Jump to content

Pierd antigel + nu am caldura


aura_dubalaru
 Share

Postare recomandată

Salut.

Am o mare problema cu instalatia de racire. Pierd antigel si nu am caldura. Am fost la service si nu au gasit pe unde pierde. Nu pierde decat in mers. Geamurile nu se aburesc, nu e ud pe jos in masina. Cateodata am caldura cateodata, nu. Daca stau pe loc si o turez la peste 2000 rpm baga caldura (nu merge mereu ...). La mers la drum lung am observat ca mai baga caldura in frana de motor pe la 115 km/h. Am facut distributia acum vreo 1000 de km si am schimbat si pompa de apa. Nu ii dau de cap ....

Masina este un VW passsat din 2000, 19 tdi, 85 kw, motor atj, 250.000 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    18

  • nic_nick86

    15

  • F l o r i n

    7

  • terminatoru

    5

simptomele sunt similare cu ale masinii mele - garnitura de chiulasa cred,

cauta pe forum ,,chiulasa,,

Modificat de c o s m i n
Nu mai da quote la mesajul anterior!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai multa ca sigur garnitura de chiulasa sau chiulasa ovalizata

Modificat de c o s m i n
Nu mai da quote la mesajul anterior!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am patit aceeasi problema dar la o masina non-vag insa principiul este acelasi. La mine a fost de la pompa de apa . Cu motorul oprit nu pierdea antigel insa cu motorul pornit , pompa de apa nu mai tinea presiunea si lasa sa treaca antigelul de acel semering . Solutia a fost inlocuirea pompei de apa.

Referitor la siptomele garniturii de chiulasa strapunsa , pot fi doua cazuri pe care orice mecanic le stie :

1) cand se strapunge intre camera de ardere- circuitul de ungere si cel de racire vei observa prezenta apei in baia de ulei sau prezdenta uleiului in vasul de expansiune.

2) In cazul in care se strapunge doar intre camera de ardere si circuitul de racire vei obseva prezenta bulelor de aer in vasul de expansiune intrucat compresia din cilindrul respectiv se duce in sistemul de racire.

In ambele cazuri vei avea temperatura normala sau peste normala la apa si nu vei avea caldura in masina .

Daca nu observi apa in ulei sau ulei sau bolboroseala in vasul de expansiune sau daca nu fierbe motorul eu iti recomand sa lasi garnitura la locul ei. Cauta la pompa de apa sau alte garnituri , o-ringuri , coliere si alte alea .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scimbat pompa de apa acum 1000 km. Apa in ulei nu am gasit (tot atunci am facut si schimbul de ulei) si nici ulei in vasul de expansiune. Nu se aude nici o bolboroseala in vasul de expansiune. Cand vine caldura (din cand in cand) se aude o bolboroseala in calorifeul din masina (cred). Am verificat instalatia cu coliere, oringuri si alte alea la 2 service-uri. Cica nu pierde pe nicaieri. Intr-o parte au bagat presiune cu aer si nu fasaia nicaieri. Mi-au zis ca am caloriferul infundat (ala din masina) si ca da antigel pe la vas (la suprapresiune).

MODERATOR: Chiar trebuie sa editat fiecare post din acest topic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema am rezolvat-o eu unui coleg forumist. La el era blocat termostatul intr-o pozitie intermediara si nu mai ajungea presiune in caloriferul de incalzire habitaclu. Mergi la un service si inainte de toate sa iti scoata furtunele de la calorifer si sa puna un furtun cu apa ca sa treaca prin el, cu presiune. Odata ca il si curata si a 2-a oara ca il si umple complet cu apa. Operatiunea dureaza 20-30 minute si este cu grad redus de dificultate. Dupa terminare obligatoriu proba si vazut daca s-a ameliorat situatia. Daca nu, trebuie umblat mai departe la termostat. Daca da, atunci e ok.

Succes!

