Jump to content

Consum Exagerat De Benzina :(


mariusihu
 Share

Postare recomandată

@twilight : este chiar foarte simplu.toate lucrurile marunte cum ar fi plecarea de pe loc, folosirea franei de motor, timpul in care schimbi viteza, aplicarea corecta a ambreiajului, ridicarea corecta a ambreiajului, folosirea corecta a acceleratiei in functie de conditiile de drum si trafic, folosirea franei, si tot ce tine de folosirea comenzilor unei masini INFLUENTEAZA in MARE masura consumul de carburant.

exemplu: taica-miu conduce de peste 20 de ani,eu conduc de 5 ani de zile.nu are rost sa vb de nr de km parcusi de el, dar eu am in jur de 180-200 de mii de km.cu toate ca amandoi suntem de principiul masina este ca nevasta(nu se da), a avut ocazia sa conduca masina mea timp de 3 saptamani si eu pe a lui(un peugeot 407 2l diesel).a scos un consum in oras *in luna noiembrie* de 8.7. el circula in fiecare zi in jur de 50 km in bucuresti.eu rareori ma gandesc la consum dar cateodata vreau sa vad cat de putin consuma si nu am reusit niciodata sub 9.5 ziua in bucuresti.

acum poti sa spui ca nu stiu eu sa conduc economic.si sincer, cu tot respectul iti voi spune ca nu ma va interesa parerea ta, dar atata timp cat el a putut si eu nu, mi-a demonstrat ca stie mai multe ca mine.

____________________

acum umpic ontopic : cu riscul de a ma repeta- este prea grea masina pentru acest motor slab, normal ca o sa consume.teoria GRESITA a romanilor: "iau motor mic ca o sa consume putin".

daca nici acest post nu te lamureste, atunci singura varianta e sa nu te mai intereseze de consum.eu am consumat un rezervor plin din constanta pana in bucuresti, m-am simtit extraordinar la volan, si nu m-a interesat ca am dat 160 roni pe acel drum.(220 km)

mai am o singura intrebare pt tine: cati km ai de cand ti-ai luat carnetul? s-ar putea ca aceasta intrebare sa iti raspunda singura.

tot respectul,

Sorin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin,nu-i vorba de bani aici,dar nu te-a interesat catusi de putin ca ai consumat aproape 20 %?

...cu toate ca amandoi suntem de principiul :masina este ca nevasta(nu se da)

:vaidecapulmeu: principiul nu mai e valabil, masina nu mai e ca nevasta( masina nu se da si nu se duce,nevasta tot nu se da,dar se duce...) :wub:

Modificat de garfield
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am observat o chestie la masina mea, nu mai pot deosebi condusul economicos fata de cel sportiv, indiferent cum as merge consumul e la fel. acum sa nu intelegeti gresit, daca o tin numa in 3500 normal ca o sa-mi consume f mult. eu ma refer la faptul ca daca plec cu ea de pe loc sportiv sau plec lejer, sau daca o accelerez cat pot pe distante cat de cat mai mari , imi consuma la fel aproximativ.sub 9 nu am reusit sa scot in oras. intre 9 si 10 am consumul. ii ok zic eu tinand cont ca masina merge dupa cum bag piciorul in acceleratie. pe langa Dacie care ziceam eu ca am consumul 10-12 acum fac dublu de kilometrii si am 10 consumul, inseamna ca avea 20. asta e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@garfield: masina pt mine e mai mult decat un mijloc de transport.cu vreo 10 km inainte sa se termine autostrada mi s-a aprins rezerva, moment in care am inceput sa rad.eu mi-am dorit masina asta exact pt ceea ce este.iar apropo de principiul acela, mai este unu legat foarte strans, as spune complementar : asa cum o tii asa o ai.drept urmare, pt mine e valabil :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fratilor, eu ii dau dreptate lui flohan privind consumul.Am avut si eu o Dacie si credeam ca imi consuma 12% dar cred ca ma inselam, consuma muuuult mai mult.Abia dupa ce mi-am luat Polo, am vazut ce inseamna consumul sub 10% iar parerea mea este ca intr-adevar masina consuma destul de mult dar nu exagerat.Trebuie sa recunoastem ca este o masina sprintena si atunci cand ai nevoie te ajuta.Poate o fi mai grea un pic sau motorul micut dar eu cred ca este bine conceputa(este totusi o masina din clasa mica).

