Jump to content

Schimb ulei & filtru


variant
 Share

Postare recomandată

Salut, mi s-a aprins Service! in bord deoarece a trecut 1 an de la ultimul schimb de ulei, dar am facut doar 8.000 km (am circulat putin, cateva luni mi-am petrecut prin spitale si cu carje, ca urmare a unui drivetest - am fost pasager).

Intrebarea e daca intr-adevar e necesar sa schimb uleiul sau pot sa-l mai las pana in primavara :P sa fac macar 10-12.000 cu el :)

Depinde ce ulei ai pus...daca ai Longlife:mai poti merge cel putin 5.000 cu el dar daca este ulei cu interval normal de schimb...atunci schimba-l si...ai grija cu cine te urci in masina,mai ales la drivetest(am vazut destule masini de drivetest facute praf)...oricum iti doresc sa te pui repede pe picioare.Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. A aparut si la mine cheita in bord. Care ar fi cel mai bun ulei pentru un TDI de 130CP 2003. PD

Vechiul proprietar a folosit Castrol Edge cu norma 505.01. Ce ma sfatuiti, sa pun la fel sau sa merg pe ceva longlife ?

La cati km se schimba de obicei uleiul la acest motor.

multumest mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pune-i la fel 505 01. uleiul se schimba la 15000km sau un an. pentru o protectie mai buna ai putea sa-l schimbi si la mai putini km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc foarte mult pentru sfaturi. am sa raman pe Castrol Edge pentru ca m-am convins ca e cel mai bun. Pe ultimele motoare tdi chiar am observat din discutiile de pe aici, ca se specifica clar de producator folosirea uleiurilor Castrol.

o alta 'problema' este urmatoarea. odata cu venirea frigului imi amintesc cu parere de rau unul din putinele inconveniente la tdi si anume faptul ca temperatura 'apei' se ridica destul de greu, cateodata chiar si dupa 20min de mers abia da ceva aer caldut sistemul de climatizare.am auzit pe unii spunand ca un artificiu pentru a rezolva problema ar fi sa mai scot din antigel sa fie undeva putin sub nivelul minim pentru ca acesta sa se incalzeasca mai repede insa nu prea-mi da mana sa fac lucrul asta. pe de alta parte clima iarna aproape ca degeaba o am daca-mi da aer cald cupa 20min cum spuneam pentru ca de multe ori fac multe curse de durata mai mica. ce sfat mi-ati da in sensul asta

p.s. scuze de offtopic

Modificat de Carmella
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Nu umbla la antijel, Tibi!

2. Clima oricum o ai "degeaba" iarna, caci compresorul nu functioneaza sub temperatura de +4 grade. E nasol mai ales cand se haburesc geamurile.

Dar aici suntem puternic off-topic si se off-tica moderatorii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prin clima, m-am referit doar la sistemul de incalzire, evident. si ulterior sfatului de a nu umbla la antigel as fi asteptat si niste explicatii referitoare la problemele care ar putea aprarea datorita nivelului mai scazut de antigel. teoretic ar trebui sa se incalzeasca mai repede daca este mai putin in instalatie. intrebarea care se pune este daca o astfel de masura poate fi si eficienta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am cautat filtru de ulei MANN nemtesc. Am avut surpriza sa vad ca peste tot erau numai filtre MANN made in China :beerchug: Nu pun asa ceva pe masina oricat de MANN ar fi. Ce alte marci de filtre mai exista pe piata care sa fie MADE IN GERMANY ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut incearca la colegul hiro de pe forum, el se ocupa cu uleiuri si filtre. Are si un site, unde gasesti cam toate informatiile pentru masina ta, privind cantitatea de ulei, coduri la filtre :) Click Aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Credeti voi ca la un filtru de ulei e vreo diferenta daca e Made in Germany sau Made in China... la praful si mizeria de la noi. Ati vazut la How it's made cum se fabrica filtrele pe banda rulanta de catre roboti. Ce diferenta e intre robotu' chinez si cel german? Nici una. Diferenta e ca sa produci acel filtru in Germania ar fi mai scump.

