Jump to content

Probleme cu pornirea la RECE - motor TDI


Tibi Goia
 Share

Postare recomandată

Dacă este sigur că distribuţia este ok şi se alimentează corect cu combustibil eu zic să verifice compresia.

Se poate verifica destul de simplu dacă este distribuţia pusă bine la ALH. Se trage motorul la semne astfel încât să intre pinul de blocare la fulia pompei, apoi se verifică dacă este la semn volant (asta s-ar fi văzut oricum pe tester dacă era aiurea). Pentru axul cu came trebuie dat jos capacul de la axul cu came şi se verifică dacă intră cala de blocare pe crestătura axului cu came (trebuie o tablă de câţiva mm grosime care să intre fix în crestătura aia)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce spunea lupo mai sus:

IMG_0335.jpg

IMG_0336.jpg

tdcmark.jpg

tdcmark.jpg

tdcmark.jpg

Modificat de JulianoDamin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a intervenit astazi la pompa de injectie, s-au schimbat toate garniturile cu unele noi, kit OE.

Pompa era curata, nu scapa pe nicaieri, dar s-a decis interventia asupra ei, motivul mai jos.

Supapa de pe filtru a fost anulata, desi noua, piesa AM, nu mai tinea in nici un sens, prin furtunul transparent (inlocuite ambele trasee dintre filtru si pompa cu furtune transparente) se observa cum dupa oprirea motorului se scurgea toata motorina inapoi in rezervor, ceea ce insemna ca pompa de injectie tragea pe undeva aer si lasa coloana de motorina sa alunece inapoi in rezervor sub propria greutate.

 

Maine dimineata se testeaza din nou pornirea si va comunic daca s-a rezolvat.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu supapa de pe filtru  anulata .....o sa ai o surpriza maine dimineata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare am o problema poate ma ajuta cineva

Masina mea este un golf 4 motor ajm si ma omoara pornirea sub -5 grade

Cu releul pentru temperatura fluid schimbat,baterie noua,bujii noi ,invarte greu implicit porneste mai greu(dupa pornire motorul merge neregulat cateva secunde iar fumul scos persista o vreme )

O data pornit pot sa-l opresc ca totul merge perfect

Am dus electromotorul la verificat .Electricianul da verdict "ok" tot invarte greu la rece dar vara nici o problema

Se poate cumva sa invarta greu din cauza mizeriei acumulate intre pinioanele acestuia sau ce ar putea fii.

Va multumesc 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Electromotorul a fost desfăcut sau doar alimentat pe banc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut 

Eu sunt din cluj napoca 

Electromotorul a fost dus la un electrician laudat din zona si cred ca a fost alimentat doar pe banc

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum poti decide daca un eletromotor este inca bun testandu-l pe banc? Asa si electromotorul meu invarte super la cald si cand da frigul, se chinuie. Iar explicatia e destul de simpla, vascozitatea uleiului creste o data cu scaderea temperaturii, iar electromotorului ii este "mai greu" sa mentina aceeasi turatie la sarcina crescuta din perioada rece.

Vad ca toata lumea se plange de pornire grea la rece. Motoarele TDI, in special cele trecute de varsta tineretii, ar trebui sa porneasca la sfert? E ceva negativ daca tin contactul 2-3 secunde ca sa porneasca?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut 

Ai dreptate dar ce ma enerveaza este ca masina unui coleg (renault megane din 2003 diesel) si a altui coleg ( ford focus 2001 diesel) la pornire dupa 10 ore tinute impreuna in frig pornesc mult mai usor 

In cazul meu acesta invarte de parca bateria isi da ultima suflare :)

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De verificat:

avans/bujii/injectoare/ce temp.afiseaza G62 dim.inainte de pornire fata de temp.exterioara/cate turatii are electromotorul la rece/etc(toate astea se verifica cu vag com/vdcs).

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On Tuesday, December 13, 2016 at 7:13 PM, Marci Gorea said:

Motorina e proasta de la PETROM !! 

Nu știu ce vrei sa insinuezi,dar atat de proasta incat sa nu porneasca motorul nu e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cand a venit frigul si la mine pornea mai greu. Am schimbat bujiile incandescente iar pe moment parea ca s-a rezolvat. Insa cand au fost -7 grade ziceai ca bateria este pe moarte. Am fost a doua zi la un atelier specializat pe alternatoare si electromotoare undeva pe Baicului in capatul strazii, au dat jos baietii electromotorul, l-au curatat bine, au schimbat coroana cu carbuni, bendixul si 4 bucse. Totul a costat 450 de lei. Asta s-a intamplat ieri. Azi dimineata a pornit ca vara, la sfert. Si va spun sigur ca de cand am masina intotdeauna a pornit mai greu iarna.. Acum sa vedem mai departe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca fapt divers de 450 lei cam luai electromotor nou..... Valeo, Remy.... 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat dai atata face.

