Jump to content

Motor De 1200cmc


seby
 Share

Postare recomandată

am desfacut motorul meu de pe masina de 1200 si vreau sa il refac..nu avea joc mare.. adica aproape deloc..motorul este destul de bunnu stiu ce cuzineti sa imi iaupozele arata..daca mai trebuie sa masor ceva.spuneti-miin legatura cu vibrochenu trebuie sa il reglez cumva.. cat costa acela..?reglat.. centrat..ps:(am 18 ani)..

post-7466-1196781808_thumb.jpg

post-7466-1196781821_thumb.jpg

post-7466-1196781829_thumb.jpg

post-7466-1196782587_thumb.jpg

post-7466-1196782601_thumb.jpg

post-7466-1196782672_thumb.jpg

post-7466-1196782684_thumb.jpg

post-7466-1196782690_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am desfacut motorul meu de pe masina de 1200 si vreau sa il refac..

nu avea joc mare.. adica aproape deloc..

motorul este destul de bun

nu stiu ce cuzineti sa imi iau

pozele arata..

daca mai trebuie sa masor ceva.

spuneti-mi

in legatura cu vibrochenu trebuie sa il reglez cumva.. cat costa acela..?reglat.. centrat..

ps:(am 18 ani)

ce inseamna ca "nu avea joc .. adica aproape deloc"..jocurile la arbore se situiaza la nivelul de sutime.. ca sa nu spunem miimi..ceea ce in limbaj mestesugaresc inseamna "deloc".... sfaturi (ca sa nu pierzi masina)

1. noteaza-i bielele

2. desfa-le

3. da totul jos de pe arbore

4. dute la ghimbav la AUTORAD cu arborele sa il masoare ei .. ptr ca 0,13 mm nu se simt la ungie lau la deget. iar o ovalitate la un palier da batai in cartere.. si nu vreau sa-ti mai spun altceva.

5. daca ti-l rectifica ei e bine .. au meseriasi si scule bune...

6. un set de cuzineti la ei este: palier 250 ron maneton 85 ron..cu atit am luat eu ptr motor de 2000 .. marfa KS.

7. daca blocul a fost atins .. atunci tre sa mergi cu el la OZUN.. dar ai de asteptat cam o luna...dupa aia ia cuzinetii de palier

la punctul tz.. se "regleaza" vibrochenu axial cu linere intre volant cuzinetul nr.1

dute prima data la autorad.. dupa aia mai vorbim .. daca esti din brasov

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si cum le notez? adica bielele?

sa inteleg ce trebuie... bielele sunt alea care tin pistoanele si sun 4 ca si numar..

le notez de la din fata in spate (masinii) adica de la volant inspre fulie?

post-7466-1196782751_thumb.jpg

post-7466-1196782762_thumb.jpg

post-7466-1196782773_thumb.jpg

post-7466-1196782786_thumb.jpg

post-7466-1196782805_thumb.jpg

post-7466-1196782815_thumb.jpg

post-7466-1196782937_thumb.jpg

post-7466-1196782944_thumb.jpg

post-7466-1196782951_thumb.jpg

post-7466-1196782978_thumb.jpg

post-7466-1196782995_thumb.jpg

post-7466-1196783002_thumb.jpg

post-7466-1196783081_thumb.jpg

post-7466-1196783091_thumb.jpg

post-7466-1196783098_thumb.jpg

post-7466-1196783165_thumb.jpg

post-7466-1196783172_thumb.jpg

post-7466-1196783179_thumb.jpg

Modificat de seby
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Seby draga!

Cuzinetii pe care ii tot pozezi sunt de la axa cu came si NU SE "DUC" decat extrem de rar. NU e cazul sa schimbi numic la axa cu came. La vilbrochen e gazul sa umblii!!! Du-l la masurat si-ti spun ei ( cei care masoara ! ) ce cota de reparatie trebue. Blocul motor trebue masurat si el ( la paliere) si vazut ce si cum

Da de ce ai desfacut motorul daca nu batea????( iti cauti de lucru ptr sezonul rece?)