:icon_cool: Cand am fost in State in 2007 mi-am luat nu stiu cate perechi de adidasi Nike si erau toate Made in China. Am ramas surprins de calitatea foarte buna a acelor adidasi pe care si acuma ii mai port. In schimb venind in tara si vazand aceleasi modele de adidasi am vazut ca, calitatea nu era aceeasi. Sa faca chinezi fac diferite calitati ale aceluiasi produs pentru diferite piete?!?

Filtrele nu sunt adidasi totusi... ^_^

PS: Si eu mi-am pus de caeva zile toate filtrele MANN si am observat ca sunt Made in China. :)

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:blah_: Eu cred totusi ca exista diferente.Daca robotii sant la fel instruiti, calitatea materialelor folosite, nu cred ca sant aceleasi.Si acum ca sa fiu on topic, si eu mi-am schimbat uleiul si filtrele. Uleiul a fost Mobil 10w40 produs in Belgium iar filtrele: cel de ulei Hengst iar cel de motorina Meyle amandoua fabricate in Germania.Si toate in doua zile de la comanda intrun orasel mic.Cu un pic de rabdare se aduce marfa buna zic eu :) In rest drumuri bune. :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am luat original pana la urma (~30 RON) made in germany, e cod de MANN pe el deci e clar cine e producatorul real. Multumesc lui Driver07xxx pt sfat oricum. E adevarat ca fac orice chinezii, oare de ce nu ar fi fost si cel original Made in China? Nu cred ca e vorba de aceeasi hartie filtranta in ambele cazuri. Vreau sa cred totusi ca golful e o masina nemteasca compusa din piese nemtesti. Ca o paranteza, pretul produselor chinezesti se reflecta si in calitatea cu care sunt asamblate. In mod cert nu vorbim de acceasi constiinciozitate ca la taiwanezi/ japonezi/ nemti.

La ulei voi incerca de data asta Castrol Magnatec 10W40 conform recomandarii VW sa folosesti Castrol si a producatorului Castrol de a folosi uleiul acesta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Ca si cikinu, si eu am folosit Castrol Magnatec 10w40, si filtru ulei ALCO. Habar n-am ce firma si cat de buna sau fantoma e, da' nici nu ma prea pasioneaza. E doar un filtru de ulei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am luat original pana la urma (~30 RON) made in germany, e cod de MANN pe el deci e clar cine e producatorul real. Multumesc lui Driver07xxx pt sfat oricum. E adevarat ca fac orice chinezii, oare de ce nu ar fi fost si cel original Made in China? Nu cred ca e vorba de aceeasi hartie filtranta in ambele cazuri. Vreau sa cred totusi ca golful e o masina nemteasca compusa din piese nemtesti. Ca o paranteza, pretul produselor chinezesti se reflecta si in calitatea cu care sunt asamblate. In mod cert nu vorbim de acceasi constiinciozitate ca la taiwanezi/ japonezi/ nemti.

La ulei voi incerca de data asta Castrol Magnatec 10W40 conform recomandarii VW sa folosesti Castrol si a producatorului Castrol de a folosi uleiul acesta.

Ai luat filtru original,spui,dar uleiul e made in ...UE.Cred ca mai important era ca uleiul sa fie original,ca hartia din care e facuta filtrul,poate proveni din Germania,cu manopera in China,dar uleiul e produs,cine stie unde.

