Jump to content

Aburirea excesiva a geamurilor


Northman
 Share

Postare recomandată

Nu stiu cum ai putea scoate V71 fara sa dai jos torpedoul... nu se poate.

 

Pentru cei cu aburire excesiva, o verificare simpla se face in modul urmator:

 - apesi pe butonul de recirculare ON (semnul de recirculare trebuie sa fie pe display). Verifici vizual daca clapeta de recirculare este deschisa. Ea se gaseste mult sub torpedou, la picioarele pasagerului din dreapta; trebuie sa te apleci bine sa poti vedea, sau... pipaie cu mana (vei simti un fel de grilaj cam cat o palma de mare prin care poti baga degetele [daca esti pe pozitia de recirculare].

 - apesi pe butonul de recirculare (starea OFF - semnul de recirculare nu mai trebuie sa fie pe display). In cazul acesta, clapeta de recirculare trebuie sa fie complet inchisa! Prin pipaire cu mana, vei simti acel grilaj din plastic dar si clapeta ce are pe ea un burete pt etansare. La apasare usoara pe clapeta, nu trebuie ca aceasta sa se miste de pe pozitia ei.

 

Accesul pt repozitionarea clapetei/clapetelor se face numai dupa ce ai scos torpedoul si aeroterma.

Modificat de Senty
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa umila mea parere, cand aerul exterior e umed, el trebuie dezumidificat, asta o face AC-ul, adica climatronicul pe Auto. Pus pe auto face tot ce e necesar fara a fi nevoie de setari manuale. Personal folosesc mai tot timpul pe Auto, au fost si situatii cand am mai trecut pe Econ si nu s-au aburit deloc geamurile.

Problema e că sub +4 oC compresorul de AC nu pornește, deci degeaba ești pe AUTO, nu faci decât să-ți uzezi ventilatoare de sub capotă (se învârt inutil), crește consumul de curent și implicit crește consumul de combustibil. Îți arată pe consolă că ești pe AUTO, dar de fapt ventilația funcționează pe ECON. Sub +4 oC eu comut întotdeauna pe ECON, indiferent cât de aburite sunt geamurile, știu că nu mă ajută cu nimic ledul AUTO aprins în consola centrală.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate, sub +4 grade compresorul nu porneste, dar nici ventilatorul aferent nu porneste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu cele spuse de mine la postul 247, dupa ce am facut verificari amanuntite, am constatat ca intr-adevar aveam motorasul V71 defect, mai precis in interior, roata dintata mare ce are rol si de potentiometru era crapata la butuc si se invârtea liber pe axul pe care trebuia sa-l actioneze. Roata in sine se misca corect in motoras, de aceea nici nu aveam eroare la testul pe climatronic, insa ea nu mai transmitea miscarea la pârghiile aferente. In acest mod la mine accesul aerului proaspat de afara era aproape obturat.

Desi am vrut sa cumpar V71, unul nou, nu am gasit decât pe OEM cu preturi intre 615 si 650 de lei. Din acest motiv, in urma cautarii de imagini cu "guagăl" dupa 1J1907511A, am ajuns pe un site VW rusesc, unde am gasit o idee despre cum se poate repara aceasta roata dintata. Am reparat motorasu V71 si ieri l-am motat la loc. Acum clapetele se misca cum trebuie, amândoua. Azi am facut un drum de cca. 100 de km si am tinut clomatronicul pe recirculare. Nu am avut nici macar un milimetru patrat de geamuri aburite.

Neaparat dupa montarea lui V71, nou sau reparat trebuie refacute basic settings, pentru ca motorul nou sa-si memoreze si ulterior sa-si recunoasca noile capete de cursa.

Modificat de Remus66
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate, sub +4 grade compresorul nu porneste, dar nici ventilatorul aferent nu porneste.

Asa e, trebuie să recunosc că m-am înşelat, am verificat astăzi pe 2 maşini şi într-adevăr nu pornesc nici ventilatoarele. Greşeala mea. Deci nu este nicio problemă să ţineţi permanent pe Auto.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu o problema asemanatoare ma confrut si eu,numai ca la mine se aburesc foarte mult geamurile la usile din spate mai ales cand dau drumul si la caldura.Care ar fi problema?

