Jump to content

Probleme cu pornirea la RECE - motor TDI


Tibi Goia
 Share

Postare recomandată

referitor la ce a spus andrei...mie pana azi imi pornise de fiecare data...cu toate ca temperaturi negative au fost mereu...si mult sub 0 grade.

sa fi contat atat de mult faptul ca duminica nu a fost pornita masina deloc?! eu sper sa fie doar asta :). noroc ca dupa acest mic incident...am avut un drum destul de lung de facut (autostrada A1)....si sa se mai fi incarcat.

pentru ca nu mi-as dori ca acum sa scot 400lei din buzunar pentru o baterie noua...cand aveam altele in plan cu masinuta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa multe incercari inclusiv cu cu fire trase de la o dacie super nova care s-a dovedit insuficienta am renuntat sa o mai pornesc. o sa o las in pace pana vine caldura si asta e. Am avut azi noroc ca m-a rugat fratemio sa il duc pana undeva si am vazut ca nu porneste ca azi am avut examen la facultate si 100 % intarziam daca nu vedeam mai devreme ca nu porneste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am avut probleme cu pornirea acuma 2 zile ( -14g nu a pornit deloc ) si azi dimineatza ( - 8 g iarasi nu a pornit ) . cel mai probabil e bateria , are 6 ani deja .?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am avut probleme cu pornirea acuma 2 zile ( -14g nu a pornit deloc ) si azi dimineatza ( - 8 g iarasi nu a pornit ) . cel mai probabil e bateria , are 6 ani deja .?!

salut sergiu.

a mea a luat-o si azi si ieri la prima chie...ce-i drept azi a invartit cam (vreo 4 secunde)

aa, si apropo, dimineata la 10 pe bord imi arata -17

sa vin sa iti dau o galeata de curent ?

Hai noroc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu probleme la pornire la un g V 2.0tdi si am inlocuit toate bujiile si am bagat un aditiv de curatire injectoare la un rezervor de motorina. Azidimineata la -24 deg porni la sfert. Daca scrie in bord stop asta e din cauza ca pompa de ulei nu face presiune destula cat sa urce ulei in rampa. Incercati daca nu porneste sa tineti si pedala de accelaratie un pic apasata ( 1/4) numai ca dupa ce porneste sa luati piciorul ca sa isi ia ulei. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La diesel la pornire si oprire nu se accelereaza sau decelereaza motorul.Daca are soc manual se trage la pornire iar daca are soc automat se trage automat.

Modificat de cristianionut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare. Eu personal nu o cred si mi se pare aiurea dar, la spusele unui amic am intrebat si eu un mecanic ca tot am fost la un service cu un prieten caruia nu ii pornea masina :D. Pornirea la rece (oricat de rece ar fi) nu e bine sa stai prea mult cu motorul pornit pe loc. Sa o lasi circa 30 secunde pe loc si dupa aceea sa te pui in miscare si sa nu depasesti 1500 ture. Mecanicul pe care l-am intrebat mi-a zis ca e o tampenie acum... mai ascult pareri poate sunt eu ala care greseste ca stau dimineata cu motorul pornit cca 10 min dupa ce seara au fost -20 grade :frigbaitata:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Circoloco cand a nins pe 14 decembrie anul trecut masina mea a mers 6 ore la relanti pana am tras eu un pui de somn si pana s-a mai linistit ninsoarea, deci nu are nimic ca o ti tu 10 min dimineata dupa pornire din contra.Cred ca e bine asa cum faci tu, dar cine are rabdare sa faca asta de fiecare data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit pe forum nu mai stiu exact pe unde dar nu prea ii place turbinei daca nu ma insel sa stea TDI-ul pornit si neturat :) deci i-ati dat cheie si go! schimbatul sa fie la 2000/2200 de ture pana se incalzeste...rog sa ma corecteze cineva daca gresesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am avut probleme cu pornirea acuma 2 zile ( -14g nu a pornit deloc ) si azi dimineatza ( - 8 g iarasi nu a pornit ) . cel mai probabil e bateria , are 6 ani deja .?!

nu mai pot venii ...

mi-a inghetat motorina ;)

dracie...

asta nu o inteleg, a pornit dimineata la -17 grade si acum , cu motorul cald, in mers, a inghetat motorina, nu mai e deloc motorin in furtul de tur ...

rezervorul e plin (minus cat am consumat in 150km) cu motorina din mol si filtru l-am scumbat acum 6000km :)

maine o bag la "copt" in garaj cu aerotermele pe ea ...

