Jump to content

Cum scoatem bateria ?


livachis68
 Share

Postare recomandată

  • Replies 120
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    18

  • F l o r i n

    9

  • Al Bundy

    6

  • pavy

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Amperajul sa fie cat mai mare.

Nu neaparat. Depinde de cat circula, cate porniri, puterea alternatorului, consumatori folositi etc.

Eu pe un Passat AVF cu alternator modificat acum la 200A si cu consumatori in plus fata de cei din fabrica, am optat pt. un Exide Premium de77A, curent de scurt de 760. In configuratia mea mi sa parut cea mai buna alegere. Din pacate si cam scumpa, am dat aproape 450 lei pe Exide, adusa acasa cu fanu.

Modificat de Calin78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum adica amperajul cat mai mare pot pune de 120A .? Am sunat azi un vanzator online si a zis ca are varta blue dynamic de 70 la 90 sau 80€ si cica silverul de 74 A la 120. faza ii ca dimensiunea ii de 275mm la Blue si numai la Silver ii 315mm. Ar mai fi o sous-marca putin fantoma mai ieftin dar de 70A sau 68A . Masina o horjesc toata ziua si fac aprox 40 mi km pe an, deci am nevoie de ceva bun dar faza ii ca oricum nu o tin mai mult de 2-3ani. Si da am multi consumatori, dimineata cand o pornesc c-am tuseste mai ales daca ii pornit climatronicu plus incalzirea in scaun, dupa ce o pornesc mai "de-rabatez" oglinzile plus le incalzesc, ba mai dau in spate si oglinda dreapta cobora in jos ptr marche arrier. Deci consumatori sunt destui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, poti pune si de 120A daca iti incape in suport. O baterie cu un curent/ora mare va avea si un curent de pornire mare si va fi mai putin stresata la pornire si va avea o viata mai lunga. Eu zic sa te uiti si la rombat din alea verzi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un sfat cat se poate de gresit, o baterie mult mai mare decat cea originala nu va ajunge niciodata sa fie incarcata la 100% din capacitate, ceea ce va duce la scurtarea drastica a duratei de viata. Alege o baterie cu amperajul ~identic cu amperajul bateriei originale (exact ceea ce recomanda orice producator).

Modificat de reader
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un sfat cat se poate de gresit, o baterie mult mai mare decat cea originala nu va ajunge niciodata sa fie incarcata la 100% din capacitate, ceea ce va duce la scurtarea drastica a duratei de viata. Alege o baterie cu amperajul ~identic cu amperajul bateriei originale (exact ceea ce recomanda orice producator).

Pe ce te bazezi cand afirmi asta?

HAi cu argumente si dupa aia vin si eu contra ta,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna,

Pai depinde de cat poate incarca alternatorul nu?

Eu caut de 80A.

Sa nu uitam ca suntem off topic... Va rgo sa ma redirectionati spre o areie unde sa fim off topic.

Have a good time

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ninu, cauta o baterie la dimensiunile 315 x 175 x 175 mm si alege in functie de bugetul disponibil. Si la mine era suportul bateriei afectat de rugina. L-am curatat la sange, vopsit si un strat de vaselina inainte de montare. Daca bateria a tinut 5 ani pot sa ma consider multumit?

Modificat de ionutctn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Capacitatea bateriei de acumulatori se alege si in functie de modalitatea de utilizare a masinii. Astfel, daca rulam pe trasee scurte cu porniri frecvente se alege o baterie cu capacitate mai redusa care are capabilitatea sa functioneze corect incarcata de catre sursa (de obicei limitata in performante). Daca efectuam parcursuri mai lungi se poate utiliza o baterie cu capacitate mai mare fiindca are "ragazul" sa se incarce corect la capacitate si ca atare sa ne confere tot confortul sigurantei sporite, beneficiind si de o exploatare corecta care nu-i va scurta "viata". (...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Altul care nu vine cu argumente de ce NU e bine de pus una mai mare.

LA raba stiti de cat sunt bateriile? dar la fostele camioane DAC? Sau la TAB? etc. Si stiti de cat sunt alternatoarele?

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ce sa mai argumentez daca am spus cateva posturi mai sus ca o baterie cu un curent/ora mare va avea si un curent de pornire mare si va fi mai putin stresata la pornire si va avea o viata mai lunga ca in fond pornirile omoara bateria. Restul ca nu se va incarca la capacitate maxima intru-un anumit timp e can can. Exemplul dat de tine este foarte ok.