Pierderea de lichid de racire se produce in timp indelungat sau foarte repede (1-2 zile)?

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai sigur ai caloriferul spart. Vezi daca mocheta e uda in interior sau daca sub mocheta se aduna antigel. Ai mai putea avea probleme si cu furtunele sau depunerile, dar ar trebui sa se vada scurgeri.

Cat antigel pierzi?

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A spus in primul post ca nu e mocheta uda in interior.

Modificat de c o s m i n
Nu mai da quote la mesajul anterior!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce mergi mai mult cu masina (sa ajunga motorul in 90 grade ). Opreste masina las-o sa se raceasca sapoi trage capota si incearca sa desfaci capacul vasului lichidului de racire. Cu un ochi trage la ce se petrece sub el . Cand vei scoate capacu lde tot vei observa probabil ca apa va tasni printr-o supapa ce se afla sub vasul de expansiune. Daca asa se intampla atunci tind sa cred ca trebuie inlocuit vasul de expansiune sau supapa. A doua varianta nu cred ca este posibila .

Asta e ceea ce am vazut la un Passat din 2000. :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut!

Am citit aproape toate posturile din topic si totusi nu sunt sigur care e cauza : la un avb am urmatoarele simptome -creste temperatura peste 90 de grade pierde lichid de racire insa nu mult chiar putin, furtune fierbinti in jurul motorului mai putin cel care vine la termostat, presiune ridicata in vasul de expansiune atunci cand se incaleste motorul, nu baga caldura, mentionez ca nu are ulei in vasul de expansiune am cumparat termostat l-am testat ...deschide in jur de 90 atat cel nou cat si cel vechi , am schimbat senzor temp deoarece cel vechi arata haotic (cand crestea cand scadea brusc), am verificat daca paletii pomepi de apa se invart (am bagato in vit-5 si 2 prieteni au impinso cativa metri iar eu am bagat un deget in zona unde sta termostatului si cu ca paletii se invart ). E posibil ai prinda un gol de aer? se poate aerisi daca da cum? am evitat sa bag diferite solutii de curatare a radiatorului sa nu stric mai rau altele. Imi cer scuze daca se repeta unele intrebari.Astept un raspuns legat de o noua posbila cauza(imi e groaza de un raspuns gen:garnitura chiulasa)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Instalatia se aeriseste singura. Daca vrei s-o ajuti, strangi sanatos de cat mai multe ori furtunul ce intra pe sus in radiator.

Daca pompa de apa e ok, termostatul zici ca l-ai schimbat, nu cumva e infundat radiatorul si/sau caloriferul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Aceeasi problema la mine , la fiecare 200 km completez cu 1l antigel si caldura deloc in masina ... Nu pot sa-mi dau seama care ar fi cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Urmareste FOARTE ATENT daca ai pierderi de antigel pe undeva. La cantitatea asta, cel mai probabil sunt pierderi.

Daca nu, poate fi pompa de apa obosita sau garnitura/chiulasa fisurata.

Dar trebuie sa fii hotarat sa ti-o repari. Altfel sfaturile noastre sunt inutile. Nu o va face nimeni in locul tau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 200km 1L de antigel sigur e pierdere pe undeva, dar pe la un cot sau un furtun ceva, nu cred ca e chiulasa care sa piarda atata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam aceeasi problema o am si eu ... imi pierde antigelul pe la vasul de expansiune .. presiune prea mare ... dar asta numai daca merg cu ea un pic mai sportiv ... adica turatii de peste 2000 pe distante mai lungi (autostrada) ... se duc mereu cate 200-300 ml de antigel ... deocamdata am pus un bidon de 1 L .. indoit frumos cu gura exact pe unde se afla gura aia de suprapresiune a vasului ... si cam la 2-3 saptamani (depinde de ce drumuri am de facut si in ce maniera) ... golesc bidonul in vas ;)) ... e cam stresant dar deocamdata pana se face un pic mai cald afara e o solutie :D ...