Modificat de soryn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina a mers.. si mergea bine, numai ca aveam un tubusor de la un tacet (un patalonas)ca asa stiu ca se zice.. era spart.. ruginise si avea 3 gaurele din cauza ca masiuna a stat mult..lam dat jos..motorul avea un pic joc axial fata de celalant de 1300 care lam avutasa ca am zis decat sa se inrautateasca problema mai bine schimb acuma ce e la motor si gataavea putin joc si la volant adica ma refer la jocul acela sus-jos dar nu curgea uleideci tu zici ca, cuzineti de la axa cu came sa nu ii schimb...am pozat cuzineti aia mai mult , credeam ca o sa trebuiasca numerele alea.. :) :ceuameni: :10[1]:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina a mers.. si mergea bine, numai ca aveam un tubusor de la un tacet (un patalonas)ca asa stiu ca se zice.. era spart.. ruginise si avea 3 gaurele din cauza ca masiuna a stat mult..lam dat jos..motorul avea un pic joc axial fata de celalant de 1300 care lam avutasa ca am zis decat sa se inrautateasca problema mai bine schimb acuma ce e la motor si gataavea putin joc si la volant adica ma refer la jocul acela sus-jos dar nu curgea uleideci tu zici ca, cuzineti de la axa cu came sa nu ii schimb...am pozat cuzineti aia mai mult , credeam ca o sa trebuiasca numerele alea.. :D :rolleyes: :Driver:

mai baiete iti scrii iarasi ... mecanica e sora cu matematica....nu exista termeni de genul.. nu prea..aproape...cam.. se pare..etc..mecanica nu e medicina sau arta declamatiei........totul in mecanica se masoara si apoi se trage o concluzie...in legatura cu tubusorul spart cauta aici pe forum la sectiunea vinzari ca se gasesc destule piese....

la axa cu came nu tre sa umbli ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai potrivit ar fi sa va-ntilniti la o bere, cam frig p-acolo, poate vodca, dar nu degeaba a fost acolo ORASUL STALIN!!!

HARASO REBIATA! Sebi, vezi ca in ultima poza e ceva in neregula cu o bucsa de biela (in planul apropiat). Vezi daca Bogdan nu te poate trimite la unii care sa-ti faca prelucrarile de care ai nevoie. Daca Bogdan stie de-astia priceputii, m-as baga si io.

Pantelon iti dau eu, dar nu stiu daca merge la 1200 unul de 1300/1600.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai potrivit ar fi sa va-ntilniti la o bere, cam frig p-acolo, poate vodca, dar nu degeaba a fost acolo ORASUL STALIN!!!

HARASO REBIATA! Sebi, vezi ca in ultima poza e ceva in neregula cu o bucsa de biela (in planul apropiat). Vezi daca Bogdan nu te poate trimite la unii care sa-ti faca prelucrarile de care ai nevoie. Daca Bogdan stie de-astia priceputii, m-as baga si io.

Pantelon iti dau eu, dar nu stiu daca merge la 1200 unul de 1300/1600.

jane eu am facut multi arbori si chiulase la ghimbav si am fost destul de multumit de prestatiile lor...mi-a luat mai mult ca sa-i gasesc .. ca inainte de ei faceam motoare cu unii din sacele...si lucrau catastrofal....cind barbieream un arbore trebuia sa fiu eu de fata ca sa nu faca meseriasu vro greseala.....

jane .. in alta ordine de idei ... cu galeriile si cu plenumul m-ai facut fericit.. merita toti banii .... cind ne vedem iti dau carburatoarele....sint reglate la carfil dar sa nu te increzi in asta si acolo lucreaza tot oameni...si de la reglaj nu au fost puse pe vrun motor..... iar in legatura cu prelucrarile celor de la ghimbav..am facut ceva motoare cu ei.... arborele de 2000 l-am dus la ei .. inti sa mi-l masoare ziceam eu .. pentru ca mie imi dadea dupa masurarea palierelor o uzura de 3 sutimi media ..micrometru am si eu... numai ca ei l-au prins in masina de rectificat si la comparator dadea altceva.. bataie intre palierul 1 si palierul 4 de o zecime.. si atunci a trebuit sa-l scot la cota 2 palierul si cota 1 manetonul....la maneton sesizasem si eu ovalitatea cu micrometrul.....tot de la ei iau si piese ca le aduc direct de undeva din ungaria.. stii ce vorbeam noi despre preturile la cuzineti ...85 manetonul si 250 palierul.. destul de onorabil .. iar prelucrarea 60 la arbore ... miine duc chiulasele ptr scaune de supape si as vrea sa-i schimb si ghidurile .. iar la ghiduri sa pun simeringuri de supapa...si bielele sa-mi schimbe bucsele de boltz....cind ne vedem iti arat tot ce am facut la ei....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU pune simeringuri la supape, o sa le gasesti, probabil, in chiulase foarte repede si, oricum, intrerupi ungerea dintre ghid si supapa; vw n-a mai folosit asa ceva din anii 50.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU pune simeringuri la supape, o sa le gasesti, probabil, in chiulase foarte repede si, oricum, intrerupi ungerea dintre ghid si supapa; vw n-a mai folosit asa ceva din anii 50.

da .. in functie de ce ghid pun...daca .. ceea ce nu cred .. sa aiba jourile intre supapa si ghid in limite rezon .. nu umblu .. daca tre sa schimb ghiduri ... la schimb pe toate ... fiind un motor boxer ungere este din belsug cite o data parca prea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite aci ce-i pe strada (acu 10 min.): sigur trebuie ulei bun, bine ca-i racoare.

post-2697-1196877720_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Ghimbav mi-am rectificat si eu arborele: sunt sau erau meseriasi acum vreo 3-4 ani. Bucsele la biele le-am rectificat la IOR dar din pacate nu mai am relatia :D si astea au iesit fffff bine. Sfatul meu este sa puneti cuzineti noi peste tot! Si la axa cu came se uzeaza si daca-i refolositi pe cei vechi se pierde presiune si pe acolo. Eu i-am schimbat de fiecare data cand am umblat in motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A si sa nu uit: la palierul de la volant motrul din poze are bailagar :D . trebuie verificate toate palierele si rectificate. Chiar daca uzura este mai vizibila la acest palier si restul sunt uzate! Si fac pariu ca la celelate nu s-a umblat ..... A si trebuie verificata si uzura pe latimea palierului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite aci ce-i pe strada (acu 10 min.): sigur trebuie ulei bun, bine ca-i racoare.

post-2697-1196877720_thumb.jpg

uleiurile s-au schimbat mult de vro un sfert de secol incoace...si la noi .. nu mai comentam uleiurile de acu 20 de ani in urma.. apoi de acu 15 ani in urma.. ... si uleiurile se aleg in functie de regimul termic al motorului ..una la mina.. doi in functie de materialele folosite ..si trei de jocurile dintre piese....si mai sint citeva criterii dar le-am spus numa pe cele mai importante (anul 4 cursul de tribologie...anul 3 sem 2 chimia combustibililor, uleiurilor si a hidrocarburilor)....

