Jump to content

Probleme cu pornirea la RECE - motor TDI


Tibi Goia
 Share

Postare recomandată

Electromotorul are un rol major la pornirea motorului, asa cum are si un acumulator, merg mana n mana.

ps. u el da curent, in schimb poate sa l fure si atele. El e responsabil cu prnirea.

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi urmeaza sa schimb Senzorul, pentru ca ieri, cum era normal, s`a rupt siguranta... asa ca pentru cei care vor sa faca operatia asta (si mai ales pe frig) ar fi bine sa isi comanda si singuranta de la inceput (6ron) + oring (4ron), avand in vedere ca sonda noua nu vine "prevazuta" cu asa ceva. Cu asta sper sa rezolv problema martorului care nu sta aprins mai mult de 2 secunde, iar cu invartitul foarte greu... o sa fac rost de o baterie sa incerc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi mi-am verificat si eu senzorul G62, asta pt. ca tot 2 secunde imi sta aprinsa si mie spirala din bord pe timpul asta.

Dupa o noapte intreaga lasata afara, in care cred ca au fost cam -5, -7 grade Celsius, pe la amiaza m-am dus cu VAG-COM-ul la masina. Am pus contactul si senzorul G62 mi-a citit -5,4 grade Celsius, iar in bord imi arata ca afara erau -2,5 grade Celsius. Iar spirala tot doar 2 secunde a stat aprinsa. De unde deduc ca la -4 grade Celsius e normal ca spirala sa stea aprinsa doar doua secunde.

De asemenea, precizez ca nu am nici o eroare stocata referitoare la senzorul G62. Deci atentie, sa nu schimbati senzorul G62 degeaba.

In schimb, am monitorizat si voltajul bateriei. Inainte sa pornesc motorul imi indica 12,24 V iar cand am dat cheie valoarea a scazut pe la 10,60 V. Apoi cu motorul la relanti a crescut la 14 V si ceva, deci alternatorul incarca bine...

Credeti ca va muri in curand bateria sau ma mai tine iarna asta cat sa nu am probleme cu pornirea la rece? (baterie Varta OEM de 4 ani si 5 luni)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu scade tensiunea la pornire sub 9 V e OK, a mea, tot varta de 70A, e la a 7 iarna si sper sa trec si iarna asta cu toate ca are tensiunea pe borne de 11,7V si deabia mai invarte motorul(nu am apucat sa masor tensiunea la pornire sa vad la cat scade), noroc ca am pornirea foarte buna si e deajuns chiar si o jumatate de tura ca sa porneasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte sa pornesc motorul imi indica 12,24 V iar cand am dat cheie valoarea a scazut pe la 10,60 V. Apoi cu motorul la relanti a crescut la 14 V si ceva, deci alternatorul incarca bine...

Valorile tale sunt cat se poate de normale. Deocamdata nu da nici un semn de oboseala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ps Invartitul greu nu are prea multi multe cauze, acumulator, alternator, ulei, asta cu uleiul nu are asa influenta nefasta ca doar nu ai bagat valvolina

cat de mult crezi sau credeti ca influenteaza iarna uleiul invartitul motorului? uleiurile care se pun la gama vag in majoritatea cazurilor sunt 0,5,10w40 sau chiar 30

un ulei 10w40 care poti zice ca e cel mai vascos, crezi ca poate impiedica ca motorul sa nu se invarta la -20 de grade

logic e cand motorul este oprit tot uleiul se scurge in cel mai jos punct adica in baia de ulei, iar in baia de ulei tot ceea ce gasesti este sorbul, deci la prima invartitura apx cati litri crezi ca poate sorbu sa traga dintr-o data pe motor, ca acesta sa nu se mai invarta sau sa invarta extrem de slab.

in motor cand acesta e oprit si uleiul sa scurs, pe piesele componente ramane un strat subtire de ulei , care are rolul de a proteja motorul la pornire pana ce pompa de ulei intra in functiune.

de aceea la unii dimineata la rece cateva secunde se aude bataia de tacheti pana ce urca uleiul in rampa.

Ca sa ii raspund la oakyz singura ta problema la pornirea grea pe care o ai este electromotorul si bateria ( bujiile se pot verifica usor ca sa le excluzi)

La electromotor eu suspectez in primul rand periile si bucsele, iar la baterie ca nu are amperajul necesar dimineata la rece.

