Jump to content

Probleme cu pornirea la RECE - motor TDI


Tibi Goia
 Share

Postare recomandată

Sa va dau un sfat batranesc primit de la bunicul .. se pare cu rezultate pentru pornirea grea la rece.. incercati si voi si spuneti pareri.

De exemplu veniti acasa la amiaz si pana urmatoarea zi nu mai folositi masina.. Lasati motorul sa se raceasca 2 ore. Apoi mergeti si dati o cheie. scurt..lasati sa

mearga 5-10 secunde si opriti motorul. Se face ungerea si uleiul fiind rece si vascos nu se scurge de pe cilindrii. In dimineata urmatoare pornirea va fi mai usoara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum uleiul nu are ce cauta pe cilindri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasati motorul sa se raceasca 2 ore. Apoi mergeti si dati o cheie. scurt..lasati sa

mearga 5-10 secunde si opriti motorul.

Nu faci decat sa maresti uzura motorului caci uzura cea mai mare este la pornirile scurte pe frigurile astea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa schimbul bujiilor dimineata a pornit mai repede dar acum sta turat motorul la 1000rpm mai mult timp decat cu bujiile vechi (care erau arse 3 din 4) cand se tura la 1000 si apoi imediat scadea la teratia de relantiu.Pot influenta bujiile noi aceasta treaba ?

Nu e nici-o legatura intre bujiile incandescente si reglajul turatiei de relantiu ( oricum ele se sting dupa circa 6-10 sec de functionare la tipurile noi , deci cind motorul tau merge nu au nici-un rol )

Azi mi am schimbat bujiile incandescente! toate au iesit destul de bine doar una mi a dat de furca am crezut ca nu o sa o scot veci dar sprayul degripant si a facut datoria! :) Am pus Beru desi erau cele mai scumpe 62 de roni! totusi sper sa merite azi nu era prea frig asa ca nu am observat mare diferenta la pornire sa vedem la -10 grade cum face? Am o dilema si am nevoie de sfatul cuiva: eu pornesc imediat dupa stingerea martorului pt. bujia incandescenta oare nu ar fi bine sa las sa se stinga toate beculetele din bord ma gandesc ca poate asa bujiile se incalzesc si mai tare chiar daca in manual scrie ca pornirea se va efectua imediat dupa stingerea martorului pt. bujii! :Driver:

Dupa stingerea becului de la bujii acestea mai sint aprinse 2-3 sec ... deci daca astepti mai mult pornesti cind ele nu mai sint incandescente ci doar calde ... concluzia o tragi singur!

Sa va dau un sfat batranesc primit de la bunicul .. se pare cu rezultate pentru pornirea grea la rece.. incercati si voi si spuneti pareri.

De exemplu veniti acasa la amiaz si pana urmatoarea zi nu mai folositi masina.. Lasati motorul sa se raceasca 2 ore. Apoi mergeti si dati o cheie. scurt..lasati sa

mearga 5-10 secunde si opriti motorul. Se face ungerea si uleiul fiind rece si vascos nu se scurge de pe cilindrii. In dimineata urmatoare pornirea va fi mai usoara.

Pe pistoane sint trei segmenti , unul de ungere , unul de curatare a cilindrului si segmentul de foc ( etanseaza zona de explozie , de foc ). Cind pistonul urca se unge cilindrul ( zona care ramine in spatele pistonului ) cind pistonul coboara acesta curata ( segmentul din mijloc ) cilindrul de ulei ( cu cit e mai viscos il curata mai bine ) astfel incit deasupra lui , unde e zona de foc sa nu mai fie ulei ... daca datorita uzurii pistonul nu curata bine uleiul acesta arde si apare fumul albastriu la teava ... una peste alta ulei in cilindrii inseamna uzura a motorului ... Treaba cu uleiul care nu se scurge ar putea fi valabila in restul motorului ( cuzineti , bucse , came , etc... ) dar cred ca ce iei pe mere , dai pe pere ... cu metoda asta , asa ca eu ca dieselist vechi nu ti-o recomand

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am ceva habar de motoare diesel (e drept, motoare mari, nu de automobile) si cred ca metoda "lu' bunicu" e ineficienta, si pe deasupra si incomoda si implica uzura mare. Este ineficienta deoarece oricum uleiul se scurge relativ repede (in comparatie cu timpul de N ore cat sta masina oprita) - daca cineva crede ca uleiul e ca marmelada la -10 grade se inseala (uleiul curat arata oarecum ca o miere de albine f . subtire). Daca uleiul e ca marmelada, e clar motorul are toate sansele sa dea "coltul" ca nu se unge cand pornesti.

