Jump to content
Sign in to follow this  
David

A3 Vs. S3

Recommended Posts

David

... cel putin pentru mine.

Am vazut ca sunt multi (destui) cu S3-uri. Dar cum ramane cu A3-ul?

Va intreb ca intentionez sa cumpar un A3 1.8T.

Care sunt diferentele dintre A3 si S3?

Stiu ca S3 nu se produce decat in 3 usi si au motoare mai puternice si 4 roti motoare (heldex).

Ce alte diferente mai sunt: bari suplimentare de stabilizare, alte articulatii, intarituri ale caroseriei?

A3-ul in cauza este din 2002 si are motorul de 150 cai. Cate motoare s-au facut pe 150 cai/ ce cod de motor e mai bun?

Din cate stiu, cel de 150 cai primeste o presiune de la turbina mai mica. Din ce cauza? Are turbina mai mica sau e doar o chestiune de soft?

Din punct de vedere al motoarelor: materialul din care sunt facuti pistoanele/blocul motor este acelasi la ambele motoare A3/S3?

Mentionez ca voi folosi masina zilnic, dar vreau sa fie si destul de sportiva ca altfel imi luam diesel. Ce consum ar putea sa aiba un 1.8T?

Sare de 15% in oras?

Cum pot verifica masina? Care sunt problemele specifice?

Am interfata de diagnoza si vag-com. Cum pot verifica daca s-a dat inapoi kilometrajul?

la cati km se schimba distributia? proprietarul zice ca la 140 000. Mie mi se apre cam mult . Masina are acum 90 000km.

Edited by David

Share this post


Link to post
Share on other sites
adibos3

David, treaba nu e foarte complicata, despre A3 vs S3 s-a mai discutat aici pe forum, ai putea gasi topicurile de referinta cu un search.

in mare diferentele consta in:

motorul mai puternic si componente lui (pistoane forjate) etc...sunt mai multe (pe langa turbina K04 fata de un K03 la A3)

caroseria este mai rigidizata, alte suspensii si alte articulatii + alte frane

interiorul e un pic mai special

aripile fata/spate sunt mai umflate la S3

tractiune integrala de tip quattro

nu este vorba doar de softul motorului si look. sunt foarte multe lucruri schimbate.

de aici si pretul ~12.ooo vs ~ 17.ooo Euro

despre consum: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=36237

si ti-am spus, foloseste searsch si vei afla multe

Edited by adibos3

Share this post


Link to post
Share on other sites
zGb

s3 are pistoane forjate? :) :) :P

acelasi quattro il gasesti si pe a3 1.9tdi si pe a3 1.8t 150/180cp (k03S) si pe s3

Edited by zGb

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

da, si S3 are bari intre amortizoare din fabrica :( pe fata sus si jos.

Share this post


Link to post
Share on other sites
cipos

cred ca domnul Vlad poate sa dea mai multe detalii despre aces versus, stiu ca am discutat cu el pe marginea acestui subiect la intalnirea de primavara(Cheia)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vlad MHL

Vorbind de A3/S3 8l (1997-2003) -> fata de A3, S3 dispune de:

- aripi fata/spate si, implicit, spoilere fata/sapte mai evazate

- spoilere restilizate

- sasiu sport (diferit de cel al variantei A3 Ambition, adica sport)

- suspensie S cu tot ce implica ea (arcuri, amortizoare, bucse, capete de bara, etc)

- suspensie spate independenta (semi independenta la A3)

- jante de 17"

- bari de rigidizare pentru puntea fata (nu sunt sigur)

- suporti motor si cutie de viteze "heavy-duty"

- cutie cu 6 trepte (A3 1.8 T 180 CP avea tot 5 trepte ca si cel de 150 CP)

- sistem de franare cu discuri ventilate fata/spate (ventilate doar fata la A3)

Vorbind de A3/S3 8P (2003-pana in prezent) -> S3 nu difera asa mult de A3 cum a facut-o prima generatie. Are aceeasi caroserie cu A3, dar in plus:

- sasiu sport

- spoilere restilizate

- sistem de franare prealuat de la S4 ( discuri ventilate fata 345 mm si 310 mm ventilate spate)

- suspensie S

- jante 18

- interior identic cu cel de la A3 Ambition (sport), dotarea standard cuprinzand tapiterie din textil/piele si faruri cu xenon

Cam atat!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

si interiorul difera la modelul 8L intre A3 si S3. volan, scaune RECARO... indicatoare marcate...etc

Share this post


Link to post
Share on other sites
DOOM

Lol, astea sunt detalii care nu fac o diferenta asa de mare dar intr-adevar: volan,ceasuri bord, maneta schimbator si praguri cu inscriptionare (ultimele cel putin la 8P) :icon_thumright: si sa nu uitam de emblemele exterioare ;) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
zGb

in lista lui vlad nu vad nicaieri pistoane forjate...intreb doar ca mi se pare cam tras de par...

