Jump to content

Aburirea excesiva a geamurilor


Northman
 Share

Postare recomandată

Salut. am un golf 4 din 2002 climatronic si de ceva timp, am constatat ca nu-mi mai functioneaza dezaburirea. FIltrul de polen e schimbat relativ recent (3-4 luni), insa de vreun an se auzea un zgomot in dreptul torpedoului (clampanit neregulat) si mi s-a spus ca e de la clapeta de recirculare. Asa ca mi-a desfacut-o un mecanic si mi-a zis ca un brat al motorasului care pune in functiune clapeta s-a defectat, motiv pt care nu-si mai facea cursa pana la capat si ramanea pe pozitia inchis sau deschis. Ca sa nu se mai abureasca parbrizul, pana la remedierea problemei, respectiv achizitionarea unui motoras, mecanicul mi-a intrerupt legatura intre motoras si clapeta, pe premisa ca aceasta nu face decat sa recircule aerul din habitaclu si ca in mod normal, in aceste conditii, dezaburirea ar trebui sa functioneze.

Asa am crezut si eu initial pana la proba contrarie cand, intr-o dimineata mai rece, dupa ce am pornit masina am incercat sa dezaburesc parbrizul pe ECONOM, dar nimic. Abia dupa ce am dat pe clima a inceput sa se dezabureasca, insa si asa ramane ca o ceata pe parbriz pe care trebuie sa o sterg din cand in cand cu carpa.

L-am sunat pe mecanic, iar el mi-a zis ca e posibil ca, clapeta aia semicilindrica sa se miste, cand dau drumul la aer (cred ca pe ECON) si aici VA INTREB: Fiind actionata electric nu trebuia sa fie ceva mai rigida si sa nu fie rotita de aer, cand nu e pusa in functiune de motoras??  :icon_idea: 

Am inteles ca o alta deficienta la dezaburire ar fi o eventuala fisura la radiator, sau la furtunasele de alimentare etc, astfel ca m-am uitat si la nivelul lichidului de racire din vas, dar nu scazuse deloc in ultimele zile.

In plus cand dau drumul la aer spre parbriz pt dezaburire, aerul nu mai iese cu aceeasi presiune ( de ex. cand dau la max. aerul pe sus iese cam la 3/4 din puterea initiala) si asta doar pe butonul de dezaburire, in rest la comenzile pe sageti puterea este 100%. Este valabil atat pe CLIMA cat si pe ECON.

Si ca si cum n-ar fi deajuns, imediat cum dau drumul la aer, pe cald pe parbriz, fie pe ECON fie pe CLIMA, de la 21, 22... de grade, timp de 2-3 minute, imi intra un miros de ars dupa care ulterior dispare.

MULtumesc si sper sa ma edifice cineva cu dezaburirea asta, cu mirosul neplacut si sa-mi dea vreo solutie!!                           

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In perioada asta ca sa nu am o umiditate mare in masina iar asta sa nu duca implicit la aburirea excesiva a geamurilor, folosesc 2 pungi de silica gel si le pun sub scaun. Se mai gaseste in comert un silicat pentru litiera pisicilor si se poate pune intr-un ciorap, tot sub scaun. Un pic neconventional dar functioneaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate imi raspunde cineva la niste intrebari, va rog:

 

Din cate se vb pe aici, am inteles ca la golf4 exista 2 clapete, una sub torpedou si alta sub filtrul de polen, actionate de acelasi motoras.

- Ambele se inchid sau se deschid simultan cand se apasa pe butonul de recirculare aer?

Eu pe cea de sub filtru am gasit-o la orizontala ( pe inchis cred) si am pozitionat-o la verticala manual ca sa nu mai abureasca parbrizul. Motorasul l-am deconectat ca e stricat.

- E necesar sa fie deschisa si clapeta de sub torpedou, sau e deajuns sa o las pe cea de sub filtru la verticala ca sa nu mai abureasca in interior??    

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cea de sub torpedou trebuie sa fie astfel pozitionata incat admisia aer sa fie de afara, nu din habitaclu.

