Jump to content

Consum Exagerat De Benzina :(


mariusihu
 Share

Postare recomandată

@john_doe: Ai perfecta dreptate privind economia de combustibil,daca schimbi mai subturat...dar crede-ma nu e mare scofala,poate cel mult 1 litru/100 km.

Parerea mea este ca motorasele noastre,(AZQ)se simt si le simtim bine :blink: acolo,intre 3000-3500 rot/min....stiind faptul ca avem cuplul maxim(112 Nm,parca)la fix 3000 rot/min.Incearca sa conduci mai sprinten si te asteptam cu pareri dupa aceea.Toate bune :)

Modificat de FLO-RIN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ john_doe: cu 45 de litri sa faci 650 km in Timisoara, crede-ma ca esti un fericit :beerchug:

Eu merg cu masina in Timisoara, in interes de serviciu mai toata ziua dar fac in jur de 450km cu 40- 42 litri, eu facand tot timpul plinul, imi dau seama cam cat ia. In jur de 9-10%, in oras.

Afara consuma cam asa: autostrada- mers constant 130-140km/h ia 7%, iar pe drumurile patriei cam 6%, viteza maxima 100km/h, ca pe aici nu ai unde sa mergi tare. Cel mai bun consum l-am scos asta vara cand am fost in Muntenegru, mers cu maxim 100 km/h in cea mai mare parte cu 60-80 cu viteza a patra am scos undeva la 5,5%. A cincea numai cand ajungeam la 100km/h.

Motorul din semnatura. Eu schimb vitezele intre 2500 si 3000 de ture. Am schimbat o perioada si la 2000 dar tot atata a consumat. Oricum la benzinare e recomandat sa schimbi undeva in jur de 3000 rpm. Nu iti va consuma mai mult si altfel de viata are si motorul, in plus, cum s-a mai spus, nu ti se fac depuneri pe clapeta de acceleratie, pe bujii, injectoare etc.

Deci frati cu benzinare, turati-le daca vreti sa nu aveti probleme cu motorasele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ catalist:

Ai dreptate. Doar ca masina mea nu e masina de serviciu, o folosesc rar. In 6 ani jumatate am doar 27.000 km :-)

Parca m-am obisnuit cu schimbatul la 2.000 . Vorbesc serios. Am incercat recent sa schimb pe la 2.500 si mi se pare atat de zgomotoasa :icon_thumright:

Oricum, la anul o dau, si iau un A6 :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici mie nu mi se pare normal sa schimbi la 2000,nici la un diesel nu as schimba la 2000 de ture...Fiecare face cum crede,insa consider ca nu ii face bine masinii sa schimbi la 2000.

Eu de exemplu,astazi,cu schimbat la 3000-3300 ture pe 65 de km am scos 5,1% (25 km in oras si 40 in localitati)-bine,in oras nu am schimbat numai si numai la 3000 de ture,dar tot pe acolo...

Dupa gandirea mea,atunci cand ai in jur de 2000 de ture (cu a 4-a sau a 5-a) si incerci sa faci o depasire soliciti mult mai mult acceleratia si masina consuma mai mult daca accelerezi puternic,decat atunci cand ai avea 2800 si ai accelera mai lejer spre 3000-3500....Motorului pe care il am si eu,ii place mai mult sa fie turat pentru ca asa trage mai usor si nu mai e nevoie de multa acceleratie daca deja ai turatie...Ca sa dau si un exemplu extraurban+localitati:drum facut dus intors Buftea-Baleni(pe langa Targoviste),aproximativ 120 km..La dus a consumat 6 % si am mers cu 60 in localitati in a 4-a, 80 in afara cu a 5-a...La intors,in localitati un pic mai mult(turatie mai ridicata,aprox 2600 ture ) iar in afara 90-100 cu a 5-a iar consumul a fost de 5,2(cu aceeasi ,,incarcatura",adica 4 persoane fara bagaje)...Eu asa am mers intotdeauna si nu am avut probleme cu consumul/benzina,pe mine ma ajuta faptul ca nu merg cu ea la ore de varf prin Buc,decat uneori cand se mai intampla+km pe care ii fac in localitati si unele parti de extraurban).Acum,pe ultimii 400 de km am pe CB 6,5.

Numa'bine!

Modificat de Adrian_S
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
taticulvostru

La masina din semnatura am un consum de 10% in oras si de cel putin 7 in afara. Vad ca se discuta de turatii, ca unul schimba la 3500 treapta ca altfel strici motorul. A mea schimba singura (tiptronic) la 2000 si merge cu 1600 ture. Si cred ca inginerii de la fabrica cunosc mai bine cum se fac schimbarile de treapta. Oricum inghite mult fata de motoarele actuale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul cel mai mic se obtine daca mergi tot timpul (constant pe cat este posibil) la turatia de cuplu maxim, care in cazul motorului de 1.2 este la 3000rpm :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu,cel putin,nu ma refeream ca schimb la 3500,mai schimb si la 2500,depinde de cum se merge in trafic,dar la cutia manuala mi se pare anormal sa schimbi la 2000,dupa cum spune si ionel.d,obtii un consum mai bun daca o tii aproape de cuplul.Asta vorbind la manuala.

