Jump to content

Probleme cu pornirea la RECE - motor TDI


Tibi Goia
 Share

Postare recomandată

daca ai un dop de gheata procedezi in felul urmator (am avut si eu ieri si azi am rezolvat problema...):

multumesc frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca se inmultesc posturile cu explicatii despre cum procedeaza fiecare la pornire. Irelevant dupa parerea mea. Trebuie respectate specificatiile producatorului.

In concluzie, va rog sa scrieti doar daca aveti intr-adevar probleme cu pornirea la rece. Topicul e si asa greu de urmarit si devine mai greu de citit cu atatea pagini inutile.

Multumesc pentru intelegere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

va salut. pana nu de mult, masina din semnatura pornea la sfert indiferent de temperatura de afara, pana cand antr-o dimineata in care termometrul arata -21* nu a vrut sa porneasca de loc. am dat la automat pana am omorat bateria dupa care am chemat un prieten cu cabluri si iar am dat la automat, conectat la bateria lui si a luat-o dar greu. am scos un litru de motorina din rezervor si era groasa ca uleiul de gatit si tulbure. de atunci masina nu mai porneste la sfert, cand e rece, se balbie putin dupa care o ia.tot de atunci a aparut o trepidatie la relanti, neregulata , parca intrerupe si acul turometrului oscileaza putin. bujiile le-am verificat si sunt bune. cu motorul cald porneste la sfert. care ar putea fi cauza acestor probleme? mentionez ca si bateria invarte bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Caz concret: motor AJM, pompe injector, 170.000 km, in ultimii doi ani incepusa sa porneasca din ce in ce mai greu la rece.

In ianuarie am schimbat distributia (dupa 95.000 km), dar acum pornea si mai greu, chiar si la 0 grade. Daca temperatura scadea sub 10 grade, pornea la a doua cheie, mult fum alb, mers parca intr-un cilindru, variatie de turatie la ralanti. La cald, motorul pornea la sfert.

Am verificat sistematic tot ce inseamna bujii, relee, cabluri bujii, sigurante bujii (deasupra bateriei), senzor temperatura apa, avans injectie (cu VAG-COM in timpul mersului, dupa ce motorul se incalzeste), baterie, electromotor etc., toate pareau sa functioneze in parametri optimi.

La intrebarile mele legate de avans, toata lumea imi spunea ca la motorul PD acesta se regleaza singur.

In cele din urma, ma duc nu foarte convins la un alt mecanic care imi verifica distributia. Cureaua fusese intinsa la maxim, intinzatorul de curea era lipit de rola si nu prea mai amortiza, practic efectul era aproape asemanator unui dinte sarit la montatul curelei. Acum porneste la sfert, chiar si la -10 grade.

Nu ma pricep la mecanica, dar dupa tot ce am tras, imi dau cu parerea ca la motoarele PD, pentru o pornire usoara la rece, avansul la pornire (mecanic, reglat la montatul curelei) trebuie sa fie perfect, chiar daca motorul isi regleaza ulterior singur avansul. De asemenea, pe masura ce cureaua/rola/intinzator se uzeaza, acest avans la pornire se deregleaza, altfel nu imi explic de ce pornea un pic mai greu si inainte sa schimb distributia. (mai este si varianta ca in ultimii ani sa se fi umblat la distributie, desi nu sunt sigur de asta).

Pana la urma este logic, ce inseamna reglare ulerioara a avansului dupa pornire? nu inseamna parametri gresiti la pornire?

Deci, sfatul meu, inainte sa schimbati tot ce inseamna bujii, relee, senzori etc, verificati si distributia! Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut. pana nu de mult, masina din semnatura pornea la sfert indiferent de temperatura de afara, pana cand antr-o dimineata in care termometrul arata -21* nu a vrut sa porneasca de loc. am dat la automat pana am omorat bateria dupa care am chemat un prieten cu cabluri si iar am dat la automat, conectat la bateria lui si a luat-o dar greu. am scos un litru de motorina din rezervor si era groasa ca uleiul de gatit si tulbure. de atunci masina nu mai porneste la sfert, cand e rece, se balbie putin dupa care o ia.tot de atunci a aparut o trepidatie la relanti, neregulata , parca intrerupe si acul turometrului oscileaza putin. bujiile le-am verificat si sunt bune. cu motorul cald porneste la sfert. care ar putea fi cauza acestor probleme? mentionez ca si bateria invarte bine.

de verificat < filtru motorina pompa rezervor pompa tandem .daca sare turometrul in timp ce dai la automat atunci ferifica senzorul de turatie verifica clapeta bujiele dar un pd. porneste si fara , senzori temp. motorina ,apa filtru aer +galerie releu 109 sub bord

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit tot topicul sa vad daca gesesc ceva asemanator cu problema mea. Nu prea am gasit !

