Jump to content

Aburirea excesiva a geamurilor


Northman
 Share

Postare recomandată

Mie mi se aburesc geamurile.Astazi nu pentru ca a plouat si n-a fost frig, dar in alte zile cand a fost mai rece, mi s-au aburit geamuril foarte tare. Intr-o anume dimineata, cand au fost in jur de -3, -4 gradeC si am avut si soarele in fata, am fost nevoit sa opresc, nu mai vedeam nimic prin geamurile aburite.

Conteaza mult temperatura, de la -3gradeC fenomenul este mult mai puternic decat la +4,+5 grade C unde fenomenul aproape lipseste.

Ca dovada ca este asa, fara sa pornesti motorul, doar intri in masina si o sa vezi ca daca este frig, imediat ce ai intrat o sa se abureasca geamurile.

Acum unii mai folosesc si niste spray-uri contra inghetului si aburirii si aceea desigur ca o sa aiba geamuri mai frumoase.

Eu nu folosesc nimic de genul acesta, daca este frig bag masina in garaj de seara, la caldura si n-am nicio problema de genul acesta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Draga Stefann ai fost demential cu Covasna si cu faptul ca sunt mai plinut ca de aceea se aburesc geamurile ... :) :wacko:

In ceea ce priveste acel spray care se da pe parbriz si care chipurile tine parbrizul curat si clar eu unul nu am gasit o marca care sa ma satisfaca. Din contra geamul devenea mai unsuros iar efectul se accentua ... poate colegii forumisti au mai multe informatii in acest sens

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte interesant ce se discuta aici :D

din cate am citit e clar problema e clapeta aceea (de unde si eroarea)

eu cand am probleme cu dezaburirea geamurilor e clar!! a2a zi iau Pulverizatorul mamei pentru curatare geamuri, o carpa curata si trec la treaba.

asteptam vesti :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stefaann, eu sper ca ce ai spus tu mai sus este in spirit de gluma, altfel o consider bagare in seama si ai merita cel putin un avertisment verbal.

Dar revenind la subiect, orice conditii meteo ar fi nu are trebui sa se abureasca in masina (chiar daca e umezeala, chiar daca e gras sau clima mai umeda). Compresorul de AC are si functide de dezumificare, prin urmare lasa climatronicul pe Auto si iarna si va trebui sa scapi de umezeala destul de repede. Daca filturil e curat, asa cum spui, singura problema ar fi functionarea incroecta a unui flaps (clapeta) de la AC. Trebuie verificat cu VagCom-ul cum ti-a explicat si aryes13, mai sus. Cu putin spirit tehnic ai putea ajunge la acel V71, care e foarte probabil sa fie intepenit, nu chiar stricat. Dar pt el, trebuie sa demontezi vreo jumatate de bord. :Driver: Stiu ca Northman avea aceeasi problema si-si propusese sa ajunga la V71. Ai putea sa-l intrebi pe el despre rezultate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SI eu am aceeasi problema cu aburirea geamurilor.

De curiozitate vine cineva cu laptopul azi la intalnire? Sa fac si eu o scanare sa vedem daca e V71 stricat sau nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aburitul geamurilor se rezolva cu pornirea AC-ului. Din cite stiu, la cele cu clima cind dai pe dezaburire porneste si compresorul de AC. Acum...pe nicaieri prin topic nu am gasit ceva legat de faptul ca AC era pornit sau oprit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai sa nu fie asa exigenti ... cu totii am luat-o ca pe o gluma ... eu cel putin asa am considerat-o. :(

Astazi merg sa imi faca scanarea si acel output test de mai multe ori asa cum a sugerat aryes13.

Daca nu se rezolva mare lucru va trebui sa desfac jumatate de bord sa ajung la acel motoras.

Va tin la curent.

Inca o data multumiri pentru sugestii si sfaturi

Un weekend linistit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Datorita condensului evident ca nu pot face mnevra de manslier si deseori in parcare am lovit cu spatele usor alte masini.

Si proprietarii acelor masini stiu lucrul asta ???

Ok, lasand gluma deoparte pot sa zic ca cobor si urc in masina de vreo 50/zi, presurile baltesc, au fost si -4 si +4 grade, si nici nu sunt gras. Sunt cazuri in care se aburesc mai tare alteori mai putin. O rezolv cu putin AC pe dezaburire. PS daca apas butonul de recirculare fara AC pot sa trag pe dreapa in mai putin de 10 sec. Sustin si eu varianta cu clapeta de recirculare a aerului ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu de cand am pus filtru de polen cu carbune activ, nu mai am nicio problema cu aburirea geamurilor, decat cel mult 30 de secunde, cand ma urc dimineata in masina si este foarte frig. Clima imi sta tot timpul pe Auto.

Un mic amanunt: este bine sa ai geamurile bine degresate, aburul sta pe geamuri mult mai putin in acest caz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OT(cred) Aceasta asociere intre filtrul de polen si umiditatea din masina ma dispera. Am auzit de la zeci de oameni explicatii de genul (la intrebarea mea: Pentru ce este bun filtrul de polen?)ca daca ai un filtru de polen nou sau bun nu ti se aburesc geamurile. Mai oameni buni, in mare parte ii drept ce ziceti, dar nu in ideea ca filtrul de polen ar avea vreo legatura cu dezumidificarea aerului din interiorul masinii. Explicatia vine asa pentru cei nestiutori (nu va simtiti ofensati), geamurile se aburesc cu un filtru de polen imbacsit nu pentru ca asta isi pierde proprietatile de dezumidificator :Driver: , ci pentru ca nu mai circula aerul prin el, deci ii ceva de genu ca si cum ai merge cu recirculare aer pornita. Pentru cea mai simpla demonstratie, scoateti de tot filtrul de polen, aerul va putea intra usor in masina, prin urmare nu veti avea geamuri aburite.

@Constantin geamurile nu ti se aburesc pentru ca folosesti clima pe auto, si nu pentru ca ai sau nu filtrul de polen cu carbune active.

BTW Filtrul de polen ajuta la filtrarea polenului din aer, asa cum ii spune si numele. Filtreaza polen/ alergeni si reduce simtitor mirosul gazelor de evacuare de la camioane, filtrand microparticulele din acesta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@TitvsCaivs, filtrul de polen cu carbune activ, fata de cel clasic, pe langa rolul de a retine mirosurile il are si pe cel de a retine umiditatea (diferenta se vede mai ales pe ploaie sau ninsoare). Ca sa fiu mai explicit apropo de clima, faptul ca sta pe Auto ajuta la dezaburirea geamurilor, n-am spus ca impiedica aburirea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu am zis ca impiedica, chiar asta te ajuta.. Cat tine de acele carbune active, incontestabil sunt cele mai bune, dar nicaieri n-am citit nimic despre retinerea umiditatii. (daca gresesc da-mi un link sa ma luminez si eu)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtru cu carbon activ lucreaza la fal ca o hota de la bucatarie. Retine mirosurile si umiditatea. Dar in anumite limite. Eu am filtru cu carbon activ si se aburesc geamurile, dar mai putin decat daca as avea filtru clasic. Solutia pentru geamuri aburite este cat mai mult aer si AC. Aburirea gemurilor inseamna lipsa aerului, care poate fi cauzat de probleme multiple, gen filtru aer imbacsit, clapeta recirculare blocata, etc

Modificat de hremus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si-a rezolvat omul problema pana la urma? S-a verificat clapeta de recirculare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mii de scuze dar am un program foarte incarcat si inca nu am ajuns sa verific clapeta ...

oricum daca se rezolva problema si care a fost motivul voi reveni cu detalii ...

scuzati gramatica

weekend linistit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am reusit sa fac astazi testarea cu vag comul. Am facut de 5 ori output testul acela recomandat de Aryes. La erori aparea flap motor V71 faulty.

asa ca va trebui sa desfac acea jumatate de bord sa ajung la acel motoras dar las acest lucru pentru anul care vine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

V71 este motorasul care actioneaza clapeta care permite sau nu accesul aerului proaspat de afara .

Adica acea clapeta pe care o actioneaza functia "recirculare" de la climatronic . Pentru ca ( din varii motive ) recircularea nu prea este folosita de majoritatea dintre voi clapeta sau motorasul de actionare se blocheaza .

Din eroarea postata de tine reiese ca este un defect mecanic .

Daca e la motoras iti va fi oarecum usor sa ajungi la motoras ( dupa ce demontezi tot in jurul lui ) dar daca defectul este la clapeta ... nu stiu cum vei ajunge la ea fara demontarea intregii instalatii .

Sper sa n-o iei drept o incercare de a te speria . Iti spun doar la ce te poti astepta . Atat si nimic mai mult . :D

PS :

Am mai scris si in alte topic-uri dar scriu si aici : sfatul meu este ca indiferent ca este vara sau iarna , macar o data pe saptamana faceti testul la climatronic , pentru ca la testare toate componentele sistemului vor fi actionate si astfel exista mult mai putine sanse sa apara erori MECANICE in instalatie .

Pentru cei care nu stiu cum se face aceasta testare , fara VagCom :

- cu contactul luat , se tin apasate simultan tastele Econ si Recirculare aer si in acelasi timp se pune contactul , apoi toate segmentele dispay-ului LCD si toate ledurile de pe climatronic se vor aprinde , dupa care incepe sa sufle aer cu diferite intensitati pe toate gurile de aerisire din sistem .

Restul documentului il gasiti aici .