La a ta,fiind automata,nu stiu cum se manifesta schimbatul vitezelor,asa ca nu ma bag :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersul la turatia de cuplu maxim poate face multe, dar in nici un caz cel mai redus consum de combustibil. La polo la 3000 de ture ai in jur de 100 km/h in ultima treapta. (Desi ma indoiesc serios ca motorul de 1.2 are cuplu maxim la 3000). Iar un consum minim obtii pe la 60 km/h in ultima treapta (desigur, ca in postul de mai sus, mers cat mai constant...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand am facut afirmatia de mai sus m-am bazat pe urmatorul rationament: "Efortul" minim depus de motor pentru deplasarea masinii se face la turatia de cuplu maxim. Daca eforul este minim si consumul va fi minim si invers daca eforul depus este maxim si consumul va fi maxim. Daca luam in calcul si rapoartele de transmisie ale cutiei de viteze se constata ca pentru fiecare treapta de viteza cuplul la roata va fi maxim numai la turatia de cuplu maxim a motorului.

Motoarele de 1.2 au cuplul maxim la 3000 rpm:post-10189-1271175082_thumb.png.

Pentru motorul de 1.2 de tipul "AZQ" cuplat la o cutie de viteza "FQE" aveti in tabel cuplul la roata in functie de treptele de viteza si la anumite turatii ale motorului. Daca se studiaza cu atentie acest tabel se poate stabili care este domeniul de turatii optime pentru schimbarea vitezelor la aceasta combinatie motor/cutie. Daca gresesc rog persoanele avizate sa ma corecteze.post-10189-1271175436_thumb.png :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

""Efortul" minim depus de motor pentru deplasarea masinii se face la turatia de cuplu maxim."

Probabil ca ai vrut sa spui ca acceleratia maxima a masinii se atinge in momentul cand se ruleaza la cuplu maxim, ceea ce nu-i acelasi lucru cu "efortul" minim depus de motor. Daca prin efort se intelege parametrul forta din fizica, din contra acesta este MAXIMA la turatia de cuplu maxim. Adica atata poti obtine de la acel motor. Pentru o rulare la consum minim, la care nu conteaza viteza de deplasare iar acceleratiile vor trebui sa fie in jur de zero (mers constant) nu imi trebuie forta maxima produsa de motor ci una suficienta sa imi invinga rezistentele produse drum, frecarea cu aerul etc. In aceste conditii nu voi tura motorul in ultima treapta decat atat cat sa invinga aceste rezistente. In acest fel, cu cat turatia este mai scazuta, cu atat consumul este mai mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inclin sa ii dau dreptate ... "taticului nostru". Intr-adevar, motorul depune efortul minim la turatia de cuplu, dar asta nu insemna ca in acele ture motorul consuma mai putin. Consumul e optim la mers constant, imediat dincolo de turele in care motorul are raspuns la pedala, si nu este suturat. Incearca sa privesti consumul intantaneu la diferite turatii cand mergi constant, si vei vede ca pe la 3000 ture nu ai chiar cel mai mic consum instantaneu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... acceleratia maxima a masinii se atinge in momentul cand se ruleaza la cuplu maxim...

Afirmatia de mai sus este corecta. In ceea ce priveste afirmatia "...forta...este MAXIMA la turatia de cuplu maxim. Adica atata poti obtine de la acel motor..", cred ca este partial adevarata. Adevarul este ca de la un motor poti obtine maximul, la turatia maxima a motorului si nu la turatia de cuplu maxim. Sa dam exemple concrete:

Motorul de 1.2 tip "AZQ" cuplat cu o cutie de viteze tip "FQE" in treapta a V a de viteza, va propulsa masina de 1150 kg la viteza de:

- 95 km/h, la turatia de cuplu maxim a motorului (3000 rpm/95,3 NM)-consum 5,1%

-162 km/h, la turatia maxima a motorului (5400 rpm/68,9 NM)- consumul sare de 14%

Si acum sa revenim la consumul minim. Pentru aceasta combinatie (motor/cutie), la mersul prin localitati (unde limita de viteza este 50 km/h) la turatia de cuplu maxim a motorului (3000 rpm) viteza este de 58 km/h (nu e legala dar nici amenda nu platesti) in treapta III de viteza. Daca mergi cu viteza asta in treapta II de viteza, "omori" motorul fiindca este prea turat ("efort" mai mare in sensul de turatie ridicata, temperaturi mai mari,etc) si vei avea si consum mai mare de benzina, daca mergi cu viteza asta in treapta IV de viteza iar "omori" motorul fiindca este subturat si vei avea un consum mai mare de benzina deoarece motorul depune un "efort" mai mare (trage mai greu). Similar pentru mersul in afara localitatilor. La 3000 rpm viteza este de 95 km/h in treapta V de viteza. Pentru a mentine aceasta viteza (legala) trebuie sa mentin turatia la 3000 rpm. Daca scade turatia va scadea si viteza si implicit va scadea si consumul (la mers constant) dar eu consider ca 95 km/h este viteza potrivita si legala pentru drumurile noastre si va scoate si consumul cel mai mic.

