Jump to content

Martor Uzura Placute Frana


Stefan Golf5
 Share

Postare recomandată

Mi s-a aprins martorul de uzura a placutelor de frana.

Prima data dupa 30 km de la pornire si n-a mai aparut la repornirea masinii.

Apoi dupa vreo 2 zile a reaparut, tot dupa cativa zeci de km si acum apare imediat cum pun contactul.

Am inteles ca sunt la jumatate placutele cand se aprinde, iar un amic imi spunea ca a mers cu un Audi inca 1 an aproape zilnic cu martorul aprins.

Ce parere aveti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba placutele cu prima ocazie.

Cand se aprinde martorul respectiv, inseamna ca-s pe terminate placutele, nicidecum la jumatate.

Risti o uzura prematura a discurilor de frana daca mai mergi mult asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stefane, uite si aici niste pareri. Eu le-am schimbat in 200 km de cand s-a aprins martorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum mi-am amintit ca s-a aprins prima data martorul dupa ce a trebuit sa pun frana pe niste linii de tramvai si am simtit in pedala cand am trecut peste ele...

Vad ca in topicul acela zice ca 2000 km mai merge mers ca mai sunt 5 mm din placute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat placutele, Textar 170 + 100 RON (volksparts); manopera 200 RON (cu diagnoza cu tot).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Placutele sunt uzate 80% cand se aprinde martorul deci mai mergi un sfert din cat ai mers pana acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Martorul are senzor numai pe stanga-fata; intr-adevar pe fata nu erau foarte uzate, se mai putea merge mult, dar pe spate erau de schimbat urgent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Placutele sunt uzate 80% cand se aprinde martorul deci mai mergi un sfert din cat ai mers pana acum.

De unde stii tu chestia asta? Ai vreun document oficial ca sa ateste afirmatia sau doar vorbesti vorbe?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand se aprinde martorul mai ai cam 20% din placute dar cel mai bine ar fi sa le schimbi ! Placutele pe fata te costa cam 135 ron si pe spate 90 ron marca FERODO made in spain. daca nu ai unde sa le schimbi ma poti suna si te ajut mai ieftin decat in service! De exemplu la mine erau mai uzate aproape 100% pe dreapta decat pe stanga unde era senzorul!! nu poti stii niciodata parerea mea este sa le schimbi! Tel meu este 0722587977 Andrei

Modificat de yacuzza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca e o regula, dar cele de pe fata au senzor, cele de pe spate nu. Atentie, verificatile vizual pe cele de pe spate.

Apoi, cele de pe fata au senzor doar pe interior, adica la placutele care nu le poti vedea asa usor, cele din spatele rotii.

Senzorul este montat acolo pentru ca cele de pe interiorul rotii se uzeaza primele.

Cateodata diferenta de uzura interior/exterior este foarte, foarte mare. Asa ca cele vizibile (pe exterior) pot arata super, pe cand celelalte sunt deja terminate.

Parerea mea e ca se mai poate merge, dar nu foarte mult. Sa zicem 2000 km. Cifra e pur si simplu aproximativa deoarece distanta nu poate garanta nimic, din moment ce pe aceeasi distanta poti calca frana (mai tare sau mai incet) de 500/1000/5000 de ori.

Aveti grija sa nu mergeti atat de mult incat sa se desprinda si senzorul de pe placuta. Eroarea de pe bord va dispare (contact intrerupt). Sa nu va ganditi ca "si-a revenit" fara a controla vizual placutele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic, de cand se aprinde becul, mai poti parcurge cca 2000km (de la mecanic zicere, asa mi-a spus mie, cand mi s-a aprins beculetul tocmai cand plecasem la un drum de 1000 km, iar cand am schimbat placutele la intoarcere, mai aveau ceva "carne").

AndyG are dreptate, tot din experienta, pe spate mi-a aparut un scartait la Laguna, am verificat placutele din exterior si mai aveau mult, dar cele din interior ajunsesera la fier. Deci, sugestia mea este ca atunci cand se verifica placutele, sa se verifice neaparat si cele din interior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti grija sa nu mergeti atat de mult incat sa se desprinda si senzorul de pe placuta. Eroarea de pe bord va dispare (contact intrerupt). Sa nu va ganditi ca "si-a revenit" fara a controla vizual placutele.

