Jump to content

Pierdere Antigel


AXIS
 Share

Postare recomandată

V i c t o r

Nu-i nicio smecherie... Nu-si dau interesul sa faca treaba cum trebuie.

Si apropo de antigel, azi am cumparat un bidon de 1,5 litri (mai mic nu avea, pentru eventuale completari) de G12plus plus de la Brady, costa exact 53 ron. Daca are nevoie vreun coleg sunt gata sa-l impart, jumatate/jumatate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Nu-i nicio smecherie... Nu-si dau interesul sa faca treaba cum trebuie.

Si apropo de antigel, azi am cumparat un bidon de 1,5 litri (mai mic nu avea, pentru eventuale completari) de G12plus plus de la Brady, costa exact 53 ron. Daca are nevoie vreun coleg sunt gata sa-l impart, jumatate/jumatate.

As avea nevoie eu.

....dar sunt din Baia Mare. :salut:

Legat de asta: care e diferenta fata de G12 (fara plus), in afara de culoare? Eu din asta am gasit in Baia Mare si e la jumatate pret fata de G12 Plus.

In masina nu stiu ce am. Cred ca e amestecat ca are o culoare intre roz si mov. Nu sunt sigur... poate din cauza rezervorului care nu e perfect transparent (stiti voi :) ).

Trebuie sa completez ca e aproape de minim (semnul de jos).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In masina ai sigur G12 Plus, culoare rozalie vine de la faptul ca nu se afla decat antigel se afla si apa acolo si inca destula, intre 60 % si 40 % depinde cat vrei sa scazi punctul de inghet. E sigur diferenta intre G 12 Plus si G12 dar nu stiu exact care, parca citisem pe undeva despre G12 Plus ca e mai bun fata de G12 simplu la protectia impotriva ruginirii componenetelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut !

am avut si eu o problema cu pierderea de antigel. imi pierdea antigel pe la supra-plin. problema mi-a aparut dupa ce am schimbat termoflotul(imi bagase ulei in vas).

greseala mea a fost ca nu am curatat imediat instalatia de racire si am observat ca incepusem sa completez din ce in ce mai des cu antigel sau apa distilata (dupa caz). initial am crezut ca am vreo fisura pe undeva dar nu vedeam nicio picatura pe sub masina. fiind vara se evapora f repede si abia intr-un tarziu am observat ca imi pierde pe la supra-plin. de o saptamana am curatat instalatia de racire, nu cred ca foarte bine, dar cat de cat si de atunci vad ca nu am mai fost nevoit sa completez. acum insa a aparut o alta problema: - nu imi baga caldura. :D

ieri am observat ca la turati mari(peste 3000) incepe sa bage cald. cum scad turatiile cum baga rece. credeti ca poate fi garnitura de chiulasa ? majoritatea "meseriasilor" mi-au zis ca teoretic asta ar fi (inclusiv cei de la skoda) dar refuz sa cred pt ca am vreo 7000 de km facuti in conditiile date si nu am intalnit semnele "clasice" de garnitura ciupita sau fisurata. azi o sa incerc sa inlocuiesc si termostatul pt a elimina si varianta asta. daca va puteti da cu parerea despre problema asta, v-as fi recunoscator. Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi nu este chiar "on topic" opinez ca problema ta este legata de termostat. S-a blocat pe deschis. Schimba-l si atunci masina iti va baga caldura in habitaclu si la relanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi nu este chiar "on topic" opinez ca problema ta este legata de termostat. S-a blocat pe deschis. Schimba-l si atunci masina iti va baga caldura in habitaclu si la relanti.

salut! azi am schimbat termostatul. degeaba ! :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Termostatul trebuia schimbat daca urca foarte greu temperatura la apa. Pentru incalzire, ar trebui sa verifici robinetul sau electrovalva care iti deschide circuitul de incalzire. Daca spui ca iti baga caldura doar dupa ce turezi motorul la 3000 de ture, inseamna ca robinetul/electrovalva care deschide circuitul de apa catre habitaclu este aproape inchis. Nu stiu unde este pozitionat la Octavia, dar deobicei, trebuie sa ai un furtun care pleaca de linga termostat si duce spre peretele care desparte habitaclul de compartimentul motor. Pe acest furtun ar trebui sa gasesti robinetul respectiv. E posibil ca robinetul respectiv sa fie blocat sau sa nu functioneze sistemul de actionare (mecanic sau electric).