..... in legatura cu .. cuzinetii .. eu ii schimb pentru ca schimb axa cu came...e bine intr-un motor desfacut sa pui tot ce se poate nou ...mie asa imi place .. la motoarele mele..... m-am uitat si eu la poze si intr-adevar vad o bucsa de biela dusa..asa ca...le schimbi si pe alea .... eu am notat bielele de la 1 la 4 incepind de la volant fara a tine seama ca pistoanele 1,2 sint pe dreapta si 3,4 pe stinga.. am mers succesiv de la 1 la 4.....

eu dupa ce schimb bucsele la biele reechilibrez bielele...la fel si cu camerele de ardere din chiulase dupa ce fac scaunele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... draga seby ... la unix .. linga carpatex pe strada cu politia vis a vis de brigada de vinatori de munte... au in stoc .. deci pe loc o toba de 1200... nu am intrebat de pret....dar nu cred ca e ff mare....cuzineti poti gasi si la kriters pe calea bucuresti.. o sa caut un nr de telefon si o sa ti-l dau... un baiat pe nume gabi se ocupa de piese de broaste....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...
eu dupa ce schimb bucsele la biele reechilibrez bielele...la fel si cu camerele de ardere din chiulase dupa ce fac scaunele

Poti, te rog, sa detaliezi/explici operatiunile astea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti, te rog, sa detaliezi/explici operatiunile astea?

daca poti face rost de doua cantare digitale e foarte bine daca nu poti face tu doua cantare dupa cum te duce capul ...\ idea este sa pui capul bielei pe un cantar si piciorul bielei pe celalalt si sa faci ca indicatiile cantarelor la cele 4 biele sa fie la fel, sau cel putin la biele de la 1 si 3 precum si 2 cu 4 sa fie egale greutatile de la cap si de la picior .... unii fac chestia asta cu un singur cantar si suspenda unul dintre capete ale bielei.... ca sa faci echilibrarea trebie sa iei din material cu o freza sau cu un biax din capetele bielei ..... teoretic cele doua mase ale bielei dse concentreaza in centrul boltului si in centrul manetonului... cred ca intelegi ce vreau sa spun.... tot in acelasi timp, ar trebui echilibrate si pistoanele... eu mi-am luat de pe okazii, pentru asta , un cantar cu eroare de 0.01g cu 40 lei ...e bine sa echilibrezi toate piesele, pare-se ca motorul dureaza mai mult ........ bine ar fi sa faci si un echilibraj al rapoartelor de compresie ...eu fac la fiecare motor facut de mine .. procedeul este semi-analitic si consta in masurarea camerei de ardere...eu am admis o diferenta de 10% pentru camera de ardere si de 5% pentru masele bielei

Modificat de bogdan_bus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca poti face rost de doua cantare digitale e foarte bine daca nu poti face tu doua cantare dupa cum te duce capul ...\ idea este sa pui capul bielei pe un cantar si piciorul bielei pe celalalt si sa faci ca indicatiile cantarelor la cele 4 biele sa fie la fel, sau cel putin la biele de la 1 si 3 precum si 2 cu 4 sa fie egale greutatile de la cap si de la picior .... unii fac chestia asta cu un singur cantar si suspenda unul dintre capete ale bielei.... ca sa faci echilibrarea trebie sa iei din material cu o freza sau cu un biax din capetele bielei .....

Pana aici am inteles, poate doar pare relativ simplu; voi incerca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca trebuie sa incarci ... un aparat de sudura electric ti-ar fi de ajutor ...cauta pe biela adaosurile lasate inadins in scopul asta ..

Modificat de bogdan_bus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.... tot in acelasi timp, ar trebui echilibrate si pistoanele...

pistoanele unde se frezeaza?

daca trebuie sa incarci ... un aparat de sudura electric ti-ar fi de ajutor ...

am si asa ceva , dar nu-i mai bine sa frezezi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pistoanele au adaosuri pentru echilibrare in interior .. exista niste maselote netaiate.. si e mai bine sa frezezi din biela...

uite .. e mai usor de expicat asa .. http://www.aircooledtech.com/balancing/

Modificat de bogdan_bus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeam mai sus de cantar cu eroare de 0.01g ... eu am unul electronic, mi se parea suficient 1g - rezolutia pe care o are ... Nu e ?

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amu', am si io o

Modificat de bogdanawo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!