Din cate stiu eu, celebrul "senzor" este o sarma care trece prin placuta, la o anumita adancime a ferodoului. Aceasta face un contact electric de tip "normal inchis". Astfel se evita si aprinderea intamplatoare a martorului datorata apei care ar ajunge pe fire si ar produce un scurt circuit.

La o anumita uzura a placutei cu "senzor", firul intern va fi rupt, determinand intreruperea contactului electric, ceea ce genereaza aprinderea martorului "placute de frana".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca trebuie schimbate cat mai repede, dupa aprinderea martorului in bord.

Nu uitati ca este vorba de sistemul de franare si orice riscuri mi se par inutile. Aici nu cred ca trebuie facute niciun fel de compromisuri.

E logic ca se mai poate circula, producatorul totdeauna va calcula asfel incat chiar si o persoana careia i se aprinde acel martor undeva prin nu mai stiu ce munti, vai sau vreo tara neatinsa de civilizatie, sa poata ajunge in siguranta la un service.

In concluzie sfatul meu este sa schimbati placutele cat mai repede dupa aprinderea martorului, pt ca e vorba despre siguranta voastra care trebuie sa primeze inainte de toate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum s-a mai spus si mai sus, distanta pe care o poti parcurge tinde la infinit daca nu pui nici o frana, ea scazand direct proportional cu numarul de franari si cu puterea lor. Ideea martorului este ca sa iti anunte sa te indrepti catre cel mai apropiat service care te poate ajuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fi atent, mie mi s-a aprins martorul de placute desi placutele nu aveau nimic, avea cablul un scurt pe el. ai uitat sa specifici daca scartaie cand franezi ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deja daca scartaie la franare e grav. Inseamna ca s-a ajuns la metal si zgarie discul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am citit si eu topicu asta si sincer ma intrebam oare ce rol mai are martoru ala din bord daca se aprinde ?citesti in carte si acolo scrie ca tre sa te duci la service oare suntem noi mai mesteri ca aia care au facut masina :icon_thumright:

oricum e vorba de frane deci poti sa o comiti grav si mai nenorocesti si masina pt 2 mil care oricum va trebuii sa ii dai intr-un final

sry daca m-am bagat ca musca in branza dar senzorii si martorii care se pun pe masini sunt pusi exact sa nu ne mai dam noi cu presupusu zic eu si sa nu mai strici si alte lucruri datorita uzurii unor piese aici vezi discurile de frana care sunt destul de scumpe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 years later...

Mi s-a aprins martorul de uzura a placutelor de frana.

Prima data dupa 30 km de la pornire si n-a mai aparut la repornirea masinii.

 

identic si la mine, placutele sunt ca si noi, totusi martorul se aprinde. daca opresc motorul si-l repornesc, nu mai apare. 

ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verificati mufele de jos de la roata. Daca fire/mufe sunt ok, e posibil ca firul/senzorul sa fie intersectat de bavura de la disc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Confirm cele spuse de Florin.Eu am avut un fir din cele doua de la senzor intrerupt chiar in mufa-oxidase sertizarea pinilor.Inlocuit mufa+pini +10 cm. cablu .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut,am un golf 5 2.0 tdi bkd am senzor si pe fata si pe spate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Numai pe fata, si asa daca e codat cu el. In mod normal ar trebui sa ai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutare s-a aprins de doua ori pana acum semnul asta http://postimg.org/image/vab5x20s1/2e6ffd19/  . Daca opresc motorul si il pornesc din nou, semnul dispare. Placutele de frana nu au 10.000 de km deci nu cred ca de acolo ar fi problema. Mentionez ca masina franeaza exact ca si pana sa se aprinda acest advertisment. De la ce credeti ca poate fi ? Stima 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conectori placute....cablaje sau lichid de frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

conector sau placute uzura, senzor, da.

La avertizare nivel lichid de frana scazut, se aprinde martorul pericol - cel rosu cu semnul exclamarii, insotit de 3 beep-uri.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!