ai diesel ai probleme pe ger...asta e

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@oviG - eu nu iti recomand sa mai bagi de la MOL parerea mea si sunt mega multumit de OMV Alpine Diesel eu zic ca ii cel mai bun pe canicula asta plus ca mai poti baga ceva aditivi in motorina anti inghet :frigbaitata:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu prea as baga aditivi...

maine schimb filtru, iar, dupa ce o dezmortesc si incerc sa scpt motorina din rezervor sa ii bag ceva dinasta de iarna...

ma gandesc sa nu fi facut condens....azi la amiazi am bagat-o in garaj direct de afara si in garaj era cald...vreo 18 grade...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o intrebare legata de incalzirea bujiilor....spirala aceea din bord imi sta aprinsa cam 7 sec atunci cand este f frig afara . este normal sau este vreo problema cu bujiile ? pana acum mi-a pornit la prima cheie, chiar daca in unele cazuri putin mai greu, dar astazi dimineaza a pornit dupa cea de-a treia tenativa cu un fum negru si cu o trepidatie a motorului..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o nelamurire...Pina acum,pe vreme rece, imi pornea cam greu,adica o invirtea greu...de la baterie.Cind au venit temp. astea polare...a murit de tot...bateria. Am luat alta noua de 80 A si pornea...singura...:icon_thumright:...Problema a aparut duminica dimineata...Eram la tara,iar in bord imi arata..-21...I-am dat cheie a invirtit putin(destul de bine) apoi ...parca a decuplat demarorul...S-a auzit un..clanc in timp ce invirtea apoi se auzea ca si cum se invirtea un motoras in gol...Niste amici care au opel mi-au spus ca la ei au o protectie pe electromotor,adica atunci cind invirte greu motorul(vreme rece,ulei gros...)trebuie sa-i dea de mai multe ori ca declupeaza automat demarorul ca sa nu se arda electromotorul pina rupe cit de cit uleiul...Ieri dimineata,la -19 i-am dat de vreo 4 ori pina a luat-o...Martorul la bujii sta aprins vreo 7-8 secunde,am incercat sa-i pun contactul de mai multe ori inainte de a porni...A mai patit cineva asa ceva,stie despre ce este vorba???...Poate ma luminati si pe mine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nici o protectie. Pur si simplu bendixul nu sta cuplat pe coroana de la volant sau scapa bendixul scapa si electromotorul se invarte in gol. Deci nu e protectie. E defect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o lasi circa 30 secunde pe loc si dupa aceea sa te pui in miscare si sa nu depasesti 1500 ture.

Sa nu depasesti 2500rpm pana cand incepe sa urce acul la temperatura, si fara WOT. Dupa aceea, treptat, poti creste regimurile de turatie si sarcina.

Cureti geamurile de gheata, dai cheie, si in max 30 secunde pleci la drum. In mers motorul se incalzeste MULT mai bine decat la idle. Nu se sta cu motorul pornit, pe loc, mai mult de 30 sec.

La pornire nu se apasa pedala de acceleratie. Asta se facea la daciile vechi cu carfil - si acolo reuseai cateodata sa ineci motorul in felul asta...

Numai bine!

Modificat de Predator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu problema unui amic cu Bora,1.9 tdi,90cp.Nu a mai pornit masina de o saptamana cred si cum la Iasi au fost gerurile mari,astazi cand a incercat sa pornesca(pe la 2)...nimic.De asemeni i s-a aprins in bord martorul de ulei si a aparut mesajul 'stop'.Chestia e ca bateria e noua,are mai putin de o luna.Imi spunea ca invarte foarte bine,dar motorul pur si simplu nu porneste.Invarte cam 2 sec,apoi da a o ia,apoi iar invarte,iar da sa o ia.Cu toate astea nu vrea...Care ar putea fi problema...eu m-am gandit la motorina inghetata pe conducta sau ulei foarte vascos.I-am spus pana aflu si alte pareri sa o lase in pace...sa nu se duca ceva pe la motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E de la ulei vascos, daca ti-a aparut martoru de ulei si stop, nu mai poate trage pompa din baie. Parerea mea e s-o lase pana se incalzeste sau sa-i schimbe uleiu.

p.s. mergeti pe omv alpin diesel, baterie varta si pe cat posibil nu porniti aeroterma pana cand nu ajunge acul temperaturii apei la 90 si n-o sa aveti probleme.