vlade nu cumva a3 1.8T quattro 180cp are 6 trepte? fwd are 5 sigur

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

DOOM, omu a intrebat care sunt diferente..si la interior scaunele si volanul chiar se simt :icon_thumright:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vlad MHL

Oamenilor, diferentele mari le-am zis. N-am mai stat sa insir si kilometrajul gradat pana la 300, faptul ca acele sunt albe ca si cifrele, etc... :icon_thumright:

Cat despre cutia lui 1.8 T quattro 180 CP, corect Zgb, exista si cu 6 trepte. :icon_thumright:

Pistoane forjate? Nu cred.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dr.G.Silviu

si diferenta de la 200 CP la 265 CP cine o face? (8P)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

turbina, injectoare, soft...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vlad MHL

Aaaaah, iar incepeti? Daca vreti sa vorbim si de motoare....motorul 2.0 T de 265 CP difera de cel 2.0 T de 200 CP prin:

- turbina mai mare (K04), cu rotorul compresorului ce poate genera o presiune de 1.2 bari

- intercooler mai mare

- pistoane cu bolturi ranforsate si biele intarite

- camasa cilindrului este ranforsata

- chiulasa este facuta dintr-un aliaj mai rezistent

- timpul de deschidere a supapei de evacuare a fost ajustat pentru puterea marita

- injectoare mai mari

Happy now? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dr.G.Silviu

:D Geamurile?... geamurile sunt diferite? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

Vlad..asa date exacte stii si pt 1.8T de 150 si cel de 225 de pe S3?

Share this post


Link to post
Share on other sites
R4z

Salutare,

M-am uitat zilele astea pe configuratoare (audi.de/volkswagen.de) samd + gebrauchtwagen tot pe aceleasi site-uri si am constatat nu mai exista in oferta spre configurare motorizarea 1.6 FSI ptr A3/A3 SB/Golf etc. .. sa inteleg ca a fost scoasa si inlocuita cu 1.4 T(F)SI sau care e de fapt strategia ? E cineva cu FSI pe A3 aici, am vazut ca la vs-ul de pe G5 s-a oprit discutia, si intreb asadar aici in afara de tfsi si tdi, e ok FSI-ul ptr Audi ? Am vazut ca si MPI sunt destule A3 prin Bucuresti, asadar si-a dovedit utilitatea/fiabilitatea sau macar priza la public. Scoaterea 1.6 FSI-ului din oferta poate insemna si sfarsitul vietii acestei motorizari in gama VAG?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vlad MHL

Da, 1.6 FSI si 2.0 FSI s-au dus pe copca, cum s-ar zice. Au fost inlocuite de 1.4 TSI in variantele de putere de 122 si 140 CP.

Mama mea are un A3 1.6 MPI de 102 CP care, acum 10 luni, l-am ales in defavoarea unui 1.6 FSI de 115 CP pentru ca performantele si consumul de carburant erau infim mai mari.

Share this post


Link to post
Share on other sites
D_M_X

are cineva idee in ce luna a anului 2000 s-a bagat euro 3 la S3 si la TT?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dr.G.Silviu

Inca o intrebare... Eleronul de la S3 se poate pune pe un A3? Caroseria S3-ului este din start cu acel eleron sau se pune ulterior tot in fabrica?

Spun pentru ca ma bate un gand sa-mi pun pe A3.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dr.G.Silviu

Aaa si uitasem despre praguri. Cred ca aceeasi intrebare... sunt puse dupa? (imi plac pentru ca sunt foarte simple.. nu exagerate cum sunt la orice "casa de tuning")

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dr.G.Silviu

Am gasit pe un site extern niste diferente...

For comparison, I used the S3 engine (BHZ) and the Euro A3 200HP 2.0T (BWA) via ETKA upd656. Comparison is done for reference only, and you should always consult with your Audi and/or VW dealer for the latest information. This is by no means an inclusive list, as I tried to find some of the most important components only. Also, I manually compared the two, so please let me know if you find a mistake somewhere.

Some of the items that are the same between the BHZ and BWA:

Crankshaft

Intake and Exhaust Valves

Oil pump/Oil cooler

Ventilation for cylinder block including pcv and breather hoses

Water pump

Radiator

MAF

Throttle body

High pressure fuel pump

Clutch plate and pressure plate

Diverter valve (Same valve, but the S3 dv is located near the throttle body, the 200hp is located on the compressor housing)

n75

Some of the items that are different between the BHZ and BWA:

Flywheel

Connecting rods

Pistons

Timing belt kit

intake and exhaust camshafts

Fuel injectors

Turbocharger and exhaust manifold

FMIC

ECU

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri