Jump to content

Xenon Aftermarket Pe Golf 5


cosmin_lille
 Share

Postare recomandată

Salut,

Am citit tot topicul pana aici si mi se pare foarte interesant si plin de informatii.

Eu am halogen standard din fabrica, fara proiectoare si as vrea sa ajung ideal la o configuratie "tri-xenon" -> faza scurta + faza lunga + proiectoare xenon. In ordinea importantei pentru mine, vreau in primul rand sa se vada cel putin la fel de bine ca OEM, sa nu deranjez pe cei din fata si sa am reglaj de inaltime manual. In al doilea rand as vrea sa am spalatoare de faruri si in al treilea rand autolevelling (si cu asta sa obtin si statutul de legalitate in UE :Driver: ). Mi-am facut un plan in directia asta si as vrea sa stiu parerea voastra depre el:

  1. Inlocuit farurile cu unele dual-xenon (faza scurta + faza lunga, gen Phaeton)- exista asa ceva pentru Golf 5? Este adevarat ca xenoanele nu sunt bune pentru faza lunga pt ca nu poti da flash-uri cu ele (timp de incalzire lung, etc..)?
  2. Pus kit HID pe ambele faze - recomandari de kit-uri fiabile? Ma intereseaza sa fie de 4300K / 4500K. Am vazut ca se lauda unii acum cu ballast-uri slim, fara eroare de bec ars (nu am calculator de bord). Presupunand ca asta ma scapa de corectoarele de erori, inseamna ca si motorasul de la stergatoare e in siguranta sau nu?
  3. Pus spalatoare de faruri - se poate? Daca da, ce presupune?
  4. Pus autolevelling - se poate? Daca da, ce presupune?
  5. Pus proiectoare - am inteles ca exista cu lupa, dar nu sunt sigur de rolul ei -> daca e ca la faruri, sa nu-i orbeasca pe cei din fata, atunci e ok si pun xenon, altfel doar halogene (eventual).

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru 2. Nu iti recomand sa pui kitt HId si pe scurta si pa lunga. Este mai bine sa iti pui unul singur, pe scurta. O alta recomandare ar fi sa pui de 35W. Eroare de bec ars poate sa apara chiar daca nu ai computer de bord. Daca iti pui balast-uri slim asta nu inseamna ca in proportir de 100% este eliminat orice risc.

Pentru 3. Se poate. Iti trebuie intreaga instalatie de spalatot far. Nu stiu daca merita investitia.

Pentru 4. Cred ca este destul de complicat si costisitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

1. ai varianta OEM insa vei avea nevoie de adaptoare pentru becurile xenon D2S

A doua posibilitate: faruri cu lupa aftermarket (Hella, FK, Dectane, samd - recomand Hella Xenon Look) si pui kituri xenon de H7

3. sistemul de spalare, schimbata/adaptata bara, vas, motoras, samd... e destul de complicat dar fezabil

4. este destul de complicat... in plus, nu exista certitudinea ca vor lucra datorita calculatorului de bord (nu BC) - senzorii dau comanda in acest calculator care la randul lui regleaza farurile - s-ar parea ca tb recodat/schimbat acest calculator

5. proiectoare + grile - din ce am citit, cele cu lupa bat ceva mai mult

te-as sfatui sa ramai cu lupa si halogen pentru a te ajuta pe ploaie - se stie ca xenonul nu presteaza ff bine pe ploaie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inclin sa cred ca bate mai imprastiat si nu mai slab. Cine s-a jucat cu o lanterna chinezeasca cromata de pa vremuri stie.

Cred ca e vorba de adincimea becului in oala.

Modificat de camsonat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru 2. Nu iti recomand sa pui kitt HId si pe scurta si pa lunga. Este mai bine sa iti pui unul singur, pe scurta. O alta recomandare ar fi sa pui de 35W. Eroare de bec ars poate sa apara chiar daca nu ai computer de bord. Daca iti pui balast-uri slim asta nu inseamna ca in proportir de 100% este eliminat orice risc.