Succes !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pun si eu o intrebare aici. Zilele trecute am mers fara cd-player (l-am uitat). Si indiferent daca stateam la stop sau mergeam se aude un zgomot periodic de sub volan as zice. Seamana cu cel de clapeta de aer. E cumva acolo pozitionata clapeta? De acolo se aude?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc aryes si tuturor de aici pentru sfaturi si informatii. Testarea automata a climatronicului (fara Vag Com) o fac, nu saptamanal, recunosc, dar mult mai des dupa ce am citit mai demult intr-un post de-al tau legat de eficacitatea acestei operatiuni simple.

ieri dupa ce am facut testarea cu vag comul de mai multe ori, am facut si testarea manuala (recirculare + econ) iar de atunci imi pacane non-stop in partea dreapta a bordului, chiar si cand inchid clima si pe display scrie OFF. Doar in momentul in care scot cheia din contact scap de acest pacanit agasant. Azi am fost pana in Timisoara si doar casetofonul dat mai tare decat de obicei m-a salvat de la nebunie :)

e clar ca va trebui sa ajung mai repede in service decat am anticipat.

ma adresez acum cu o intrebarea pentru posesorii de variant. In spate pe partea stanga si dreapta a portbagajului sunt niste fante la nivelul geamurilor din spate. Banuiesc ca sunt pentru climatizare, ventilatie. Indiferent de pozitia folosita la clima, auto, suflat in fata, la picioare, recirculare, parbriz, pe acolo nu iese absolut deloc aer. Poate ele nu sunt pentru acest scop si atunci va rog sa-mi scuzati intrebarea. Dar daca sunt pentru acest scop unde ar fi problema ? Mentionez ca am observat acest lucru inainte de a avea problema cu clapeta ... dar nu i-am dat atentie ca nu aveam problemele de aburire pe care le am acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Vlad , sub volan NU exista nimic care sa aibe legatura cu climatronicul . :D

09BVB

Acele guri de ventilatie NU au nicio legatura cu climatizare masinii .

Daca vei da jos bara de spate vei vedea ca pe caroserie , pe aripile spate exista niste gauri cu grile de plastic .

Ele comunica cu cele din masina ( pe care le-ai vazut tu ) si astfel se face o ... ventilatie naturala a masinii . :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am citit printr-o revista ca parbrizul se dezabureste mai rapid daca parasolarele sint coborite; nu-i mare brinza, si nu rezolva problema de fond, da' cu atit te pot eu ajuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e la motoras iti va fi oarecum usor sa ajungi la motoras (dupa ce demontezi tot in jurul lui) dar daca defectul este la clapeta ... nu stiu cum vei ajunge la ea fara demontarea intregii instalatii .
exista vreun DIY pe forum sau pe vortex ? imi cer scuze ca m-am grabit si nu am cautat in prealabil ...uneori search chiar ajuta :huh: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=958556
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa ce a fost demontat partial bordul s-a identificat acel motoras care scotea un zgomot destul de suparator.

idee este ca motorasul functioneaza (partea buna), partea rea este ca in momentul in care primeste comanda motorasul executa cursa paletelor mai mult decat ar fi normal si de aceea se lovesc in masca protectoare de plastic si scot zgomotul acela iritant.

pare a fi o problema electrica pentru ca in momentul in care pun contactul incepe deja sa baraie (mentionez ca clima este pe OFF), zgomot care inceteaza doar in momentul in care scot cheia din contact.

a fost scoasa mufa de la acest motoras astfel ca in prezent am clima, totul functioneaza ok, mai putin optiunea de recirculare. Probabil in momentul in care am o Raba cu euro 5 in fata mea probabil va fi usor neplacut :icon_thumright:

este o solutie temporara pentru deplasarea de aproximativ 720 de km dus-intors care ma asteapta.

intre timp mi-a aparut si eroarea 4F9 - adica ventilatorul. Nu stiu exact ce presupune pentru ca momentan pare sa mearga ok.

Poate ma lamuresc cei cu mai multa experienta unde si ce as putea verifica pentru eroarea 4F9 (ventilatorul) si de asemenea eventuala probleme electrica mentionata mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
09BVB

Acele guri de ventilatie NU au nicio legatura cu climatizare masinii .

Daca vei da jos bara de spate vei vedea ca pe caroserie , pe aripile spate exista niste gauri cu grile de plastic .

Ele comunica cu cele din masina ( pe care le-ai vazut tu ) si astfel se face o ... ventilatie naturala a masinii . :Driver:

Imi cer scuze ca te contrazic,car acele gauri de sub aripa cu grila neagra,si niste fasii de cauciuc au alta intrebuintare,daca trantesti usa si te uiti la alea,ai sa vezi ca pe acolo iese aerul format prin compresie atunci cand trantesti usa,cei cu woofere in portbagaj puteti vedea cand dari drumu la bass pe acolo iese aerul din portbagaj,tre sa iasa pe undeva:) ,deci nicidecum t "ven tilatia naturala a masinii"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!