa continui cu acelasi ulei sau sa folosesc alt tip de ulei? Va multumesc frumos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Pedy_golf 5 Daca nu a iavut probleme cu el (adica nu l-a consumat intre schimburi) ce rost are sa i-l schimbi acuma ca ai aflat vestea neplacua a kilometrolor? Eu zic sa ramai pe el in continuare.

@soila Teoretic nu mai merge; practic in stilul romanesc mai mult ca sigur! Pe ce te bazezi cand zici ca "mai merge pana la 9000"? Ti se pare normal ca daca omu face intr-un an si opt luni cei 9000 de km (adica inca in opt luni mai face 3000), uleiul ala facut pentru un an sa stea in motoratata timp? Mie unu nu mi se pare.

Intervalul fix de schimb este de un an/15.000 km. Ca intr-un an faci 5000 sau 14900 indicat e sa i-l schimbi deoarece isi pierde proprietatile.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Pedy_golf 5

si daca masina are 250 000 km? care e problema? are vreo defectiune, consumul de ulei intre schimburi e mai mare de un litru?

eu iti spun sa stai linistit, ca la golful meu 2 am peste 400 000 de km, rulati in regim de oras si masina merge perfect.La golf 4 am circa 300 000de km si merge perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are nici o defectiune, iar consumul de ulei se incadreaza in limitele normalului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci foloseste un ulei care e recomandat masini.Vorbesc ca aprobari si norme.Marca producatoare e optiunea ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

de obicei se indica schimarea tipului de ulei la un kilometraj mai mare pentru a reduce consumul si a revitaliza garniturile. Stiu ca valvoline are un ulei intr-o cutie rosie (high mileage) DAR, dupa cum au spus si colegii, daca nu ai probleme cu consumul uleiului si fumegatul (datorat acetuia) poti folsi in continuare acelasi tip de ulei si tine congt ca vanzarea se bazeaza pe marketing :) Uleiul pt motoare cu km multi se recomanda de la 150 000 km . Avand in vedere ca motorul duce pana la 400. 000 cel putin iti dai seama ca 150 000 km nu sunt nici jumate din cat poate motorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de obicei se indica schimarea tipului de ulei la un kilometraj mai mare pentru a reduce consumul si a revitaliza garniturile

interesanta teoria ta. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

daca in prezent am in motor ulei 5w30 si vreau sa-l schimb cu 5w40 pot face operatiunea fara probleme sau trebuie luata o solutie ceva sa "spal" motorul(in interior :icon_cheesygrin: ) si dupa aceea sa-l schimb?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai bine nu.

si de ce vrei sa treci la 5w-40?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e mult mai scump iar vara "se duce" cam repede,cam 1.5l la 10.000 de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti incerca o firma mai buna, sau un ulei mai sintetic. oricum se va flush-ui singur la cum se consuma. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai exista mai sintetic decat cel sintetic? :blink: Eu pana acum am bagat Castrol 5w30 EDGE si vreau sa trec ori la ARAL 5w40 hightronic ori la RHEINOL 5w40 DXM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este diferenta, un 0w-30 sau 0w-40 e mai sintetic. plus diferente de la firma la firma. dar vrei si foarte ieftin...de aral 5w-40 nu am o parere prea buna. nu e degeaba la jumatate de pret, nu?

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite ce zic specialistii:

"Raspunsul la cea dea doua intrebare, daca se pot amesteca diferite uleiuri de motor, este un categoric: "DA". Lubrifiantii de ultima generatie, fie ei sintetici sau minerali, se pot amesteca fara a periclita functionarea motorului dvs. Amestecul uleiurilor de diferite viscozitati duce la modificarea usoara a viscozitatii finale, aceasta tinde inspre viscozitatea mai ridicata a uleiurilor. "

Sursa: http://neorom.ro/ghid_uleiuri.php

Decat Castrol 5w30 EDGE, mai bine RHEINOL 5w40 DXM, parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Am si eu o intrebare ? Deci uleiul bagat de mine adica de service mobil1 3000 super x1 filtru ulei man si aproximativ 3.85 l dupa vreo 2 saptamai era jos pe joja dar nam mai pus decat diferenta pana la 4 litri si rea la mijloc si acum va trebui sa mai cumpar ulei 1l deci cred ca a fost absorbit de filrul de ulei restul si am sa iau pentru complectare.Intrbarea cat ulei mananca ALH-ul de la schimb la schimb aproximativ.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

Buna ziua , 

Am o problema care ma cam nelinisteste  , acum 3 zile mi sa aprins martorul din bord pentru nivel ulei . Am completat pana acum cu aproape 3 litri ( da corect 3 litri ) si pe joja este putin sub jumatate iar martorul este aprins in continuare . M-am uitat pe dedesubt , nu curge pe nicaieri  , nu exista prelingeri sau scurgeri . Chiar asa mult ulei a consumat de la un schimb pana acum ( a fost folosit doar Castrol 5w30 titanium FST longlife ) . Vreau sa fac schimbul acum , ulei , filtru  , daca folosesc 5w40 TD si filtru Bosch si nu mai merg cu long life ( si fac schimbare din 10k in 10k ) are ceva ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut ieri schimbul de ulei , filtru ... acum nivelul este aproape maxim , dar martorul din bord tot nu sa stins . Un sfat ceva , cineva ...

Modificat de lupo_bv
Quote
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

martorul e galben sau rosu? daca e rosu nu ai presiune, daca e galben ori ai senzorul de nivel defect ( s3e vede la diagnoza) , ori senzorul de capota deschisa nu functioneaza. 

nu prea verifici nivelul daca ai ajuns sa circuli cu 3 picaturi de ulei pe fundul baii de ulei.... motorul poate e copt... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Buna ziua.

Cu o problema care poate parea putin ciudata.

E normal sa existe particule metalice in ulei? 

Masina se comporta exceptional, nu consuma ulei, nu sunt zgomote suspecte la motor(1.9 TDI bkc).

Totusi, pe joja , de cele mai multe ori, mai ales daca e verificata  dupa ce masina e folosita, in lumina puternica de la soare, se mai poate observa cate o particula foarte mica.

Prima oara cand am observat asta, am schimbat uleiul instantaneu(facusem 4 k km cu un motul specific 505.01), l-am lasat sa se sedimenteze, apoi am turnat uleiul in alt recipient, iar ce a ramas, l-am diluat cu benzina pentru a fi mai putin vascos si pentru a observa ce ramane jos, si am observat niste bilute care pareau un metal lichid atunci cand erau atinse cu un betisor.(cateva bilute din astea).

M-am gandit ca e vorba de aditivi metalici, de exemplu castrolu are ceva pe baza de titan, si m-am gandit ca ar putea avea comportamentul asta daca datorita presiunilor si fortelor din motor polimerii respectivi se sparg si raman particule de titan(foarte foarte mici, independente, de marimea unei molecule, dar independente) care se depun la fund si pot avea comportamentul de metal lichid, si care nu dauneaza nici daca ar ajunge in circuitul de ungere datorita dimensiunilor foarte mici( sunt puse in ulei tocmai pentru a creea un strat de molecule care adera la partile in miscare pentru a limita contactul intre piese).

Acuma....de ce am verificat atent joja......Si de ce mi-au sarit in ochi astea, si de ce am un '' ghimpe ,, ca sa zic asa, de am ajuns sa analizez uleiu.

Am gasit o aschie metalica, span, cum ar fi cele provenite  de la un strung fix pe garnitura busonului de schimb de ulei , e o zona care tot timpul sta imbacsita de ulei si praf, am curatat-o si am gasit un fragment metalic acolo.