Modificat de raz3k
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

L-am sunat sa verifice uleiul si intr-adevar este foarte vascos.Bateria e Varta de 74 Ah.Motorina nu stiu ce a bagat,dar daca i se aprinde uleiul probabil asta e cauza.In conditiile in care acum la Iasi sunt -18,nu stiu cand o sa o mai pornesca.Saptamana viitoare cred...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si pe cat posibil nu porniti aeroterma pana cand nu ajunge acul temperaturii apei la 90
Poti sa detaliezi un pic?
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa zicem ca ai un dop de ghiata.

exista remedii? (inafara de asteptat primavara sau bagat masina in casa, foc pe sub ea etc.) ceva elegant?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am dat si eu la cheie asta-seara, la -12 grade si mi-a pornit greu, asta in conditiile in care ieri, la -17 mi-a pornit destul de repede.

daca o las fara sa o pornesc si sa o pornesc atunci cand se mai incalzeste putin, e vreo problema? ma gandesc sa nu o chinui prea tare. azi s-a chinuit vreo 10 secunde de tinut contactul pana sa porneasca si de abia a luat-o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da da cand ai pornit la -17 usor...inseamna ca cv mai devreme a mai fost pornita...indicat ar fi sa ii lasi contactu pus pe bujie de vreo doua trei ori,sa tii apasata pedala d ambreiaj si sa ii dai cheie...tre sa o ieie.....daca deja is -20 si cv indicat ar fi sa o pornesti numa daca ai neaparat nevoie...pt ca creste foarte mult gradul de uzura al motorului al cv si a turbinei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merge de minune cu pus contactul, dar fara dat start la engine , l-am pus si eu pe bujii de 2 ori apoi dat cheie , rontaie un pic cam 2 sec dar o ia :) din prima , am inteles ca e normal, si nu-mi mai fac griji, am si AlpinDiesel, si am primit indicatii ca asa e la toate dieseluri iarna..dupa o anumita temperatura.

azi pe otopeni erau -24 :)...iar lumea era destulde suparata baietii care ieseau din tura erau saracii cu clestii de curent in brate si asteptau curent, a fost haos :).

am o intrebare pt cei care cunosc mai bine tainele diesel-ului.....care e treaba cu antigel neadecvat pe perioada rece (cancer) :) ..si cum se sparg radiatoarele plus ca am inteles ca iarna nu e bine sa speli masina, sau daca o speli sa o tii cel putin cateva ore la caldura pana se usuca toata apa si pe ea si pe sub ea !

:P

porniri cat mai usoare, numai bine !

post-23152-1264535687_thumb.jpg

Modificat de gtigabi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa zicem ca ai un dop de ghiata.

exista remedii? (inafara de asteptat primavara sau bagat masina in casa, foc pe sub ea etc.) ceva elegant?

daca ai un dop de gheata procedezi in felul urmator (am avut si eu ieri si azi am rezolvat problema...):

bagi masina intr-un garaj incalzit,iar daca te grabesti pui o aeroterma sa sufle aer pe conductele de motorina si cu un unscator de par, daca nu mai ai o aeroterma, incalzesti furtunele din compartimentul motor.

dupa ce se descheata si de desmortesc furtunele, scoti filtrul de motorina si tragi de pe furtunul tur sa vezi daca vine motorina... daca vine te apuci sa scoti motorina din rezervor (scoti bancheta, inlaturi mocheta si vezi un capac cu 3 suruburi, desfaci si dai peste 2 furtune si o cupla. deconectezi tot (ATENTIE LA CLEMELE DE PE FRTUNE), apoi desfaci "magaoaia" aia alba (se desfileteaza...cel putin la sistemul meu, idn cate am inteles mai e un tip cu cleme metalice) si cu atentie o scoti(grija mare ca are un plutitor).

dupa ce ai scos-o ai full acces la rezervor, scoti motorina cu furtunul cat poti de mult,suflii pe furtunele de la motor tot combustubilul de pe conducta, iar apoi cu carpa stergi tot rezervorul de cate ori e nevoie pana ramane perfect curat si uscat.

pe gaura aia incape mana+carpa pana in toate colturile rezervorului.

dupa ce e curat, conectezi totul la loc si bineinteles schimbi filtrul de motorina

bagi motorina in filtru, si poate o sa fie nevoie sa amorsezi pompa, ceea ce presupune desfacerea fiecarei piulite de deasupra injectorului, de pe conducta de inalta presiune si in timp ce e desfacuta cineva da la automat. cand iasa motorina cel care da la automat se opreste si tu strangi piulita.operatiunea se repeta pentru toate 4 injectoarele.

dupa care dai cheie si masina merge...bineinteles daca intre timp ai strecurat in rezervor niste motorina de calitate.

dupa operatiunea asta 100% nu o sa mai ai probleme cu inghetul... asta daca nu bagi in rezervor motorina luata la canistra sau de la peco "no name"

si apropo, pt temeperaturile astea neaparat motorina de iarna...asta e aditivata si nu se ingroasa deat pe la -25...cel putin teoretic...

Hai noroc!

Modificat de OviG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!