Modificat de radusb23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

regleaza caldura astfel incat sa nu fie pe maxim, eu tin la jumatate (intre cald si rece) cand vad ca se aburesc geamurile

 

iar cand o sa vina gerurile, cand ajungeti acasa cu masina calda in interior, deschideti usile pret de 1 min, sa se regleze temperatura interior/exterior, si astfel nu va mai ingheta parbrizul pe interior

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu aburitul sa va spun cum a fost la mine , niste ciobani ,ca nu le pot spune altcumva ,mi au rupt pl;asticul de sub grila si protectia de deasupra filtrului polen , abur la greu si and am scos filtrul curgea apa din el iar jos la pasager aproape baltea apa,acum am lipit cu letconul toate plassticele si am schimbat filtrul ,deja a disparut acel condens dar mai e putin uda mocheta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt cine zicea ca nu se poate da jos V71 fara a da jos torpedoul: in weekend am dat jos prin aceasta metoda. pozitia e f incomoda, dar nu imposibila. Pentru remontare am dat jos torpedoul si motorul suflantei, ideal e sa pui manual pe o pozitie intermediara actuatorul, ca apoi cu mana pui clapeta pe pozitie intermediara iar prin miscari axiale alea clapetei axul actuatorului va intra relativ usor, mai usor decat daca ar fi la capat de cursa de exemplu. se putea pune la loc si cu torpedoul pe pozitie dar era ceva mai multa chinuala.

la mine ajunsese sa patineze pe caneluri atat pe partea din exterior cat si interior pur si simplu de pe o zi pe alta. Cred ca tocmai cu un weekend mai devreme am schimbat filtrul de polen si chiar am verificat pe sus daca face ce trebuie clapeta, si culmea mergea bine. Am rezolvat cu poxipol, calibrare si gata, am recirculare din nou. parea destul de tzapana lipitura, iar daca nu s-a crapat la calibrare, sper ca va si tine in timp.

post-34985-0-32672500-1386266039_thumb.j

post-34985-0-38283500-1386266040_thumb.j

post-34985-0-48312300-1386266041_thumb.j

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma interesul fiecaruia e sa faca treaba cat mai repede; cand se doreste experimentarea de noi solutii, intotdeauna se gasesc rezolvari.    

(Si) Scoaterea plasticului exterior poate ajuta la demontare/montare (chiar daca s-a dat jos torpedoul si aeroterma).

 

PS: cei cu maini/degete mai finute, au mai putina chinuiala :mop:

 

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am avut probelme cu aburire....la mine a fost ca motorasul acel care inchide si deschide clapeta acela de recirculare aer era mort....nu am gasit care sa potriveasca cu al meau asa ca mecanicul a deschis clapeta acea...acum sta non stop deschis si nu mai am probeleme cu aburire...am climatronic...nu are importante cate grade pun in masina....pur si simplu nu se mai aburesc geamurile...numai la inceput bag aer spre parbriz...dupa acea o las pe econ..deci sigur problema este ba motorasul ba clapeta...

Modificat de mistabuggy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Salut,  am citit postarile voastre si nu vad la nici unu din voi problema mea cu aburirea " imaginii ".

 

 Masina sta in graj si nu sunt inghetate. Inainte sa ma sui in ea sunt curate lacrima.

 

 De curand am schimbat antigelul si tot in aceiasi zi am fost cu masina la spalatorie.

A 2-a zi de dimineata sa plec la serviciu mi s-au aburit geamurile si s-au facut o culoare de genul NEONULUI .

 Am crezut ca o sa-si revina odata cu caldura dar n-a fost asa si toata ziua am stat cu geamurile ( toate geamurile ) albe.

 

Am incercat si varianta cu AC, am verificat filtrul de polen ( filtru polen nou activ ) , am incercat varianta cu recirculate aer, le-am spalat cu tot felul de solutii si n-am rezolvat nimic.

Mai nou dimineatza la -5 grade incepe sa se faca o ceata in masina de parca sunt in discoteca si se simte o umezeala. 

 

Am fost  la 2 service-uri si se minunau si baietii de acolo cat de albe sunt geamurile pe interior si mi-au spus ca e o problema generala la golf si n-au ce sa repare.

 

Precizez ca pe parbriz se pune un abur care nu se sterge deloc si parca mai rau il intind cand il steg.

Eu ma gandesc ca o fi fisurat " CALORIFERUL DE CALDURA " .... dar toate problemele s-au intamplat asa dintr-o data .

 

Sau cumva " meseriasii " de la spalatorie mi-au sters geamurile cu ulei siliconic ( dar le-am spalat de cel putin 5 ori, inclusiv cu alcool izopropilic ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clar ai o problema de scurgere de lichid de racire in interiorul masinii. Poti verifica si daca se pierde lichid din vas dar poate doar sa curga putin si sa nu se vada in vas. Nu stiu la ce mecanici ai fost de nu s-au gindit la calorifer. Nu te mai duce la ei ptr ca aia nu-s meseriasi care pot sa-ti raspunda in felul asta(Problema generala la golf).

Modificat de pistay
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E fisurat sigur caloriferul de caldura, la mine a si curs in masina antigel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, am fost la un service azi si baietii de acolo mi-au spus ca SIGUR caloriferu e de vina. 

Pret calorifer : 90 ron 

Pret manopera : 415 ron.  ( fara antigel )  

 

prefer sa fac focu in portbagaj.... 

Pe net am gasit calorifere pt. modelul meu ( golf 4 1,6 16V ) la preturi care pornesc de la 55 Ron.

