Jump to content

clampa-clampa in volan


bubu
 Share

Postare recomandată

Broasca mea iubita s-a decis sa ma mai chinuie un pic. La vreo 40 la ora, conform ceasului, volanul clampanea o data cu toata directia, de fapt cu partea ei dreapta, de unde aud niste batai. Chestia se intimpla chiar si pe putinele bucati de drum fara gropi si denivelari. Am ridicat-o pe cric si am miscat de roata constatind un oarecare joc cind miscam roata. Presupun ca e asa-zisul joc al volanului. Mai e si roata dreapta pe care am echilibrat-o cu un kil de plumb. Avetzi alte idei, vi s-a intimplat si voua? Cum se remediaza chestia asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

elkan peter emil

pot fi rulmenti iar daca bat tare si pe drum neted uitate si verifica rotulele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

elkan peter emil

ori capetele de bara directie daca spui ca simti tare in volan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar putea sa fie rulmentii, probabil nu i-am strins corect la ultima interventie la frine. Stiam ca stringi piulita-colier pina nu mai poti, si pe urma o dai inapoi jumate de tura, sa fie un joc cit de cit, ca sa nu se uzeze rulmentii. O sa verific cit mai RPD. De batut bat doar la o anumita viteza, chestie care, cred eu, se petrece cind ai rotile groaznic de dezechilibrate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bubu, poate nu ai strans shurubelul piulitzei, si a inceput piulitza sa se desfaca, lucru premergator plecarii rotzii in balarii. Verify at once!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

L-am strins, man, cu imbusul de 7. M-apuca groaza! Am miscat de roata, si n-avea joc, da' mai bine ma uit cu okiul meu. BTW, astia de pe la servisurile din Bucuresti mai stiu sa faca geometrie la puntzile de broasca, care nu-s chiar foarte raspindite...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot fi pivotii, ai verificat?

Jocul la volan apare de obicei din caseta, dar se manifesta altfel, volanul are o cusra libera mare, de 15-20 grade, nu se manifesta prin zgomote.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am miscat de volan, stinga-dreapta, atit cit a permis directia (evident, cu masina pe loc). Jocul pare a fi cam de 15 grade si se aude o bataie, acea bataie care devine foarte frecventa fie la trecerea din treapta a doua intr-a treia, fie pe bucatzile de drum foarte denivelate. Am studiat teoretic problema, se pare ca jocul si clampaneala vin din caseta, unde s-ar putea sa existe jocuri in agrenaj din cauza ungerii nasoale sau chiar a uzurii. Mashina mea abia are 80 000 de km reali, deci e posibil ca uleiul de transmisie cu care se greseaza caseta sa fie dus dreaqului cit timp a stat nefolosita in garaj. Cartea zice ca gresarea se face cu ulei de transmisie obisnuit, iar unii recomanda un ulei mai groscior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai groscior decat uleiul de transmisie n-am auzit :) Aia se numeste vaselina. Cartea zice totusi ulei de cutie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o explicatie mai simpla ar putea fi - uzura rulmentului coloanei de directie precum si a bucsei de plastic "anti-troncanit" la nivelul blocului de contact/lumini

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai groscior decat uleiul de transmisie n-am auzit :salut: Aia se numeste vaselina. Cartea zice totusi ulei de cutie

Asha este, la caseta se pune ulei de transmisie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am zis ca altceva decit lei de transmisie, dar unul mai viscos decit se pune in cutie in mod normal. Asa zice pe flat4ever.

Intrebare: ca sa gresezi caseta de directzie, trebuie sa o dai jos neaparat? Sau e suficient sa dai jos tablele alea de vizitare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu o palniutza! Caseta cacaseta, sa vezi ce dragutz e la cutia de vitesse!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am studiat poze cu casete de directie. Oloiul se toarna prin doua gaurele astupate cu doua shurupele care, daca nu te scremi sa le desfaci atent, se bulesc cit ai zice valvolina 80W90! Cica inainte tre sa scotzi afara vechiul ulei neaparat! Ma lasa si ultimul neuron functzional!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei, il scoti pe dracu ! Da ce, e cutie de viteze cu piese multe in miscare la turatii mari ??? Sunt ia, acolo, fo 2 piese care se balangane un pic cand misca istetul de volan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:12:

io....cand am facut masina, si implicit am umblat la caseta de directie.....am pus vaselina... :12: dar asa in nesimtire......adica multa...acu ce naiba sa mai fac, ca draq mai umbla la ea.... si vad ca merge si bine...fara trepidatii si fara jocuri.... (n-am nici amortizor de directie...sunt un pacatos :shock: ) :mrgreen:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai o dai jos si o speli pe dinauntru cu benzina sau gaz, ca alta n-ai ce sa-i faci. Oloi T90, asa zice cartea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vaselina fige prin cotloane, mecanismu' ramane neuns, si in scurt timp sa vezi ditai cleampfa-cleampfa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!