Jump to content

Care E Procedura De Inmatriculare A Unei Masini Sh Din Sua?


radu_iasi
 Share

Postare recomandată

Daca as vrea sa imi cumpar o masina din SUA, cu ce difera procedura de inmatriculare in Romania comparativ cu o masina din UE? Este nevoie cumva de o omologare la RAR pentru a se stabili nivelul de poluare?

SI daca este asa, cum se stabileste norma Euro? Pe baza numarului de sasiu sau se face infamul "test dinamic" de la RAR care costa nu stiu cate mii de euro?

Pe scurt, cunoasteti care e procedura sau cazuri ale unor cunoscuti? Ma ajuta orice informatii. Exista cumva firme in Romania specializate pe astfel de servicii?

Stiti cumva si daca trebuie platite taxe vamale pentru autoturisme non UE, chiar daca e vorba de importul unor masini produse in Europa?

Multumesc

Modificat de radu_iasi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se-ntampla dupa cum urmeaza:

- omlogare rar obisnuita (adica identificare serie sasiu, test frane, gaze, etc).

- cerere catre RAR central pt a-ti incadra masina dpdv al normelor de poluare; raspunsul va fi ambiguu si te vor trimite din nou la rar-ul local indicandu-ti insa sa platesi o taxa suplimentara.

Procedura nu este deloc complicata.

Eu am fost obligat sa-mi schimb stopurile la Tribeca pt ca semnalizatoarele nu erau galbene ci rosii (cum au majoritatea autoturismelor din State).

Taxa vamala 10%.

Firme specializate nu cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deocamdata

Si dupa toata procedura, ti-au incadrat masina corect dpdv al poluarii? Nu au zis ca e Euro3 desi tu stiai ca ar fi Euro4, de exemplu? Si pe ce criterii au facut incadrarea? Numar de sasiu, teste...? Sa inteleg ca obligativitatea platii unei noi taxe e un fel de "mita" oficiala pentru a-ti da un raspuns? Mai retii cat era taxa?

AI platit taxe 10% la valoarea de factura sau la valoarea in vama? Cred ca ti-au luat si TVA la taxa vamala, asa stiam ca se face, nu?

Thx

Modificat de aryes13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vama a fost facuta in Germania, acolo unde mi-a venit masina.

A fost perceput 10% din valoarea de pe factura.

+11 mil. a fost taxa RAR.

+1000 euro drumul pana in Ro

+200 euro numerele provizorii de Germania.

+Taxa de prima inmatriculare

Incadrarea a fost facuta de RAR-ul local dupa .... habar n-am ce ...

Un alt lucru de care s-ar putea sa "te impiedici" este faptul ca pe faruri tb sa ai inscriptionate ceva caracteristici conforme normelor UE. Eu nu am avut si am scapat (intelegi cum).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incerc sa inteleg care a fost procedura de import.... Presupun ca vanzatorul american ti-a trimis masina la Bremerhaven in container, tu ai asistat la descarcarea ei, ai facut vama, ai luat numere provizorii si ai plecat in Romania? Cam asta e procedura in Germania sau e mai mult?

Merita sa cumperi din America? Presupun ca pretul a fost mult mai bun, cu toate cheltuielile finale, decat ceea ce ai fi putut sa cumperi din Europa? Eu as mai adauga ceva: am stat cateva luni in America, timp in care am condus in fiecare zi. Parerea mea a fost ca masinile americane sunt mult mai "odihnite" decat cele din Europa. Cutiile automate, traficul disciplinat, drumurile drepte, toate contribuie la menajarea masinilor. Cred sincer ca o masina de 50000 km din Sua echivaleaza cu una europeana de 20.000, nu mai zic de cele de la noi. In plus, au motoare mai puternice si mai multe optiuni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Postez in numele unui prieten, care ar vrea sa stie mai multe detalii referitoare la importul uni Q7 din State, cu motor de 3.6L, benzina. In plus fata de datele postate in acest topic as mai vrea sa stiu:

- daca masina e din 2008, se pastreaza garantia, eventual la PoRo?

- cam care ar fi diferentele intre piese/ repere la masinile din Europa si SUA (vezi exemplul cu stopurile/ semnalizatoarele)?

- cat de fiabil este acest motor pe aceasta masina? E totusi un litraj mic pentru SUA si mare pt Europa.

Parerea mea, este ca e un deranj prea mare, atat la import+inmatriculare, cat si intretinere, service, etc.

dar astept si parerile voastre mai avizate.

P.S. pretul nu-l cunosc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrucat Roger a pus o intrebare mai larga (nu numai legata de inmatriculare), am sa incerc sa raspund din ce am observat ca diferente intre diverse service manual-uri:

- senzorii de presiune. In Europa sunt cei de pe ABS. In state sunt in ventil. Exceptia o face A8-ul. Sistemul american e mai precis.

Sursa de documentare de ex:

http://www.axdn24.dsl.pipex.com/technical/...aining_pdf4.pdf pagina 36

si uite clar delimtarea aici

http://www.roelz.be/ssp/ssp_347_de.pdf

pag 34

- capacitatea rezervorului

http://www.axdn24.dsl.pipex.com/technical/...aining_pdf6.pdf

- airbaturile. Din cauza diferentelor intre normele de securitate, in State mai regasesti cate o masura in plus, de ex airbagul de genunchi.