 

M-as baga eu sa-l desfac pt. ca am idee cum se desface bordul si cunosc toate elementele care trebuie sa le dau anumita atentie dar nu am timp si mai ales ca a venit si iarna afara e foarte frig si nu se poate realiza o astfel de lucrare in conditii bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva tot trebuie sa faci. Ori platesti ori rabzi frig, dar daca spui ca te descurci sa-l schimbi singur atunci sigur nu merita sa platesti acea manopera. Vor fi si zile mai calduroase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa prind vro 2 ile libere si sa ma duc la cineva cu un garaj mai mare. sper sa am timp sa fac si niste fotografii pentru altii care au patit ca mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Va salut!

Am o problema cu aburirea geamurilor. Dupa ce am citit aici pe forum am inteles ca problema mea e motorasul v71. Am fost la un service unde au si piese de la dezmembrari si cu toate ca aveau mai multe modele de motorase niciunul nu putea sa deschida clapeta. Cand era conectat doar la alimentare se misca. Pana la urma am lasat clapeta de sub torpedo deschisa la maxim si problema cu aburirea persista. Motorasul v71 deschide 2 clapete? Am inteles, tot de peforum, ca ar mai fi o clapeta ce este vizibila din spatiul de sub filtrul e polen (pe care l-am schimbat chiar de 2 ori in 6 luni). Va rog spuneti-mi parerea voastra. Trebuie sa o rezolv cumva.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Denmar, ai inteles bine, v71 comanda doua clapete. Cea de sub filtrul de polen o poti vedea dupa ce dai jos filtrul de habitaclu, cea de recirculare, o poti "simti" (daca e inchisa corect) prin pipairea cu degetele... sub torpedou, acolo la picioarele pasagerului.

 

Daca ai eliminat fizic (nu numai electric) V71, poti verifica daca clapeta superioara se misca usor (cu mana), la fel si cea de recirculare. Pana rezolvi problema cu V71 si iti montezi altul bun, clapeta de recirculare (cea de sub torpedou) trebuie sa o lasi inchisa complet (sa nu traga aer din masina ci din exterior), altfel iti vor aburi geamurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns.

Modificat de denmar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai poti verifica sa nu ai apa sau sa fie umeda mocheta pe undeva pt  ca si in astfel de cazuri se aburesc geamurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de sugestie, dar nu e cazul. Am lasat masina deschisa , am sters apa din interior, am verificat s anu am umezeala sun presuri pe ele, am schimbat filtrul de polen. Problema era motorasul v71 care era mort. Si problema persista pentru ca eu am lasat clapeta deschisa crezand ca asa intra aer de afara nu inchisa cu mi-a sugerat colegul. o sa o inchid dupa ce dau torpedoul jos si o sa o testez asa, plus ca la cealalta clapeta nu am umblat deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia cu umezeala/apa din masina e... asa si asa. Pentru a evapora rapid apa din mocheta, ar trebui sa ai ceva caldura in masina, pe cand... in exploatare de scurta durata, slabe sanse sa incalzesti masina astfel incat sa inceapa sa se evapore rapid apa.

Acum in perioada asta umeda, intotdeauna vei avea apa pe presuri (in unele cazuri si sub presuri... adica mocheta umeda), dar daca ai o circulatie corecta si optima a aerului in masina, nu se vor aburi geamurile.

Mai sunt si situatii "la limita", de exemplu, dupa o coborare de 5... 6 ore de pe munte, transpirat fiind (eu si coechipierii), aproape intotdeauna se aburesc geamurile (cel putin in jumatatea inferioara), chiar daca nu am probleme cu circulatia aerului in masina (si am grija sa nu obturez cu rucsacii sau alt echipament, fantele de aer din portbagaj).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine problema era groaznica, se aduna atat de mult abur pe geamurile laterale (pe parbriz nu se aduna din cauza ca aveam dezaburirea la maxim) incat curgeau picaturi deabia aveam uscat spatiul de langa fantele de aer.

La tester mi-a dat eroare de v71, si dupa ce l-am scos, problema a continuat .

 

De la Senty am inteles ca trebuie inchisa clapeta, eu am deschis-o la maxim crezand ca pe acolo intra aer de afara care e cat se poate de uscat in functie de conditiile meteorologice.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare baieti.. Eu am tot citit dar nu prea gasesc raspuns la problema mea, care este: Cand apas butonul "dezaburire parbriz" Specific ca e climatronic, inchid cele 2 iesiri de aer care sunt in mijloc deasupra la avarie si astept sa se dezabureasca parbrizul dar problema e ca aerul vine foarte incet... dupa vreo 10 minute deabia se vede ca iese aerul din bord. Pe partea soferului se dezabureste un loc, c-am cat un langos, si pe partea dreapta c-am cat un mar. Deci de parca ar fi semnul exclamarii in orizontala. Ce ar putea fi? Specific ca am facut toate schimburile la sfarsit de decembrie, filtru de aer, de polen(2) in celalalte 4 din bord vine aerul foarte bine, oare s-ar fi infundat undeva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!