Pornire Foarte greoaie la RECE. Apoi, urmatoarele porniri din timpul zilei sunt normale, OK.

VW T5 , 2006, 1,9TDI PD DPF, tip motor BRS, 105.000 Km

La testarea cu VAG nu apare nici o eroare la motor, bujiile sunt verificate toate, filtrele recent schimbate, baterie noua.

Nu scoate fum de nici o culoare, nu se aprinde nici un bec in bord.

Dupa 20 secunde motorul isi revine si se aude normal.

Apelez la cineva care se pricepe sa se uite la linkul de mai jos de pe YOUTUBE

unde am inregistrat pornirile si eventual astept niste sfaturi.

http://www.youtube.com/watch?v=cNl6PlbrC3o

Filmuletul e realizat din porniri dimineata IN ZILE DIFERITE.

Ultima parte e si o pornire la cald, pentru comparatie.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica daca ajunge tensiune la bujii....

oricum cam suspecte compensarile de pe injectoare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce se stabilizeaza ralatiul (20 sec) il opresti si il repornesti tot asa porneste? Eu zic ca se dezamorseaza circuitul de alimentare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce se stabilizeaza ralantiul totul e OK.

Doar prima pornire e cu probleme si doar daca e mai frig de -5,-6 grC.

Apoi toate pornirile de peste zi sunt la "sfert".

Se pare ca ar fi o problema la injectorul 1, sau cilindru, cine stie .......

Poate ma indruma cineva care are experienta si urmareste bine filmuletul:

http://www.youtube.com/watch?v=cNl6PlbrC3o

multumesc !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie vazut cum porneste la peste 7grade.... si eu suspectez injectoarele (mai precis oringurile)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut am un golf 3 1.9 TDI si am si eu o dilema dc cand au fost -15 -20 de grade la pornire nu imi scotea fum alb iar acum ca sunt +10 scoate fum alb :P :P (cam 5 min pana sa se incalzeasca masina) scoate in functie de cat o turez.Care sa fie cauza? Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce se stabilizeaza ralantiul totul e OK.

Doar prima pornire e cu probleme si doar daca e mai frig de -5,-6 grC.

Apoi toate pornirile de peste zi sunt la "sfert".

Se pare ca ar fi o problema la injectorul 1, sau cilindru, cine stie .......

Poate ma indruma cineva care are experienta si urmareste bine filmuletul:

http://www.youtube.com/watch?v=cNl6PlbrC3o

multumesc !!

Si mie imi pornea exact la fel, si de vina a fost distributia care era decalata cu un dinte. De cand am schimbat-o imi porneste la sfert de cheie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o dilema dc cand au fost -15 -20 de grade la pornire nu imi scotea fum alb iar acum ca sunt +10 scoate fum alb

Fiind mai cald afara, motorul se incalzeste mai repede si apuci sa vezi aburul (pentru ca asta e de fapt). Il aveai si inainte dar aparea mai tarziu, probabil cand erai in trafic deja.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut tuturor,am si eu o problema si sper sa fii avut cineva ceva asemanator si ma poate ajuta si pe mine :icon_thumright:

sunt de curand detinatorul unui audi a4 b5 1.9tdi tip motor 1z 90cp an 1995 ,si dimineata ma rog de el sa porneasca dupa 3-4 (cateodata si 6-7 chei) tinute sa invarta electromotorul 3-4 secunde,deci nici pe departe pornire la sfert,electromotorul invarte ,se mai ineaca uneori,dar in general invarte,mentionez ca am arse doua bujii incandescente dar dimineata in perioada asta sunt cam 12-14 grade afara,si o mica scurgere la pompa de injectie (la garnitura),si pe VAG-COM mia dat odata 00542 - Needle lift sensor (G80)

30-10 - Open or short to B+ - intermittent dar am sters eroarea si nu a mai aparut dupa accea,plus un consum de vreo 11 in oras(Timisoara) la mers lejer.a mai avut cineva problema asta ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut , am si eu problema cu pornire grea la rece in ultima vreme parca tot mai accentuata la masina din profil , indiferent ca sta 1 zi sau 2 ore tot asa face , daca sta 30min - 1 ora nu face , porneste foarte bine indiferent de ce temperatura e afara , azi am schimbat si supapa unisens de la filtru de motorina si tot asa imi face , ce ar putea fi ? mersi

am uitat sa specific , daca pun de mai multe ori contactu parca porneste mai usor , sau daca dau o cheie care o tin vreo 3 secunde si o las la a 2 cheie porneste usor.

