Jump to content

Temperatura motor


Fisher
 Share

Postare recomandată

azi am schimbat termostatul, operatiunea s-a incheiat cu succes, am recuperat antigelul din borcan (~1 litru), am pierdut ~1,5 litri, termostatul de pe masina e atat de noname incat nu are inscriptionat nici macar un caracter, cel nou are stantata pana si temperatura de lucru, desta nu stiu cat de original a fost termostatul vechi care dupa cum se vede in poza sta cam dezbinat, asta sa fie defectul?

post-75511-0-11968500-1289694138_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
  • Replies 187
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • CrisH

    17

  • BLiTZ

    12

  • Al Bundy

    10

  • Carmina

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut,

Am aceeasi problema ca si ceilalti. Acul care indica temperatura lichidului de racire nu se misca deloc si masina nu baga caldura. Rugamintea mea este, daca se poate, sa imi explice cineva unde este pozitionat termostatul. Nu intentionez sa il schimb eu pentru ca nu ma pricep dar as dori sa il verific (daca e pe pozitie, daca s-a rupt samd). De asemenea nu intentionez sa cumpar unul oem indiferent de cost. Prefer unul am care sa nu aiba carcasa din plastic. Daca poate un coleg sa imi sugerezew un producator si un magazin de care a fost multumit (eventual si un pret orientativ).

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Am ceva probleme, in sensul ca am avut facut un test VAG si rezultatul a fost G62 .......bla,bla,bla.

Am cumparat senzor temperatura si cand sa il schimb surpriza:-termostatul era bucati(se rupsesera urechiusele de plastic).

Dupa multe sapaturi ajung la termostatul necesar, il cumpar si le schimb pe amandoua, completez cu antigel si dau drumul la motor.....

Acum apare PROBLEMA: la rece cand pornesc motorul dupa 10 secunde se aprinde in bord becul de apa care se stinge doar dupa ce se incalzeste apa in motor si opresc motorul si il repornesc. Am scos mufa de la vasul de expansiune si era plina de antigel(asta si la motor rece si la motor cald). Nivelul de antigel in borcan esto ok si la cald si la rece.

Care sa fie problema mea, sonda din vas? Sa schimb vasul de expansiune? Sau sonda de temperatura nu e buna?

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca si in "borcan" ai o sonda ,care masoara nivelul lichidului si e posibil ca aceea sa fie problema.

Modificat de deraiatu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca o eventuala incercare de rezolvare iti voi da un replay de la un post mai vechi a lui "BLiTZ"

"Ceva nu este in regula la vasul de expansiune. "Sonda" de nivel lichid de racire este formata din 2 electrozi metalici scufundati in vas; functie de nivelul de lichid de racire (conductor electric) intre cei 2 electrozi se stabileste o rezistenta electrica care este cuantificata de ECU care stabileste nivelul. Orice "dereglare" survenita la cei 2 electrozi modifica valoarea rezistentei=>ECU inregistreaza avarie.

Cauze:

1.lipsa lichid racire - trebuie completat lichid; una din cauze poate fi si arderea garniturii de chiulasa

2. calitate lichid racire - orice mizerie, lipsa de concentratie suficienta poate modifica rezistenta; in plus la fabiile 1.4 este foarte des intalnita arderea garniturii de chiulasa care conduce fie la "consumul" de lichid racire (ce-am zis mai sus), fie la contaminarea lichidului de racire cu ulei motor, ulei care se depune pe electozi si modifica rezistenta electrica- remediata avaria, spalata instalatia, vasul si inlocuit complet lichidul racire;

de asemenea degradarea in timp a lichidului de racire poate conduce la depuneri pe electrozi

3. defectarea senzorului: prin circumstante pe care nu le-am elucidat inca se poate modifica distanta intre cei 2 electrozi si-atunci apar iar probleme.

Tu poti sa faci o operatiune foarte simpla: cu un patent si cu o surubelnita desfaci colierele furtunelor vasului si mufa senzorului, dai jos vasul si il speli bine de tot cu apa calda. Montezi la loc, completezi cu antigel si urmaresti rezultatele. Daca in vas gasesti mizerie, urme de ulei, e cazul sa te ingrijorezi.

Spor!"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianbranescu

Andrey_sxg lasa si mie un P.M. cu mess-ul tau, am si eu exact aceeasi problema ca tine la acelasi tip de motor azq. Vreau sa te intreb cateva lucruri.

