Jump to content

Temperatura motor


Fisher
 Share

Postare recomandată

  • Replies 187
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • CrisH

    17

  • BLiTZ

    12

  • Al Bundy

    10

  • Carmina

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut

Sunt mai nou si sper sa nu gresesc. Am si o skoda fabia SDI 1.9 si am problema. Nu imi creste apa ramane undeva la 70-80 grade foarte rar la 90. Ce ma intereseaza este daca ma puteti ajuta cum sa imi schimb senzorul de temperatura ca pe vag mi-a aparut problema asta. Unde este ca m-am uitat si nu reusesc sa gasesc conectorul. Daca este termostatul cum pot sa testez daca este acesta. Ms anticipat & o zi faina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce cod motor ? Ce an de fabricatie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dudu - de unde ai tras concluzia ca e senzorul - G62 ? Daca ai pus-o pe Vag si au rezultat diferente intre valoarea pe care o trimite catre ECU si cea care o trimite catre cluster, sau stocata vreo eroare in acest sens, e senzorul.

Altfel, e termostatul. Cand apa ti-a ajuns la 70=80 grade, pune mana pe furtunul de la iesirea din radiator - daca e caldut, trebuie schimbat termostatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A scris omul ca : "pe vag mi-a aparut problema asta"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai pus-o pe Vag si au rezultat diferente intre valoarea pe care o trimite catre ECU si cea care o trimite catre cluster, sau stocata vreo eroare in acest sens, e senzorul.

Daca a aparut doar eroare pe circuit, intermitent.....se poate incerca curatarea mufei si poate scapa fara inlocuirea senzorului. Incercam sa mai si salvam, nu numai sa schimbam - e mai usor asa, dar e pacat sa aruncam cu banii ......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Reinvii si eu topicul cu o problema. Va rog sa ma ajutati ca acuma e buba mare.

In noaptea asta pe la 12 merg sa spal masina "la fisa" bun spal, frec geamuri, tot tacamu sa luceasca Fabiuta apoi o parchez acasa si revin peste o ora dupa ea. Merg sa umflu rotile si mai dau o tura prin oras. Mam plimbat asa cam o ora dar foarte lejer fara sa trag de masina ba chiar mam dus destul de mult si subturat side cateva ori am mai duso pana la 2500(unde schimb in mod normal cand e calda) in rest tot pe la 1900-2000. Cand sa vin acasa si sa parchez vad acul de temperatura trecut peste 90 de grade. Avea cam 95 de grade dupa aproximari. Nu am fost atent si nu am verificat ca nu vroiam sa mai tin motorul pornit dar nu cred ca a cuplat ventilatorul sa raceasca.

1. Acuma chestia cu trecutul peste 90 nu e normala in nici un fel de conditii dar eu chiar nu am tras de masina ori de la mersul subturat nu cred ca se supraincalzeste motorul, nu?

2. Cum pot verifica daca ventilatorele merg, cel mic in ce parte e situat la SDI cumva inspre filtrul de motorina?

3. Dar la ventilatorul mare cum pot verifica (pe direct pentru a nu mai manca 10 litri) daca functioneaza pe amandoua treptele?

4. Ce alte cercetari sa mai fac?

5. Sa dau un scan cu vag`u? Pe bord nu apare nici o eroare..

6. Menionez ca motorul era cald bine deci nu prea cred sa fie vreun senzor sau ceva de genu...

Mai doresc sa mentionez ca nu sunt adeptul mersului subturat. De obicei cand motorul e rece schimb la 2000 si in rest la 2500( in afara de treapa I) iar de mers merg mai merg cu 1900-2000 sau peste dar acuma seara a mai vazut si 1500-1600-1700 sau si mai jos din cauza ca nu tot schimbam vitezele. De ce? pt. economie normal (incerc sa corectez) chiar daca stiu ca nu ii face deloc bine la axu cu came.

Va rog sa ma ajutati sa rezolv problema. Daca acuma noaptea la 22-24 de grade o trecut de 90 nu vrea sa imi imaginez ziua de la 32 de grade is sus in aglomeratie pana unde urca. E prima data cand mi se intampla sa urce peste..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu explicatii se pare ca atunci seara apa mi-a ajuns pe bord la 100 de grade(am verificat bordul de O1 unde e scris cu cifre ceasul).

Aseara am fost cu un prieten cu vag`u pe masina am turato pana pana, am si stat cu ea pe loc in parcare pana a cuplat ventilatorul. Apa pe bord nu am mai trecut de 90 iar pe vag-com la 95,4 sau 96 nu mai stiu exact atunci cupla doar unul din ventilatoare, ala mic cred.

Atunci seara am spalat masina si dupa am sters cu carpa uda plasticele de la motor(cum am facut de atatea ori) sa fi deranjat ceva senzori cand am spalato?

Mai tin sub observatie sa vad daca mai face, sper ca nu. Pentru ventilatorul mare ma indrept spre topicul dedicat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ai bagat umezeala in mufa de la termocupla de pe radiatorul de lichid de racire sau la mufa senzorului de temperatura al antigelului. Presupun ca acum s-a uscat si a disparut problema daca ti-a pornit electroventilatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil ca am bagat umezeala undeva intr`un senzor de a aratat 100 de grade pe bord dar la mine nu merge numai ventilatorul mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca iti mai merge doar ventilatorul mic si ai si ventilator mare iar ala nu merge, e posibil sa fi decedat ala mare. Incearca sa-l pui pe direct si vezi daca merge.

