Jump to content

Probleme cu pornirea la RECE - motor TDI


Tibi Goia
 Share

Postare recomandată

Ceea ce auzi tu ca amorseaza e pompa electrica din rezervor. Asta nu inseamna ca pompa tandem e buna.

Dar simptomul descris de tine pare a fi intr-adevar o acumulare de apa in camera de ardere. Asta e grav. Iti recomand sa rezolvi problema cat mai repede pentru ca se poate lasa cu bloc spart, biele indoite, samd.

Daca se aduna apa in camera de ardere, aceasta nu se poate comprima si opune rezistenta cand invarti motorul, pana reuseste sa iasa pe la supape. In aceste conditii pornirea e ingreunata pentru ca amestecul ce se formeaza in camera de ardere contine si vapori de apa. Cand acestia sunt eliminati, porneste si motorul.

Insa in momentul cand apa acumulata depaseste capacitatea de evacuare a supapelor (tinand cont ca aceasta e mult mai greu de eliminat decat gazele), o sa ai probleme serioase, printre care cele mentionate de mine mai sus.

Deci repet: e mai bine daca duci masina la un specialist, chiar daca trebuie s-o lasi de pe zi pe alta, sau il duci la masina ta nepornita sa constate el simptomul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

silverhand_10

am si eu o problema si nu prea ii da de cap nimeni poate gasesc pe cineva care a mai patit la fel.Dimineata cand motorul e rece la pornire scoate un fum cam negru si tremura putin relantiul ,dupa ce sa incalzit nici o problema inafara de un zgomot ca de tachet care se aude si cand e rece ..Cam asta ar fi ,daca poate cineva sa imi dea vreun sfat??!!cineva a spus ca ar fi distributia sarita un dinte >pe vag com nu da nici o eroare si masina e cea din semnatura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Cati km are masina ? reali nu ce ai pe bord, ce ulei / motorina folosesti ? cate secunde iti da fumul negru ?

Sarita distributia, cam greu, poate nu a fost bine montata de la inceput !

Stima !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

silverhand_10

cred ca e sarita ca am avut probleme cu turbina da pana sa o schimb mi sa turat de 2 ori singura la maxim si credca atunci o fi sarit distributia.Dar pot sa mai merg cateva zile cu ea asa?

ulei folosesc 10w40 castrol magnatec sintetic motorina de la peco si km are 260000 reali

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti sa turat din cauza ca ti-a ajuns ulei in capul pistoanelor , ai avut noroc ca se putea sparge motorul uleiul care il foloseati e prea gros pt TDi incearca 5w40 mai ales pe perioade de iarna cad e frig afara si uleiul e mai gros o sa-ti consume mai mult ulei dar turbina o sa aiba o ungere mai buna. dupa schimbarea turbinei ai curatit interculerul si admisia??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

silverhand_10

leam curatat da problema mea e alta acuma,am descriso mai sus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

silverhand_10
am si eu o problema si nu prea ii da de cap nimeni poate gasesc pe cineva care a mai patit la fel.Dimineata cand motorul e rece la pornire scoate un fum cam negru si tremura putin relantiul ,dupa ce sa incalzit nici o problema inafara de un zgomot ca de tachet care se aude si cand e rece ..Cam asta ar fi ,daca poate cineva sa imi dea vreun sfat??!!cineva a spus ca ar fi distributia sarita un dinte >pe vag com nu da nici o eroare si masina e cea din semnatura

azi am desfacut interculerool sa vad daca a mai ramas ceva ulei prin el si am vazut ca furtunul care intra in el nu era prins bine si cred ca tragea aer fals pe acolo ,,,oare de acolo sa fie problema cu relantiul care fluctueaza si cu zgomotul acela ca de tacheti? Am pornito si parca nu se mai auzea zgomotul ala enervant ..Ce credeti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare !

Am si eu o problema cu masina din semnatura

Motor 2.0 TDI, BKD, 2004.

