Jump to content

Pierdere Antigel


AXIS
 Share

Postare recomandată

DegeteRapide

Hello , am si eu o problema cu antigelul...

 

Veneam de la Cluj-Napoca, mai precis deabia ieseam si imi apare:" stop!" Alaturi de mesajul ''Verficati nivelul lichidului de racire!''.

 

Completez cu lichid pana pe la jumatate apoi peste 3 m apare din nou. Ma duc sa ma uit si recipientul era gol. Ma uit eu bine pe acolo pe la radiator, in prma faza nu vad nimic iar apoi descopar o lannterna de verficat motorul uitata acolo.Acea lanterna a spart teava care duce de la reciepientul lichidului in alta parte si pe acolo a curs tot lichidul.

 

Apoi mi-am lasat masina acolo, am venit cu alt ceva, ea a fost tractata la un service din Cluj dar as vrea sa stiu cam ca ar costa aceasta reparatie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna insfarsit am rezolvat misterul antigelului garnitura chiulasa arsa . am schimbato problema sa sfarsit !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce an e masina si cam cati km ai? posibil sa am aceeasi problema, a mea e din 2010 si aprox 200 mii de km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam devreme.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si amea e 2010 am schimbat chiar si vasul de expansiune chiar si termostatu in speranta de nu a fi garnitura si tot acolo am ajuns.nu mai sta cu ea asa fiindca vine caldura si e nasol fierbe apa iti arunca afara etc.. Eu am 178 000km dar nu cred ca sunt reali .deobicei masinile pe germania au peste 230 000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DegeteRapide

Hello, am rezolvat era ca o teava micuta, garnitura???

A fost 185 de lei reparatia.

Masina are 141.000 facuti de mine :D

Suntem( eu si masina ) ok :)).

Modificat de DegeteRapide
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin, pe la cat se duce de obicei garnitura asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare tuturor.

Sper sa nu repet problema. Am cautat in postarile mai vechi dar nu am gasit o solutie pentru problema mea. Detin un VW Passat B6 2,0 TDI din 11.2015, 103 KW, cod motor BMP.

 

Pe scurt spus, problema este ca pierd antigel insa numai cand o "forjez" tare. Am observat asta la drum lung, cand am trecut muntii si am turat-o mai tare ca de obicei. Mi-a aparut in bord ca nivelu antigelului e scazut. Am oprit si intr-adevar mai era doar un pic de antigel pe fundul vasului de expansiune. Capacul fusese strans bine dar se vedea lichid curs pe langa borcan. Am completat pana la nivel si am mers mai departe dar am condus domol. Pe urmatorii 1200 de km nu a mai scazut nivelul si asa a ramas cateva luni (in regim de conducere in oras).

Dupa cateva luni trebuia sa ajung in timp record la aeroport si am calcat-o iar pana la fund. Cand am ajuns (adica dupa vreo 50 de km) iar s-a aprins in bord ca nivelu antigelului e scazut. M-am uitat si era exact la fel ca prima data: doar un pic de antigel pe fundul vasului de expansiune si se vedea lichid pe vas si pe furtunele de dedesubt.

 

M-am dus la un mester care mi-a zis, fara sa se uite foarte atent, ca pierde pe la "flansa retur chiulasa". Ca cica pe acolo pierde de obicei. Alt mester s-a uitat cu mare atentie peste tot, inclusiv la flansa respectiva si a zis ca nu se vede curs pe nicaieri. Mi-a zis ca e posibil sa fie garnitura de chiulasa. In fine, m-am dus la alt service si acolo au atasat la busonul de la vasul de expansiune un fel de aparat de facut presiune in instalatie. Rezultat: instalatia e etansa.

De atunci a trecut jumatate de an si am circulat tot numai in oras, adica linistit, si nu a mai scazut deloc. Are cineva o explicatie?