La orice sistem (oricare ar fi el) starile tranzitorii implica cele mai mult stress. La un motor, starile tranzitorii sunt pornirea si oprirea daca se face in sarcina. De aceea exista "n" metode de a elimina aceste stari tranzitorii la pornirea la rece mai ales (la diesel), ca de exemplu bujie incandescenta, siroco (webasto), incalzire in baie etc. (la oprire se streseaza doar elementele mecanice ale motorului).

Dupa parerea mea elementele unei porniri bune sunt:

- electromotor bun + baterie buna (sa invarta bine electromotorul);

- alimentare buna cu motorina (fara dezamorsari, fara pierderi);

- motorina buna (unele motorine ingheata la sub -10 grade, sau prezinta "meduze" - adica daca scoti intr-un bidon transparent de 5l de exemplu, o sa vezi o gelatina ca o "meduza" alba pe fundul bidonului - asta arata ca motorina este proasta si poate forma "dopuri" pe instalatie, rezervor si filtru;

- bujie incandescenta buna (lasata sa-si faca ciclul complet);

- pompa de injectie buna (daca e uzata in general face probleme la "cald");

- injector bun;

Bineinteles se adauga reglajele sa fie in parametri, distributia OK, si uleiuri conforme cu cerintele fabricantului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu problema mea, instalatia se dezamorseaza dupa 8-10 ore de stat.

Am facut plinul zilele astea si a pornit fara nici o problema , bine ca iarna, mai greu, dar fara sa dau la automat de mai multe ori. Cand am avut rezervorul aproape gol instalatia se dezamorsa dupa cateva ore. Care credeti ca e legatura cu plinul?

Si inca ceva. Este posibil ca PD sa nu aiba pompa de alimentare in rezervor? Am masurat tensiunea sub bancheta din spate este un buson acolo, si spunea cel care a masurat-o ca nu am tensiune acolo, deci pompa din rezervor nu se alimenteaza. Dupa aceea dand niste telefoane a spus ca e posibil sa nu aiba pompa in rezervor si pompa tandem sa-si traga motorina din rezervor direct.

Ce credeti?

Masina este cea din semnatura.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a pornit si a mea un picut mai greu dupa gerul de azi noapte, lucrez pe aeroport pe Otopeni si azi-noapte pe la 2 pe pista unde sunt termomemtre speciale foarte sensibile si exacte ce arata temp la sol in aer plus influenta vantului erau -24 grade...e drept cu vant destul de tare si acolo e spatiu mare ...

masina o tin undeva afara in parcare dar sa zic ca -20 au fost cel putin, si a pornit ok la cheie dar un pic mai greut, adica in jur de 3 sec asa parca a rontait motorina, ns ce sa zic , altii am inteles ca au pus ns ce aditiv in rezervor, eu ma multumesc doar cu AlpinDiesel de la OMV, dar am bagat de curand de 2 zile si mai aveam cam jumate in rezervor de SprintDiesel.

bateria e ok, electromotorul la fel, bujiile ok, antigelul ok , sa fie doar de la motorina ?! dupa ce am pornit prima data motorul, si l-am lasat aproximativ 2 minute, apoi oprit sa vad daca am o problema, a pornit instant fara nicio problema a 2a oara.

Modificat de gtigabi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Samaritean, masina ta fiind din 2000, e dificil de spus daca ai sau nu pompa in rezervor. Din 2000 au inceput sa se monteze. Depinde ce noroc ai.

Insa e foarte simplu de aflat. Daca ai mufa cu doar 2 sau 3 fire, NU AI pompa. Acelea sunt firele pentru sonda.

gtigabi, nu e o problema. E normal la temperatura aia. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie imi porneste dupa vreo 3-4 secunde dimineata, credeti ca am vreo bujie arsa?

Am facut cateva scanari cu vag-com si nu mi-a gasit nici o eroare.

Sau vag-com nu arata daca sunt bujiile arse?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa stingerea becului de la bujii acestea mai sint aprinse 2-3 sec ... deci daca astepti mai mult pornesti cind ele nu mai sint incandescente ci doar calde ... concluzia o tragi singur!