Toata stima pentru sorinxxx, intr-adevar daca te simti bine la volan, ce mai conteaza consumul?Important este sa fie drumul bun si masina sa se miste bine.Oare cine conduce un Mustang V8 se gandeste cat ii consuma sau doar simte .......

S-auzim de bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

evident tine si de calitatea benzinii...

daca pui de 95 si cine stie ce cockatil au facut cei de la benzinarie... poti avea consum imens...

am facut un experiment si am bagat OMV 100 ..extrem de scumpa 4.25/l

inainte foloseam petrom 99+ si aveam un consum de ~9

acum am ~ 7.6 % in oras

cu petrom 98 aveam si 12%

mentionez ca fac acelasi traseu ... servici casa in fiecare zi si la aceleasi ore.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sagitus: da-mi voie sa rad. adica tu imi spui mie ca ai avut diferenta de 1.5l%, doar daca ai schimbat benzina......da-mi voie sa nu te cred.lunile astea reci am mers cu diferite tipuri de benzina: 99+, carrera 100, petrom 95, toate cu acelasi consum, mai putin 95, a avut o fluctuatie de 0,3.(toate au reprezentat plinuri- rezerva---> plin). iar apropo de ce ziceai tu, este aceiasi benzina daca te uiti in fisa tehnica, singura diferenta dintre cele 2 este continutul de metanol omv 100 are 3/1000 , 99+ are 0.5/1000, asta din cauza aditivilor. pt mai multe detalii te rog sa citesti aici

am mai auzit de tampenii dar totusi.......de la 12% la 7.6% sunt 4.4%........si mergeai cu 98 ziceai? sa fim umpic mai seriosi.ori te uitai la o medie de 10 km ori e stricat computerul de bord, ori........

tot respectul,

Sorin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am masina de 2 saptamani jumatate. Pana acum am avut un consum de 11-15 l/100km (asa zice computerul de board, si-l cred). Dar nu ma speriu. Astept ca motorul sa-si faca rodajul, si sa fac km adevarati, nu plimbarile de pana acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... din tot ce vad io aici trag o singura concluzie: toata lumea trage o concluzie despre consumul fiecarei masini uitandu-se la ceea ce zice computerul de bord sau km si litri.

Eu zic cam asa incercati o varianta:

1.faceti plinul

2.umpleti si alte sticle de 2 litrii separat cu benzina

3.mergeti in oras cu masina fix 100 de km.

4.opriti masina.

5.turnati benzina in rezervor din sticlele umplute la banzinarie.

6.calculati cati litrii au intrat din sticle

7.SURPRIZA : nr de litri intrati in rezervor este consumul dumneavoastra

Eu va rog pe cati mai multi sa faceti asta si dupa sa postati aici ca sa vorbim pe lucruri reale si nu dupa ce zice computerul de bord sau impresia fiecaruia.

Astept rezultatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exista si o varianta mai simpla.

faci plinul, resetezi kilometrajul, iar la urmatorul plin vezi cati litri au intrat in rezervor, cati km ai facut, si bagi o regula de 3 simpla. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...nu neaparat la urmatorul plin(s-ar putea sa fie conditii de trafic diferite de la o zi la alta,alte temperaturi...),cand vreau sa vad consumul in oras fac plinul,merg 40-50 km sau cat merg in ziua respectiva si apoi iar la pompa si calculez...