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tot Mann folosesc si eu, si am un prieten cu magazin , numai de la el cumpar si are rude in germania si are o clientela destul de buna, majoritatea cumparand de la el, pt ca sunt filtrele prod germania !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am luat azi ulei Aral High Tronic 5w40 made in Germany (Aral doar acolo se produce) si filtru de ulei Mahle made in Austria. Mai original de atat e greu de gasit... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana acum am avut doar Castrol Edge 5w-40 adus din Germany scria doar in germana pe el! Acum nu am mai primit si am luat din comert tot castrol aceeasi chestie dar... nu cred ca e acelasi continut in bidoane :flower: parca are si alt miros si alta culoare l am pus in 2 pahare pt. comparatie mai aveam un pic din celalalt. Cu cel din Germania mergeam 13000 cum se auzea motorul cand il bagam asa se auzea cand il scoteam cu asta o sa merg 8000 9000 codul de bare seamana cu cel de pe bidonul original dar scrie in romaneste foarte citet si nu mi place. am facut cu cel din Romania 1500 si un mm pe joja in minus la cel din Germania completam la 8000 de km. Nu cred ca sunt aceleasi uleiuri!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Daca vrea careva sa ma convinga ca exista la noi in tara filtre Mann Made in Germany trebuie sa-mi dea filtrul la fabrica de productie din Germania. Am mai zis si pe alt topic , am fost in vacanta cu 2 prieteni in Turcia .Unu din acesti prieteni este sofer de tir si umbla prim mai multe tari , cunoaste mai multe locuri prin tarile respective . Ca urmare a unei discutii avute in Romania m-a invitat la o " fabrica de filtre" din Turcia . Eu eram ferm convins ca produsul Mann ar fi unu foarte bun (si inca cred dar sa fie cel facut de firma producatoare) . Revenind la " fabrica" ; am ramas fara sunet cand am vazut 2 hale lipite si un magazin la intrare . Am intrat acolo si nu stiu ce a discutat cu unu din magazin ca ne-a lasat in spatele magazinului . O hala era plina de filtre de toate natiile si cealalta avea numai cutiile acestor filtre . Foarte frumos aranjate si stantate Made in Germany . Binenteles am zis ca este un magazin exact ca la noi care are stocuri proprii de filtre desi erau foarte multe . Din hala de cutii o usa dadea direct in " fabrica" . Am reusit sa vad pentru putin timp cum produceau acele filtre ; apoi am fost opriti de o persoana care ne-a indreptat spre iesire . Scuza a fost ca ne-a dat drumu din magazin sa mergem la toaleta si am gresit drumul . Asta mi-a zis prietenul ca nu intelegeam nimic din ce discutau .

Eu unu nu mai stiu ce filtre sa iau . Am incercat la niste prieteni care se ocupa cu vanzarea de consumabile auto (ulei , filtre ) . Si ei mi-au confirmat ca de acolo le au . Ca si complectare am vrut sa iau ulei Aral ca am inteles de la unii ca e bun , am vrut sa-l testez si eu si mi-au spus ca nu este de provenienta Germania cum scrie pe bidon( nu a stiut sa-mi spuna de unde sant) . Am un prieten care are un magazin piese auto coproprietate cu un alt baiat ; am incercat sa iau de la ei . Acolo era un baiat (bun prieten de-al lor )care am inteles ca este agent Unix (vine si incearca sa te convinga sa achizitionezi produse de la aceasta firma) . Acesta a zis ca nu fac nici o afacere intrucat si Unix se alimenteaza in mare parte de acolo . Profitul este mult mai mare decat daca il achizitionau din alta parte . Tot el a zis ca si piesele vandute de ei au cel putin 2 categorii de calitate . Adica aceeasi piesa are calitati diferite in functie de tara in care este vanduta .

Eu am folosit ca ulei Castrol Edge 5/40 si filtre Mann . Schimbul il fac in jurul a 10000Km . Am complectat mereu intre schimburi ( nu pot spune cantitatea pentru ca nu am dat importanta intrucat nu am cosiderat ca e mult cantitatea complectata) . Insa mie imi iese pe la capacul de umplere cu ulei . N-am ajuns sa cumpar altul sa vad daca ar inceta aceasta complectare .