Afterglow e perioada de dupa stingerea becului si bujiile mai stau aprinse pana la 90 secunde, in functie de temperatura de afara.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi, asta cu afterglow are cumva vreo legatura cu faptul ca daca o pornesc cu motorul rece si farurile aprinse, sau nu, si o turez peste 2000 se aude un click sub bord si farurile parca schimba intensitatea fractiunea aia de secunda. Daca scade turatia sub, iarasi click-ul..si tot asa, pana trece o vreme, dupa care nu mai. Sincer, nu am cronometrat dar parca si la relanti, dupa ce o pornesc dupa ceva vreme click-ul ala, si motorul are un zvac, exact ca si cand pornescti clima sau modifici IQ(nu se modifica turatia!).

Asta am observat doar iarna asta, ca aia trecuta imi erau arse 3 din 4 bujii incandescente si nici acum nu cred ca observam daca nu era sa flicker-easca farurile.

Eu banuiesc ca e de la consumul mare de curent care este tot intrerupt...

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Afterglow e perioada de dupa stingerea becului si bujiile mai stau aprinse pana la 90 secunde, in functie de temperatura de afara.

Stiu ca esti priceput , nu-ti contest cunostintele , dar cred ca faci o confuzie cu cele 90 secunde ... la mercedesul meu vechi , cu bujii lente , nu rapide ca astea de pe skoda stateau aprinse 16 secunde . Nu am citit nici-odata in nici-o fisa a vreunei bujii de timpii astia asa mari ...

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am avut si eu probleme cu a mea la pornire. masina de obicei nu porneste la firg foarte repede dar azi la -9 grade aproape m-a facut sa renunt sa o pornesc. dupa cateva chei in care n-a dat nici un semn de viata mi sa aprins becul de la ulei in bord si imi scria pe computerul de bord STOP.Uitamdu-ma la ulei am observat ca este foarte vascos. As fi renuntat da aveam nevoie de masina. am mai dat 2 chei iar mi sa aprins becu si la a 3-a a pornit. Imi pare rau de saraca masina ca am chinuit-o asa da nu prea aveam de ales. Stie cineva ce as putea sa fac sa porneasca mai repede? adica mie imi este frica de ungere da uleiu este schimbat acum 2000 de km si este mobil1 5w-40 daca nu ma insel. masina tatalui meu are ulei castrol 5w 40 si a pornit la sfert de cheie sa fie asa diferenta mare intre uleiuri sau masina mea are mai multe probleme?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am Castrol 5w 40 si a mea a pornit greu azi dimineata, cam la a 3-a cheia si la a 3-a s-a cam "balbait" pana a pornit, deci nu cred ca uleiul este un factor asa de "mare" (Castrol vs Mobil1 in cazul nostru) in porniri la rece. Pana acum pornea la prima cheie, se balbaia putin dar pornea, dar azi dimineata cand m-am suit in masina calc imi arata - 15 grade direct! (jale ce-a fost aseara)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De unde le scoateti pe astea cu uleiul? Eu am castrol magantec diesel 10w40, si in viata lui a pornit la prima indiferent de starea vremii.

Maniac, mai multe detalii...uzura motorului, daca ai bujii incandescente bune, ce motorina ai in rezervor, erori pe vag-com eventual daca s-a mai manifestat cumva altadata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...... nu vrea sa porneasca deloc. Am pus contact de trei ori inainte sa dau la cheie si nimic. Partea proasta e ca am fortat un pic si dupa vreo 3 esuari, au luat-o toti martorii razna in bord- ba ca stop, oil, manual service, please refuel, .... s-a auzit un parait :| :| :| si se blocheaza\deblocheaza singura, se aprind bcurile de la semnalizare etc... :| ...

nu mi-a mai facut niciodata probleme... ulei am castrol pe ea... iar anul trecut cand am fost in vacanta, temperatura nu a urcat de -16 grade si tot nu au fost probleme... ce e cu paraitul ala? ce s-a ars? :|

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si a mea s-a chinuit de dimineata la a doua cheie si ea pe la 3-5 secunde.

Sunt curios daca se poate face ceva sa o ia mai repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adica ai ramas fara baterie.. nu? cat ai apucat sa dai la demaror

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi i-am dat pana am ramas fara baterie si nu a pornit :|. nu stiu daca uleiu e motivu pentru care nu porneste doar ca uleiu este foarte vascos si la un moment dat dupa cateva incercari mi se aprinde becu de luei in bord si scrie mare stop. Motorina am de la mol cei drept dinaia normala. Cum fac sa o pornesc ca azi am nevoie de ea ca e prea frig sa merg pe jos...incepe sa ma dezamageasca passatu dei probabil am avut eu ghinion cand am luat-o pe asta. pana acum nu am verificat bujiile pentru ca nu mi sa parut necesar. o sa le verific...mai incolo oricum de maine sunt pieton o luna.