De deschis nu se deschid simultan, cea de sus ramane inchisa la viteze mari, dar ai vazut, aia nu e etansa. E doar sa nu-ti bage vant pe grile cand mergi cu clima oprita la viteza mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc. Sa nu-mi bage vant pe grile, chiar daca am totul oprit adica si pe ECON si pe clima? Adica poate sa scape in interior aer la viteza mare chiar daca am totul inchis (aer, clima)?

In cazul asta tb neaparat sa-mi iau mororas ptr clapete, sau se poate si fara, daca n-am nevoie sa recircul aerul din habitaclu? Cum e mai bine?


Deocamdata s-a rezolvat cu dezaburirea, am lasat clapeta de sub filtru la verticala si vad ca se dezabureste parbrizul, in conditiile in care azi la Constanta a plouat si inca ploua zdravan, dar m-ai pus pe ganduri cu clapeta asta daca ies pe autostrada, adica la viteza mare.    

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut! Nelamurirea mea este: cum fac sa stea in pozitia pentru aer din exterior acea clapeta de sub torpedo?

Am inchis-o odata (adica pe aer din exterior) dar se pare ca se misca din acea pozitie, nu am actionat nici macar

accidental recircularea stiindu-ma cu musca pe caciula. Cand ploua se abureste masina foarte tare.

 

Sanatate!

Modificat de Flanker
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desfaci torpedoaul si o blochezi pe acolo. Sau schimbi motorasul de recirculare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu m-am pus cu capul in jos sub torpedou si am impins chiar bratul ala cat am putut maxim, apoi am observat ca nu mai revine inapoi, nici nu mai puteam sa o trag ca nu aveam de unde sa o apuc :))

Modificat de drazzy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare colegi si eu am probleme cu dezaburirea.

Folosesc dezaburirea iar clapeta de sub filtru de polen sta deschisa iar cea de recircularea inchisa

Cand folosesc recircularea clapeta de sub torpedou sta deschisa , am bagat mana in grilajul acela.

Am verificat filtrul de polen nu este umed ,imbacsit este schimbat anul trecut.

 

Pe climatronic am urmatoarea eroare

post-136824-0-62696100-1453476278_thumb.

post-136824-0-82714800-1453476415_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cetreaba are dezaburirea cu claptele de la torpedou. LA tine ai servomotorasul defect, trebuie schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai V71, nu actioneaza clapeta de sub torpedou? Ba chiar doua clapete: cea de sub torpedou (care deschide recircularea aerului din interior) si cea de la filtrul de polen, unde inchide intrarea aerului de afara.

Ce nu inteleg eu: cum e gandit procesul de dezaburire pe climatronic? Care sunt piesele/ consumabilele care daca nu sunt schimbate, nu se mai dezaburesc geamurile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Procesul" e foarte simplu, se dirijează aerul către parbriz, crește aproape de maxim treapta de ventilație și DACĂ sunt peste +4 oC, se cuplează și compresorul de aer condiționat. Dacă sunt sub +4 oC afară, doar îți dirijează aerul către parbriz, exact ca la Dacia 1300. Super tehnologie high tech, nu-i așa? :)


Cât despre consumabile, trebuie doar să schimbi filtrul de polen odată pe an și nu vei avea probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

V71 la tine apare defect pe diagnoza, deci nu lucreaz corect. trebuie schimbat sau reparata roata dintata din el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Procesul" e foarte simplu, se dirijează aerul către parbriz, crește aproape de maxim treapta de ventilație și DACĂ sunt peste +4 oC, se cuplează și compresorul de aer condiționat. Dacă sunt sub +4 oC afară, doar îți dirijează aerul către parbriz, exact ca la Dacia 1300. Super tehnologie high tech, nu-i așa? :)

Cât despre consumabile, trebuie doar să schimbi filtrul de polen odată pe an și nu vei avea probleme.

Wow! :)) 'aide colegu', nu e necear sa fii ironic. ;)

Deci, treaba sta cam asa cum zici tu, si asta o stiam si eu.

Doar ca, la masinile mai noi cu climatronic, e putin mai complex. De exemplu, in masina, ai filtru de polen, V71, ventilatorul, apoi dupa venilator e un fel de incalzitor (un radiator mic de aluminiu in care intra cateva cabluri groase) si dupa el, mai e radiatorul de caldura si cel de clima (vaporizatorul, nu?) dupaia urmeaza flapsurile centrale care dirijeaza aerul unde trebuie.