Stie cineva la motorul azq pentru termostatu din poza postata de Andrey_sxg se poate cumpara termostatu separat sau e cu carcasa aceea neagra cu tot?

Pentru demontat ce scule imi trebuie, merge cu surubelnita ceva, daca da ce fel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bna "deraiatu" azi am facut ce ai zis tu....... dat jos vasul (antigel era OK,adica avea culoarea roz, fara urme de ulei), spalat cu apa calda , montat la loc , completat cu alt antigel (nou),REZULTAT manifestare identica!!!

Ma dispera! Nu stiu ce sa mai fac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianbranescu

E vreo problema daca concentratia antigelului din motor indica - minus 50 grade. Pateste ceva motoru? Trebuie diluat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci codul carcasei de termostat cu tot cu termostat si senzor de temperatura este 03C121111B si toata distractia a fost 212 lei comandat de la reprezentanta VW ca la Skoda nu stiau cand il aduc. (asta pentru motor 1.2, cod motor AZQ)

Modificat de bogdan_cj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok am schimbat si eu in sfarsit termostatul, dupa cateva zile prin brasov cu multe grade sub minus si fara caldura :)L-am schimbat cu unul VERNET cod th6732.88j(95 LEI),consecinte:

- indicatorul din bord sta fix la mijloc

- caldurica corespunzatoare :)

- o usoara scadere a consumului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bna "deraiatu" azi am facut ce ai zis tu....... dat jos vasul (antigel era OK,adica avea culoarea roz, fara urme de ulei), spalat cu apa calda , montat la loc , completat cu alt antigel (nou),REZULTAT manifestare identica!!!

Ma dispera! Nu stiu ce sa mai fac.

AI curatat si cei 2 electrozi din vas de depunerile de pe ei ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu i-am pus un carton in fata radiatorului si am caldura in 100m

nu se ridica pana la 90 de grade, se opreste undeva pe la 70-80 de grade dar e ok deocamdata

Modificat de CrisH
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok am schimbat si eu in sfarsit termostatul, dupa cateva zile prin brasov cu multe grade sub minus si fara caldura :)L-am schimbat cu unul VERNET cod th6732.88j(95 LEI),consecinte:

- indicatorul din bord sta fix la mijloc

- caldurica corespunzatoare :)

- o usoara scadere a consumului

Termostatul nou, Vernet, e cu urechi din plastic ca si cel original, sau e modelul cu clema metalica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am si eu aceasi problema cu acul de temperatura antigel, la semafor sau la viteze mici sta la 90, iar la viteze de croaziera coboara la45 grade. Caldura am in habitaclu. Nu ne-ai mai spus cum e dupa schimbarea termostatului?

Intrebarea este pentru Sergiu D . Apropo! Azi,dupa un drum de 20 km am verificat furtunele de la radiator,dupa indicatia lui Blit, si erau calde amandoua, iar acul era pe la 45 grade.

Modificat de gabireg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Situatia s-a remediat dupa schimbarea termostatului, in sensul ca acum temperatura nu mai coboara, si caldura pe care o poate da e mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Revin cu noutati. Mi-am cumparat zilele trecute termostat Wahler (48 ron) Azi am avut ceva timp si m-am hotarat sa-l montez.Am desfacut cele doua suruburi, am indepartat cotul si... surpriza: nu era nici un termostat vechi! L-am montat pe cel nou dar ceva tot imi pare suspect. Am pornit motorul si dupa 15 min. acul de la apa a ajuns la90 grade (cu motorul la relanti) Afara erau 5 grade C. Am facut cateva ture prin cartier si acul a ramas tot la 90 grade. Totusi, cand acul era pe la 45 grade am pus mana pe furtunele de la radiator si ambele erau calde. Am sa fac o verificare la un drum mai lung sa vad cum se comporta noul termostat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am demontat din nou termostatul,se pare ca nu l-am pus bine prima data.In corpul distribuitorului de agent de racire exista un locas in care intra o parte a termostatului(cea cu arcul) iar in cotul in care este cuplat furtunul de la returul radiatorului intra partea cu tija care se deschide la 87 grade C. Trebuie sa fie intrat perfect termostatul in ambele locasuri, altfel nu o sa inchida perfect,cum de altfel am patit si eu prima data.E destul de greu de montat corect mai ales din cauza parghiei de la cutia de viteze.Antigel am pierdut foarte putin,pana la 100 ml,deoarece l-am golit inainte pe la robinetul din stanga jos al radiatorului (cum te uiti dinspre volan), intr-un pet de 5 litri la care i-am facut o gaura laterala ca sa incapa sub masina.Aerisirea se face singura,complectand ulterior cu antigel cat este nevoie. Am folosit o cheie tubulara de 8 cu clichet, dar s-ar putea, cred, si cu o cheie fixa de 8.Acuma nu se mai icalzeste furtunul de retur de la radiatorul mare, iar acul sta la 90 grade idiferent de turatia ventilatorului de incalzire sau viteza de deplasare.