De ce nu e bine sa fie si pe lunga? Eu am citit ca problema ar fi teoretic timpul de incalzire relativ lung (de ordinul secundelor) al xenoanelor fata de timpul foarte scurt cat trebuie sa functioneze cand dai flash-uri (fractiuni de secunda). Pe de alta parte, am vazut un filmulet pe YouTube cu unul care avea dual-xenon si flash-uia cu el in garaj - n-avea nici o intarziere, erau flash-uri perfect normale. Nu mai stiu adresa filmuletului din pacate, dar il postez cand il gasesc (s-ar putea sa fie postat chiar si pe vwforum pe undeva :lol: ).

Am vazut ca exista si Xenon de 50W, ceea ce teoretic ar elimina intrinsec eroarea de bec ars pt ca vataj-ul ar fi comparabil cu halogenele actuale de 55W - ce stiti despre asta? In plus, sunt legale? Nu cumva sunt prea puternice pt strada?

Din cate am inteles din thread pana acum, motorasul de la stergatoare se arde din cauza bruiajului electronic produs de kit-urile HID de calitate indoielnica. Ce kit-uri de calitate stiti/recomandati?

1. A doua posibilitate: faruri cu lupa aftermarket (Hella, FK, Dectane, samd - recomand Hella Xenon Look) si pui kituri xenon de H7

Hella Xenon Look sunt cele de aici? Daca da, nu sunt dual-xenon..

5. proiectoare + grile - din ce am citit, cele cu lupa bat ceva mai mult

te-as sfatui sa ramai cu lupa si halogen pentru a te ajuta pe ploaie - se stie ca xenonul nu presteaza ff bine pe ploaie

Din ce am citit, prestatia slaba a xenon-ului pe timp urat (ploaie, ceata, zapada, etc) se datoreaza culorii acestuia care este in 99% din cazuri albastrie si care se reflecta mai tare din particulele de apa din atmosfera decat lumina mai alba sau galbuie. In ideea asta (dar nu numai), ma gandesc la un xenon 4300K/4500K (vreau lumina alba, puternica - nu ma intereseaza "albastritul"). In conditiile astea, mai e valabila recomandarea de halogen la proiectoare sau e ok xenon 4500K?

Modificat de PetreH
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ PetreH Asa la cald la comentarille tale nu pot sa zic deact wow!!!

Omul ala ce masina avea care dadea flas-uri la el in garaj si avea dual xenon cum zici tu?! Nu este bine pentru instalatia electrica a masinii, nu ca nu se pot da flash-uri asa cum dai la halogen. Parea mea ( esta doar a mea, nu mai intreba de ce!) este ca cei care isi pun xenon AM si pe lunga si pe scurta se joaca cu focul, in adevaratul sens al cuvantului! ( cel putin la aceasta masina, in speta, Golf 5).

Exista n tipuri de kitt-uri HID de 35W care nu dau eroare de bec ars pe masini, inclusiv pe Golf 5. Repet, adaptaorele de bec ars trebuie puse nu pentru a scapa in mod direct de eroarea respectiva ( si pentru acest lucru daca este cazul) , ci mai mult pentru a proteja motorasul de la stergatoare.

Cele de 55W nu ca sunt legale sau ne-legale???? Nici un kit xenon AM nu este legal. Cele de 55W sunt periculoase pentru instalatia electrica a masinii.

"Din ce am citit, prestatia slaba a xenon-ului pe timp urat (ploaie, ceata, zapada, etc) se datoreaza culorii acestuia care este in 99% din cazuri albastrie " Esti sigur ca e albastruie??? Eu am xenon AM de 6000 K, iar lumina propagata este toata ziua si toata noaptea alba, foarte alba! Si al dracu de puternica! De unde ideea ca doar cele de 4300 k lumineaza puternic!

@ALL de ce spuneti ca xenonul pe ploaie nu prea este bun? Parerea mea ca lumineaza mult mai bine decat halogenul in orice conditii. ( normale, ploaie , ceata etc)

Modificat de Cily
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

xenoanele de 6000k au o tenta albastruie ... eu am bixenon oem pe masina .. deci 4300k si in locul halogenului de lunga am pus un kit de 6000k ... se albastreste tot .. mai ales pe ploaie ... unde chiar nu se vede cine stie ce ... intentionez sa schimb becurile sa pun macar un 5000K daca nu tot un 4300 K.

poti sa pui fara probleme xenoane pe lunga doar sa pui adaptoare de erori ... kiturile speciale pentru golf v sunt cam porcarii ..colegu 4abc a patito cu un kit de asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au o tenta albastruie, dar sustin in continuare ca lumina propagata este tot alba! Cel putin asa se vede din masina! La mine se vede foarte bine si pe ceata si pe ploaie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au o tenta albastruie, dar sustin in continuare ca lumina propagata este tot alba! Cel putin asa se vede din masina! La mine se vede foarte bine si pe ceata si pe ploaie!

