Jump to content

socul electric si mersul pe timp rece


tonic
 Share

Postare recomandată

Toni, nu e nimic complicat la montarea unui kit Compufire sau Ignitor. Pina si eu sunt in stare sa o fac!

Kitul se gaseste in lista lu' Pac, la Metrotehnica, si costa 136 de euroi! Aproape dublu fata de Hofmann! dar cica izi face aprinderea bec!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 87
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bubu

    15

  • RaduI

    14

  • silviustan

    13

  • tonic

    11

Top Posters In This Topic

Cred ca Tonic poate sa ma ajute... Toni, poti sa bagi un ochi la tine si sa-mi zici ? eventual o poza ?

spre rusinea mea observ ca nu am in calculator poze cu motorul, cu toate ca tineam minte ca facusem. Va trebui sa fac o poza si sa o trimit. Probabil ca saptamana viitoare voi putea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai ... poate va incurc si mai rau. uite, o sa fac si eu o poza cu motorul meu (dupa ce il curatz) ;) pentru ca: din filtrul meu de aer (e unu' model ceva mai baban) pleaca ... 3 tuburi

1. Gros, din carton, de 4 cm diametru -> se duce la cuplajul de esapament pe stinga (de unde ia aer cald)

2. un furtun de cauciuc de 1.5 cm diametru -> se duce undeva la busonul unde torn uleiul, dar n-are cum sa ia ulei de acolo, doar daca curge in sus ;) sau daca din filtru mai da pe afara si arunca uleiul in baie...

3. un furtunel de 05 cm diametru se duce undeva la carburator.

Broascanul e din '70.

Sunt cam nedumerit cu ultimele doua ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa poza la motorul de la cea din 62 (daca ai tubul) , aia din 70 nu ajuta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(...)

2.un furtun de cauciuc de 1.5 cm diametru -> se duce undeva la busonul unde torn uleiul, dar n-are cum sa ia ulei de acolo, doar daca curge in sus ;) sau daca din filtru mai da pe afara si arunca uleiul in baie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Furtunelul de cauciuc cu nr. 2 se umple cu vapori de apa si cu niste mucilagii absolut scirboase care se formeaza din spumele pe care le face uleiul, fara vrajeala. Eu l-am curatzat pe al meu asta toamna si era sa vomit la vederea lor. Cred ca are legatura si cu ventilarea carterului, care se face tot prin intermediul filtrului de aer si al bushonului de alimentare cu ulei. de altfel, daca va uitazi, sub bushonul de ulei, vetzi descoperi rugina. Uleiul se incalzeste, iar in carter si in motor aerul care intra contzine uneori si vapori de apa. Acestia se condenseaza in chestia de sub bushon, de unde apa rezultata se scurge printr-o tzevushca cu supapa la capat. La Tipatescu, filtrul lui are clapeta termostatica, de aia are cinci mii de furtune! Amaritul meu de motor de 1200 e mai simplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eh, saptamanal curat mizeria aia...are obiceiul ca mi se infunda si atunci, datorita presiunii din carter, incepe sa-mi zemuie uleiul pe la imbinari ... in special pe la fulia motorului. Asa ca....curatati des porcaria aia !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai motorul de la aia din 62 e varza si a fost dat jos demult ...e in cutii, asa ca, habar-n-am ce, unde si cum se duce tubul de care intrebati.

In ceea ce priveste galeria de admisie ... iaca, simbata mi-am luat inima in dinti si m-am chinuit 6 ore desfacind motorul (partea de sus, si capota). Masina fiind in strada a trebuit sa-i pun capota la loc (si, cum ma avizase mai demult RaduI ... a fost destul de belicos...). Ei bine, am reusit s-o scot cu destul de mult chin. (Nici acum nu stiu sigur de ce nu iasa carcasa turbinei ... ce dracu o tzine ... parca sta in filtrul de ulei - nu stiu cum sa-l scot- si/sau intr-o clema - cred ca are termostat, mai mult ca sigur, dar nu m-am prins cum sa-l dibuiesc -) In fine dupa ceva chinuri am reusit sa o scot. Si la mine E INFUNDATA tzeava de preincalzire !!! Deci ceea ce a spus AlexB este adevarat. Acum ... sa ma chinui sa scot mizeria dinauntru ... (din cite am vazut e fff dificil). Pare a fi o pb mai raspindita decit am crezut la inceput ... si daca nu mi-ar fi spus Alex si Victor ... nu mi-ar fi dat in gind sa ... suflu in ea :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtrul de ulei o tine. Trebuie sa demontezi si balamalele capotei ca s-o scoti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am desfacut si balamalele ... da' tot o tzine ceva. Are o chestie in stinga, un fel de galerie dreptunghiulara ... care se duce sub masina. Ori in aia se tine, ori in drepta intr-o clema, sau asa ceva, ori in filtru. Filtrul de ulei cum se desface ? (Mai bine o sa deschid un topic nou, pe tema asta, in care o sa pun si niste poze).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai daca ai "galeria" aia in stinga inseamna ca ai radiatorul de ulei in exteriorul turbinei.

trebuie desfacuta acea "galerie". daca pipai prin spate pe acolo vei gasi niste surubele. galeria ai se desfacein 2 bucatele, parca.

pentru exemplificare uite o poza cu elemetle alea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se desface filtrul ca sa scoti tulumba, lasa-l acolo, ca dupa aia greu mai etansezi. In dreapta tija de la termostat trebuie ca o tine. Desurubeaza si scoate termostatul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok. O sa vad zilele astea ce iasa. Multumesc mult !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca Tonic poate sa ma ajute... Toni, poti sa bagi un ochi la tine si sa-mi zici ? eventual o poza ?