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Mihai_c_is. Exact aceeasi problema am avut-o si eu, acelasi tip de motor. Pierdea antigel doar cand ieseam din oras si o turam mai tare. In oras nicio simptoma. La mine a fost fisurata garnitura de chiulasa, perforatia era f mica, pe chiulasa s-a vazut doar o linie ruginita, de grosimea unui fir de par, in locul in care era perforata garnitura. Odata cu schimbarea garniturii s-a rezolat problema in totalitate. Sper sa o rezolvi cat mai usor.:)

@ Mihai_c_is. Exact aceeasi problema am avut-o si eu, acelasi tip de motor. Pierdea antigel doar cand ieseam din oras si o turam mai tare. In oras nicio simptoma. La mine a fost fisurata garnitura de chiulasa, perforatia era f mica, pe chiulasa s-a vazut doar o linie ruginita, de grosimea unui fir de par, in locul in care era perforata garnitura. Odata cu schimbarea garniturii s-a rezolat problema in totalitate. Sper sa o rezolvi cat mai usor.:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru explicatie, Dorinbirdean. :)

Banuiesc ca ar putea fi garnitura dar atunci de ce la testul de presiune in instalatie nu pierdea deloc? A facut tipul de la service presiune si am asteptat vreo 10 minute si acul de la manometru a stat nemiscat.Si nici nu se vede nimic curs pe la garnitura. La mine cand pierdea, pierdea mult deodata (adica se golea vasul) in interval scurt de timp si se vedeau urme de antigel pe langa vasul de expansiune si nu la garnitura de chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate e procesul invers, si scapa presiune din cilindri in sistemul de racire, crescand astfel presiunea in sistemul de racire.

Doar o presiune mai mare decat cea de functionare, justifica urmele de langa vasul de expansiune, si presiunea aia poate veni doar din cilindri. 

 

Adevarul e ca, la forja, cand turbo baga constant 2 bari in cilindri, + raportul de compresie, poate justifica fenomenul asta. Plus ca in forja si temperaturile in motor is altele. 

Eu, am senzor de temperatura ulei, si pe forja sta uleiul la 110-115 Grade. Da-ti seama de temperaturile din motor/garnituri.

In oras, rar il vad sa ajunga la 90 de grade, din cauza drumurilor scurte. 

 

In fine, asta e doar parere mea, si nu trebuie luata ca atare. Doar un mecanic o sa te ajute sa o scoti la capat. Totusi am considerat sa o zic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Mihai: Cunostintele mele in mecanica sunt limitate, nu as putea sa iti dau o explicatie de ce la testul de presiune nu ti-a indicat nimic. Am gasit doar multe asemanari intre situatia ta si a mea. Iti dau un exp: drum germania-romania, am intrat pe autostrada, dupa aprox 50 de km imi apare mesajul in bord( nivelul antigelului scazut..) , completez pana la max, dupa alti aprox 50 de km acelasi mesaj si vasul de expansiune aproape gol. Asta la o viteza de 130-140 km/h. Sub motor, pe chiulasa, pe garnitura nu se vedea niciun strop de apa, totul era uscat. Motivul pt care nu se vedea apa era acela ca garnitura de chiulasa avea o perforatie f mica( un por) si tot antigelul cate scapa, din cauza presiunii si a caldurii motorului se evapora instant. Am fost nevoit dupa 5-6 opriri si recompletari sa vin din Germania doar cu 90km/h si asa nu am mai pierdut lichid deloc. Eu nu am mai facut niciun test de presiune pt ca mecaniul meu mi-a spus ca e sigur garnitura( sau chiulasa fisurata- ceea ce ar fi fost mult mai aiurea). Din fericire am scapat doar cu schimbatul garniturii. Da-mi msj pe privat cu nr de telefon si vb mai in detaliu daca vrei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mondeo30 si Dorinbirdean pentru sugestii. :)

Ma gandesc totusi ca, daca scapa presiune din cilindri in sistemul de racire, trebuia sa fie antigelul murdar. Dar nu e. E perfect limpede.

In fine, cred ca voi merge cat de curand la un mecanic sa desfaca si sa schimbe garnitura de chiulasa. Apoi mai vedem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut, stie cineva ce producator face radiatorul de pe passat B6 cod motor BKP. Sau ce producatori de radiatoare sunt ok? Pierd antigel si trebuie sa inlocuiesc radiatorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. O intrebare scurta vizavi de completarea cu antigel. Mi-a scazut nivelul si am cautat sa cumpar antigel sa completez. Cel din instalatie era rozaliu. Am tot cautat pe la magazine si am gasit albastru, galben, si unul rozaliu mai scump. Pe spate era o lista ca e compatibil/aprobat si cu VW. Am completat cam 700ml, moment in care imi pica fisa ca acolo pe vas scrie G12. La mine pe recipient scria G30. Este vreo problema ? Este tot culoarea roz. Inainte am avut un Opel Corsa si tot antigel roz am pus timp de 7 ani, nediluat pentru -30 grade. Ce parere aveti ?