Din cate am citit pe topic si userul "Doomy" a postat ceva asemanator 2 pagini in urma, dar nu mi-am dat seama daca este aceeasi problema.

La mine se manifesta in felul urmator:

De obicei dupa o perioada mai lunga in care nu o pornesc (min 24 ore)

Dau la cheie (dupa ce se sting martorii) si da sa invarta electromotorul, dar nu reuseste, se aude un zgomot de blocaj metalic in motor; e ca si cum motorul, pistoanele se blocheaza fizic.

Nu este de vina electromotorul pt ca abia l-am schimbat si facea la fel si cu cel dinainte.

Ca sa o pornesc, trebuie sa fac incercari succesive multe (5 - 10)

Dupa ce reusesc sa o pornesc prima data, apoi porneste normal la cheie.

Mentionez ca am probleme cu lichidul de racire (pierde pe la garnitura de chiulasa; si cred ca si chiulasa e fisurata :vaidecapulmeu: ).

Sa se duca lichidul prin pistoane si sa creeze presiune ? (am vazut astfel de pareri in acest topic).

Cam care e probabilitatea sa fie acest lucru ? ca sa desfac chiulasa doar sa verific, e destul de costisitor ...

Multumesc !

Modificat de Ktalin_VW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa desfaci chiulasa sa verifici te costa doar o garnitura de chiulasa si manopera. Garnitura e in jur de 200 de lei.

Dar trebuie sa fi ramas motorul nepornit macar 24 de ore.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai cat antigel pierzi? dupa ce o porneste si mergie cu ea scoate fum alb?

daca ar fi lichid in piston e grav rau....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai cat antigel pierzi? dupa ce o porneste si mergie cu ea scoate fum alb?

daca ar fi lichid in piston e grav rau....

Pierd cam 1 L de lichid la 100-200KM. Daca merg mult in oras cu multe porniri, opriri, in max 100KM trebuie sa pun 1L.

Scoate fum alb (pare chiar si abur) la pornire cand e rece motorul;

cand se incalzeste putin, e ok, nu mai scoate.

Apa in piston, am presupus si eu, pentru ca am mai vazut astfel de pareri pe forum si acest topic.

Ca sa desfaci chiulasa sa verifici te costa doar o garnitura de chiulasa si manopera. Garnitura e in jur de 200 de lei.

Dar trebuie sa fi ramas motorul nepornit macar 24 de ore.

Nici manopera nu e chiar asa ieftina.

Chiulasa e fisurata sigur, dar ma intrebam daca problema mea de la pornire are legatura cu chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ai urmarit, nu pierzi antigel prin alta parte? G12 are avantajul ca lasa urme ca de zahar cristalizat.

Pierderile tale sunt foarte mari. Deci daca nu raman urme, spui ca mai ai abur la esapament, e cam clar unde dispare antigelul.

Da, pornirea greoaie la rece are legatura cu pierderea de antigel.

Iti dau aceleasi sfaturi ca si colegului de mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o problema tot cu pornirea,nu imi sta aprins martorul de bujii decat cu senzorul de temperatura a lichidului de racire deconectat.am puso pe tester si mia aparut eroare senzor g62,toate bune am schiombat pana acum 2 senzori noi si imi da aceeasi eroare.sunt nevoit de 2 saptamani sa merg cu mufa deconectata de la acest senzor deoarece dimineata nu o pot porni masina nestand pe bujii,mentionez ca am schimbat si releul de bujii.nu stiu ce sa mai fac am fost la o groaza de servicuri si nimeni nui poate face nimic.singur dezavantaj e ca dupa ce pornesc masina de fiecare data trebuie sa tot conectez senzorul pt ami arata in bord temperatura lichidului de racire deoarece fac drumuri lungi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

silverhand_10

tie nu iti lucreza bujiile si din cauza asta nu porneste masina? Fi mai explicit cu simtomele masinii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Omul a explicat foarte clar. ECU "vede" ca motorul e cald si nu mai comanda bujiile. Si asta din cauza ca nu poate citi corect temperatura. Iar vina o poarta senzorul sau a un fir de la senzor intrerupt.