Modificat de maniac18
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problemele pot fi multiple:

- baterie slaba

- electromotor defect in sensul ca nu mai are eficacitate maxima

- dop de gheta undeva pe traseul de motorina

- bujii incandescente arse

- injectoare defecte

- pompa tandem care se dezamorseaza

Referitor la ulei, motorul este in asa fel gandit incat sa porneasca si cu ulei vascos. Da, intradevar uleiul vascos ingreuneaza pornirea foarte mult mai ales daca este uzat sau nu respecta normele recomandate.

P.S. nu te lasa dezamagit cauta problema si rezolval.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@maniac

si eu am avut aceeasi problema ca a ta in dimineata asta. nu a vrut sa mai porneasca, invartea foarte greu..pana s-a aprins in bord martorul de ulei si mi-a aparut si "STOP" pe calculator. este prima oara cand imi face asa ceva. invartea mai greu si in celelalte zile geroase, dar astazi...

si motorina bag si eu de cand a venit gerul asta numai de la OMV alpin diesel....deci....

am rezolvat problema cu curent de la alta masina (durere pana am gasit pe cineva cu cabluri :D). cum am alimentat de la altcineva, s-a vazut imediat diferenta. nu a luat-o chiar din prima...dar a pornit la a doua cheie.

daca pana acum masina nu ti-a facut nici o problema, a pornit normal in fiecare dimineata, concluzia este ca la -16:-18 grade cate au fost astazi....bateria nu a mai fost suficient de "musculoasa" sa invarta motorul :))

cu toate ca si la mine martorul de pe baterie este tot verde...cred ca nu mai are viata multa :( am simtit-o eu ca parca incepe sa-mi faca mici probleme.

concluzia este ca sa ne rugam sa treaca gerul asta naprasnic...ca daca nu, scoatem bani din buzunar sa ne luam baterii noi :( (bine...cei care le au de mai multi ani).

Modificat de adimar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca ar trebui sa evitati a forta cand nu poate, mai ales daca si apare mesajul STOP.

In mod normal nu ar trebui sa aiba nicio dificultate in a porni, daca totul e in regula.

In Timi au fost -21C intr-o noapte inainte de Craciun, si eu a trebuit sa plec dimineata. Am asteptat bujiile, am dat la demaror cam 2-3 sec. si a pornit fara dificultate (fara vibratii, fara fum, fara zgomote ciudate etc..).

Referitor la baterie, pe masura ce imbatraneste, ii scade capacitatea de a debita putere. Adica chiar daca e incarcata dpv chimic (electrolit la nivel si concentratie corecte) si deci indicatorul e verde, ea nu poate debita curentul necesar unei porniri la rece. Atunci, in momentul cand dai la demaror, scade mult tensiunea pe borne, si poate sa iasa din plaja de functionare a calculatorului de injectie (in general merge pana pe la 6.5-7V pe perioada scurta, dar tensiunea pe borne poate scadea si mai mult daca bateria nu face fata la curentul cerut de demaror).

Baterie noua, ulei bun, motorina buna, si drumuri... asa cum sunt!

Modificat de wolfskin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bun ..dar in cazul unei baterii slabite ..asa cum ai prezentat mai sus ..daca nu face fata unei porniri la -20 de grade .. va porni la -10 ..sau -5 ?

Sau daca a clacat odata, e semn ca a murit de tot ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am probleme cu bateria... e ok... mi s-a intamplat minunea pe la vreo 6 dimineata; am mai incercat o data pe la 8 si a pornit la prima cheie, dupa vreo 4 secunde (cand am fortat-o prima data am asteptat vreo 7 secunde (stiu ca nu e bine))... Mi s-a aprins doar martorul de STOP si martorul de temperatura plus check coolant (macar nu mai facea ca toti dracii)... si am lasat motorul sa se incalzeasca putin vreo 3 minute (cu martorul aprins)... apoi am luat contactul si am repornit-o... A mers imediat la sfert de cheie si nu s-a mai aprins nimic...

Cred a fost ceva dop de gheata... Iar antigelul e la limita normala... so... :|

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!