Am montat faruri, FK Automotive, cu lupa pentru faza scurta , impreuna cu un kit xenon cu balasturi SIEMENS, H7 55 w, 6000 k si vreau sa va spun ca se vede spectacol...., inclusiv oglinda de la faza lunga este altfel si vede mult mai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am citit doar o mica parte din post-urile din acest topic. am si eu o intrebare. imi cer scuze daca s-a mai raspuns la ea si eu n-am vazut.

pentru xenon aftermarket becurile sunt H1, H4, H7.. iar pentru xenon din fabrica becurile sunt D2S.. bla bla?

la mine bate mult mai slab unul din becuri. imi recomandati sa le schimb pe amandoua? sau doar pe acela?

multumesc anticipat pentru raspunsuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu ai xenon sau nu?

Pt Golf 5, becurile halogen sau xenon AM sunt H7 .

Oricum, eu orice as avea si nu ar mai merge intr-o parte, as schimba doar pe partea aceea nu tot.

Modificat de Cily
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chucky, tipul de bec difera de farul folosit exclusiv. Daca cumperi un far de la un producator poti avea bec H7, de la altul D2S etc. De obicei farurile aftermarket cu D2S sunt mai rare. Acest tip de bec este preferat de producatori.

Alta problema despre care se discuta eronat este bi-xenonul. Acest bixenon vine si pe farurile din fabrica (cu xenon). Cum arata farul? Exact ca asta. Cu toate ca un bec este cu xenon si unul este cu halogen acesta este un bixenon adevarat deoarece becul cu xenon are o fanta care atunci cand se actioneaza faza lunga se ridica si lumineaza xenonul si pe faza lunga. Aditional se aprinde si becul halogen pentru o luminare si mai puternica. Un alt avantaj important este ca flashurile se fac cu halogenul (cand xenonul este oprit). In acest mod se evita supraincarcarea balasturilor. Problema la flashurile pe bec de xenon este ca balasturile sunt folosite foarte mult. Balasturile sunt ca niste startere de neon. Ajuta la pornirea becului. In acel moment balastul consuma si foarte mult curent, iar flashurile repetate pot duce la o uzura prematura a balasturilor si la un consum marit. Am vazut masini de clasa premium care au xenoane cu 2 becuri si fac flashuri cu xenonul direct (A8, Touareg, Phaeton) dar sunt convins ca acele xenoane sunt mult peste orice chinezism sau chiar si balasturile originale de Golf 5.

Alt aspect este legat de culoarea becului de xenon. Becul de xenon "imbatraneste". Chiar daca luati un bec de 4000k care are o culoare alba-albastruie, toate becurile in tendinta de imbatranire isi schimba culoarea care se traduce printr-o crestere a Kelvinilor. Prin urmare un bec imbatranit va arata violet (undeva pe la 10-12 mii K). Asta nu inseamna ca trebuie sa luati un bec cu o valoare cat mai jos pentru ca nu va lumina bine nici acolo, dar sa nu ramaneti cu impresia gresita ca acea culoare a becului ramane batuta in cuie 10 ani.

Aveti aici o poza care ilustreaza foarte bine culorile la xenoane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cily, da. am xenon. am inteles ca daca schimb doar becul care bate mai slab nu va bate exact ca celalalt, motiv pentru care le-as schimba pe amandoua. oricum, o sa incerc intai sa schimb doar unul si sa observ daca e vreo diferenta (desi ma cam indoiesc ca n-o sa fie).

mi s-a spus ca ar putea fi si de la centrala de xenon problema asta. e adevarat? sau tipul vrea doar sa-mi ia bani si atat?:vaidecapulmeu:

istef, nu e xenon din fabrica, din pacate. sunt cu oglinda farurile, nu cu lupa. din ce ai spus tu, inteleg ca probabilitatea sa fie H7 este de peste 90%? sau gresesc? as putea in vreun mod sa aflu sigur daca este H7?

