Jump to content

Probleme cu pornirea la RECE - motor TDI


Tibi Goia
 Share

Postare recomandată

pornirea nu este chiar stralucita (la temperaturi de 5 grade porneste abia dupa cateva secunde de dat la automat

Maresti timpul de actionare al bujiilor cu vagcom-ul si o sa vezi ce mult se imbunatateste comportamentul motorului la prima pornire.

Va merge mult mai rotund din prima secunda si va scoate mai putin fum de motorina nearsa. :icon_thumright:

Modificat de Amy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci de ce la -10 grade stau mai mult aprinse si in bord?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O data cu marirea timpului de actionare, la cele -10 grade ce vor fi, bujiile vor sta si mai mult. Practic prin marirea timpului de actionare al lor, il maresti la toate temperaturile, nu doar la -5 grade. Insa se va simti efectul preponderent sub 0 grade. :icon_thumright:

Modificat de Amy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci sa inteleg ca cele mai bune metode de a vedea cand decupleaza bujiile raman tot alea clasice.......sa stai linistit si sa "prinzi" cand decupleaza releele.....sau sa urmaresti intensitatea luminii de la plafoniera :)) .

Si la partea cu pornirea mai grea voi ce spuneti? Sa fie de la G62? De indicat pe bord indica bine temperatura.

La test nu imi apare nici o eroare; bujiile le-am verificat si sunt bune toate ,pompa de injectie nu scapa motorina inapoi in rezervor iar bateria Varta 80 Ah si acum intra in al III-lea an (nici prea veche dar nici noua)

Am uitat sa va mai spun ca, daca imi amintesc bine de iarna trecuta, parca tot asa facea figuri dar nu si la temperaturi mai scazute. Deci intre +10 si -5 grade (aprox) are o pornire un pic mai grea iar sub -5 grade pornea destul de bine.

Maresti timpul de actionare al bujiilor cu vagcom-ul si o sa vezi ce mult se imbunatateste comportamentul motorului la prima pornire.

Va merge mult mai rotund din prima secunda si va scoate mai putin fum de motorina nearsa. :icon_thumright:

Si cum se poate face asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si DA, cel mai sigur e sa "prinzi" cand decupleaza releele. Oricum, bujiile raman pornite cateva minute dupa pornirea motorului, in functie de temperatura antigelului (aici intervine senzorul G62), chiar daca martorul s-a stins.

Pentru a vedea cat e de bun G62, compari cu vagcomul temperatura indicata pe instruments cu cea indicata pe engine.

La "cum se poate face asta?" raspunsul il gasesti AICI :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru promptitudine, maine o sa incerc sa fac si modificarea asta in speranta ca o sa porneasca mai usor.

Multumesc inca odata pentru ajutorul dat si o sa revin cu un rezultat (sper sa fie unul pozitiv)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Va salut! dupa ce am schimbat filtrul de motorina, si o bujie credeam ca am rezolvat problema ,dar cum s-a racit putin iar a inceput sa porneasca greu

Ieri am masurat tensiunea la pornire si scade la 10V

Credeti ca e bateria? Mentionez ca bateria invarte motorul dar dar dureaza mult pana porneste cca 10 sec

multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil a ramas o neetanseitate pe sistemul de alimentare cu combustibil.Daca pe turul dintre filtrul de motorina si pompa e racord transparent,se poate verifica prezenta bulelor de aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

wvw, e cam normal sa scada atat tensiunea in acumulator, cand pornesti dimineata, dupa ce a stat o noapte in frig si motorul e si el rece la randul lui. Motoarele PD pornesc fara probleme si cu bujiile arse. Amestecul e atat de bine gestionat incat nu vei vedea mari diferente decat la temperaturi de -20 de grade.

Ai facut vreo scanare a erorilor? Nu cumva ai probleme cu senzorul de la axul cu came sau senzorul de temperatura al apei G62? Fa o scanare si vezi ce temperatura iti citeste pe ENGINE dimineata, inainte de a porni motorul.

Daca nu ai erori, e posibil sa ai probleme cu pompa tandem. Ea are si niste supape care uzandu-se, scapa motorina inapoi in rezervor si se goleste conducta de motorina. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut o scanare dar nu dimineata , si nu au aparut erori

Am facut o gramada de scanari dar de fiecare data platesc 50 lei/scanarea dar problema nu se rezolva

daca e cineva care are vag-com in Craiova sau in imprejurimi sa ma anunte si pe mine

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Localizeaza mai intai senzorul de temperatura si dimineata incearca sa pornesti cu el deconectat.

post-12725-1258886213_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit si eu asa ca la sub -10 grade cca mi-a pornit greu masina. la a treia incercare daca era si mai frig. primavara am observat ca siguranta de la bujie era dusa. siguranta de la bujie e in compartimentul motor. la passat tdi facelift.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul PD e cu totul altceva fata de motorul clasic (cu pompa de injectie). Se comporta total diferit in lipsa bujiilor.

Referitor la senzorul G62, daca scoti mufa din el, va masura o temperatura de aproximativ -50 de grade. Asta inseamna ca iti va tine bujiile pornite undeva aproape de 20 de secunde. Ceea ce la PD, dupa cum am spus, la temperatura de acum nu-l ajuta mai deloc. :tomato:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc , o sa incerc dimineata sa pornesc fara senzorul g62 (daca il gasesc :Computer: )

Parerea mea e ca tot de o scapare de motorina e vorba

Apropo` "Amy "sau "cuiuda" unde este pozitionata pompa tandem? nu ca stiu eu sa umblu la ea , dar daca ma duc intr-un service macar sa-i spun" meseriasului "unde sa se uite

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat sa localizez g62 dupa schema pusa de cuiuda, va rog ziceti-mi daca am gresit

atasez 2 poze

post-42937-1258896951_thumb.jpg

post-42937-1258897002_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acea piesa mare din aluminiu e pompa tandem. G62 se afla putin mai sub ea, decat locul indicat de tine. :Computer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna. Am un 1.9 TDI, AJM, PD. In ultimul timp porneste numai la treia a patra cheie. Dau de trei patru ori la cheie, cate 5-7 secunde fiecare tura si numai dupa aceea porneste. Porneste parca nu s-ar alimenta cu motorina. E ca atunci cand am schimbat filtrul de motorina si a prins aer pe instalatie. Daca motorul e cald nu am probleme, azi vara nu am avut probleme, totusi nu cred ca e din cauza frigului a au fost 8-9 grade pe plus si tot asa mi-a facut. O alta simptoma, care cred ca e legata de prima este ca uneori, porneste, si se opreste imediat. Iar dupa aceea iarasi dau la cheie de 5-6 ori cate 5-7 sec, pana reporneste iarasi. Mentionez ca am verificat bujiile sunt OK. Citem pe aici pe undeva ceva despre deschiderea clapetei la EGR.Poate fi aer pe instalatie? Nu cred ca atunci nu ar porni nici la cald.

Va multumesc anticipat pentru raspunsuri.

Cristi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi sfat ca si mai sus (de ex postul nr 971). Daca nu ai erori la scanare, undeva prinzi aer pe istalatia de alimentare sau se goleste instalatia. Daca nu prinde aer, e de vina pompa tandem. :lol:

Modificat de Amy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca porneste si opreste imediat (cca 1 secunda) ar putea fi antifurtul electronic sau cipul din cheie... A facut taxi cumva masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca porneste si opreste imediat (cca 1 secunda) ar putea fi antifurtul electronic sau cipul din cheie... A facut taxi cumva masina?

Nu s-a facut taxi. Stiu care e faza cu chipul din cheie. Clipeste cheia galbena de pe bord, daca e chipul din cheie. Mi s-a intamplat si asta o data, dar nu despre asta e vorba. Acum sunt atent sa nu clipesca pe bord la pornire, ca daca se opreste tot la fel de greu porneste. Tin minte ca o data, la un service, mi s-a oprit tot asa motorul si mi-a spus mecanicul ca acum trebuie sa stau 30 min sa pornesca din nou la prima cheie. Dar a umblat la un releu pe la motor pe acolo a cuplat sau decuplat ceva facand scurt pe acel releu. si a pornit din nou la prima cheie fara asteptare. Dar nu stiu unde a umblat. Credeti ca are vreo legatura cu simptomele descrise de mine acel releu?

Multumesc din nou pentru raspunsuri. Chiar sunt stresat ca vine iarna, si daca acum merge sa dau de cate 5 ori la cheie cate 6-7 sec, la iarna nu imi voi mai permite luxul asta.

Daca porneste si opreste imediat (cca 1 secunda) ar putea fi antifurtul electronic sau cipul din cheie... A facut taxi cumva masina?

Am uitat, am avut ceva probleme cu alarma, la un moment dat nu mai mergea dar si-a revenit singura, dar este alarma montata suplimentar nu din fabrica. Credeti a are vreo legatura?

Acelasi sfat ca si mai sus (de ex postul nr 971). Daca nu ai erori la scanare, undeva prinzi aer pe istalatia de alimentare sau se goleste instalatia. Daca nu prinde aer, e de vina pompa tandem. :icon_thumright:

Am uitat sa mentionez, poate ajuta. Uneori in mers imi scade temperatura pe bord de la 90 sau cat arata acul acolo la jumatate de parca e desenat acolo, cum spunea cineva, deci imi scade de acolo la minim. Am vazut mai sus ca s-ar putea sa fie defecte complementare.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba senzorul de temperatura si vezi daca mai porneste greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema o am si eu. Sunt destul de sigur ca problema e in pompa de tandem. Cred ca se rezolva cu o valva unisens pe sistemul de alimentare.

@Samaritean: Incearca sa lasi masina cu botul mai jos decat partea din spate si o sa porneasca mai usor .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uneori in mers imi scade temperatura pe bord de la 90 ... la minim.

Simptoma a unui senzor temperatura lichid racire defect.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uneori, nu doar iarna (iarna mai des parca si mai evident) cand pornesc da mai greu motorul peste cap parca, si tresalta masina, scutura...Cand e mai cald sau dupa ce am mers si repornesc nu mai face. De obicei dimineata... Si vara mai tresarea uneori dar mai lejer.

Asa face inca de iarna trecuta...Nu e deranjant dar uneori tresare cam urat cand dau la cheie si imi da de gandit.

Ceva pareri?

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand ar trebui verificat daca sunt bune bujiile. Daca sunt ok, e semn ca injectoarele sunt cam obosite si dureaza putin la rece pana intra in regim normal de functionare.

Il poti ajuta putin marind timpul de actionare al bujiilor. Metoda o gasesti in unul din posturile mele de mai sus (nr 967). :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!