Cand scoti mufa din senzor, ECU vede aproximativ -50 de grade si comanda bujiile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

silverhand_10

la mine poate sa fie tempratura laa 90 ,daca opresc motoru si il pornesc imediat tot se aprinde bujia dar foarte putin,la el cred ca un fir da la masa cu unul din firele care actioneaza buja sau releul de bujii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

buna ,sunt din iasi am un golf 4 tdi 1,9 ,dimineata am probleme cu pornirea ,ai dau cheie porneste dar se opreste imediat ,apoi ai dau cheie si abia pe la atreia sau a patra cheie o ia,iar dupa aceia in cursul zilei merge normal .va rog daca mai sunteti careva cu aceiasi problema spuneti cum ati rezolvat-o ,merci anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtrele sunt schimbate? Poate lasa inapoi motorina... Si cu rezervorul plin asa face?

Modificat de C o s m i n
Nu mai da quote la mesajul anterior. Foloseste butonul ADD REPLY!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

POST STERS. INVATA SA SCRII FARA MAJUSCULE !!!

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
buna ,sunt din iasi am un golf 4 tdi 1,9 ,dimineata am probleme cu pornirea ,ai dau cheie porneste dar se opreste imediat ,apoi ai dau cheie si abia pe la atreia sau a patra cheie o ia,iar dupa aceia in cursul zilei merge normal .va rog daca mai sunteti careva cu aceiasi problema spuneti cum ati rezolvat-o ,merci anticipat

Aceeasi problema am avut-o si eu la Passatul meu si problema sa rezolvat prin schimbarea injectoarelor (cel putin la mine)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal. prima data incearca sa schimbi filtru de motorina. Eu am patit exact asa acum 2 ani ! Pe perioada rece, nu stiu de ce, dar apa din filtru de mototrina cred ca se fixeaza mai mult pe elementul filtrant, si apare exact fenomenul descris de tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna ziua. Aseara abia am reusit s pornesc dupa ce am dat de 4-5 ori la cheie. Dupa ce a pornit a mers normal. Problema sunt sigur ca e de la faptul ca martorul de la bujie nu sta aprins decat 1-2 secunde. La 0,5 grade pe bord r fii normal sa tina mi mult.. cel putin anul trecut asa era. Din ce am citit ma gandesc ca ar putea fii senzorul G62 dar pe acesta l-am schimbat in primavara tocmai pentru ca in mers imi cadea din senin acul indicatorului sistemului de racire dupa care isi revenea.

In cazul in care releul de la bujii este defect sau siguranta lui este arsa , pe bord martorul de bujie se manifesta precum in cazul meu sau se manifesta normal si singura problema cu el e ca nu da curent bujiilor?

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BUn.. deci astazi m revenit de la mecanic. 1 bujie arsa si avansul prea mic :rolleyes: . Nici o eroare stocata( de fapt in 60 000 cat are masina singura eroare a fost la senzorul de temperatura g62 si placutze)

Sper sa porneasca la prima cheie maine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua

A aparut si la mine problema cu pornitul mai greu cand e relativ frig afara... mi-e teama sa ma gandesc cand or veni temperaturile de sub -10 grade daca acum deja da semne de oboseala.

Daca masina (Bora 1.9 TDi 90 CP , 85k km) sta mai mult de 12 ore nepornita, porneste la 2-3 cheie.

Am observat ca pe furtunul transparent care duce motorina din filtru la motor lungimea bulei de aer difera: Astfel e de cca 4 degete cand masina este amorsata, iar dupa o perioada de cateva zile nepornita ... nu se mai vede deloc motorina pe acel furtun.

De la ce poate sa fie problema? Cum se poate remedia?

Va multumesc frumos pentru timpul acordat!

Cu stima,

Catalin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!