Jump to content

Schimb ulei & filtru


variant
 Share

Postare recomandată

Salut,am un golf41,6fsi BAD si am facut sch de ulei la 10000km cu ARAL 5w40,nu imi consuma ulei deloc la 10000km dar am auzit ca sar putea face si la 15000km este adevarat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intervalul normal de schimb al unui ulei normal (nu long life) este de 15.000 km sau un an

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Eu am un Golf 4,1.4 AXP.Ii bag Mobil Syst S 5w-40 HCSynthese.

Uleiul se verifica dupa ce motorul este racit bine,iar nivelul trebuie sa fie pana la nivelul maxim,nu?

Ce se intampla daca este prea mult ulei sau daca cu motorul rece nu este pana la nivelul maxim?Multumesc anticipat!

Modificat de Baiatu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cartea masini scrie ca se verifica la cald , pe un plan drept dupa aprox 5 min de la oprire, iar nivelul uleiului trebuie sa se afle in zona hasurata a jojei , daca este peste nivel o sa aiba catalizatorul de suferit! Daca o sa cauti in manualul de instructiuni a masinii vei gasi si o poza cu joja de ulei ca-ti faci si o idee cum trebuie sa fie....bafta

Modificat de Luci26
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut. Am un Vw Golf V 1.4 16valve 59kw 80 cai 2007 cu doar 8000 km la bord, masina am cumparato de la Cardinal Motors C-ta, la prima revezia cea de un an , mi-au pus ulei Castrol SLX Professional 5w40, la revia de anul acesta adica saptamana trecuta am gasit in masina cand am ajuns acasa bidoanele de ulei goale dar numai ca au pus alt ulei si anume Castrol Edge Turbo Diesel masina fiind benzinara, am sunat pe consilieru de service si ma linistit ca nu este nici o problema cu acest tip de ulei ca mai nou asa se pune in motoarele astea noi....dar eu nu sunt impacat cu problema asta. Va rog sa ma ajutati cu aceasta problema si sa imi dati argumente daca nu este in regula ulei deoarece nu vreau sa stric motoru din cauza unor neatenti. Va multumesc anticipat si va ajut cu cateva poze a bidoanelor de ulei.

http://img11.imageshack.us/img11/1634/imag008c.jpg

http://img5.imageshack.us/img5/6509/imag009g.jpg

http://img114.imageshack.us/img114/2208/imag010.jpg

http://img5.imageshack.us/img5/5997/imag005ft.jpg

http://img11.imageshack.us/img11/2999/imag006r.jpg

http://img85.imageshack.us/img85/1097/imag007.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

primele 3 poze sunt bidoanele de la primu schimb ( Castrol SLX Professional ) urmatoarele 3 poze sunt de ultimu schimb ( Castrol Edge Turbo Diesel )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este foarte corect si ti-au facut un bine... uleiurile de TD sunt mai bune calitativ decat cele de benzina. In plus va curata motorul mai bine pe interior. Si eu recomand cu caldura Castron TD. E ieftin si bun. Cred ca e GR III dar e mai mult decat ok - mai ales la 150Ron/4L.

Numai sa nu il tineti 15K in motor (indiferent de marca de ulei, la toate e valabil). Si nu uitati sa luati un filtru BUN de ulei, nu orice rapciuga. E mai important filtrul decat uleiul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merge pus asa ceva si la Golf IV,1,6 16V/2001?(chiar daca nu scrie pe el norma 502.00 ?)sau se pune doar la motoarele noi?Daca tot e mai bun decat ce puneam,(Castrol TXT softec,de care nu cred ca voi mai gasi)

Modificat de videosergiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum sa nu scrie pe Edge TD 5W-40 ca e 502.00? Citesc de pe bidonul de 4L (BTW - trebuie sa mai cumpar inca 4...)

SAE 5W-40/API SM CF/ ACEA A3/B3 A3/B4 C3;

VW 502.00/505.00/505.01

MB 229.51 - in principiu e foarte greu sa faci un ulei sa fie 229.51 fara ca acesta sa fie "sintetic".

Apropos de cei care se obstineaza sa mearga dupa "moda" cu xW-30, iata mai jos o nota interesanta de la MB - in care se vede ca *aproape* toate xW-30 (cu o singura exceptie - cel de la Mobil e self-certified - Solaris LSX) NU sunt recomandate pt motoarele tunate de AMG... de ce oare? ;)

http://www.whnet.com/4x4/oil.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci daca merge si la motoare din anul 2001 o sa iau,daca e mai bun,dar am o cunostinta care mi-a relatat ca fiind in vizita la un amic de-al lui care se ocupa cu imbuteliat ulei de motor(ceva gen en-gros),a fost de fata cand acesta primind un transport de ulei vrac,le-a spus angajatilor sa vada ce ambalaje aveau disponibile si in alea sa-l imbutelieze(si le sigila omul,avea toata dotarea sa arate ok).Concluzia,omul imbutelia in ce ambalaj se nimerea,indiferent de marca de ulei;ma intreb cati or mai fi care fac asa ceva,ca vad pe multe uleiuri scris la importator,tot felul de SRL-uri.Cele la pretul mentionat mai sus,cred ca sunt importate si imbuteliate la noi(produse prin UE).Cele importate in ambalaj original din vest am inteles ca sunt la 5kg si sunt mai scumpe.Deci cum putem evita sa cumparam altceva decat ce dorim?Probabil ca in cazul in care este ceea ce scrie pe ambalaj si firma este serioasa,nu e problema cu uleiul,chiar daca nu e adus in ambalaj original din Germania spre ex.Dar in cazuri ca cel mentionat?cum le putem evita?exista vreo firma care e serioasa si eventual sa urmarim sa apartina acelei firme?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,as vrea sa stiu daca aral 5w40 este bun pentru benzinare ,adica nu sint convins 100%...cu toate ca am folosit de 1an asa ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din punct de vedere teoretic, atata timp cat un ulei respecta norma impusa pentru motorul tau atunci il poti folosi.

