Jump to content

benzina in ulei :(


aurelian
 Share

Postare recomandată

Uite ca am patzit-o si eu! Dupa schimbul de ulei si reglajele de rigoare (la 800km dupa total rebuild), am mers la intalnirea de la garaje, pana acasa si la munca. Sa zic 50-60km de orash. Verific ieri nivelul la ulei si surpriza: e peste maxim cu aceashi distantza ca intre min si max. In plus miroase a benzina ingrozitor ....

Am cetit eu pe aici, am schimbat membrana la pompa (nu parea crapata cea veche!) si maine fac si schimbul de ulei (again :rolleyes: ).

Intre timp insa m-am luat de ganduri ... Putea sa bage ATAT de multa benzina datorita shocului electric blocat ? Nu de alta dar relantiul meu a stat mult mai sus decat il shtiam inainte de revizia asta.

Idei, Sugestii?

Charlie

Modificat de charlie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • RaduI

    11

  • radualecs

    10

  • MishuL

    8

  • bogdan

    5

Top Posters In This Topic

Intre timp insa m-am luat de ganduri ... Putea sa bage ATAT de multa benzina datorita shocului electric blocat ? Nu de alta dar relantiul meu a stat mult mai sus decat il shtiam inainte de revizia asta.

Idei, Sugestii?

Charlie

<{POST_SNAPBACK}>

Da, putea. Sau ai amestecul muuuult prea bogat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Iata c-a venit iarna. S-a lamurit pina la urma care era cauza? Am patit si eu acelasi lucru, o sa pun un alt carburator, sa vad daca e vreo schimbare. Dar poate fi mai sigur de la aprindere, nu?

De fapt, baga si benzina in ulei, dar scoate si fum negru. O fi si carburatoru, si aprinderea?

Socul, daca ramine blocat, n-ar trebui sa ramina si motorul turat, oare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scoate bujiile si daca le gasesti taciune cu siguranta ai amestecul prea bogat

fumul negru asta ar spune dar uita-te si la bujii :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Dupa ce ma dau si io cu explicatii la altii cum ca cresterea nivelul din baia de ulei se datoreaza "completarii" cu benzina (maaare smekerie..., ca doar nu era sa fie antigel ;) ), mi-a venit rindul s-o patesc si eu (din nou). Insa stiu cum s-a-ntimplat: clapeta de soc s-a-nchis mai tare decit de-obicei (a fost sub minus 10 grade), axul clapetei a ramas blocat, am simtit ca moare motorul asa ca am oprit si am gasit imediat buba, am deschis socul cu mina si am continuat drumul, dar o bujie nu mai lucra si nu aveam timp s-o curat, asa ca am continuat drumul in 3 pistoane (vreo 5 km). Si m-am trezit cu nivelul de ulei aproape de maxim (cu o zi in urma eram la jumatate). Uleiul mi-e ka nou (are vreo 200km) si nu prea ma lasa buzunarul sa-l schimb acum. Ma gindeam ca daca circul in continuare (in 4 pistoane, fireste), baia de ulei se incalzeste si benzina s-ar putea evapora, ajungind prin furtunul de la busonul de ulei pina in filtrul de aer (ceea ce n-ar fi foarte rau). Ce ziceti, e logic ce spun, sau vorbesc prostii si ar trebui sa schimb rapid tot uleiul ?

In alta ordine de idei, am recitit tot topicul asta, si am citeva dubii:

.... am imbunatatit reglajele , am facut retur la pompa de benzina si problema a disparut. Explicatia ? Iarna se incalzeste greu motorul, in cilindrii ramane multa benzina nearsa care spala cilindrii si trece in ulei.
Nu prea vad legatura dintre benzina nearsa si returul de benzina, dar ma bate si pe mine gindul sa fac retur. Ce alte avantaje ale returului ai mai constatat? (modificari la consumul urban, extraurban s.a.)
Citeam un articol mai demult pe Flat4ever, recomandau schimbarea uleiului, la motoarele aircooled , la 6000 km, indiferent de ce scrie pe eticheta uleiului, sau, in fiecare primavara daca nu se fac cei 6000 intr-un an. Justificarea asta era: benzina ce trece in ulei la motoarele astea, mai cu seama iarna, datorita motorului ce se incalzeste greu. John Muir chiar recomanda desfiintarea socului, pentru acelasi motiv.
Pai daca desfiintez socul, garantat nu mai intra benzina in ulei, ca nu mai porneste motorul pina la vara!