Bafta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt. zaxas si sorinV! Aceeasi problema am avut si eu la a mea si la fel refuzam sa cred ca e garnitura. Va spun 99,9% e garnitura de chiulasa. Urmele de ulei in vas apar de regula doar in stadiile avansate, cand deja si chiulasa e ovalizata sau fisurata dar atunci deja fierbe motorul in mers (mai ales la turatii peste 2000) iar lichidul se pierde rapid. La inceput, cand e doar garnitura arsa, apar doar pierderi de gaze de ardere care se duc in instatia de racire, rezulta presiune mare in instalatie (furtunele sunt tari, cand scoti capacul de la vas fasaie tare, urca apa in vas si apoi o da afara pe la supapa de suprapresiune a vasului). Eu am schimbat garnitura (cu tot cu prezoane) si problema s-a rezolvat. (am 10000km deja parcursi). S-a si vazut clar pe garnitura de chiulasa locurile unde era afumata (intre cilindri). Va spun din expierenta pt. ca inainte am avut si un golf 4 1,9 tdi la care am patit-o mai grav. Acolo am ajuns dupa vreo 6 luni de completari cu antigel sa fiarba motorul si sa apara ulei in vas. Cum am spus deja, acolo a fost si chiulasa deja ovalizata si a trebuit rectificata. Acum golful este la o ruda , are peste 20000 km parcursi de atunci si nicio problema. Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salut !

revin cu problema mea, desi poate nu mai este on topic.

am rezolvat problema cu pierderea de antigel cred eu definitiv. am bagat o solutie de la liqui moly recomandata de un amic, speciala pt asa ceva si am facut operatia de curatare. 35 de lei flaconul. f bun!

de atunci nu a mai pierdut, dar caldura tot nu imi mai baga. prin urmare m-am decis sa dau jos radiatorul(caloriferul) de caldura. operatia este f anevoioasa pt ca a trebuit sa desfac tot bordul, dar absolut tot. am desfacut pana si stergatoarele si am pierdut si tot freonul. si culmea, radiatorul nu pare deloc murdar. o sa il spal maine pe interior sa vedem ce-o fi. interesant este insa ca radiatorul de AC e imbibat de praf, abia se mai vede printre fagurii aia. urmeaza sa fie si el spalat. am verificat si motorasele care deschid si inchid clapetele din carcasa aia pe unde circula aerul. functioneaza toate!

dar inca nu am descoperit care ar fi problema, de ce nu baga caldura. vreo idee ??

p.s. operatia de desfacere a bordului e una f anevoioasa, nu recomand sa o faca unul singur. eu m-am apucat cu 2 baieti mai priceputi. mai mult ei decat eu :))

a, si nu va apucati daca nu aveti sculele necesare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu cum e, am schimbat si eu la un amic.

Era mai bine sa testezi caloriferul cu apa la presiune, sa nu demontezi bordul degeaba. :salut:

Daca termostatul e bun, temperatura apei e buna, caloriferul nu e infundat, mai ai 2 variante.

Ori sunt rupti paletii de la pompa de apa si in acest fel nu recircula eficient apa in instalatie, ori e arsa garnitura si iarasi nu e eficient circuitul.

Pentru prima varianta si cea mai ieftina, scoate antigelul din instalatie, scoate termostatul, si vei vedea paletii pompei chiar sub termostat.

Daca e ok, nu-ti ramane decat sa schimbi garnitura.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am citit pe vwvortex ca antigelul de contracta considerabil si ca e normal sa scada nivelul in vas cand vine frigul

acuma eu stiu...imi vine greu sa cred dar exact asta mi se intampla de 2 ani,cum scade temperatura sub 2-3grade cum scade nivelul 15mm...