in conditiile in care imi trebuie becuri de tip H7, le pot cumpara de oriunde? sau exista tzepe in privinta asta?

sper sa nu deranjez cu atatea intrebari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai xenon AM( conform spuselor tale) ai 100% sanse ca becul sa fie H7 pe faza scurta.( ai acelasi tip de bec si pe faza lunga, asta in caz ca te hotarasti sa mai faci o investitie; sincer nu e recomadabil sa instalezi xenon AM pe faza lunga , si daca citesti posturile colegilor de mai sus ai sa intelegi de ce). Ti-am spus mai mult in cazul in care ramai fara bec.

Da' am si eu o intrebare: zici ca nu ai avut nici un fel de probleme cu xenon-ul AM?

Pentru ca sunt destule posturi din care reiese acest lucru. Si nu de alta dar sincer nici eu nu stiu ce sa fac : sa pun sau nu ?

Radu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Chucky: Masina e model > 2006 ? Te intreb pentru ca stiu ca sunt probleme cu defectarea motorasului de la stergatoare din cauza xenon-ului AM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

radu81, tind sa cred ca mie mi-ai raspuns. insa eu nu am spus nimic de xenon pe faza lunga. problema mea este urmatoarea: unul din becurile xenon (faza scurta) bate mult mai slab decat celalalt. am pus o groaza de intrebari, din pacate nu mi s-a raspuns decat partial:D

esk, da, e model 2006. nu am probleme cu motorasul de la stergatoare

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chuky schimba becul de pe farul stang cu cel de pe partea dreapta si invers. Daca becul va lumina la fel dupa ce l-ai mutat pe dreapta atunci e de vina becul. Daca nu, e balastul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chuky schimba becul de pe farul stang cu cel de pe partea dreapta si invers. Daca becul va lumina la fel dupa ce l-ai mutat pe dreapta atunci e de vina becul. Daca nu, e balastul

da, am vrut sa fac asta, insa becul din dreapta nu reusesc sa-l scot. o sa incerc la un service, ca oricum va trebui sa schimb ceva (ori bec, ori centrala am inteles)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva unde as putea gasi o pereche de faruri hella xenon look pentru golf 5 la un pret mai acceptabil?(nu trebuie sa fie neaparat noi,ca la drumurile noastre in 2-3 luni o sa fie pline de urme de la pietricele).Are cineva de vanzare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Dupa 5 ore de stat in frig si asistat una bucata Borisake caruia ii multumesc pentru rabdare si ajutor :icon_thumright: , am ajuns acasa cu.... halogenele :D

Montarea a decurs relativ usor, problemele au venit dupa:

- eroare bord ABS

- eroare senzor G85 ESP parca

- eroare steering si alte cateva

- cu motorul pornit, la folosirea fazei lungi (halogen), xenonul montat flicarea...

Kitul respectiv a mai fost montat pe G5 fara nici o problema pana astazi iar masina mea este my2007

Long story short, am repus becurile ei, am siliconat capacele interioare ale farurilor si am terminat povestea... Xenonul AM mi-a iesit complet din sistem

Imi voi cumpara alte capace de far originale si konec filma

Se pare ca TSI-ului meu nu-i plac, electronica luand-o efectiv razna

Multumesc din suflet si lui kostas care s-a grabit sa ne ajute cu vagcomul, stergeri de erori, recalibrari de directie, samd...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dudu adicaaaaaa ...erorile alea au provenit de la kitul xenon fara sa umblati cu vagcom-ul pe acolo ? e tare ciudat daca e asa,a fost kit bixenon sau ce dracu bomba a fost sa afecteze directia si abs...etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai incercat sa bifezi in vagcom xenonul ca sa nu iti mai flickere?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

kitul este de la Baracuda iar Borisake a montat fara probleme pe G5 TDI... precizez ca TDI, ma gandesc ca poate o fi vreo legatura si de la electronica diferita ale motoarelor

Erorile au aparut imediat dupa montaj, fara sa umblam undeva... Culmea, de bec ars nu aveam :icon_thumright:

Croco, eu stiu ca recodarea se face daca pui xenon OEM - vezi mufe 12 pini, bixenon, samd... Dar nu stiam sa fie nevoie de vagcom la instalarea xenonului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!