Jump to content

Probleme cu pornirea la RECE - motor TDI


Tibi Goia
 Share

Postare recomandată

Cel mai sigur si mai ieftin faci asa sa vezi daca iti functioneaza bine turbo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare si La Multi Ani!

Fiindca ne aflam in plin sezon hibernal revin cu o problema de actualitate: pornirea la rece in sezonul rece.

Pe scurt la mine lucrurile stau in felul urmator: am masina de 1 an jumate, cu urmatoarele operatiuni si schimbari efectuate:

-scanare VAG-COM la cumparare, fara probleme;

-kit distributie schimbat la 110.000 Km;

-schimb ulei, filtru ulei, filtru motorina, filtru aer, filtru polen , acum 5 luni.

Porneste si merge impecabil toata perioada anului, pana da frigul. Dupa o noapte geroasa, mai ales dimineata, uneori si seara dupa 4 de stat in parcare, la temperaturi de -8 -10 grade, apare problema la pornire.

Dupa stingerea martorilor de bord, dau la automat si nimic. Motorul nici macar nu incearca sa porneasca , sa caraie sau ceva. Efectiv cheia rotita la maxim nu mai are efect. Daca problema aparea intr-o duminica dimineata nu era problema , stateam pana aparea soarele si la 0 sa +1 grad, pornea.

Mai nou am inceract sa invart cheia de mai multe ori fara sa dau la automat, si dupa cel putin zece incercari , in sfarsit pornea.

As vrea sa stiu daca exista persoane care s-au mai confruntat cu aceasta problema, iar daca au gasit rezolvarea sa-mi comunice si mie de unde provine problema.

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Ai doar doua variante de defect:

1. electromotorul;

2. contactul cu cheie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea sa detaliez putin aici: care dintre cele doua probleme se manifesta mai pregnant in sezonul rece? Daca ar fi probleme la electromor, nu ar trebui sa se manifeste si cand afara is 0 + grade? Inca ceva, am chemat un mecanic VW, care a facut o analiza sumara, s-a uitat sub capota, a zis ca e exclus electromotorul (desi cine stie), dar a afirmat ca ar fi probleme la contact si mi-a sugerat sa schimb "pastila de contact". Ce este cu aceasta pastila de contact, unde se gaseste, cat costa, de ce apar probleme la ea? Sper ca nu am plictisit cu atatea intrebari :icon_thumright:

Multumesc pentru raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ai precizat daca ai verificat bujiile..... oricun ca sa pornesti ajut-o cu 10% pedala de acceleratie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cand s-a uitat mecanicul, a verificat el si bujiile. Revin cu intrebarea: care componenta implicata la pornire ar avea de suferit mai tare din cauza temperaturii scazute? De ce pe tot parcursul anului porneste cu cheia la sfert indiferent de ora din zi si din noapte si chiar daca nu am umblat cu masina cateva zile?

Readuc in prin plan problema cu pastila de contact: daca cineva s-a confruntat sau stie detalii tehnice rog sa le puna aici, sau deschid un topic pe problema. Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 Pastila de la contact reprezinta partea electrica a contactului ce se oxideaza/uzeaza sau impusca in timp . Pretul este de 40-50 de lei.

2 Problema asemanatoare cu pornirea dificila sub zero grade am avut-o si eu anul trecut si la mine causa a fost urmatoarea.

La rotirea cheii in contact pentru actionarea demarorului bobina starter de pe electromotor anclasaza si impinge un dispozitiv ce face 2 lucruri:

a) Cupleaza bendixul pe volant

b) anclasaza niste contacti de mare curent ce pun sub tensiune electromotorul

In cazul meu se acumulase in timp mizerie (praf ,pulbere de carbune amestecata cu vaselina)care la temperaturi scazute devenea semisolida si nu dadea voie starterului sa actioneze furca aceea pana la capatul cursei . Practic se auzea doar un "clanc" si atat insa la temperaturi mai mari pornea.

Reparatia a constat in :

Perii noi (ca tot am desfacut electromotorul) - de la volksmann- 35 de lei

Demontat - curatat-montat perii-reglat ansamblu furca-montat electromotor -70 de lei la un nene mecanic de cartier

Vezi poate e si la tine la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult dukku.

O sa urmez ambele variante la un mecanic si sper sa scap de belea.

Toate bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de destrangerea colierelor, de la filtru, se foloseste un cleste , sa obturezi orificiul din furtun, altfel se duce motorina inapoi in rezervor. La fel se procedeaza si cu cel de la pompa de injectie, altfel se dezamorseaza pompa pe retur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am un vw t4,motor1,9 tdi ABL si de cateva zile dimineata porneste foarte greu,am observat ca nu se aprinde nici becul de la bujii.Dupa ce se incalzeste,porneste foarte usor si culmea,se aprinde si becul.Ce ar putea fi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca o diagnoza; probabil, senzorul de temperatura al lichidului de racire sa aiba probleme.

Oricum, exista destule discutii privind bujiile incandescente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ buyuc 1

si doua varinate:

1. O diganoza cu Vag-com cu testarea releului de bujii ( output tests pe modulul engine)

2. dai efectiv bujiile jos si vezi daca se inrosesc. De asemenea cand pui contactul ar tb sa auzi un click ( releul care comanda incalzirea bujiilor incandescente)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu vag-com-ul nu ma pot conecta,nu stiu de ce....la alta masina se poate.Zilele astea controlez releul,bujiile si o sa postez rezultatul.Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta se face la motoarele pe benzina.

buyuc1 Ai radio aftermarket montat pe masina? Scoate-l si incearca sa te conectezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

ai rezolvat problema !

eu acum tre sa schimb bateria ... a trecut se pare timpul de functionare !

bujii bune, motorina buna insa la -10 nu mai vrea sa porneasca, am putin curent in baterie !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am promis ca voi veni cu vesti despre rezolvarea problemei si ma tin de cuvant.