Regula asta face ca un ulei cum e Castrol Edge Turbo Disesel sa poata fi folosit si la benzinare pentru ca respecta norma 502.00.

Din punct de vedere practic, nu mai poate garanta nimeni, in Romania, care ulei e bun pentru un anumit motor si care nu, care e contrafacut si care nu.

rica_42 in cazul tau de care ulei Aral vorbim?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc TheBogieMan,mam uitat pe bidonu deulei si scrie asa:Aral HighTronic 5w40 ACEA A3/B3, A3/B4 VW 50200/50500..eu nu ma prea pricep este bun acest ulei pentru masina din semnatura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci tocmai ti-am zis, daca respecta norma 502.00 e ok pt motorul tau. 505.00 = diesel (non PD)

Daca vrei sa afli mai multe apropo de uleiurile si filtrele pentru motorului tau intri de exemplu pe oilmag.ro (cautare avansata) sau oilshop.ro si o sa gasesti o cautare unde trebuie sa scrii codul motorului (il gasesti in talon, exemplu: BAD) si iti da toate detaliile.

Modificat de TheBoogieMan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc TheBogieMan,mam uitat pe bidonu deulei si scrie asa:Aral HighTronic 5w40 ACEA A3/B3, A3/B4 VW 50200/50500..eu nu ma prea pricep este bun acest ulei pentru masina din semnatura?

Citeste Aici si o sa te lamuresti cum e cu uleiurile si ce sa alegi. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am si eu o mare nelamurire, am schimbat recent uleiul la masina si am pus un castrol magnatec a3-b3, 10w-40 cu norma vw 505.00 , pana acu am avut castrol profesional 5w-40 vw 502.00, 505.00 . masina are 140.000 km , nu am gasit de 10w-40 cu norma 502.00 . spuneti-mi si mie e bun sau tre sa-l dau jos . am tot citit pe aici dar nus lamurit vad ca norma vw 505.00 e recomandata si la benz si la sdi , pe uleiulcare l-am avut inainte e trecut pe bidon si 502.00 si 505.00 ce sa mai inteleg ? daca nu are si 502.00 nu e bun pt benzina ?? cam asta ar recomanda pt motorul meu

http://www.oilmag.ro/uleimotor/skoda...on=consumabile

va rog astept niste sfaturi ca nu-mi vine sa mai pornesc masina :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din punct de vedere teoretic n-are ce sa caute in motorul tau un ulei care nu respecta norma indicata.

Din punct de vedere practic, uleiul destinat unui diesel ar trebui sa "faca fata" motorului tau.

Personal n-as risca si as schimba uleiul. Pentru motorul tau normele sunt VW 500 00/501 01/502 00

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la ultimul schimb am folosit ulei Q8 5w40 cu specificatia 505 01 (m-am lamurit ca nu are dpf si nu trebuie 507 00). dupa 8000 km a scazut f putin nivelul pe joja. si filtru de ulei Mann. foarte multumit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am incercat sa caut un topic diferit pentru problema mea, dar vad ca nu gasesc.

Dat fiind faptul ca se refera tot la ulei, scriu aici: m-am uitat din curiozitate prin manualul de intretinere la Golf, sa vad ce trebuie schimbat si cam cand.

Am dat peste un lucru interesant: uleiul pentru frana trebuie schimbat o data la 24 luni.

Care sunt riscurile daca nu este schimbat in acest interval? (nu l-am schimbat niciodata pana acum)

Trebuie sa acord o atentie deosebita la marca/calitatea lui?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica in cartea service sau pe usa sofer ,ar trebui sa fie notata ultima inlocuire.Calitatea DOT 4.Eu am schimbat la reprezentanta,300 RON.De regula cu sistemul de franare nu prea e de joaca. :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LICHIDUL DE FRANA este hidroscopic - adica are proprietatea de a absorbi umiditatea din atmosfera!

Un lichid care are in el concentratie ridicata de apa, va avea punctul de fierbere mai jos => eficacitate scazuta la franari puternice si repetate.

Pe langa acest aspect, lichidul de frana 'imbatraneste', i se modifica proprietatile in timp si ajunge sa afecteze garniturile sistemului de franare.

Producatorii recomanda schimbarea lui o data la 2 ani.

Numai bine!

Modificat de Predator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, mi s-a aprins Service! in bord deoarece a trecut 1 an de la ultimul schimb de ulei, dar am facut doar 8.000 km (am circulat putin, cateva luni mi-am petrecut prin spitale si cu carje, ca urmare a unui drivetest - am fost pasager).

Intrebarea e daca intr-adevar e necesar sa schimb uleiul sau pot sa-l mai las pana in primavara :D sa fac macar 10-12.000 cu el :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca are deja un an schimba-l chiar daca ai numai 8.000 km facuti cu el. Cel putin asa e recomandat. Tu decizi daca e si necesar sau mai poti merge inca o luna-doua cu el dar eu in nici un caz nu mi-as planifica inca 4000 km cu acel ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!