Modificat de garfield
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai garfield, nu e mai simplu cum zic eu. si la 100 de km vezi si consumu pe 100 de km. deci ori ai sticle de plastic cu benzina in portbagaj ori direct de la benzinarie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU... exista regula de 3 simpla... deci nu-i nevoie sa umbli cu sticle de benzina in portbagaj... vezi cati km ai parcurs intre doua plinuri si calculezi consumul, nu tre sa fie neaprat fix 100km... ci oricati km si faci o 3 simpla, macar la asta sa ajute matematica din gimnaziu....

Modificat de RoSonic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"consumul" se poate face si dupa o plecare de pe loc...dar o sa iasa 30-50-86 l/100Km, si e si mai greu de masurat. Cu cat parcurgi o distanta mai mare, cu atat obtii o valoare mai apropiata de consumul mediu al masinii.

Daca stai bine sa te gandesti nu exista un consum mediu....doar consum in anumite conditii: la 100km/ora, mers constant in viteza a 5-a, masina consuma x....la 100Km/ora, si acceleratie de 1m/s2 consumul e x+y...la 50 de plecari de pe loc, cu mers cu a1-a bara la bara pe o distanta de 2 Km, consumul mediu e z....si tot asa.

Ceea ce pentru mine e mers normal, pentru altul poate fi considerat sportiv, iar pentru altul poate fi considerat incet....

Practic, masina nu o sa consume niciodata fix aceeasi cantitate de benzina, pe acelasi traseu, pentru ca nu ai cum sa refaci conditiile in exact acelasi mod. Poti, insa, sa faci 1000Km, sa tii evidenta pentru litri si Km, si cu regula de 3 simpla sa vezi ce consum mediu ai avut. Asta nu inseamna ca o sa fie acelasi si pe viitor, dar marja de eroare e mult mai mica, si poti sa o obtii o valoare aproximata, si mai realista pentru urmatorii 1000 Km parcursi in aceleasi conditii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fiecare vine cu cate o practica da nimeni nu face nimik concret. daca va luati dupa computerul de bord inseamna ca numai are rost sa discutam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

faza 1

1.4 80cai polo atractive2008,benzina 95efix rompetrol(doar asta am pus) 4000km parcursi

ploiesti -campina dimineata 100km/h treapta 5,singur in masina: 7-7,5% ;160km/h 9-10% in aceleasi conditii

campina-ploiesti noaptea 100km/h treapta 5,singur in masina: 5,5% ;160km/h 8-9,5% in aceleasi conditii

faza 2

plecat de pe loc de la semafor:batraneste,adica f incet ridicat picior de pe ambreiaj-f incet accelerat,consum:45%

-accelerat mai repejor,consum45-60% sa innebunesc nu alta! :P

:nervos,adica demarat cu scartait consum:30-40% ???what the f!?

:stilul care nu are nume si din pacate mi-a iesit o singura dat(habar nu am cum)si de atunci incerc mereu sa vad poate imi dau seama cum am facut :Driver: demarat f aproape de scartait si schimbat imediat treapta a2-a(?) :14% !!!

mentionez ca aceste valori sunt inregistrate in urmatoarele conditii:-luna decembrie si ian,temperatura dim la ora 6 si noaptea ora23 a fost cam -5media,aeroterma pornita treapta2,mp3ul pornit,cauciucuri de iarna,o singura persoana in masina

faza 3

acum o sapt in coloana bara la bara urcand poiana tapului consum 12-13% treapta a2-a si a 3-a ,doi oameni in masina in rest aceleasi conditii enuntate

astept sfaturile voastre cu privire la:- plecatul de pe loc pt consum mic!

-nr de turatii indicat pt schimbat vitezele la motorul de mai sus

-care este stilul ala economic de condus in oras,dar descris clar

respect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cataline, sa o stapanesti sanatos!

Da-mi te rog un PM si spune-mi si mie in ce configuratie este masina ta. Daca ai deschis un subiect pentru masina asta sau ai scris pe undeva mai multe da-mi si mie un link.