Nu poti compara un AM cu o piesa OE.

Demaror OE cu piesa veche la schimb costa 1.600 - 2.000Lei, sau varianta Economica 600 - 800Lei, preturi de dealer, inainte de discount. 

 

La orice atelier serios de electromotoare/alternatoare (ex. cum l-am indrumat pe un user mai sus dar s-a sters) mecanicii iti recomanda cu putere sa-l reconditionezi pe cel vechi daca se poate (unele sunt afectate de la vreo dauna si nu se pot repara), altfel iti pot vinde si ei AM dar esti avertizat ca nu este ca cel original.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problemele de tipul pornirii grele la rece sunt specifice lagărelor uzate. Consumabilele sunt periile și bucșele. Dacă se schimba cu piese de calitate, cam asta e.

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu impresii. A pornit la sfert in fiecare dimineata (sambata, duminica si luni). Astazi dupa ce s-au stins toti martorii in bord am auzit zgomotul specific al pompei de motorina, probabil se dezamorsase. Am asteptat inca 3-4 secunde pana am auzit releul din bord si am pornit motorul. Sfert impecabil. La mine asta a fost. Nu-mi pare rau de bani atat timp cat problema s-a rezolvat. Inainte sa fac revizia la electromotor am incercat tot ce am stiut ca se poate face pentru o pornire usoara, dar fara prea mari rezultate. Pus contactul de 2-3 ori inainte de pornire, pornire cu mufa de la senzorul de temperatura scos, tinut bateria in casa peste noapte. toate astea fara rezultate spectaculoase. In plus mentionez ca fac drumuri scurte (5-6 km dimineata, 5-6 seara). Acum sigur pot fi multe motive pentru care pornirea poate fi greoaie iarna asa cum s-a scris mai sus, dar la mine acum este totul ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On ‎14‎.‎12‎.‎2016 at 15:52, Dolfin a scris:

S-a intervenit astazi la pompa de injectie, s-au schimbat toate garniturile cu unele noi, kit OE.

Pompa era curata, nu scapa pe nicaieri, dar s-a decis interventia asupra ei, motivul mai jos.

Supapa de pe filtru a fost anulata, desi noua, piesa AM, nu mai tinea in nici un sens, prin furtunul transparent (inlocuite ambele trasee dintre filtru si pompa cu furtune transparente) se observa cum dupa oprirea motorului se scurgea toata motorina inapoi in rezervor, ceea ce insemna ca pompa de injectie tragea pe undeva aer si lasa coloana de motorina sa alunece inapoi in rezervor sub propria greutate.

Maine dimineata se testeaza din nou pornirea si va comunic daca s-a rezolvat.

 

On ‎14‎.‎12‎.‎2016 at 20:11, EEXCALADE a scris:

Cu supapa de pe filtru  anulata .....o sa ai o surpriza maine dimineata

 

Dupa mai multe probe, la 8-12-26h masina porneste bine, chiar si la -12gr.C.

@EEXCALADE, n-a existat o supriza din partea supapei de pe filtru, oricum, la prima schimbare de filtru de motorina o sa cumpere o supapa OE si o s-o monteze.

 

Ca o concluzie; schimbarea setului de garnituri din pompa de injectie a rezolvat problema (ALH).

Garniturile au fost schimbate la Raznic, Suceava.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Anul trecut am avut cateva probleme cu pornirea la rece pe un Golf 6, 2.0 TDI CBDC 2009. Masina nu mai este in semnatura (urmeaza sa iasa la vanzare), dar vin cu feedback in cazul in care cineva se mai confrunta cu aceeasi problema. Am postat initial pe paginile 100, 101, dar nu am mai revenit cu feedback dupa rezolvare.

