Jump to content

Montare Comenzi Pe Volan Si Carkit Bluetooth


28victor
 Share

Postare recomandată

Da ... cele doua erori ... martorul ESP a disparut, a ramas doar volanul galben. Multumesc Cristi, o sa incerc si asa.

Modificat de mars01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mars01 - cei care au facut modificarea asta, adica au luat capac de airbag pentru volan in trei spite si au pus airbag de volan in patru spite. Cel putin asa am auzit si eu.

Imi pare rau pentru toata treaba asta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca merge la Golf dar nu si la Passat, conform cu pozele de mai jos. Acum caut un airbag de Octavia 2 >2004 (e ceva mai ieftin si conform colegului @DanuAL se potriveste) pe care sa pun capacul de airbag in 3 spite.

Airbag 3 spite:

post-94450-0-69597500-1344515743_thumb.j

Airbag 4 spite Passat 3C:

post-94450-0-45935500-1344515995_thumb.j post-94450-0-49522500-1344516012_thumb.j

Modificat de mars01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in primul rand, sunt diferente intre cele doua airbag-ul.... cel in 4 spite, e dual stage, cel in 3, e single stage......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este pt Passat 3C Florin. Dar eu am folosit un airbag de Skoda Superb in 4 spite (bagat intr-un capac cu 3 spite) cu un singur igniter (singla stage), cu consecintele de rigoare pt aceasta modificare: trebuie schimbata spirala airbag (slip ring) cu una pentru airbag cu un singur igniter, trebuie schimbat cablul de airbag cu unul pentru un singur igniter si in cazul meu sa suporte si comenzi

Si trebuie lipita si rezistenta de 3.3 ohmi (donata de Conex Electronic, nu au vrut sa imi ia banii pe acea rezistenta :lol: ) pe pinii 3 si 4 conectorul galben din modulul de coloana pentru a pacali calculatorul de airbag si astfel anuland martorul de airbag, deoarece calculatorul de airbag solicita prezenta a unui airbag cu 2 ignitere asa cum a fost codat iar acum primeste doar un singur igniter. Rolul rezistentei este sa simuleze al 2-lea igniter.

Desi spuneam in postul 174-176 ca nu reusesc sa fac Basic Settings pt 44-Steering Assist, a 2-a zi am observat ca pe 44-Steering Assist -> Measuring blocks -> Canal 7 -> Casuta 1 incepuse sa imi citeasca unghiul volanului fara sa ii fac nimic. Inainte citea torsiunea dar nu si unghiul indiferent de cate ori am repetat procedurile de adaptare. Poate a contat ca am condus seara cu erorile alea pe bord.

Am fixat volanul pe 0 grade si am repetat procedura in care se roteste volanul la extreme si gata, au disparut martorii de pe bord si am avut din nou asistenta la volan.

Dar saga continua... cand am pus airbag-ul in 3 spite a trebuit sa schimb si spirala de airbag cu una cu 1 igniter (am reusit sa "infig" un airbag de Skoda Superb in 4 spite in capacul de Golf 5 in 3 spite; a intrat mai greu dar a intrat - trebuie impins nu gluma).

Am cumparat o spirala second cu sufixul C (3C0 959 653 C - pt airbag cu 1 igniter) fiindca am citit pe forum ca aceasta ar fi si ea potrivita.

Aiurea ... conectorul care intra in modulul de coloana are alta forma, distanta intre pini este mai mica, conectorul catre calculatorul de coloana este mai lung si mai are si o margine de plastic pe care m-am chinuit sa o tai ca sa intre in pozitie. In fine, nu se centreaza bine si acum senzorul de volan este vazut ca "defective" - probabil ca fiind deplasat putin nu se poate initializa. Norocul este ca in aceasta situatie am totusi steering assist. Harsaie pe acolo dar merge. :lol:

Urmatorul pas este, deoarece numai vreau din pricipiu sa dau alti bani, sa desfac un slip ring pentru 2 ignitere care il am pe acasa (panglica are cateva intreruperi si nu merge claxonul), introduc miezul de la slipring-ul asta cu sufix C si sa vad ce iese (ma astept ca slipring A+slipring C = slipring B :icon_cheesygrin: ).

Ar trebui sa mearga fiindca in afara de conectori, panglica, carcasa restul este la fel.

Probabil ca o sa fac poze deoarece ar fi util un DIY pt cei care vor sa isi repare slip ringul in caz ca nu merge de ex claxonul, sau apar erori de airbag etc. Am desfacut deja unul si nu e deloc greu odata ce stii pe ce sa apesi.

Modificat de mars01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg de ce a trebuit sa schimbi si slip ringul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cauza cablului airbag. Cablul airbag cu un igniter are altfel de mufa decat cablul airbag cu 2 ignitere. Acelasi nr de pini dar alta forma a mufei care intra in slipring. Automat si slipring-ul trebuie sa aiba o mufa similara. Nu am vrut sa tai fire si sa le lipesc tocmai in zona airbag-ului.

Din acelasi motiv m-am razgandit de la a mai face modificarea slipring-ului si mi-am comandat si slipring cu sufix B de pe ebay.de.

Si asa tot timpul cat am umblat la calculatorul de coloana ma imaginam cu un airbag explodat in fata :lol:

Modificat de mars01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Puteai sa chimbi doar mufa, scoteai firele cu pini din mufa care nu se potrivea si o montai in asta care se potriveste, fara sa tai nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda ... mintea de pe urma. Macar ramane informatia pentru alti colegi ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.ebay.de/itm/VW-Bluetooth-Steuergerat-Premium-FSE-rSAP-5N0035730A-Golf-6-Passat-3C-B6-Tiguan-/170876117588?pt=DE_Autoteile&hash=item27c902a254 Ce parere aveti despre acest modul,ce ma intereseaza este daca merge sa operez pe Rcd 510si o alta necunoscuta este daca imi mai trebuie adaptor pentru conexiune sau merge direct cu telefonul!!!!!a si inca ceva este daca mai trebuie adaugata vreo alta piesa pentru a functiona.Multumesc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti mai trebuie cablajul si microfonul. Ce e important de verificat la bluetooth e sa vezi daca e compatibil cu o larga mare de telefoane (modelele mai vechi stiu doar RSAP).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am deja pregatirea pentru Bluetooth la masina,am modulul cel cu 729 la sfarsit care nu este compatibil cu ceasurile alb negru si nici rcd510,eu vreau sa operez pe unitate sa nu mai cumpar adaptor!telefonul este Samsung galaxy nexus i9250.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara!

Dupa codarea calculatorului de coloana cu codul 0000113 care inseamna pentru situatia mea: comenzi volan active, tempomat activ si calculator bord activ, am scapat de erorile legate de G85 prin adaptarile corespunzatoare dar am ramas cu erorile urmatoare pe modulul Steering Wheel:

00895 - Cruise Control Switch (E45)

012 - Electrical Fault in Circuit

00895 - Cruise Control Switch (E45)

014 - Defective

Tempomat-ul functiona foarte bine deci exclud erori hardware de calculator coloana sau maneta CCS. Pe modulul Steering Wheel, Measuring Blocks, canal 4, se poate vedea ca la tragerea de maneta CCS primul camp care indica daca CCS este activ sau nu, trece in ON, respectiv OFF, butonul SET este activ si tot asa si RESUME prin actionarea lor. In modulul Engine , Measuring Blocks, pe canalul 6 parca, campurile in binar se schimba cand trag de maneta (in ultimul camp se modifica primul bit si ultimul din 0 in 1, simultan, prin tragerea manetei).

Cu toate acestea cand trag de maneta de CCS (tempomat) apare martorul verde de tempomat dar cu semnul exclamarii.

Mai trebuie cumva facuta vreo adaptare suplimentara fiindca am recodat calculatorul de coloana din 0000013 in 0000113 pentru a reactiva tempomatul?

Multumesc!!

LE: poate am gresit eu undeva in ordinea operatiilor ... Mai intai am facut Basic Settings pentru modulul Steering Assist avand rezultat OK dar tot am ramas cu martorii volan galben si ESP pe bord. Apoi am condus putin tragand si de volan stanga, dreapta deci un traseu serpuit pana a disparut martorul de ESP. Apoi am sters erori si a mai ramas doar adaptarea pentru Steering limit, am facut-o si martorul volan galben care mai ramasese pe bord a disparut si el. Au mai ramas doar erorile legate de tempomat mentionate mai sus ... Care sa fie cauza?!!!

Modificat de mars01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ceva nu se pupa..... nu mai trebuie sa codezi nimic. Totul a fost facut ok.

Acum, tempomatul nu functioneaza..... eroarea e ori de la maneta, ori de la calculatorul de coloana. E tot maneta ta, tot calculatorul tau ?

vezi daca ai bagat bine pinii - conectorii, cand ai umblat pe acolo - poate ai deranjat ceva.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai am schimbat doar spirala airbag-ului (type 2) si cablul de airbag (1 igniter + comenzi). Am schimbat maneta de stergator cu cea care nu are butoane de BC fara sa umblu la maneta de semnalizare sau cea de tempomat. Am activat comenzile pe volan si tempomatul si-a dat duhul ...

Comenzile pe volan merg foarte bine, iar acum pot intra si in meniul computerului de bord ceea ce nu puteam face fara comenzile pe volan. O alta chestie ciudata si treaba asta - cu doua calculatoare de coloana (unul Midline si altul Highline) nu am reusit folosind maneta cu butoane BC sa intru in meniul BC! Dar cu comenzile de pe volan, imediat si fara sa umblu prin alte module decat cel de coloana (trecerea de la codare 0000013 la 0000113).