Aschia respectiva clar putea sa fie pe salopeta unui mecanic de la activitatile care se realizeaza intr-un service si sa fi cazut acolo din pura coincidenta atunci cand am schimbat distributia de exemplu, dar m-a facut sa scot joja si sa ma uit atent.

Uleiul l-am strecurat printr-un tifon (imediat dupa ce am vazut spanul ala pe garnitura de la buson si am scos joja, am observat cateva particule, prima oara).....nu a ramas nimic in tifon, vre-un span sau ceva(daca ar fi fost ceva in baie ma gandesc ca ar fi iesit macar cat sa simt la degete).

Am verificat filtrul de ulei, l-am taiat in ultimele doua schimburi si am mai observat cateva particule vizibile la ochi (luceau in  soare).Dar cateva , vreo 3 puncte.In rest, filtrul curat.

Au trecut 15 k km de atunci, si am scos joja de curiozitate acum, dupa un schimb de ulei( schimburile mi le-am facut singur, inlocuire filtre etc, primul cand am observat , apoi acum dupa 10 k km) si am vazut din nou o particula, am 800 km de cand am schimbat uleiul.Ultimele 2 schimburi castrol edge titanium 5w40.

Am sters joja pe un bon de cumparaturi, si am luat-o in casa. 

Particula respectiva parea metalica.

Atasez o poza.Se vede asa datorita luminii puternice data de lampa telefonului.

Ce nu inteleg eu....sa zicem, ca s-ar fi contaminat uleiul candva,  masina am cumparat-o acum 20 k km , deci nu stiu daca s-a intervenit la motor( nu ar fi trebuit conform cartii de service)(motorul merge impecabil), cum naiba nu gasesc nimic semnificativ in filtrul de ulei, dar totusi pe joja imi sar in ochi particule de genul?Si daca ar fi fost ceva, si acele particule sunt in suspensie , ca altfel nu ar avea ce cauta pe joja, cum naiba nu le-a colectat filtrul pe toate pana acum ?Sa zicem ca nu le vad in filtru si ca ar fi in acea hartie, pai daca ar fi particule deastea frecvent in ulei, inseamna ca ar fi trebuit sa aud vre-un cuzinet de palier sau de ax cu came facand scandal,ca din alta parte n-au de unde sa vina.Daca erau din pompa nu aveau ce cauta in ulei, ramaneau in filtru si asa mai departe.

Motorul merge ceas.

Pareri?

 

 

 

 

 

IMG_20180608_164659.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai avut refacut Filetul la baia de ulei la surubul de golire? Sau fortat surubul cu filetul inceput stramb?

 

 

Modificat de noobsound
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca a fost refacut inainte sa cumpar masina.Nu cred.

Uleiul l-am schimbat eu de fiecare data si de fiecare data am avut grija sa infiletez cu mana pana la capat si sa folosesc cheia doar pentru a strange busonul atunci cand e infiletat complet.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Intreb si eu aici, sper ca nu am gresit aria: a schimbat cineva uleiul imediat dupa rodaj? Logica imi spune ca ar trebui sa se adune destule particule metalice in primii Km si ar avea sens sa schimbi uleiul. Iar filtrele de ulei nu au evoluat asa mult de acum 20-30 de ani cand acest lucru era obligatoriu la masinile noi.

Dealer-ul spune clar ca nu este necesara aceasta operatiune insa m-ar satisface si niste argumente ceva mai solide. De ce nu sau de ce da?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut dețin  un golf 6 2.0 140 cai și când am făcut schimbul de ulei am scos din baie circa6,200-6-400 acum nu știu cat ulei sa ii pun după joja iam pus 4.4 litri. Dar ma întreb la anteriorul schimb mi lau făcut la service de ce au pus atâta ulei? Eu nu am mai completata pe parcurs,și am făcut cu el circa 14000.Mulțumesc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

diferenta poate sa provina de la motorina ajunsa in baie

vezi cum se comporta pe viitor, 4.5 e nivelul corect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!