Sursa de documentare:

http://www.axdn24.dsl.pipex.com/technical/...aining_pdf7.pdf

de asemenea, maparile motoarelor nu sunt exact la fel din cauza normelor diferite de poluare.

Colegii cu Passat cred ca-s cei mai in masura sa raspunda.

Modificat de docman2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Importul auto din state mi se pare tentant mai cu seama acum cand diferenta dolar/euro s-a adancit. Practic poti cumpara o masina SH cu putini kilometri la un pret foarte bun.

Am o cunostinta in State care mi-a detaliat costurile de acolo (achizitie, taxe dealeri, transport, asigurare, etc). Practic, as putea ajunge cu masina in vama in port Amsterdam cu un cost situat undeva la 2000-2500EUR.

De la vama incepe nebuloasa....Nu stiu ce pasi trebuie urmati si care sunt costurile. Taxele vamale (cat la suta si din ce anume?), TVA, accize(daca mai e cazul), taxa de prima inmatriculare, RAR, omologare, etc.

Mai cu seama, cred ca daca as reusi sa dau de o firma specializata cu asa ceva, sau de un avocat din domeniu as putea minimiza costurile. Poate cineva sa imi dea un sfat in sensul asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Taxa vamala este de 10% din pretul de pe factura masinii (vezi http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds/c...tarchap?Lang=RO ). La aceasta se adauga TVA-ul de 19%. Plus taxa de poluare, in functie de vechimea masinii, norma de poluare si cmc. La sumele acestea trebuie sa mai adaugi transportul masinii, traducerea actelor, taxele de la RAR pentru cartea vehiculului, taxe si impozite locale, asigurari etc.

S-ar putea sa ajungi la concluzia ca mai bine o cumperi din Romania...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa fac o simulare sa vad cat ar putea ajunge.

Cu toate astea daca taxele vamale si TVA-ul sunt 10% din valoarea de pe factura, valoarea aceea poate sa fie sub-evaluata. Adica o masina care o cumperi de acolo sa spunem cu 24.000USD poti sa o declari undeva la 12000USD. Stie cineva, e posibil?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La vama iti calculeaza vama pe baza unor tabele in care e specificata capacitatea cilindrica si grupa de ani si valori standard impuse de lege.In baza acestor tabele se face calculatia, deci nu conteaza ce valoare vrei tu sa declari.

Am vrut si eu sa aduc un A4 care a fost dauna totala la inundatiile de la Katrina (dar era doar o afacere stil american pt a incasa asigurarea) si nu mai putea fi inmatriculata in USA avea pe cartea de identitate ONLY FOR EXPORT dar am renuntat din cauza birocratiei si a taxelor de omologare, inmatriculare etc.Nu mai spun ca la RAR erau in ceata totala parca o aduceam din cosmos.

Bafta ! oricum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Cunoasteti cat ar costa tranportul din SUA la Constanta?

Pt.baietii din zona litoralului:stiti firme de transport din tara? ma intereseaza cum tarifeaza si daca impun niste conditii speciale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul in care nu cunosti pe nimeni ( foarte bazat adica) la vama romana....nu te sfatuiesc....eu am adus masina in Germania,in Bremerhaven...

Daca masina are mai putin de 3 -4 ani calculul vama+accize 29%- se face pe baza de tabel.... daca este mai veche cu factura (logic ca mai mica decat pretul de cumparare - la intelegere cu vanzatorul american... platesti mai putin

Si cu RAR-ul....omologare individuala de 800 EURO(numai in Bucuresti se face legal /din ce am patit eu spun in 2009 )...se mai face si pe la alte RAR-uri din tara... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Daca masina are mai putin de 3 -4 ani calculul vama+accize 29%- se face pe baza de tabel.... daca este mai veche cu factura (logic ca mai mica decat pretul de cumparare - la intelegere cu vanzatorul american... platesti mai putin

Legislatia in vigoare le permite celor de la vama sa foloseasca la calcularea taxei vamale fie valoarea de catalog, fie valoarea din factura de vanzare-cumparare (dar DOAR daca valoarea din factura este mai mare sau egala cu valoarea de catalog).

In cazul in care valoarea din factura este mai mica decat valoarea de catalog, atunci toate taxele se calculeaza la valoarea de catalog cu deprecierile de rigoare in functie de vechimea autoturismului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa fiu nepoliticos....eu am trecut prin asta ....legea zice una si vamesii fac alta....eu m-am luptata cu legea 6 luni ca sa inmatriculez masina mea...de aia zic ...daca nu stii pe nimeni....eu nu pot sa uit pe inginerul de la Voluntari ,FOARTE CORECT SI PROFESIONAL,care nu a vrut sa recunoasta actele mele vamale din Germania ,traduse autorizat si apoi m-a respins ca nu am lampa de ceata si ca nu trebuie sa am DRL vezi doamne legislatia UE prevede comutatorul sa fie cu 4 pozitii nu cu 2 si ca de ce nu am reglaj manual al farurilor,dar cat ma tineam dupa el pentru explicatii logice si pertinente,el rezolva toti bisnitarii si tiganii pe linga mine cu niste coji din NEMTIA ..care erau ruginite si fumegau ca naiba...de abia se tineau usile in balamale....

Sa fim seriosi..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Si totusi: cunoasteti numele unor firme de transport? (maritim, bineanteles)

Chiar si straine (Germania,Franta).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!