apa in ulei .. sau ulei in apa nu se gaseste ... prin alta parte nu pierde ... .. din asta am presupus ca nu poate fi vorba de garnitura de chiulasa ... aaaa . sa nu uit ... cand o simt ca in loc sa bage aer cald .. baga rece e clar ca atunci arunca antigelul din vas:( ... din cate am inteles pe aici este ori din vina busonului care nu mai tine presiunea .... ori pompa de apa ... ori vreun calorifer infundat ... cat de curand ma duc sa fac o vizita mecanicului si sper sa rezolv si chestiunea asta enervanta :(

Modificat de Andyyreyy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa un pic de forja, strange furtunul care intra sus, in radiator. Daca e lemn, e semn ca iti baga presiune in sistemul de racire, deci ai vreo ciupitura in garnitura de chiulasa.

Capacul de la vasul de expansiune, e bun ?

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am fost azi la un service , si mi-a zis ca sunt sanse mai mari sa fie de la termoflot , petele de ulei sunt mici , si transparente , si am dat comanda de unul nou. Sper ca asta sa fie problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am tot incercat sa fac rost de un astfel de capac ..(ca imprumut .. sa fiu sigur ) dar nu am reusit .. cred ca o sa incerc sa cumpar unul nou ;) ... sper sa nu fie atat de scump :D ...

si la faza cu furtunul nu am incercat inca ... maine cand plec cu ea o sa incerc si o sa va anunt :D .. ms de idee ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu preaiti recomand sa cumperi altul, dar daca vrei neaparat sa strici banii... ;)

La tine e chiulasa ori garnitura ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, ma refeream la Andyyreyy.

Dar nici la tine nu cred ca e termoflotul. Inca n-am intalnit vreunul care sa piarda antigel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recent am avut un caz asemanator. Doar ca nu pierdea antigel. Caldura 0.

Punctul de inghet al antigelului era prea scazut. Acesta inghetase partial si nu mai facea circuitul.

kOkEt, la tine e o pierdere masiva pe undeva. Daca ai G12 in instalatie, e mai usor de urmarit. Raman urme rozalii.

Daca ar fi spart termoflotul, ai avea ulei in antigel.

Mai poate fi crapata chiulasa pe undeva. Dar repet, fara sa urmaresti urmele, n-o sa-ti dai seama.

Spala motorul foarte bine si urmareste dupa aia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@koket ia in calcul si varianta de mai jos

asta am scris intr-un alt topic dedicat aceleiasi probleme

piesa 29.este o ”pipa”de plastic din care pleaca un furtun spre habitaclu.eu am gasit acolo o fisura, si mi-am dat seama ca in zona aia e problema uitandu-ma atent peste tot la motor,cautand urme roz.acolo am gasit,asa ca am demontat crezand ca e furtunul spart, dar de fapt pipa era sparta.ATENTIE!!!nu se vede cu ochiul liber decat fffffff putin.eu am luat-o in casa,am sters-o bine si am facut un test foarte simplu.am luat apa in gura,am pus palma intr-un capat si prin celalat capat am suflat apa din gura si a inceput sa bolboroseasca intr-o margine.piesa este 50 ron,dar acum chiar ca nu mai am nicio pierdere,si la fel ca tine si eu, nu mereu pierdeam antigel.acum nu mai am niciun clipocit si antigelul e la nivel.este practic al treilea loc pe unde aveam pierderi.astept”cu mare interes ”urmatorul furtun fisurat.

@C O S M I N- ar fi de real ajutor daca ai posta fotografia cu piesa de care vorbesc si cu dopul pus pe conducta pentru masinile fara webasto pentru ca si dopul ala il aveam spart

Modificat de kelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incerc pt. inceput sa vad cu termoflotul pt. ca am ulei in antigel , si asta ar fi primul pas de "cautat" . Multumesc pt. informatii @kelu si @cosmin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!