Jump to content

Probleme cu pornirea la RECE - motor TDI


Tibi Goia
 Share

Postare recomandată

salutare, se poate ca timpul bujiilor sa se modifice ? pt ca la mine stau cam 2 sec, si apoi se stinge martorul (spirala), ma gandeam ca se poate ca timpul de incalzire a bujiilor sa se modifice, asa sunt nevoit sa ii pun contactul de 3 /4 ori pe perioada rece.

cat e normal sa stea spirala aprinsa in momentul cand ii pui contactul ?!

ca parere aveti despre Varta Silver Dynamic de 74Ah, a mea incepe sa dea semne de oboseala si are 61Ah, e bateria originala deci si-a facut treaba cu brio timp de 5 ani, se poate pune una mai mare de 74Ah, afecteaza cu ceva , capacitatea alternatorului de a incarca aceasta baterie, sau sa caut o valoare mai mica ? Golf 5 tdi

Multumesc si astept pareri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

perioada te incalzire se poate modifca cu testerul... dar mai intai trebuie vazut daca sonda de temperatura antigel este bun....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da intradevar se intampla si la mine la fel dupa ce dau la automat se aprind in bord martorii abs si esp si eu sunt de parere ca bateria este de vina, trebuie sa o schimb si eu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salut,am si eu o mica problema care a aparut inca iarna trecuta. cind pornesc motorul la rece turatiile cad la 861 si motorului parca nu i-ar ajunge ceva..... pe cind inainte la pornire motorul lucra aproximativ 3...5 min la turatia de aprox.1000...1100 dupa care cadea la 861 si totul era bine. Care ar fi cauza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

senzorul l-am schimbat, dupa carte ar fi trebuit sa fie cu corpul de culoare albastra, insa eu i-am pus de cel verde si matinca made in china, poate fi din cauza calitatii proaste a senzorului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e posibil. Ar trebui sa verifici temperatura motorului dimineata inainte de prima pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O parere?

De observat cum se manifesta indicatorul de la bujii. Se aprinde si se stinge imediat, si se reaprinde. Parerea mea e ca porneste grelut. Am dubii ca n-am bujiile in stare buna, uneori nu sta indicatorul decat jumatate de secunda ( la rece ).

Modificat de ikks
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut si eu am o problema cand este mai frig,vreo -2 grade,am tinut la automat vreo 6-7 secunde pana sa porneasca iar martorul de la bujii mi a palpait o data vreme de nici o secunda si atat.Nu am problema asta decat atunci cand pornesc prima data in ziua respectiva masina dupa aia porneste la sfert de cheie,ce sa zic daca nu o pornesc vreo 2 zile tre sa i dau vreo 2-3 chei sa porneasca. Am schimbat in urma cu vreo saptamana bateria cu una varta blue de 74 AH.Se poate sa fie de la bujii?

Vineri vreau sa plec la munte si n as vrea sa raman cu ea pe acolo mai ales ca vin temperaturi mai scazute.

Multam si va salut!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca bujiile nu stau mai mult de 5 secunde... e sonda de temperatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai pe bord imi indica corect temperatura se poate sa fie altceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai pe bord imi indica corect temperatura se poate sa fie altceva?

pe bord iti arata balari oricum.... si sonda are 2 senzori ... bord si motor... trebuie sa intri cu testerul pe motor ca sa vezi temperatura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut colegi forumisti

postez si eu aici...din pacate cu aceeasi problema aparuta in aceasta perioada - probleme pornire diesel la rece. Din ce am citit pe aici...eventuale probleme asa la prima strigare...gen baterie slaba....sau bujii incandescente defecte...sau senzor temperatura defect...le exclud la mine...deoarece bateria si senzorul G2/G62 au fost schimbate de curand (avand probleme mai vechi cu ele)...iar bujiile mi-au fost verificate la ultima revizie in service...acum o saptamana. Deci, repet, din pacate pentru mine, exclud aceste variante ca si cauza probabila pentru pornirea extrem de greoaie...acum cand temperaturile au scazut sub 0 grade.

Problema se manifesta in felul urmator: dau cheie dimineata...motorul invarte bine (nu ca si cand nu ar avea baterie)...dar pur si simplu nu porneste. Parca invarte din ce in ce mai repede...si cand sa zicem ca a pornit...nu stiu cum sa descriu...merge la o turatie...cred ca undeva la 500-600 (daca incercati sa va aduceti aminte cum pornesc masinile mari...rabele dimineata)! Va dati seama...in spatele masinii se formeaza un nor dens de fum...am observat ca e negru (informatie importanta). Cu chiu cu vai...urca la turatia normala...adica la 950-1000 turatii....si apoi se comporta normal masina. In rest, masina merge absolut normal, dupa pornire, pot pleca linistit cu ea, nu se mai opreste...trage bine etc. Deci, problema este NUMAI la prima pornire dimineata.

Cat au fost temperaturi peste 0 grade, nu am observat nimic suspect, insa cum au scazut la -4, -5 grade....durere. Nici nu vreau sa ma gandesc cum ar face sa zicem la -15, -20 grade....mai incolo in iarna.

Tin sa precizez ca dupa ce am vazut ca face asa dimineata....am pus la urmatoarea alimentare si motorina alpine diesel...ca sa exclud si aceasta varianta...si din pacate nici o schimbare. Uleiul momentan am 10W40, dar urmeaza sa-l schimb si voi pune 5W40 (stiu ca este recomandat ca iarna sa avem in masina ulei cu vascozitate mai mica)...si normal ca voi schimba toate filtrele (am citit mai sus ca cineva spunea ca a avut probleme din cauza filtrului de motorina...depuneri de apa in el).

Am dus-o la service deja...si am lasat-o acolo peste noapte...sa vada si ei exact cum porneste dimineata. Astept cu infrigurare sa vedem ce-mi zic oamenii! Doar imi e teama...sa nu se apuce sa-mi zica ca e ba una, ba alta...sa bag bani cu nemiluita...si degeaba...

Am postat si aici...poate va dati si voi cu parerea ce ar mai putea fi...in afara de acele piese expuse mai sus!

Va mutumesc pentru atentie...si astept si parerile voastre!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica bujiile .. presupun ca la 0 grade sta min 5s ... apesi pe pedala de ambreiaj inainte sa dai la demaror.. (la mine s-a simtit o diferenta mare)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am scris mai sus...ca bujiile au fost verificate acum o saptamana cand am avut masina in service. intr-adevar sta mai mult pana se stinge martorul de la bujii cand este temperatura sub 0 grade (dar nu va ganditi la nu stiu cate secunde...cred ca maxim 3-4 secunde). ...si...intotdeauna cand pornesc masina...nu conteaza anotimpul...m-am obisnuit sa apas pedala de ambreiaj inainte sa dau cheie.

deci... :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa fie problema din pompa de motorina , poate prinde aer la temperaturi scazute si pana se amorseaza ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Am un Seat Toledo 2001 / ALH 90 cp si aproximativ de cand am cumparat masina (3-4 ani) am o problema cu pornitul la RECE. Mai exact cum scade temperatura sub 10 grade porneste greu iar cu cat este mai scazuta porneste si mai greu ajungand aproape pana cand dabia mai invarte motorul.

Am schimbat pana acum bujiile (chiar de anul trecut), fara nici un rezultat. Problema si intrebarea mea este legata de timpul care martorul de bujii este aprins... La -3 -4 grade sta cam 2-3 secunde si in cazuri grave poate ajunge la 4-5, dar in general se stinge foarte repede. Cum pot verifica care este problema ? (bateria este buna) (avansul bun)

Singurul lucru care imi trece prin cap dupa ce am rasfoit forumul este senzorul de temperatura ???

Culmea este ca pornirea grea este doar dimineata si doar la prima pornire, daca a pornit si opresc motorul dupa 1 minut si il pornesc iar o ia la un sfert. Tot la prima pornire imi scoate si ceva fum alb, nu stiu daca are legatura tot cu pornirea greoaie dar asta se intampla doar la prima pornire dupa ce a stat o noapte in frig.