Nu mi-a scazu toata vara pe temperaturile alea extreme ,am mers cu clima tot timpul si viteza mare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa va spun cum a fost la mine.

toate bune si frumoase pana treceam de 2700 rpm. dupa aceasta turatie, imi facea suprapresiune si se deschidea supapa din vasul de expansiune(pierdem cam 1l de antigel)

temperatura la apa statea frumos la 90 de grade.

am schimbat termostatul,pompa de apa si nimic.

pana la urma am schimbat garnitura de chiulasa si s-a rezolvat.

Deci, daca pierdeti antigel prin suprapresiune iar temperatura sta normal la 90 de grade in mod cert este de vina garnitura de chiulasa.

Inca o verificare(daca va uitati in vasul de expansiune si apar depuneri negre (funingine)) clar de la garnitura este.

Multumesc danelu' (cine stie...stie..)

Modificat de zaxas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... apar depuneri negre (funingine)) clar de la garnitura este.

:offtopic: Nu-i funingine. Este ulei de motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, daca n-am citit tot topicul, dar si eu am observat ca am nivelul la lichidul antigel la minim. Masina o sa implineasca 3 ani. Pana acum nu am completat nimic. Unde o fi disparut? Cumva pe la pompa de apa? Nu ar fi exclus ! Cred a nu ii completez nimic, vreau sa vad pana unde merge in timp scaderea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... vreau sa vad pana unde merge in timp scaderea.

:icon_thumright: Pana la 0... Daca se goleste tot vasul de expansiune, va trebui sa scoti aerul din instalatia de racire. Plus ca temperatura motorului va ajunge "pe rosu"... Cel mai bine cumperi o jumatate de litru de antigel, niste apa demineralizata si faci completarea necesara. O usoara scadere a nivelului lichidului de racire este normala la orice masina. Eu, in aproape 2 ani i-am completat (in timp) in total cca. 500 ml.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:icon_thumright: Pana la 0... Daca se goleste tot vasul de expansiune, va trebui sa scoti aerul din instalatia de racire. Plus ca temperatura motorului va ajunge "pe rosu"... Cel mai bine cumperi o jumatate de litru de antigel, niste apa demineralizata si faci completarea necesara. O usoara scadere a nivelului lichidului de racire este normala la orice masina. Eu, in aproape 2 ani i-am completat (in timp) in total cca. 500 ml.

noroc ca instalatia se aeriseste singura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salutare, la octavia mea pe benzina 1,6L motor AVU vreau sa schimb antigelul , si nu stiu exact cat am nevoie si raportul cu apa distilata si nici pe unde se scoate. Specific ca masina are 9 ani si nu am umblat la antigel niciodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Sa mentionez si eu ca de la drumul de ieri spre Bucuresti, Passatul meu incepe sa piarda antigel ... ce-i drept ff putin. Banuiesc ca o fi vre-un colier slabit sau vreo imbinare, ca se vede picurand pe asfalt in partea stanga a radiatorului. Nu e bai o rezolv la service ... sper :D

Intrebarea mea e daca intre timp cat ma deplasez pana ajung la service e ok sa tot completez nivelul (cand e cazul) cu apa demineralizata??

Antigelul din cate stiu e pentru a evita inghetarea apei in instalatie. Dar eu sper sa ajung in vreo saptamana la service si pana atunci tot sa fac nivelul cu apa demineralizata daca o fi cazul, si apoi schimb tot lichidul.

De exemplu la drumul de 700 km pana la Bucuresti si inapoi a fost nevoie de completare de nivel de aprox 1 litru de apa demineralizata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Deci daca va refuleaza antigelul pe la vasul de expansiune e clar garnitura de chiulasa.

M-am certat cu mecanicii sa imi schimbe garnitura ...ei ziceau ca nu are cum sa fie garnitura.Cand au dat jos chiulasa mi-au dat dreptate....ba chiar trebuie sa o si rectifice ....

Deci nu va apucati si schimbati busoane si tot ce mai zic ei.....luati si schimbati garnitura pana nu se ovalizeaza de tot chiulasa.