In speranata ca ceea ce am scris va fi de folos macar informativ .Va doresc numai bine

Razvan

Modificat de razy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca filtrul e atat de important unde e facut,in fond are rolul de a filtra doar impuritatile.Presupun ca matarialul care filtreaza provine tot din vest,doar asamblarea se face in alta tara.Chiar daca nu ar fi asa,eu zic ca mai important este uleiul folosit,pt.ca el protejeaza motorul impotriva uzurii.Degeaba pui filtru facut in Germania(presupunand ca gasesti) si ulei imbuteliat la noi,in cine stie ce ambalaj se nimereste la indemana srl-ului,care de multe ori nu e chiar ce scrie pe el, "sigilat" fiind.

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca m-ai pus pe ganduri in legatura cu ARAL. Eu tocmai ce mi-am luat ieri ulei ARAL HighTronic 5W40 la bidon de 4L la un pret fff bun direct de la distribuitor si filtre Bosch. Acum am in motor Castrol SLX Professional, dar am vrut sa trec pe Aral pt ca mai stiu persoane care il folosesc si sunt multumite de el, dar e si cu mult mai ieftin decat Castrol. Sper sa fi facut o alegere buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un bidon de 5 litri de Castrol edge 5w 40 in Germania costa Aprox. 65 euro in Italia 90 de euro iar in Romania care il '"importa" 160 de ron i adica nici 50 de euro cred ca noi ne alegem cu un ulei mineral care nu stiu daca este bun de ceva! incerc pe cat posibil sa imi iau ulei original chiar daca dau un ban in plus dar sa stiu ca e fabricat de Castrol si nu de niste baieti care au cateva bidoane de 400 de litri de ulei cine stie ce marca ieftina intr o hala undeva si fac bani pe spatele nostru! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam astea sunt preturile prin Germania si din pacate sunt si pe acolo service-uri cu romani,arabi,turci si bineinteles meseriasi polonezi .

post-7988-1263840631_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fiindca s-a deviat un pic de la subiect fac o precizare:

am incercat toate pichurile din romania care se cheama lichid de spalare parbriz (chiar si de la sano).dupa 3 ani imi pierdusem speranta ca mai gasesc ceva, (asa cum era lichidul german cu care venise masina)cand am dat de curand de oferta cu spalarea auto la OMV.daca speli interior exterior ai un litru de caristal (made in austria).Am ramas impresionat de lichidul de parbriz.Binenteles ca am mai fost pe acolo si am avut supriza (ca traim in Ro ) sa descoper ca sunt desigilate unele bidoane...

Anul asta am vazut un depozit de lubrefianti in turcia intre antalia si demre, unde se imbutelia Mobil.

Eu cred ca multe produse sunt contrafacute, dar la produse de calitate medie sau submedie, nu e rentabila contrafacerea lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut ,

Fiind nou pe aici nu pot deschide un topic asa ca sper sa nu fiu off-topic . Daca la prima revizie , cea de 15 000 km sa schimbat uleiul , dar fara filtru , poate dauna grav motorului ? Va rog sa ma lamuriti si pe mine si imi cer scuze daca sunt off-topic .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai filtrul respectiv,opreste trecerea impuritatilor din ulei in circuitul de ungere al motorului.Normal se schimba si filtrul odata cu uleiul.E ca si cum se umple un cos de gunoi si cand e plin trebuie sa arunci continutul(in acest caz si filtrul).Daca se umple...nu mai are aceeasi eficienta;cat afecteaza nu stiu daca-ti poate spune cineva atat sau mai mult;depinde de cate impuritati au trecut prin el si cat era de plin.Intr-o anumita masura este afectata uzura motorului prin circulatia uleiului prost filtrat.Efectele astea lucreaza in timp si nu imediat.Ca sa dormi linistit poti schimba si acum filtrul,nu e asa de scump si mai completezi cu putin ulei,cat se pierde pe filtru.

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!