La fel am patit si eu cu electromotorul si dupa ce au fost schimbate periile masina a pornit si la -18 cat a fost acum 2 zile

Eu in motor am aral 5w40 pe care il mananca in draci , iar acum am adus din germania castrol magnatec 10W40 pe care il voi schimba maine, deci dupa unii sa inteleg ca dupa schimb dc vine iarasi frigul ma duc la servici pe jos?

P.S. la alternator banuiesc ca te-ai referit ca nu incarca cat ar trebui, nu ca nu invarte din cauza lui, sau?

Modificat de pop cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

buna

am si eu o problema cu pornirea la auto din semnatura. motor 1.9 tdi 116 cai auy

initial porneste 5 secunde dupa care se opreste. porneste din nou dupa actionare electromotor 30- 40 secunde.

am observat ca acest lucru se intimpla cind rezervorul este 3/4 plin sau mai putin. acest lucru se repeta in cazul unei stationari mai mare de 9 ore. in cazul in care e plin acesta porneste normal.

imi poate spune cineva ce sa mai fac?

am schimbat deja bujiile, garniturile la injectoare, am montat supape de sens inainte de filtru.

cu stima CM

Modificat de C o s m i n
mutat in topicul corespunzator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai.Nechifor

Vezi ca s-a mai discutat. Pompa tandem ai verificat-o? Garnitura ei se duce si se dezamorseaza. Din cauza unisensului dinainte de filtru porneste cateva secunde cu motorina care mai e in filtru si apoi dai la automat pana vine alta din rezervor

Ca sa vezi daca e pompa tandem parcheaza masina cu botul in jos,adica cu fundul pe o bordura mai inalta ceva, sau daca o mica panta pe langa tine si vezi poi dimineata cum porneste

Modificat de Mihai.Nechifor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica si sorbul din rezervor, am avut candva la un audi, o fisura in sorb si cand trecea de acel nivel, tragea motorina +aer astfel incat pornea mai greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am o problema asemanatoare cu un passat b6 1,9 105 cp daca sta mai multe ore nepornita de ex peste noapte porneste si apoi se opreste,apoi mai porneste dupa ce dau la automat de mai multe ori.saptamana ce urmeaza incerc sa-i controlez si eventual sa schimb garnitura la pompa tandem si va anunt cand ii dau de cap

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana sa va aventurati la garnitura de la tandem.... schimbati oringurile de la injectoare... este sunt cele mai predispuse la uzura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana cum nu am schimbat decat filtrul de motorina(aveam doar 1000 de km cu el) si tot lafel porneste(adica porneste la prima cheie fara probleme si imediat se opreste-este clar ca se dezamorseaza )eu ma gandesc ca scapa presiunea de combustibil pe undeva pe parcursul noptii .am inteles ca se poate pe la oringurile injectoarelor ,garnitura la pompa tandem,daca cineva a ami patit asa sa ma sfatuiasca si pe mine cu ce sa incep .ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai asta e simptomul de oringuri....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine tot de la pompa de motorina a fost baiu....s-a rezolvat prin schimbarea pompei tandem (400 RON - SH)! La mine nu pornea cand era parcata peste noapte pe drum drept sau cu botul in sus. Cand era parcata cu botul in jos, pornea intotdeauna, deci oringurile de la injectoare au iesit din ecuatie, a mai ramas doar dezamorsarea pompei de motorina (intr-adevar era umed sub ea si chiar era uda si cutia de viteze cu motorina)! S-a incercat si inlocuirea doar a garniturii dintre pompa tandem si blocul motor, dar fara rezultat, iar garnitura dinauntrul pompei tandem nu se gaseste de cumparat separat, deci....alta pompa! Acum e ok, porneste perfect si in orice pozitie! Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa ii raspund la oakyz singura ta problema la pornirea grea pe care o ai este electromotorul si bateria ( bujiile se pot verifica usor ca sa le excluzi)

La electromotor eu suspectez in primul rand periile si bucsele, iar la baterie ca nu are amperajul necesar dimineata la rece.

La fel am patit si eu cu electromotorul si dupa ce au fost schimbate periile masina a pornit si la -18 cat a fost acum 2 zile

Eu in motor am aral 5w40 pe care il mananca in draci , iar acum am adus din germania castrol magnatec 10W40 pe care il voi schimba maine, deci dupa unii sa inteleg ca dupa schimb dc vine iarasi frigul ma duc la servici pe jos?