Modificat de FVM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , azi am facut un test si mi-a dat senzor turatie ( G28 cred ) poate sa fie pornirea grea de la el sa nu face ceva contact , din cate am citit de la G28 nu mai porneste deloc . Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare , se pare ca "am rezolvat " problema cu pornirea grea , ieri cand am ajuns acasa de la munca am lasat-o in parcare iar dupa 2 ore cand am vrut sa plec am dat sa pornesc si nimica doar cate un "buzzzz" facea nici nu mai invartea motorul deloc , pana la urma am pornit-o impinsa si am dus-o la service , se pare ca ar fi doua variante 1. bobina electromotor 2. bendix , urmeaza sa vad azi , ceva sfaturi ? mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna.avand masina disel m-am obisnuit cu porniri mai grele iarna la tempe sub 0 grade,ce nu pot sa imi dau seama de ce acuma cand sunt peste 5 6 grade in fiecare dimineatza porneste aproape la fel ca iarna,tremura vreo 15 secunde dupa pornire,scoate fum albastru la pornire,dar sunt sigur ca e motorina nearsa ulei nu consuma,nu a scazut verific cam la 3 zile ,la temp de afara nu pot da vina pe bujii pt ca am inteles ca nu sunt actionate,ma deranjeaza mai mult tremuraturile,oare ce poate fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Verifica etanseitatea circuitului de alimentare cu combustibil ....bujiile nu cred ca intra in functiune la temperaturile de acum

Am studiat mai bine problema are acel tremurat numai cu 7-8 litri in rezervor cand e peste jumate nu mai face asa. Sa fie de la pompa din rezervor?

Modificat de rabbit85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Am schimbat si pompa tandem , am verificat si curatat si pompa din rezervor , in final am gasit supapa aia de pe filtru care nu inchidea

Am schimbat-o , si acum porneste ceva mai bine (invarte electromotorul 4-5 sec) si nu se mai opreste cum facea inainte, in mers

Dar tot nu porneste ca anul trecut

Pe vag-com nu da nici o eroare

P.S. oringurile de la injectoare daca sunt duse apare eroare pe vag-com?

Nu am schimbat pana acum oringurile de la injectoare si am dat de alta belea :) i-mi baga motorina in baia de ulei.Pe tester nu apare nici o eroare

Va rog ajutati-ma cu un sfat!

Sunt la 500 km de casa si am lasat masina la un sevice in Tulcea si urmeaza sa merg maine sa vedem ce are

Poate fi din cauza acelor oringuri?

Ziceau cei din service de niste compensatori. Din ce ar putea fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Am auzit ca poate sa fie si de la ghidajele de la supape..daca sunt uzate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a rezolvat , erau oringurile de la injectoare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut! E primul meu post si scuze daca nu o sa fie "ca la carte". Am un Golf 2.0 tdi, Bkd din 2005 si am si eu probleme cu pornirea. De cateva zile cand pornesc masina sa plec la munca, nu imi porneste niciodata la prima cheie. Motorul invarte dar se aude un zgomot puternic si se opreste chiar daca cheia este invartita. A doua oara dau la cheie invarte si porneste, ceva mai balbait pentru cateva secunda dupa care motorul se stabilizeaza. Au fost cazuri in care mi-a pornit si la a 4 sau a 5 cheie, acceasi simptoma mereu alternatorul da sa invarta si se aude un zgomot (parca ar lovi ceva) dupa care se opreste brusc (ca si cum s-ar bloca ceva). Dupa ce porneste masina functioneaza perfect, daca opresc si pornesc, o ia la sfert de cheie iar in mers nu am nici un fel de probleme. Mentionez ca masina mea pierde si apa, si din ce am citit pe forum cred ca cel mai probabil garnitura de chiulasa este dusa. Ar putea problema cu pornirea sa vina de aici ? Astept si eu parerile voastre sa stiu la ce sa ma astept. Multumesc anticipat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faptul ca nu se mai invarte si se aude acel zgomot ar fi ca si cum s-ar acumula putina apa in capul pistonului.

Si da, ar fi posibil sa fie asta o cauza.

O alta cauza ar fi probleme de alimentare cu motorina combinat cu probleme de electromotor, acumulator sau borne corodate.

Dar fara o diagnosticare la fata locului e greu de spus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E greu de facut o diagnosticare pentru ca daca masina a fost pornita numai face problema asta... Daca masina nu e pornita 24 de ore sau mai mult apare problema asta. Zgomotul care se aude e ca si cum s-ar bloca ceva. M-am gandit la distributie dar nu cred ca este cazul pentru ca nu am fum negru deloc si daca era distributia trebuiau sa fie probleme si in mers cred. Alimentarea cu motorina nu cred ca este cauza pentru ca pompa de motorina se aude cum amorseaza. Cat despre alternator stiu ca la ultimul Vag-Com (acuma o luna) imi iesise ca incarca bine iar injectoarele erau in valori normale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!