In post-ul 687 si in multe altele expuneam prin decembrie o problema ce nu o puteam rezolva si anume pornirea greoaie la rece. Asa cum spuneam inlocuisem tachetii de curand .

Iata rezolvarea :

Tachetii instalati in noiembrie sunt distrusi dupa 15 000 km insa inclin sa cred ca au ajuns asa dupa cateva sute de km.Din cauza lor a trebuit sa inlocuiesc si axa cu came care , desi in iarna arat bine a ajuns sa fie cu muchii ascutite in loc de suprafete line .

Iata cateva poze :

030320093318eo0.th.jpg 030320093331q.th.jpg cam.th.jpg

Ce m-a determinat sa desfac motorul din nou? Colegul de forum I_nadir din Constanta care montase tacheti noi pe o Bora AJM si trecea prin aceeasi problema. Mai intai a desfacut el motorul si a remediat problema fapt ce m-a determinat si pe mine .

Multumiri lui I_nadir ,Bogdan Strumf si Cosmin Ardelean pentru suport tehnic .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si din cauza asta pornea greu la rece? Din cauza tachetilor si a axului cu came? :blink: Din pacate sau din fericire nu prea mai avem temperaturi foarte scazute si banuiesc ca nu-ti mai poti da seama daca porneste mai bine sau nu.

:offtopic: Cum se aude motorul acum dupa ce ai schimbat toate astea? Toarce mai frumos, se simte vreo diferenta fata de cum era inainte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai cand ati dat jos axele nu v-ati uitat la ele asa de curiozitate :icon_thumright: :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cand sa se uite la axul cu came?

Cand a schimbat tachetii prima data axul nu avea nimic. Tachetii noi au distrus si axul dupa ce s-au facut tandari.

Evident ca din cauza lor pornea greu. E ca si cand ai avea supapele dereglate. Deschid aiurea. Cum sa mai porneasca? Problema e accentuata de frig, cand aprinderea e mult ingreunata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e accentuata de frig, cand aprinderea e mult ingreunata.

Si uleiul e mai vascos si urca mai greu in rampa .

Acum pe cald tzacaneau groaznic dimineata timp de 30-40 de secunde unii mai tare altii mai incet (se puteau compara cu cei de la daciile cu motoarele distruse de GPL...in halul asta facea cateva secunde)plus ca la toate pornirile imi scotea fum albastru-negricios si miros de motorina ca la RABA si acul turometrului galopa cateva zeci de secunde pana la minute intregi pe ger.

In aceasta dimineata am pornit-o pentru prima data la rece.Se aude un zgomot de piese noi in miscare. In cateva zile voi avea un sunet rotund (toate piesele de acolo fiind noi , atat cuzineti cat si axa + tacheti ).

Acum porneste la sfert si acul turometrului sta cuminte la ralanti fara sa mai topaie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am inteles clar care era factorul care a determinat distrugerea tachetilor si a axului cu came. Multi au inlocuit numai tachetii si nu au patit ca dukku.

Trebuie sa le inlocuim neaparat impreuna?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi devin Offtopic o sa continui cu speranta ca se va muta ulterior.

Deci

In toamna am decis sa inlocuiesc tachetii intrucat dupa ce statea masina nepornita 5-6 ore acestia pierdeau uleiul din ei si faceau zgomot de clantza-clantza ce disparea brusc in momentul in care pompa de ulei reusea sa impinga ulei la loc in ei si sa ii amorseze.

Pe vechii tacheti care au tinut sute de mii de km uzura pe partile de contact era minima

180220093241.th.jpg

Cand am desfacut motorul am constatat semne minime de uzura si pe axa cu came si am decis sa inlocuiesc doar tachetii.

Am avut de ales intre mai multe marci si gandindu-m a ca masina este mai veche am cumparat unii pe producator marca FOLE .

Dupa ce am inceput sa am probleme cu pornirea. Cu cat era mai frig afara cu atat mai greu pornea si scotea fum si clantzanea si mergea cu intreruperi cateva minute.

In urma cu cateva saptamani colegul i_nadir mi-a spus ca si el a inlocuit tachetii la o Bora cu motor AJM si de cand i-a pus avea aceleasi probleme . Cei pusi de el erau INA insa nu aveau nici un cod pe ei.El a decis sa desfaca motorul si sa ii inlocuiasca pe cei noi cu cei vechi pe care i-a pastrat.

Cand a demontat motorul tachetii lui aratau cam asa (cel din stanga e cel orignal iar cel din dreapta e cel folosit cateva sute de km:

fotografii0020.th.jpg

Deindata ce i-a inlocuit masina a pornit bine . Nadir a mai inlocuit cuzinetii de la axa cu came. De atunci nu mai are probleme.

Asa ca am desfacut si eu motorul cu intentia sa inlocuiesc tachetii insa la demontare am gasit camele pilite incat aveau unghiuri ascutite iar tachetii capatasera adancituri serioase. Am apucat sa merg cu ei 10 000 km.

Factorul determinant cred ca a fost ca tachetii nu prea au fost buni ca de montat si pe astia i-am montat la fel insa nu mai scoate fum masina , nu mai galopeaza turatia si nici nu mai porneste in suturi .Distrugerea tachetilor si crearea de santuri pe ei a dus la lovirea repetata a camei in aceste modele create pe tachet si au pilit-o.

Am cautat tacheti identici cu cei originali INA cu codul stantat pe ei pe partea interioara F 46516.75 . Eram atat de stresat ca nu am cumparat decat dupa ce am vezut acel cod scris clar :)

Cam asta e povestea.

Modificat de dukku
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!