Orice parere este binevenita si va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cum as putea face asta ? Mai ales ca problema se manifesta doar dimineata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@oakyz

ai scris o informatie care ar putea fi extrem de importanta: "Mai exact cum scade temperatura sub 10 grade porneste greu iar cu cat este mai scazuta porneste si mai greu ajungand aproape pana cand dabia mai invarte motorul"

acest "de-abia mai invarte motorul"...ar putea ascunde alte probleme.

bine...este oarecum normal, cu cat scade temperatura mai mult...motorul sa "invarta mai greu"...si asta datorita in primul rand uleiului...care la temperaturi din ce in ce mai scazute...devine din ce in ce mai vascos.

acum tu stii ce ulei ai in masina. eu spre exemplu vara folosesc 10W40 iar iarna imi pun 5W40.

cum spunea si alt coleg...verifica in primul rand senzorul de temperatura (si eu am avut probleme cu el). ar mai fi de verificat si bateria (chiar daca ai spus ca este buna)...daca incarca corect etc

uite, la mine, la service, mi-au spus ca trebuie verificat electromotorul. sincer, nu stiu cum ar afecta electromotorul pornirea...si aici nu discutam ca nu cupleaza etc (eu ma refer strict la ce mi se intampla mie...am descris mai sus), pompa de motorina (imi spunea colegul andreiTd ca este posibil sa se dezamorseaze)...sau mai grav ca stau prost cu compresia (si asta se poate verifica...si sper sa nu fie asta...pentru ca atunci implica costuri mult mai mari decat niste bujii sau senzori)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai am facut cum mi`a spus divinewind, adica... am scos mufa din senzor. Ulei am folosit numai Mobil 1 10w40 si acum a stat martorul aprins cam 9 secunde la -4 grade. De pornit, a pornit tot foarte greu, la modul in care dabia invarte motorul ... pentru ca de pornit o ia repede dupa ce se aude ca si cum ar da o "tura" si ce ma ingrjoreaza cel mai mult este fumul alb care il scoate la prima pornire...

Am tot incercat sa ma fac ca nu e asa, dar avand in vedere ca motorul are in jur de 270.000 e posibil sa fie din cauza compresiei. Poate totusi nu am norocul asta. De incarcat bateria, incarca normal... dar o sa incerc miine sa verific si ce voltaj are bateria dimineata (desi, daca opresc motorul dupa 10 secunde si il pornesc iar o ia la sfert de cheie :blink: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca fumul ala alb poate fi si motorina nearsa, vezi cum stai cu vlorile la injectoare. E valabil si pentru pompa de injectie.

Invartit motorul greu, ulei prea vascos, electromotor, aumulator care are insuficienta amperi la pornire.

Daca masina nu consuma ulei mult peste norma, cam astea sunt primel verificari.

Da, senzorul G62 poate face mari robleme mai ales la rece, el citeste ca fiind motorul cald si nu-l ajuta deloc la pornire.

ps Invartitul greu nu are prea multi multe cauze, acumulator, alternator, ulei, asta cu uleiul nu are asa influenta nefasta ca doar nu ai bagat valvolina

Pune un acumulator bun pe ea maine dimineata (de proba). Daca face la fel verifici electromotorul, poate cauza mari probleme la pornire mai ales la vreme rece.

Succes!

pss. la compresie slaba invarte usor motorul si multe cicluri pana sa porneasca,stai linistit, zic eu.

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pss. la compresie slaba invarte usor motorul si multe cicluri pana sa porneasca,stai linistit, zic eu.

La asta nu m`am gandit, am cumparat alt senzor si urmeaza sa il schimb azi... cu bateria sa vad de unde gasesc una buna pentru miine dimineata.

Nu prea inteleg ce legatura ar putea avea electromotorul... nu el da curent pentru pornire si nu cred ca ar avea destula putere sa ingreuneze motorul la pornire.

P.S. Multumesc pentru toate sfaturile de pana acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!