Modificat de VW Passat C3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa mentionez si eu ca de la drumul de ieri spre Bucuresti, Passatul meu incepe sa piarda antigel ... ce-i drept ff putin. Banuiesc ca o fi vre-un colier slabit sau vreo imbinare, ca se vede picurand pe asfalt in partea stanga a radiatorului. Nu e bai o rezolv la service ... sper :D

Intrebarea mea e daca intre timp cat ma deplasez pana ajung la service e ok sa tot completez nivelul (cand e cazul) cu apa demineralizata??

Antigelul din cate stiu e pentru a evita inghetarea apei in instalatie. Dar eu sper sa ajung in vreo saptamana la service si pana atunci tot sa fac nivelul cu apa demineralizata daca o fi cazul, si apoi schimb tot lichidul.

De exemplu la drumul de 700 km pana la Bucuresti si inapoi a fost nevoie de completare de nivel de aprox 1 litru de apa demineralizata.

facusi revizia la service si au aruncat o privire si la radiator ... si cica ar fi spart si trebuie inlocuit :vaidecapulmeu: (6 mil cel mai ieftin)

cica problema ar fi unde sunt prinse de radiator cele doua ventilatoare .. si cica nu a fost prins cum trebuie si a batut in radiator si l-a spart ... iar ei banuiesc ca asa a fost din fabrica

masina are 105.000 km luata din germania .. ultimii 20.000km facuti in tara de mine mai exact in moldova ..iar eu sunt sigur ca nu e din fabricatie ci e din cauza drumurilor proaste de la vibratiile produse de gropi si denivelari. Altfel daca era din fabricatie ar fi cedat mai demult.

imi curge f putin si doar din cand in cand si nu l-am schimbat inca.

am auzit ca sunt solutii de pus in radiator si acopera gaurile mici cum ar fi in cazul meu dar cu efecte negative pe termen lung pentru restul instalatiei (calorifer si altele)

am tot cautat in forum dar nu am gasit poate cineva sa-mi dea mai multe detalii legat de folosirea acestor solutii??

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu iti recomand folosirea acelor solutii! Poate pare mai ieftin acum dar pe termen lung se poate dovedi costisitor! Se poate infunda radiatorul, caloriferul ...etc. si schimbarea lor poate fi mult mai scumpa!

Am folosit asa ceva la un golf3 si mi-a facut mai mult rau, a infundat de tot radiatorul! Banui ca nu era nici el in cea mai buna stare, daca s-a infundat, probabil mai prezenta anumite depuneri iar acea solutie a creat un dop!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Am si eu o nelamurire. Nu stiu exact unde este nivelul maxim pentru lichidul din borcan. Sunt doua linii orizontale, deasupra primei scrie MIN, deci asta e minimul, dar MAX nu scrie niciunde. Banuiesc ca a doua linie orizontala (cea de deasupra) ?

borcanapa.jpg

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Nu iti recomand folosirea acelor solutii! Poate pare mai ieftin acum dar pe termen lung se poate dovedi costisitor! Se poate infunda radiatorul, caloriferul ...etc. si schimbarea lor poate fi mult mai scumpa!

Am folosit asa ceva la un golf3 si mi-a facut mai mult rau, a infundat de tot radiatorul! Banui ca nu era nici el in cea mai buna stare, daca s-a infundat, probabil mai prezenta anumite depuneri iar acea solutie a creat un dop!

Ce ai folosit ,praf sau solutie lichida?Daca ai folosit praful atunci este explicabil ce ti sa intamplat.

Am si eu problema aseamantoare si nu stiu de unde sa incep sa ma uit.Din cate am inteles poate fi si pompa de apa si o gramada de alte lucruri.Completez cam o data pe luna dar nu folosesc masina foarte des maxim 20 de km pe zi de 5 ori pe saptamana

Thks

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am completat cu antigel crezand ca pierd pe undeva. Cand am completat prima data, nivelul era la minimim.

Ieri ridic capota sa mai adaug lichid de spalat parbrizul si observ ca nivelul de antigel era intre maxim si minim.

Plec de la tara spre Pitesti si cand ajung la Pitesti, ridic capota si nivelul de antigel era peste nivelul maxim. Verfica inainte nivelul de antigel dupa ce mergi cu masina sa nu fie prin instalatie la fel ca si la mine.

Modificat de STOE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!