post-66179-0-79625700-1299516075_thumb.j

post-66179-0-39286500-1299516104_thumb.j

Modificat de gabireg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
andras.ilyes87

Salut tuturor! Eu am ceva problema la Fabia mea, motor 1.4 benzina 50 Kw AQW, din 2001. Senzorul de temperatura nu merge de mult timp, adica cred ca senzorul ii problema. Dupa prima pornire a motorului nu se misca acul de la indicatorul de temperatura, insa intre timp apa se incalzeste si masina se comporta normal, nu soate fum sau ceva de ganu, nu ii super cald motorul daca deschid capota, ci normal. Am fost si la service, mi-a facut o diagnoza, daca imi permiteti postez si poza. Bine mai am langa aia alte probleme, dar la asta referitor la senzor, vreau sa intreb oare cat de grava e situatia? Mentionez ca dupa ce opresc motorul, si il pornesc din nou, acul sare imediat la temperatura la care este, si dupa ce se incalzeste, se opreste in mijloc. Daca umblu cu ea pe serpentine, sau o fortez, nu se misca acul mai departe deloc, deci spre temperaturi mai mari. Iar in timpul mersului dupa ce acul s-a incadratla mijloc, nu mai coboara de acolo spre stanga. Oare merita sa-l schimb sau nu? masina are 172.000 km, dupa ce o platesc integral la cumnatul, vreau s-o vand, peste un an, cam asa. Iar inca ceva, in poza se vede la diagnostic, ca scrie ceva "Sporadic fault" la evenimentul asta cu senzor, deci care inseamna ca ceva problema intamplatoare. Msi!

post-76834-0-44775500-1310743791_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la frumusete nu-i strica, consumul de fotoghin un pic mai mare, pornire mai greoaie, trebuie doar sa tragi cu alice.....ma refer, la fazani..... :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
andras.ilyes87

Salutari! Carmina, scuze, nu stiu la cine te referai cand ai raspuns aici :), daca ai spus ceva in legatura cu postul meu, atunci trebuie sa spun ca abia inteleg cateva cuvinte..:P

Deci am o intrebare mare doamnelor si domnilor. Merita sa-mi schimb senzorul de temp. apa daca sufla aer cald in mhabitaclu, motorul se incalzeste normal, nu se supraincalzeste, iar indicatorul functioneaza normal dupa a doua pornire!? Nu si la prima pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,

banuiesc am nevoie de un termostat adica fabia mea prezinta urmatoarele problemute:

1. greu se incalzeste in habitaclu

2. acul nu sta la 90 de grade (mai coboara)

ma poate sfatui cineva, un cod de termostat pentru masina din semnatura si o schema sau cateva poze cum se moteaza

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Seria termostat:032 121 110 B

o-ring 038 121 119 B

Sageata de sus, acolo e carcasa termostatului, trebuie sa desfaci cele doua suruburi, pentru a avea acces la el.

post-25544-0-36771600-1318528095_thumb.j

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sigur nu ai gresit motorul? ma uit de 5 min la poza si nu seamana cu nimic de pe masina mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul este de pe un ww, aproape identic, dar am pus poza ca sa ai idee, cam unde este amplasat termostatul, sau mai simplu, dai jos capacul de pe motor, si te uiti sub bobina de inductie in jos, n-ai cum sa nu vezi acel furtun care duce exact ca in poza la termostat. Ca sa stai linistit, stiu despre ce motor vorbesti, banuiesc ca de asta:

post-25544-0-13484300-1318608844_thumb.j

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!