Intrebarea mea se referea la acele elemente specifice climatronicului care tin de incalzire/racire/dezaburire.

App: parca in instalatia de clima mai era si filtrul uscator (de dezumidificare). Asadar, care-i este rolul, mai ales acum cand iarna compresorul nu porneste?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dezaburirea insemna sa trimiti aer uscat catre parbriz, uscarea aerului se face prin condensarea vaporilor de apa pe vaporizator. daca AC nu merge, temp fiind sub 5 grade nu ai cum sa condensezi acei vapori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si iarna cum dezaburesti? Doar cu aerul "umed" venit de afara? 

Intreb pentru ca incerc sa ma gandesc daca e vreo problema in situatia in care geamurile se aburesc excesiv in anotimpurile reci :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raspunsul: cum poti :), tot ce poti face e sa ai un filtru nou.

iarna ti-l dezabureste fie prin faptul ca afara aerul e ceva mai uscat decat in masina (presuri umede) fie efectiv ti-l usuca de la caldura.

In orice caz, nu va fi lafel de eficient ca si la peste 4 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Are cineva idee daca motorasul V71,cel aftermarket facut de Valeo, ar fi o varianta mai imbunatatita fata de cel original de pe masina(ma refer la eterna problema cu rotita cea mare croita)?

Al meu are rotita croita langa ax,am mai verificat inca 2 din dezmembrari si la fel aveau aceeasi problema.De aceea as vrea sa cumpar unul aftermarket Valeo.

Multumesc!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut!Am si eu o problema cu aburirea geamurilor la un golf 4.Astazi am desfacut filtrul de polen iar clapeta de sub el nu functioneaza indiferent de comenzile pe care le dau fiind blocata pe inchis!In conditii normale acea clapeta ar trebui sa-si schimbe pozitia?(am incercat sa o mut cu mana dar nu am reusit fiind intepenita).

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in conditii normale ea trebuie sa fie deschisa,se inchide treptat,dar nu complet,in functie de viteza de rulare.si eu am gasit-o intepenita,si incercand sa o misc am rupt-o.de asemenea si clapeta de recirculare era intredeschisa,cea de sub torpedou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da...eu doar am crapat-o putin,ar trebui sa fie functionala,dar m-ar interesa de ce este actionata acea clapa.Ca sa arunc o privire la cele de sub torpedou este dificil?Are cineva detalii?

Modificat de dan1981
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Revin si eu la problema cu cele 2 clapete, cea de sub torpedou si cea de sub filtrul de polen.  Vreau sa schimb motorasul (V71) care actioneaza clapeta de recirculare, pt ca e defect. Dupa ce motorasul se schimba, in ce pozitie trebuie sa fie cele 2 clapete, inainte sa verific recircularea? Ca sa nu se abureasca parbrizul clapeta de sub filtru de polen am pus-o manual pe verticala adica e pe deschis, cred. Este nevoie cumva de o SINCRONIZARE a clapetelor, sau asta nu are legatura cu recircularea?  Mai exact, dupa ce schimb motorasul sa repun clapeta de sub filtru la orizontala?? Sau aia se inchide singura la viteza mare..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce schimbi motorasul, clapetele o sa se alinieze cum trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Trebuie sa le calibrezi pe basic setting dupa ce montezi noul V71. Se vor calibra toate pe rand automat odata ce ai initializat procedura.

Da, aia de sus de pune pe orizontala la viteza mare, dar sincer, nu am verificat niciodata daca chiar se intampla :)

Ca sa pot sa montez mai usor actuatorul eu l-am pus intre pozitii ca sa nu stea la capat de cursa si sa ma chinui.

In orice caz, sunt varza totala toate, sprea marea mea surptindere cel de pe masina mea era din 2004 (masina fiind din 2000) iar cel care l-am facut rost din dezmembrari era din 2012 :))), deci mi clar ca nici unul nu va avea viata lunga. Mi se pare de porc sa nu vina valeo cu o solutie pt ca  totusi vorbim de o piesa destul de scumpa daca e sa o iei de noua. Practic e un consumabil. Ala din 2004 a tinut pana acum pt ca odata l-am "heckuit" eu sa-i mai prelungesc viata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!