 

Acesta e produsul cumparat:

http://www.clubafaceri.ro/55852/glycoxpert-glysantin-g30-1l---antigel-concentrat-roz-3365137.html

 

Din ce am mai citit pe internet:

 

The VAG specification for G12+ antifreeze is TL 774-F
The VAG specification for G12 antifreeze is TL 774-D

 

Iar produsul de mai sus este:

 

Glysantin® G30® by BASF is approved by: VW/Audi/Seat/Skoda/Bentley/Bugatti/Lamborghini (TL774-D/F); Jaguar from 1999 (VIN 878389); Porsche from 1996; MINI Cooper D between 2007 and 2010; DAF; MAN (324 SNF); MTU (MTL 5048)

 

Deci pare ok.

Modificat de binisoft
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot sa completez cu antigel 100% sau musai diluat 40% cu apa ? Mi se pare ca mai bine mai concentrat decat mai diluat, dar poate e ceva ce nu stiu eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai sa citesti pe sticla antigelului ai sa gasesti ceva de genu:

- nediluat "tine" pana la -20 grade

- diluat "tine" pana la -30/-35 grade

Si eu am fost putin uimit dar e destul de logic. E vorba de reactiile chimice.

Bafta!

Toate astea conform specificatiilor, nu diluat dupa ureche.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nediluat un antigel deobicei rezista la -72 grade C, dar nu ii indicat deoarece se fac depuneri. Ii bine sa il diluezi 1:1 sa rezista la -36 grade C

gaborvad  nu ii logic ce ai spus tu. Nu este nici o reactie chimica intre apa si antigel.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat de la reprezentanta unde au doar G13 ca G12 nu se mai face, 78 ron/ 1.5l.

Au indicatiile de diluare pe sticla, cu cat mai concentrat cu atat rezista la temperaturi mai scazute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AM recitit in cartea masinii si zice cumva ciudat: sa fie minim 40% antigel, dar nu recomanda concentratia de antigel peste 60% pt ca ar reduce protectia la inghet !?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, am citit acest topic si as dori niste pareri la problema pe care o am.

Am un Passat B6, 2,0 TDI motor BMP din 2006.

De ceva timp (aproape 2 luni), prima data la inceputul lunii august, am primit o atentionare pe bord ca nu mai am antigel, am compleatat cu G12 pana la nivel si am plecat in concediu, drum de 800 km... La intoarcere, dupa ce am forjat-o putin pe niste dealuri, iar mesaj ca nu mai am antigel, dupa care treaba s-a repetat din ce in ce mai des... Daca merg in oras pe drumuri scurte nu am probleme, dar de cate ori ies la drum cu ea trebuie sa completez. Am urmarit cu atentie pe unde pierde antigel... se face presiune in instalatie, se ridica nivelul in vas pana la busonul vasului de expansiune (pe acre l-am inlocuit recent din acest motiv) si-l da afara pe la un orificiu de pe vas (cred ca este o supapa de presiune); de multe ori am desfacut busonul si apa a revenit la nivelul maxim... Mentionez ca apa nu creste de 90 de grade si nu am ulei in instalatia de racire si nici apa in ulei. De alfel am constatat ca de cand am aceasta problema, in masina (cu motorul pornit pe loc, cu radio oprit si clima oprita) se aude un zgomot in spatele bordului in partea dreapta un bazait ciudat (ca si cum cineva taie metal cu flexul :))) ), la motor nu se aude, din cate am citit inclin sa cred ca este acel racitor de gaze din spatele motorului. La un service local mi-au zis ca este chiulasa fisurata. As vrea si parerea dumneavoastra.

Multumesc frumos!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sorin.

La majoritatea chiuloaselor crapate ar trebui sa ai ulei in agent de racire.

Pierderea de apa daca nu o ai pe altundeva(calorifer caldura care de obicei uda mocheta de la picioare)e pe la garnitura de chiulasa.

Acum presiunea in instalatie poate fi si din cauza caloriferului infundat(merita de verificat intai asta) aici banuiesc ca e si zgomotul pe care il auzi.

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un lucru este clar, antigelul il pierd pe la vasul de expansiune (la acea supapa de pe vas), deci se creeaza o presiune pe undeva pe circuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

romtaxy - mai rar la VAG-uri, sa bage ulei in lichidul de racire.... de obicei, la inceput face doar presiune in sistemul de racire.

 

fa o proba, cu alt capac la vasul de expansiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!