Nu stiu cine e acest Muir, dar are si ceva solutii in privinta pornirii fara soc ?

Modificat de Osi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1) Ma gindeam ca daca circul in continuare (in 4 pistoane, fireste), baia de ulei se incalzeste si benzina s-ar putea evapora, ajungind prin furtunul de la busonul de ulei pina in filtrul de aer (ceea ce n-ar fi foarte rau). Ce ziceti, e logic ce spun, sau vorbesc prostii si ar trebui sa schimb rapid tot uleiul ?

In alta ordine de idei, am recitit tot topicul asta, si am citeva dubii:

2) Nu prea vad legatura dintre benzina nearsa si returul de benzina, dar ma bate si pe mine gindul sa fac retur. Ce alte avantaje ale returului ai mai constatat? (modificari la consumul urban, extraurban s.a.)

1) Exact asa se va intampla, e probata de mine asta, primavara, dupa primul drum mai lungut nivelul a revenit la normal. Insa am auzit pareri cum ca , odata diluat uleiul cu benzina, nu mai are aceleasi proprietati, chit ca benzina s-a evaporat.

2) Legatura e ca , facand retur, am evitat "fortarea" cuiului poantou, posibil sa fi intrat mai multa benzina in camera de nivel constant, datorita presiunii mare dinspre pompa. Mai multa benzina in carburator --> supraalimentare --> benzina nearsa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha. Am pricepit.

Mersi de raspuns, cred ca o sa schimb uleiul doar la primavara, in cazul asta.

Cum ramine cu pornitul fara clapeta de soc ? Ar fi interesant, daca ar fi posibil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha. Am pricepit.

Mersi de raspuns, cred ca o sa schimb uleiul doar la primavara, in cazul asta.

Cum ramine cu pornitul fara clapeta de soc ? Ar fi interesant, daca ar fi posibil.

Ehhhh....io pornesc fara soc, dar am facut asta nerespectand originalitatea :D si folosind si piese de trista amintire :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropos de Johm Muir, majoritatea materialelor de pe net sunt puse de americani, mai ales de cei din California, asa ca ei nu prea au nevoie de soc. Nu trebuie luat chiar totul de bun, mai extrapolati si voi putin. La ei problema cea mai mare este incingerea motorului. Multi de la ei nici macar nu mai au incalzitoarele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cu toate ca aici nu-i chiar California, dupa cele citite pe-aici, am facut experimente cu anularea clapetei de soc (am fixat-o in pozitie deschis, in mod brutal, cu o sirma). Si pot sa spun ca masina se comporta excelent.

E drept ca inca n-am prins friguri de alea sub -10Celsius, dar oricum sunt temperaturi negative si masina porneste la prima cheie! Se intimpla sa-mi moara la primul semafor, dar la al doilea deja e totul ok. Motorul merge rotund, nivelul din baia de ulei a revenit la normal (deci benzina s-a evaporat) si cred ca si cosumul e mai bun (n-am facut o masuratoare exacta, dar am mai rulat mult si bine dupa ce estimasem ca-s pe final cu benzina). Poate ca daca vine gerul, o sa mai inchid clapeta la pornirea motorului, dar nu plec din loc pina n-o deschid. Prefer sa se opreasca motorul in prima intersectie, decit sa gasesc 3 litri de ulei acolo unde am pus 2.

Modificat de Osi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

forumist tacut

V-am mai povestit o data ca am avut problema asta cu benzina in ulei vreo 3 ani de zile; din cauza asta am dat a doua oara motorul jos ( ca a zis nenea de la zerviz ca tre' segmentzi si dupa ce am luat segmenti a zis sa iau mai bine set motor nou :) ); si cum nu mi-a stricat tot asa nici nu mi-a ajutat la problema cu benzina in baia de ulei.

Dupa ce am skimbat fishele si am pus bujiile care-i trebuie la broscuta (ca am mai skimbat si inainte de asta enshpe mii de bujii, de pomana) - NU MAI AM BENZINA IN ULEI :icon_redface: .

Si asta kiar si la rece - pentru ca acum de sarbatori am iesit la plimbare pe zapada.

Apropos de John Muir ... este singura carte pentru Bubu pe care o am si de acolo am aflat io lucruri... nu de la nenea de la zerviz ... so... "respect".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasa-ma Reto cu nea Gigel Priceputeanu din orice servis romanesc.... am mers cu motor in care pistoanele deja cleompfaneau, consuma 500 g de ulei la suta (la trabi la aceeashi dist. pui doar cam 200 g, si ala consuma ulei din principiu) da' nu intra benz in ulei. Deeeci, uleiul din benz este doar atunci cand, cel putzin la un cil, amestecul nu arde, permanent sau ocazional. Cauze posibile: aprindere (capac delcou-fishe-bujii) sau o supapa ramasa deschisa (intzepenita in ghidul ei, sau fara joc la culbutor- prost reglata). In rest, oricat de fumigen ar fi motorul, benz arde si n-are cum sa intre in baia de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doar o idee, nu poate fi de la o pompa cu membrana un pic crapata sa ajunga benzina in ulei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

forumist tacut
Lasa-ma Reto cu nea Gigel Priceputeanu din orice servis romanesc.... am mers cu motor in care pistoanele deja cleompfaneau, consuma 500 g de ulei la suta (la trabi la aceeashi dist. pui doar cam 200 g, si ala consuma ulei din principiu) da' nu intra benz in ulei.

... si io ce zic aici...? setul motor nou - cum nu mi-a stricat tot asa nici nu mi-a ajutat la problema cu benzina in baia de ulei..

Nu incercam sa contrazic pe nimeni, doar ca problema e super fumata si e klar ca e de la aprindere sau soc.

La mine e klar ca a fost de la aprindere.

"Herr Muir" recomanda intr-adevar sa se blokeze socul deskis.

Si normal ca ar putea fi si de la membrana pompei de benzina - dar nu este... ca nu cred ca le crapa la toate broastele odata membrana - asa... ca o problema a lor caracteristica :icon_redface: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai membr pompei daca se sparge sa zicem ca ajunge ceva benz si in ulei dar oricum majoritatea benz pierdute iese afara printr-o gaurica din corpul inf al pompei si se vede de la o poshta. Corpul inf al pompei e asha facut incat e ca un lighenash care capteaza eventualele scapari si le duce afara pe gaurica, iar gaura prin care trece tija membranei are ca un guler care impiedica scurgerea benzinei in bloc. Imagineaza-ti o forma din aia pt cozonaci cu gaura in mijloc, sau colaci. Tija trece prin "hornul" formei, iar scaparile sunt captate in tava si aruncate afara printr-o gaurica la fundul tavii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu ponpa asa e, cum zice Mishu, io am schimbat bujiile si e la fel, scapa benzin. O sa schimb si fisele, sa vedem :) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Deci cum e pana la urma ? Se evapora benzina din ulei sau nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

forumist tacut
Deci cum e pana la urma ? Se evapora benzina din ulei sau nu?

La motorul meu nu s-a evaporat niciodata benzina din ulei; e drept ca intra foarte multa benzina (daca skimbam uleiul si puneam pana la semnul de minim de pe joja, dupa cateva drumuri scurte aveam "ulei" peste nivelul de max.)

... nici nu am mers foarte mult cu ulei cu benzina sa vad cand are de gand sa se evapore, pentru ca aveam set motor nou si nu vroiam sa-l compromit

De la ultima tura de reparatii nu mai intra benzina in ulei si sper sa ramana asa; akum suspectez ca era de la taketi... asta a fost ultima modificare pe care nu o mai facusem inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!