Radu,

am reusit aseara tarziu sa fac poze cu motorul. Era intuneric si aparatul nu reusea sa focalizeze bine, dar ceva ceva se vede

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si gaura unde intra furtunul in tabla aia, unde in spatele ei intra in preincazitor sau cum ii zice

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi mult. Da, se pare ca la tine e modificat. La masinile noastre (63-64) furtunul ala e unul riflat (n-are importanta asta) si vine vertical de la filtru printr-o gaura dintr-o tabla orixontala a motorului; dedesubt nu merge la incalzitor (probabil ca si incalzitorul il ai schimbat cu unul mai recent ) ci la una din tablele cilindrilor de pe stanga, trage aerul cald de la cilindri, nu din incalzitor. Merci oricum ptr. efort> :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce e ciudat ca eu nu am nici termostat si sistemul acela de parghii si clapete care opresc aerul rece de la turbina sa intre la motor. Dar nu ca lipseste, ci nu exista conceptual, ca nici gaurile respective nu sunt prin tablele alea. S-a uitat si Razvan Weselovski si si-a dat cu parerea ca exista unele tipuri care au nu stiu ce la turbina (un bimetal parca a zis) care in functie de temperatura invarte sau nu mai mult sau mai putin. Cam asa ceva.

Voi cum aveti la masinile 63 - 64?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am modelul clasic termostat- flapsuri. Inainte de asta, la cele care folosesc pentru incalzirea interiorului aerul provenit de la racirea motorului, nu existau flapsuri ci termostatul actioneaza un soi de inel care este in fata turbinei (nu stiu exact cum functoneaza, am vazut la motorul lui martin, model 61. Am sa caut prin documentatie o schema s-o bag aici. Din cate stiu, termostatul exista in ambele situatii si e acelasi model, adica cu burduf, cel original, sau model arc cum sunt cele vandute acum la HS de pilda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asha este, la modelele mai vechi (de ex la ale mele, 60 si 62) e o piesa ca o craticioara fara fund care obtureaza turbina. De asemenea, si la mine tubuletzul de aer cald se duce ca la Toni, si tot asha are si filtrul meu clapeta si greutatea aia. si tot ca la Toni, lipsesc tuburile alea de aer stanga-dreapra, iar aerul care raceshte motorul e trimis fie afara, fie inauntru, prin nishte clapete.

Mie mi se pare cam nashpa faptul ca daca ai neetansheitatzi la eshapament sau la garniturile dintre motor si caroserie itzi baga fum inauntru. La Trabi nu apare aceasta problema decat daca ai neetansheitatzi barbare la eshapament in fatza, in rest fumul pleaca in spate si nu mai are cum sa fie absorbit de turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai Misule, problema cu gazele de esapament aspirate exista la orice broasca, daca sunt neetanseitatile alea, indiferent de sistemul de incalzire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asha este, la modelele mai vechi (de ex la ale mele, 60 si 62) e o piesa ca o craticioara fara fund care obtureaza turbina. De asemenea, si la mine tubuletzul de aer cald se duce ca la Toni, si tot asha are si filtrul meu clapeta si greutatea aia. si tot ca la Toni, lipsesc tuburile alea de aer stanga-dreapra, iar aerul care raceshte motorul e trimis fie afara, fie inauntru, prin nishte clapete.

Mie mi se pare cam nashpa faptul ca daca ai neetansheitatzi la eshapament sau la garniturile dintre motor si caroserie itzi baga fum inauntru. La Trabi nu apare aceasta problema decat daca ai neetansheitatzi barbare la eshapament in fatza, in rest fumul pleaca in spate si nu mai are cum sa fie absorbit de turbina.

da' explica-ne un pic cum functioneaza craticioara aiai...care e principiul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai Misule, problema cu gazele de esapament aspirate exista la orice broasca, daca sunt neetanseitatile alea, indiferent de sistemul de incalzire.

A, desigur, ziceam doar ca daca ai mot. in fatza si eshapam. in spate, nu-ti mai baga gaze.

Toni, craticioara intra in interiorul turbinei, actzionata prin tije de catre termostat si ii sugruma aspiratzia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

ieri dimineata,m-am chinuit vreo ora- jumate sa-mi fac broscoiu sa zica 0ac! NU A VRUT!

am schimbat bateria cu un mai buna....nimic.mi-a dat un vecin bateria de pe masina lui (pe care o pornise fara pb)....a mea NIMIC.

pana la urma a luat-o la branci...

dupa ce am mers cu masina vreo 20-25 min., am oprit-o ,i-am aratat cheia si a luat-o ca si cand nimic nu s-ar fi intamplat.

cine se stie ....ASTEPT UN SFAT!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ieri dimineata,m-am chinuit vreo ora- jumate sa-mi fac broscoiu sa zica 0ac! NU A VRUT!

am schimbat bateria cu un mai buna....nimic.mi-a dat un vecin bateria de pe masina lui (pe care o pornise fara pb)....a mea NIMIC.

pana la urma a luat-o la branci...

dupa ce am mers cu masina vreo 20-25 min., am oprit-o ,i-am aratat cheia si a luat-o ca si cand nimic nu s-ar fi intamplat.

cine se stie ....ASTEPT

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe canceru' asta de afara, toate alea sunt importante: reglajul aprinderii, starea bujiilor, bobinei, fishelor, compresia, pompa de benzina, cate si mai cate.... Poa' sa mai inghetze apa prin filtrele si tzevile de benz. sau in carburici daca a ajuns acolo....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!