Eu nu am CB asa ca rog pe cei care au sa verifice cele afirmate de mine mai sus :rolleyes:

Modificat de ionel.d.2007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot sa confirm,testat in seara aceasta,am schimbat dintr-a 3-a in a 4-a numai pe la ~ 3200 de ture si consuma mai putin la mers constant cu a 3-a intre 45-60 decat intr-a patra.La fel si cu a 5-a...la 3000 de turatii masina mea are fix 100 km/h...Mers constant,consum mai mic...

Modificat de Adrian_S
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut un drum Focsani-Galati, mers in afara localitatilor cu o viteza medie de 100 km/h treapta a V-a, cam 3100 ture. In localitati, am mers cu treapta a V-a in cam 2000 de ture, viteza 60-70 km/h, uneori am mers si cu treapta a IV-a. Oricum la intrarea in Galati imi arata BC-u un consum de 5.2 l/100 km. Specific ca in masina erau 3 persoane si ceva bagaj. Drum bun tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mers cu ea pe la 3 mii constant,drum intins pe alocuri gropi si alte cele cum e si normal in romania dar tot turata in a doua pe la 3.consum 5.3% . In oras pe timp de iarna sub 8 n-am avut consum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O concluzie ( ptr mine) s-a impus dupa studierea tabelelor prezentate anterior:

Cu cat fluctuatia acului de la turometru este mai mica, cu atat este si consumul mai mic. Conteaza constanta, in detrimentul cuplului.

:scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Am o intrebare pentru posesori de 6n2 cu motor de 999 cc, cine are consum instant si poate sa-mi spuna la ce viteza(turatie) este consumul cel mai mic in viteza a V-a mers constant,am de facut un drum lung si vreau sa stiu cam cu cat sa merg sa scot un consum cat mai mic!

sau chiar nu exista 6n2 cu consum instant?! stiu ca sunt la rubrica 9n dar poate cunoaste cineva! Multumesc!

Modificat de venom2110
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am polo dar pentru un consum mic la motorul asta eu as merge pe la 2.800 rpm. cred ca la turele astea ai in jur de 70-80 cu a 5-a. am dreptate?

Modificat de Andrey_sxg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eee, incearca sa te incadrezi in turele alea, 2700-2800. pe acolo ai consumul ideal. si nu uita, pt consum mic: presiunea in roti cum trebuie, geamuri inchise, filtrele curate.

succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Si nu uitati si de calitatea benzinei... Recomand Mol.. Evo 5.

Bafta,

Razvan.

Modificat de Aditu
Nu mai da Quote
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cand alimentez si eu de la Mol am constatat ca parca se duce mai greu benzina din rezervor. De la OMV nu am mai pus decat accidental, ultimii doi ani am adaugat doar Petrom.

Pare intr-adevar sa consume mai putin decat cu celelalte benzine, in oras ramane undeva la 9%, acum pare sa scada si fata de aceasta valoare deoarece traficul este mai lejer.

La drum lung Bucuresti-Sibiu si retur plus o saptamana in Bucuresti consumul a fost de fix 6% cu AC folosit partial. Toate consumuri la pompa, nu am computer de bord.

Ca regula am constatat ca cele mai mici consumuri sunt sub 3000 ture, evident fara autostrada si depasiri unde vede rosu in treapta a 3-a.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

trebuie lasata macar 1 minut inainte sa se plece de pe loc,sa ajunga uleiul unde trebuie sa faca ungerea!

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Cel mai simplu pentru cei care vor sa vada exact la ce turatie consumul este cel mai mic, se iese pe autostrada, se puce computerul pe consum instant si se vede exact. la mine la 1.4 101 cai BBZ cel mai putin consuma pe la 2800 turatii in jur de 4/100 viteza 90 km/h. Eu cand vreau sa scot consum bun nu depasesc niciodata 3000 ture, accelerez foarte lin pana la max 3000 si schimb, evit franari bruste, o scot din viteza cat mai repede posibil daca trebuie sa sa opresc la semafor. Asa am reusit sa scot si 7/100 in Buc in conditii de trafic redus, si in conditii de trafic intens sub 9 (8.8-8.9). Afara nu merg mai repede de 100 decat in depasiri si scot in jur de 5.6-5.7. la inceput si eu eram f dezamagit de consum, imi lua si 11 in buc dar acum am invatat cum sa merg cu ea si sunt multumit. Singura diferenta fata de un diesel este ca, cu ala mergi mai repede la acelas consum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!