P.S. la alternator banuiesc ca te-ai referit ca nu incarca cat ar trebui, nu ca nu invarte din cauza lui, sau?

Imi pare rau ca nu am mai avut timp sa povestesc ce s`a mai intamplat, dar asta din cauza ca inca nu am rezolvat mare lucru.

Ca sa lamuresc anumite aspecte:

1. Uleiul este 10w40 Mobil 1 (cum am bagat in ultimii 4 ani si nu are cum sa fie asta cauza).

2. Am schimbat senzorul de temperatura (si acum martorul de bujii sta aprins cam 5-6 secunde la -4 grade, nu stiu daca e mult sau putin dar sta mai mult decat cu cel vechi)

3. Electromotorul iese din discutie pentru ca nu are nici o legatura cu pornirea grea (oricum a fost schimbat din alte motive acum 5-6 luni)

4. BATERIA este o VARTA de 64A daca nu ma insel,are vre`o 4 ani, dar inca merge foarte bine cat timp temperaturile se mentin peste ~5 grade, cum scade temperatura porneste din ce in ce mai greu (MENTIONEZ ca asta se intampla doar la PRIMA pornire dimineata)

Inca nu am reusit sa fac rost de o baterie de 70A sa vad daca bateria este sau nu problema in cazul meu, iar sa dau ~400 ron pe o VARTA fara sa stiu daca asta e cauza... iar nu imi convine.

Mai ramane sa incerc intr`o dimineata friguroasa sa pornesc masina legata si de bateria unei alte masini (pana acum am avut niste pocnitori de cabluri care poate porneau un scooter in nici un caz un diesel).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oakyz cel mai important rol la pornire il are electromotorul , il poti exclude dc a fost schimbat acum 5-6 luni cu unul nou ca dc este second ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa ma contrazic cu tine, dar in cazul de fata nu are nici o legatura cu problema mea. Atata timp cat se manifesta doar la temperaturi scazute si DOAR la PRIMA pornire, sunt 100% sigur ca nu electromotorul este motivul pentru care porneste foarte greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai verifica odata bujiile.

Si la mine porneste greu de tot numai prima data dimineata, in rest tota ziua nu am probleme.

Baterie noua, electromotor schimbat acum 3 luni, senzorul de temperatura ok)insa cand am verificat bujiile ieri am descoperit ca functioneaza doar una singura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca sunt duse bujiile nu va palpaie martorul de la bujii ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu arata nimic in bord cand sunt duse bujiile ,cel putin la mine.

Cand palpaie martorul la bujii e dus switchul de la pedala de frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin-vw, nu e obligatoriu sa fie dus acel switch, pot sa fie si becurile de la stop pe frana arse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am o problema la un monstrulet de 2,5 Tdi AYM 155 cp, porneste cu o cheie lunga! Daca pun contactul de 2 ori si apoi pornesc nu mai roteste atata motoru.

O singura eroare am, G80 injectorul cu fir.

Am schimbat filtrul de motorina, si originurile, dar tot asa face. Banuiesc ca se dezamorseaza circuitul de alimentare. Dar pe unde ca am inteles ca nu are pompa tandem si nici pompa electrica de motorina.

Sfaturi idei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E posibil ca cineva sa mai fi abordat pb asta, dar eu o voi expune oricum.la un passat b5.5 tdi 4motion, zilele astea, dupa mai bine de 12ore de stat la -12grade nu porneste din prima. Il las sa se preincalzeasca, calc ambreiajul si duc cheia pana la capat. Moment in care motorul se chinuie sa porneasca, vad turatiile ca ajung pana aproape de 1000, chiar am senzatia ca a pornit, dar cum las cheia moare. La fel face si la a doua cheie. La a 3a dupa acest ciclu imi apare avertizarea de ulei pe cb, nu deslusesc exact ce, dar culmea, dupa ce apare si mai insist cu cheia putin, porneste normal. Exact la fel a facut si azi si ieri. Precizez ca masina are 82mii km, cu revizia facuta in octombrie, asadar filtrele nu au nici 1000km. Ce este de facut?

Doar dupa un asemenea ger si dupa ce este lasata mai mult timp nepornita are asemenea manifestari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De 2 zile de cand am prins -12 grade dimineata, masina porneste impecabil, insa turometrul sta intre 1000 si 1100 imediat dupa pornire.

Pana acum nu am mai observat un astfel de comportament (nici iarna trecuta). E normal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!