Intai fa scurt la mufa care vine la termocupla de pe radiator, astfel ar trebui sa mearga amandoua. Daca nu porneste si cel mare in felul asta, cauta unde intra mufa lui si fa scurt acolo si vezi daca porneste. Daca nici asa nu vrea, incearca sa-i dai curent de la baterie unde pleaca firele din el. Daca tot nu porneste, trebuie reparat daca se poate umbla in el, iar daca nu se poate repara...inlocuit.

Apropo, ai A/c? Daca cuplezi compresorul pleaca amandoua? Daca nu ti-a periclitat functionarea A/c-ului pentru ca nu mai merge ventilatorul mare(desi ar trebui sa nu mearga A/c-ul fara sa mearga ambele ventilatoare), stai linistit ca face fata si cel mic doar pentru racirea antigelului daca asta te ingrijoreaza.

Modificat de alexanderdj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

,,Posibil ca am bagat umezeala"....nu cred, cel putin nu are cum sa ajunga apa la mufa de la termocontactul de pe radiator, daca chiar ar fi ajuns ar fi trebuit sa faca scurt si sa porneasca ventilatoarele de nebune, iar la senzorul de temperatura, doar daca bagai masina la spalat in vana, fiindca senzorul este sub bobina de inductie, e sus, eventual doar daca ai spalat motorul cu jet direct pe el sau nu ai capota pe motor, altfel e de domeniul sf-ului. Demonteaza grila stergatoarelor, cablajul care duce spre ECU, il ,,dezbraci" de banda aia izolatoare, lasi asa vreo 2 zile, dupa care refa izolatia firelor cu banda izolatoare dar asa cum scrie la carte, nu te zgarci cand pui banda, si ai sa vezi ca nu o sa mai ai probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj am ac si nici daca dau drumul la ac nu porneste ventilatorul mare si nici pe racirea motorului. Chestia ciudata e ca in urma cu 2 saptamani pe Ac a pornit si ventilatorul mare :tuktuk: . Acuma eu tot am citit pe topicurile dedicate si mam gandit ca poate trebuie sa desfac ventilatorul mare si sa verific rezistenta aia. Habar nu am cum sa fac scurt la mufa termocuplei sau a ventilatorului.Le-am verificat si sa vad daca nu sunt intepenite si nu au probleme din punctul asta de vedere, se misca normal.

Am inteles ca nu e o mare problema faptul ca nu merge ventilatorul mare dar sincer sa fiu in timp nici bine nu fac motorului si compresorului de AC de asemenea deci musai sa rezolv chestia cu ventilatorul mare.

Carmina eu am spalat masina la fisa iar la motor am sters rapid cu o carpa uda elementele de plastic, cateva furtune..etc.

Nu stiu ce a patit ce nu a patit dar dupa o ora de condus in oras pe noapte(era 3 sau 4 dimineata) cand sa ajung acasa vad ca apa pe bord era la 100 de grade. De ce? nu stiu, atunci nu mam uitat sa vad care ventilator a pornit sau daca a pornit careva. Chestia ciudata a fost ca a urcat apa in mers.

Marti seara am fost cu un prieten care statea cu laptopu in dreapta si am tot turat pe masina, am si stat pe loc cu motorul pornit unde dupa cateva minute pornea doar ventilatorul mic, in total cu plimbat si stat in parcare a stat motorul pornit in continuu o ora si ceva si nu a mai trecut de 90 pe bord.

Ce-o fi avut atuncea seara? Nu stiu dar sper sa nu mai faca.

Tu crezi ca s-au umezit firele de sub grila stergatoarelor?Dar atunci ar trebui sa faca figuri si cand ploua iar mie nu mia facut decat atunci seara si atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BA e o problema ca nu merge ventilatorul, mai ales pe caldurile astea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu Al Bundy de aia am zis ca musai sa rezolv problema cu el. Ca sa il dau jos am vazut ca e obligatoriu sau dau scutul jos. Apoi el e prins in 3 suruburi daca nu ma insel. Dar ca sa nu il dau jos de pe masina pe degeaba cine imi poate explica cum fac scurt la mufa termocuplei si la mufa radiatorului si care sunt pasii pe care sa ii verific pana cand sa il dau jos de pe masina?

Repet, am citit toate topicurile si unele explicatii sunt date aiurea asa ca mai rau am intrat in ceata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi topicul probleme ventilatoare verificarea lor.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu demult, cred ca de vreo saptamana a fost un show, cum se verifica ventilatorul, eu am fost protagonista cu firul maro.

Dupa ce m-am facut de cacao, tu nu ai bagat nimic la cap? :lol:

firul maro la masa (-)

rosu-alb =treapta 1

rosu-negru=treapta 2

Tura viitoare rupem bilete gagiu. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Carmina revin cu noi informatii pe topicul dedicat:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut, daca rasfoiesti nitel, ai sa gasesti si raspunsul.

Da-l jos, si vezi care e situatia cu el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles sar`mana.

Apropo acum te dai pe lucruri mari? :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut, am urmatoarea problema: mi se aprinde, intermitent, ledul de la temperatura motor, chiar daca temperatura este undeva la 90 grade. Am verificat nivelul lichidului de racire din vasul de expansiune, este ok. Ieri s-a intamplat sa mi se aprinda ledul de la temperatura chiar si cu motor rece, la prima pornire.

Am mai observat ca atunci cand se aprinde ledul , acul de la indicatorul de carburant sta la zero chiar daca e benzina in revervor.

Presupun ca este vreo problema la instalatia electrica, sau e posibil ca senzorul de nivel din vasul de expansiune sa sa dea ceva erori. Calitatea lichidului de racire s-ar putea sa fie problema, in momentul de fata nu prea mai are culoarea roz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai lipituri reci pe placa ceasurilor de bord.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Se desfac ceasurile si se refac lipiturile pinilor mufei.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!