Legat de consum ... eu am facut acum vreo 200 de KM plinul si vreau sa vad cat consum, de fapt, prin oras. Pentru ca pana acum nu am putut face un consum strict in oras.

Legat de afisajul Comp-ului de bord(CB) ... parerea mea este ca nu merita sa tii cont de el. Imi face impresia ca nu prea este exact. Chiar asta vreau sa verific acum: consum-ul facut la pompa comparativ cu cel de pe CB.

In ceea ce priveste incercarea ta de a stabili cat consuma masina la plecarea de pe loc functie de diversele stiluri de condus ... parerea mea este sa te lasi pagubas: CB-ul nu este proiectat pentru asa ceva. Valorile alea pe care ti le da la pornire nu au nici o relevanta. Mie imi este clar ca plecand in forta iti va consuma mai mult decat plecand linistit. Si apoi, consumul nu este singurul pe care trebuie sa il ai in vedere atunci cand incerci sa determini care dintre stilurile de condus este mai bun (pentru cine? Tu cauti cel mai bun stil de condus din ce punct de vedere? Al consumului, al masinii, al senzatiilor pe care ti le produce tie?). Trebuie sa te gandesti si la gradul de uzura pe care il induce asupra masinii stilul respectiv si la solicitarea diverselor componente ale masinii, uneori solicitate in exces printr-un anumit stil de condus si la cantitaiile emisiilor poluante care rezulta in urma exploatarii la anumite regimuri a masinii ... Chestii d-astea.

Eu, in momentul de fata, schimb a doua pe la 2.000, rareori spre 2.500, a treia undeva intre 2.000 si 2.500 si apoi a patra si a cincea dupa cum imi permite drumul. De cele mai multe ori ajung sa merg cu a patra si a cincea pe la 1.500-1.800 de ture. Asta se intampla in Bucuresti si la ore la care de obicei nu este trafic foarte mare (seara dupa 8:30 - 9 si dimineata pana in 7:30 - 8). Cam lucrez de noapte in ultimul timp si circul pe sensul celalalt decat cel aglomerat.

Sorine, te rog, daca este posibil, sa ne impartasesti din experienta tatalui tau. Chiar sunt curios si as vrea sa invat cate ceva din ce stiu altii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in urma unui drum spre breaza cu o persoana fricoasa, am realizat cel mai mic consum care l-a vazut masina mea. spre uimirea mea : 6.3.conditiile de drum: ora 6:30 plecat din breaza duminica, drumul fiind acceptabil.viteza maxima atinsa 140(150 pe bord), viteza minima : 20 - centura ploiesti(doamne ce razboi a fost acolo), viteza medie pe 212 km (bucuresti-breaza-bucuresti) 67km.fara accelerari rapide(saraca fata am speriat-o odata si m-am gandit la ea), fara franari decat cele necesare (mai ales pe centura ploiesti).bun

@dun: taica-miu este o fire foarte calma, anticipeaza foarte bine si astfel isi regleaza viteza de mers in functie de ceilalti.de unde rezulta:

- mai putine frane

- mai putine accelerari

iar din cele mai de sus => mai putin consum

ca sa dau un exemplu: te apropii de un semafor culoare rosie cu 2 masini asteptand tu fiind la 300m distanta. o lasi in frana de motor in treapta respectiva si te uiti sa vezi daca se pune verde sau nu daca se pune verde nu accelerezi ca trebuie sa plece si ceilalti. se pune verde, mai ai 50m fata de ei si te apropii vertiginos,apreciezi distanta si acceleratia celui din fata astfel incat tu sa nu mai folosesti frana ca apoi sa accelerezi.chestia asta este foarte eficienta si mi-a intrat si mie in reflex.cateodata mai dau gres ca mai nimeresc vreun uituc :Driver:

pleaca de pe loc ca o cutie automata: niciodata peste 900 de ture, niciodata nu scade turatia sub 750.si are un dieselar.......din cate am observat, ridica ambreiajul in 2 trepte la plecarea de pe loc: odata la 3/4 din forta si in mom in care a pus-o in miscare cat de cat, il ia de tot, fara sa bruscheze.(il ajuta foarte mult si cuplul dat de diesel).niciodata nu trece de 1400 la treapta I, iar restul treptelor peste 2300.(asta in oras). in afara nu am mai mers cu el de f mult timp, dar tot asa : putine frane si accelerari cursive.totul este sa iti inveti masina, si jocul acceleratie-ambreiaj.nu calci ambreiajul cand iei o curba, nu franezi aiurea in loc sa faci frana de motor in aceiasi treapta(aplicabil in afara orasului) ca apoi sa accelerezi din nou.

ma rog.....dupa principiul asta nu te bucuri de masina.eu unul sunt exact opusul lui.dar cateodata, in niste circumstante mai sus mentionate ramai placut surprins la buzunar.

in legatura cu stilul tau de condus: schimbatul vitezelor la 2000 rpm, mi se pare destul de jos avand in vedere ca in urmatoarea treapta pleci de la 1500-1600 rpm.o chinui cu zilele.iar a V-a la 1500......inteleg....consum......dar e prea chinuita. si in plus de asta, ca sa accelerezi de la 70-80(1500 in a Va) pana la 110 sa zicem consumi mult mai mult decat daca ai schimba inferioara si accelerezi cursiv pana la 110(evident cu schimbare in a Va la un anumit punct)

cu respect: Sorin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-a patra si a cincea nu accelerez pentru a obtine viteze mai mari de la turatia aia. Dar daca, spre exemplu, seara prind liber doua trei semafoare, pe la 70-80 deja sunt intr-a cincea si apoi merg cuminte cu viteza constanta.

Am sa incerc sa ma dezvat, totusi, de condusul asta subturat ...

O parte din metodele tataului tau le cam aplic si eu. Mi-am luat multe claxoane si probabil si injuraturi pentru ca la semafoare nu ma reped ca apucatul in spatele aluia care-i ultimul, ci merg incet intr-a treia cat tine si apoi intr-a doua, in speranta ca se va da verde si voi putea sa ma folosesc de inertia din mers a masinii, evitand astfel plecarea de pe loc, care consuma multa benzina.

Sunt insa si chestii pe care nu le stiu si pe care trebuie sa le deprind.

Acum cativa ani, cand nu realizam prea bine ce inseamna o masina si ce inseamna sa intretii o masina, am hartanit cateva masini de la firmele unde eram angajat, singurul lucru care ma interesa atunci fiind viteza. Dar o masina nu se alearga asa. Indiferent daca este sau nu a ta. Pana la urma este si ea o fiinta. Nu mai zic despre faptul ca acum este mult mai aglomerat in Bucuresti.

Am sa mai studiez problema.

Ieri eram cam chiaunit dupa noaptea lucrata si inainte de a merge la culcare am mai avut de facut doua drumuri prin Bucresti. In total 32 de Km. Facuti intre orele 8 si 9:30. Am mers linistit fara sa mai urmaresc turometrul sau consumul instaneu. In final am scos un consum de 8.7 pe CB.

Asta in conditiile in care consumul meu mediu pe CB la drumurile mele curente de 9 km cam in acelasi interval orar este in jurul lui 9.5-10.5.

Alaltaieri, in schimb m-am dus mai tarziu la munca si fiind extrem de liber prin oras - era ora 12:30 - i-am dat blana ca disperatul, pedala la fund incepand de la treapta a treia. Am mers pe un drum mai lung, pe care am avut loc sa ma desfasor. Super senzatie, fara drept de apel. M-am uitat de cateva ori la consumul instantaneu aratat de CB ... nu are nici un sens sa va spun ce am vazut. La destinatie imi arata 12.5 pe o distanta de 15 KM. Neconcludent, dupa parerea mea. Eu cred ca am avut un consum mult mai mare decat ce mi-a aratat el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Eram dator cu un consum. Nu este foarte exact dar ... poate fi luat in considerare.

Pe 436 de km facuti in Bucuresti, in conditiile despre care am vorbit mai inainte, am consumat aproximativ 46 de litri. Asta inseamna 10.55 l/100Km. CB-ul zicea 10.3. Am bagat benzina ca si ultima data: plin ochi plus in rezerva inca 6 litri. In total 46 de litri.

Metoda nu este chiar exacta dar alta mai buna nu am la indemana. Dupa cum statea treaba cred ca puteam sa mai bag ceva benzina, dar nu ma pot pronunta asupra cantitatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la un polo 1.2 12V 64 CP cum suna 7,25 la suta de km? (90 % in oras...calculul e facut la un "rezervor plin")

Modificat de ciocanel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am facut un consum pe extraurban metoda plin-plin si rezultatul m-a nedumerit un pic. Am mers 700 Km pe drumuri bune, si unde se putea, am mers si cu 130. Cand am facut calculul, nu prea mi-a venit sa cred dar rezultatul e corect: 4,4 l/100 km. Consumul asta a iesit asa pentru ca soseaua a fost destul de libera, am folosit mult frana de motor si am incercat pe cat posibil sa o tin intre 2500 si 3000 rpm. Nu ma asteptam la consumul asta pentru ca motorul are 100 000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Gaza mea ma mananca rau de tot ! :(

In jur de 10 in oras si 6.8 afara (la un drum pana la bucuresti si inapoi cu aer pornit si mers destul de naravas,max 140 pe anumite sectoare de A1) asta la 6000 Km...

Mare dezamagire pt un fost posesor de Oltena :rolleyes:)(care credea ca scapa de cosmarul consumului!)

Sa speram ca cu cat imbatraneste cu atat consuma mai putin macar 1 litru acolo ! :lol:

Mi'a facut si problema accea cu clapeta de acceleratie...

Dezamagitor motor oricum, zgomotos(si ce zgomot urat), consuma, lenes... Noroc ca arata bine :)

Btw ce capacitate are rezervorul ?

Modificat de DJ835EM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut baieti! Am si eu un polo 9N3 1.4 mpi de putin timp (aproape 2 luni) si pana acum sunt foarte multumit de ea ca masina, dar si de consum. Faza de mai inainte cu experienta la volan nu o cred pt ca eu am carnet doar din feb a.c si masina noua si mie imi consuma in oras cam intre 8.5 - 8.8 l/100 km, si asta in functie de stilul de mers.

Ma speriasem la inceput cand am auzit ce numere se vehiculau la consum dar m-am linistit. Masinuta mea are cam 2300 de km pana acum afara nu prea a iesit (cateva drumuri la sfarsit de saptamana pana la Snagov), in rest numai in oras si cam 60% din timp cu ac pornit.

Parerea mea este ca daca mergi "batraneste" (fara demaraje, sau schimbari bruste de viteza) cu masina n-are cum sa consume foarte mult.

Eu schimb vitezele cam pe la 2800-3000 de ture, iar de mers incerc sa ma adaptez dupa cei din fata mea in asa fel incat sa pot merge eu constant. :icon_thumright:

P.S: pana acum buburuza mea nu a iesit la drum lung, deci nu va pot spune cat consuma in afara orasului. :vaidecapulmeu:

Pt capacitatea motorului in manual scrie cca 45 l, eu am reusit sa bag in el 48 de l si mai intra (cand sa fac plinul la benzina, de abia mi se aprinsese martorul dar m-am oprit la benzinarie, asa ca am bagat 38 de l in rezervor si 10 l in rezerva, iar in rezerva mai intra)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ceau! Eu weekend-ul asta am facut un drum in afara orasului de 160km iar computerul de bord arata o medie de 5.7 constant (am Polo 9N 1.4i 75CP) si sunt f multumit. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!