Daca cuiva nu ii place atitudinea mea sau afirmatiile mele sa urmeze sfatul lui "reader" si citatul lui dintr-o carte comunista "incarcata de catre sursa (de obicei limitata in performanta)" care nici nu banuieste cata energie in kw poate da un alternator de passat si sa-si puna pe masina o baterie cat mai mica ca sa se incarce cat mai repede pe o distanta scurta ca doar daca vor tine contactul pus la o diagnoza sau vor asculta muzica cateva minute vor porni masina impinsa, dar asta nu e problema mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Afirmatia ta , aia cu marmota, dupa postul lui reader, denota altceva.

LE" Abia acum am citit cu ATENTIE postul respectiv si mi-am dat seama de greseala. Imi cer scuze de cele spuse la adresa ta. Tu ai perfecta dreptate pe cand reder NU.

Si ca sa definitivam: un alternator care da 140 A, poate incarca (fara alti consumatori) o baterie de 1400 Ah. DA, o baterie se incarca la Q/10 din capacitatea ei.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E mult de discutat despre bateriile auto. Realitatea nu e asa de simpla. Ca sa luam cazurile extreme, o baterie foarte mica (sa zicem de 5AH) nu va invarti motorul la o temperatura foarte scazuta (cred ca nici la un ridicata) pentru ca pe de o parte procesele chimice din ea se vor derula mai lent, iar pe de alta parte motorul va fi ceva mai greu de invartit deoarece uleiul este mai vascos, motorina la fel, etc Oricum nu dispune de suficient potential pentru a invarti motorul.

O baterie foarte mare (sa zicem de 200AH) nu va intra in mod sigur in compartimentul dedicat, e mult mai grea, mai scumpa, mai putin ecologica, si nici nu va tine o vesnicie - de multe ori poate nici macar cat una de 80 AH - cam cat ar trebui sa aiba bateria la masina voastra TDI.

Acum, e adevarat ca o baterie mai mica va fi mai usor de incarcat, sau mai bine zis va fi in mod normal (in timpul folosirii zilnice) incarcata intr-un procent mai mare decat o baterie foarte mare, deoarece rezistenta interna e mai mica, autodescarcarea e la fel mai mica (unii producatori recomanda chiar sa mai stergeti praful de pe baterie deoarece ar putea creste valoarea curentului de autodescarcare).

Nu nimai pornirile omoara bateriile ci mai ales timpul. Citez de pe site-ul Rombat "Durata de viatã a bateriei este timpul în care bateria are performante acceptabile. Ea se mãsoarã în ani."

Bateria recomandata pentru 1.9 TDI e aceeasi ca si pentru 3.0 TDI - deci are suficient curent. In mod normal, chiar si la relanti alternatorul ar trebui sa incarce bateria chiar cu destui consumatori porniti.

Si acum un exemplu poate mai elocvent: VWW 1906 / Phaeton 5.0 TDI 4Motion / Phaeton [3D] / 5,0 / 230kW / 11/2002-10/2006 / AJS - baterie recomandata de Bosch pentru acest motor de 5 litri diesel este intre 70 Ah si 77 Ah. Si masina aia are si ceva consumatori cred...

VWW 3190 / Transporter T5 2.5 TDI 4Motion / Transporter T5 [7J] / 2,5 / 128kW / 06/2006-11/2009 / BPC bateria recomandata de Bosch pentru acest motor de duba este intre 60 Ah si 80 Ah.

Multi producatori recomanda si mai mici (Banner).

Concluzia - folositi o baterie de aceeasi capacitate ca cea montata de producator. Nu e subdimensionata. Bosch recomanda o baterie pentru 1.9 tdi intre 70 Ah si 85 Ah.

Scuze pentru postul prea lung.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca Phaetonul are 2 baterii asa ca nu e concludent.

Si chiar nu intelegeti ca o baterie mare sau mica se incarca la fel de la un alternator de 140A ?

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect Crsiti.

Sfat la modul general: - luati bateria maxima ce incape si va permite bugetul s-o cumparati.

Sfat concret pentru Passat B5/B5.5: - cumparati de 80Ah si nu veti avea probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ,a mea baterie Varta 80 ah ,a tinut 10 ani era stantat anul de fabricatie pe ea ,2001 originala a masinii,deci cu cit este de capacitate mai mare tine mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Irelevant. Originala tine cel mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate nu mai sunt varta ce au fost,acum am pus o caranda tot de 80 ah,dupa un an sunt multumit de ea,numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o caranda de prin 2008 sau 2009 si merge. Regret ca nu am luat Banner, avea la reprezentanta si nu erau scumpe - cam la fel ca si Caranda. Originala a fost Banner si a tinut 9 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!