Personal, m-am complicat foarte mult ajungand sa ma uit pana si in ECU...asa e cand te incapatanezi sa o faci pe cont propriu. Problema a fost foarte simpla, si rezolvata rapid de reprezentanta VW din Iasi (Sandra motors). Avand in vedere ca motorul pornea greu doar daca era rece (daca dadeam drumu la webasto 10 minute inainte de prima pornire din zi, pornea foarte usor si la -20), mecanicii s-au uitat mult mai atent pe circuitul bujiilor, desi eu inlocuisem releul. Au descoperit ca am avut norocul sa nimeresc un releu nou....defect. Asa ca mi-au inlocuit releul a 2-a oara (au pus unul original Beru, eu inlocuisem cu unul Bosch prima data), mi-au facut update la soft in ECU si totul merge acum ca uns. Problemele mele apareau de pe la 0 grade. Auzeam cum invarte in plus inca de pe la +5 grade. Acum am dat peste cateva zile cu -7, -8 in Iasi si nu am avut nici cea mai mica urma de problem cu pornirea. Inainte de asta la aceste temparaturi deja tineam contactul pus cate 3-4 secunde pana cand o lua din loc.

Mecanicii mi-au explicat ca bujiile la acest motor nu ajuta doar la pornire ci se mai activeaza si in timpul functionarii motorului. Deci sistemul e putin mai complex decat la circuitele standard de bujii incandescente pe care le cunoasteam eu. Sper ca informatiile sa ajute pe cineva care se loveste de aceleasi probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt trei faze de lucru a bujiilor(pre-glow,glow si after-glow).....si la PD este la fel, la CR tot asa....eu cred ca releul tau nu era ceea ce trebuia,configuratii diferite la relee de acelasi tip...fiind unul care nu era original.Daca era bulit trebuia sa aiba o eroare ceva....

Sunt trei faze de lucru a bujiilor......si la PD este la fel, la CR tot asa....eu cred ca releul tau nu era ceea ce trebuia,configuratii diferite la relee de acelasi tip...fiind unul after market.Daca era bulit trebuia sa aiba o eroare ceva....

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 minutes ago, vlahdacoroman said:

Sunt trei faze de lucru a bujiilor......si la PD este la fel, la CR tot asa....eu cred ca releul tau nu era ceea ce trebuia,configuratii diferite la relee de acelasi tip...fiind unul after market.Daca era bulit trebuia sa aiba o eroare ceva....

Este foarte posibil sa nu fie ce trebuia. Cand l-am inlocuit nu aveau Beru pe stoc si mi-au pus Bosch la un service multi-marca. Codul de piesa era cel care trebuia conform bazei de date. Insa eroare aveam pe el in continuare, ca si pe vechiul. Acest lucru m-a facut sa cred ca nu este defapt releul de vina ci mai degraba am un scurt pe undeva...si de aici chinul. Problema a pornit de la faptul ca releul nou era si el defect...lucru la care nu te astepti cand pui piesa noua. Acum, cei de la reprezentanta mi-au spus ca ei nu recomanda Bosch la releu. Au intalnit prea multe cazuri in care erau defecte de noi (sau cel putin nu-si faceau treaba asa cum ar fi trebuit) iar ei nu pun decat Beru. Lucru pe care il recomand si eu mai departe ^_^!  

Modificat de ViBogdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca au mai fost cazuri cu Bosch,clar ca nu pot fi toate stricate,cel mai probabil nu sunt compatibile cu originalul Beru chiar daca,codul este unul compatibil.Mai ales ca dadea eroare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Tot cu aceasta problema ma confrunt și eu nu stiu ce sa ii mai fac, am schimbat T-eul de pe filtru am pus supapa unic-sens după filtru și tot o iar greu la prima cheie  câteodată o ia la sfert alteori o ia după 5-7 secunde precizez oringuri schimbate și bujii puse noii toate 4 cod motor Alh

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 12 ore, EEXCALADE a scris:

Regleza  Timing-ul  si o sa porneasca bine

Electricianul la care o duc spune că pe Alh nu se pot face modificări din VCDS sau poate nu stie el  îi ce părere aveți eu sunt nou pe forum va rog sa ma scuzați daca pun întrebări aiurea care pentru voi sunt simple . Masina la -10 grade uneori pornește la sfert iar la 0 grade cum a fost ieri pornește după 4-5 secunde știu că nu-i mult dar te enervează că nu o ia la sfert că la -10 părerea voastră să fie acel timing dereglat ? Iertatimi romanul dar întreb o groaza de mecanici și ei îmi zic că mă stresez prea mult și că îi ceva normal uneori sa pornească mai greu și uneori mai ușor .

Modificat de Ionut01FOK
Am greșit cuvant și nu se intelegea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!