Inainte de operatiune, adica ieri dimineata tempomatul mergea foarte bine cu acelasi calculator coloana si aceasi maneta de tempomat. Mufele sunt infipte bine. Din aceasta cauza ma gandesc ca poate era o ordine care nu am respectat-o. Am sa incerc astazi sa refac adaptarile la Steering Assist ...

Aproape sigur nu am probleme hardware fiindca dupa cum spuneam, pot vedea cu VCDS-ul cum se activeaza/dezactiveaza switch-urile pentru pornire/oprire tempomat, pentru SET si pentru RESUME. Ce nu pot vedea este cand ridic sau cobor maneta pentru +10 Km/h sau -10 Km/h, nu par a fi monitorizate undeva.

Modificat de mars01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt si alea...

deci, daca in codezi cu 0000013 - stergi erorile - merge tempomatul - in configuratia actuala ?

incearca si o codare cu 0000111

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca o sa schimbi maneta de tempomat cu una mai noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

What? :eek: Pai mergea foarte bine pana sa activez comenzile pe volan !!!

Tocmai am citit pe vwvortex, aici, cum ca cineva a rezolvat prin una dintre urmatoarele actiuni: a updatat softul la VCDS (totusi e vorba de o versiune ff veche) si a schimbat Workshop Code in Options in programul VCDS din 00000 in 12345, a facut recodarea si apoi a revenit la 00000. Se pare ca s-ar "flag-a" nu stiu ce pe acolo. Maine incerc si lucrul acesta.

Florin, am incercat sa recodez fara comenzi de volan dar erorile de CCS persista.

Modificat de mars01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Comenzile le-ai activat prin schimbarea calc de coloana, nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Situatia a fost asa: cum nu aveam inca cumparat cablul de airbag cu comenzi, am mers cu calculatorul de coloana Highline codat pentru tempomat si calculator de bord (l-am montat cu o saptamana inainte ca sa il verific desi puteam astepta pana aveam toate componentele) si cu maneta cu butoane BC. Totul a mers bine, tempomat-ul si BC-ul functionau corespunzator.

A ajuns in Bucuresti cablul de airbag cu comenzi, l-am montat, am dat jos maneta de stergator cu butoane de BC ca sa nu patesc ca si colegul Riddler si am montat maneta stergator originala (cu care a venit masina, cand era fara BC activ) la loc. Am facut codarea in care am pus un "1" in plus trecand de la 0000013 la 0000113 si hopa ... ca apar erorile de CCS (tempomat). Din cauza asta ma gandesc ca este ceva software.

O alta chestie este ca desi in meniu BC functioneaza sagetile, nu imi schimba posturile de radio. Trebuie codat ceva pe RCD?

Modificat de mars01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca nu ai bagat ceva bine la loc. desfa si vezi ce e pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai am facut o vizita pe la masina si am chinuit-o putin cu interfata :icon_confused: Am incercat recodare dupa schimbarea Workshop Code WSC in 12345 din 00000 fara a avea rezultate cu privirele la erorile CCS.

Dar tot am facut ceva. Multumesc Florin pentru sugestia cu codarea 0000111. Acum inteleg ca in modulul Steering Wheel cand se face referire la termeni ca: cruise control system sau Board Computer sau Multifunction sau Paddles se face referire exact la controale nu la functie.

Adica daca eu fac o codare cu cifra 3 la final (without rear wiper and with board computer) eu de fapt ii spun masinii ca nu are stergator spate si ca are maneta stergator cu butoane de Board Computer si nu ca are Board Computer.

In concluzie eu trebuia din start sa pun 1 la final fiindca acum am maneta fara controale de BC. Asa am scapat si de o eroare care mai era pe acolo, ceva cu Interval Stages, dar, acum pot schimba si posturile de radio din butoanele de pe volan. :icon_bounce:

LE: probabil ca in momentul in care ori controalele multifunctionale ori maneta de board computer este activa, atunci se activeaza si calculatorul de bord ca si consecinta a activarii controalelor.

Modificat de mars01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marius, pana la urma ai reusit sa iti mearga toate functiile de pe volan?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai merg toate, acum pot intra si in meniul cu setari pentru computerul de bord ceea ce cu maneta cu butoane BC nu puteam, indiferent de calculatorul de coloana.

Dar in urma schimbarii am ramas cu erori la Cruise Control care il fac sa nu functioneze

Ramane sa mai desfac odata volanul si manetele desi mi-e groaza sa dau jos surubul central pe care l-am strans foarte tare si are si substanta de blocare pe el, si sa le verific.

Modificat de mars01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca e putin off-topic, dar poate e cineva interesat. Intrucat urmeaza sa plec din tara in 2 saptamani, am de vanzare un volan multifunctional + calculator de coloana la 500 de lei. Mai multe detalii si poze pe topicul meu de vanzare.

Daca cumva am suparat pe cineva cu acest post, se poate sterge. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!