Jump to content

Temperatura motor


Fisher
 Share

Postare recomandată

  • Replies 187
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • CrisH

    17

  • BLiTZ

    12

  • Al Bundy

    10

  • Carmina

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

crezi ca de la sonda e problema?

te-ai mai intalnit cu asa ceva??

mersi

Modificat de anghelalex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine cand a fost sonda defecta, temperatura varia foarte mult. Cand arata 90 grade, apoi scadea la minim, dupa un timp iar crestea la 90, scadea iar la 60. Si tot asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci e clar!

asta este de vina!

multumesc mult de tot!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi puteti spune va rog de unde sa cumpar un capac pt termosta la o fabia 1.4 mpi aqw pt ca mi s-a rupt o clema si nu mai sta arcul acela

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi am desfacut si eu capacul acela unde se afla termostatul si surpriza era rupta o clema eu am fabia 1.4 mpi 2002,aqw si am cumparat termostatul degeaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu gasesti decat carcasa de termostat cu totul. Dar e bine sa iei si termostatul propriuzis.

Cheers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre ce ureche la capacul termostatului vorbesti? Cred ca este vorba de fapt despre termostat. La el se rupe urechea si sare arcul. Trebuie sa-ti iei termostat nou. Costa cam 60 lei si gasesti la Volskpart.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm, depinde de situatie: stiu ca la termostatele originale de pe Fabia 1,4MPi se rupe o clema de pe capac si nu mai sta termostatul cum trebuie. Se mai distruge si termostatul cateodata si-atunci trebuie tot. Oricum trebuie desfacut musai capacul si vazut ce e acolo inainte de a comanda piese.

Cheers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Blitz, gresesti, ai vrut sa zici "skoda nu vinde decat termostat complet, daca se poate si cu sonda de temperatura" pt ca aftermarket este doar termostatul propriu-zis in capac si e alt sistem care nu se va rupe. :lol:

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai de unde sa fac comanda de termostat medelulu cu acele 2 urechi?ma poate ajuta cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fiti putin mai expliciti cand va prezentati problema, altfel lumea isi da aici cu presupusul, privind problema, fara sa existe un raspuns clar. e ca si cum te-ai duce la doctor ca "te doare", da o sa afle el unde ca de aia e doctor...

spui ca era rupta o clama din capacul termostatului. ai cumparat tot ansamblul (termosat + capac) sau doar termostatul singur?

daca ai cumparat doar termostatul, intr-adevar, e pe degeaba.

eu am cumparat de la wolksman un termostat nou + capac (tot motor 1.4 AQW) cu ~700.000 anul trecut. modelul de la wolksman are design diferit: arcul termostatului nu mai e coprimat cu o clema metalica prinsa doar in doua clipsuri de plastic; varianta noua are clema metalica prinsa pe circumferinta capacului cu un inel de siguranta. in principiu acest model ar trebui sa tina mult mai mult.

@anghelalex: cum sa poata sa fie sonda de vina daca dupa 300km motorul era rece? sonda e doar o rezistenta care verifica temperatura. ea nu controleaza nimic. termostatul in schimb se deschide si inchide in functie de temperatura lichidului de racire, ca sa iti mentina temperatura in circuit la ~90 grade. daca dupa 10-15 minute de mers cu masina lichidul din cirucitul de racire e tot rece, atunci inseamna ca ti s-au rupt si tie clemele care tin termostatul, si trebuie schimbat ansamblul (mai babeste, termostatul sta deschis si motorul nu "ajunge" sa incalzeasca lichidul de racire in ritmul in care radiatorul il raceste). termostatul nu e controlat de sonda de temperatura asa ca indiferent daca sonda e buna sau nu, in mod normal lichidul din instalatie trebuie sa se incalzeasca. si sonda e o problema comuna fabiilor, insa ma indoiesc ca se aplica in cazul tau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite poza cu termostatu lu mihai sarb, modelul care e in poza inlocuieste gunoiul ala cu 2 urechi care se rup. :vaidecapulmeu:

post-3449-1196082759_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am sa incerc astazi cand ajung acasa sa pun si o poza cu vechiul termostat (cred ca il mai am pe undeva) ca sa se vada pe unde s-a rupt si la ce sa fiti atenti cand verificati (si daca se poate, ce sa nu cumparati).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iata aici si poza cu "gunoiul ala cu 2 urechi care se rup" (aka modelul original de termostat care se afla cel putin pe motoarele de 1.4AQW).in poza am marcat si locul in care s-au rupt clemele (interesant ca s-au rupt amandoua nu doar una). din ansamblu lipseste un arc intre valva si puntea metalica (nu am putut sa pun si arcul pentru poza pentru ca nu mai statea la locul ei puntea metalica fara cele doua cleme de plastic care sa o tina la locul ei).

post-5418-1196230985_thumb.jpg

Puteti verifica foarte usor daca termostatul e cel care e "dus" inainte sa cumparati piese noi si sa desfaceti cine stie ce suruburi. dati jos sonda de temperatura de pe termostat (e prinsa cu o clema metalica in forma de "U" care se trange in lateral). introduceti degetul prin gaura lasata de sonda si in lichidul de racire ar trebui sa simtiti (spre partea stanga a masinii - dreapta voastra daca stati cu fata la ea) partea superioara a termostatului. daca putueti sa o miscati usor "stanga-dreapta" cu degetul, inseamna ca termostatul nu mai e prins la locul lui si ca acele cleme de plastic s-au rupt; in consecinta trebuie un termostat cu capac nou (nu cumparati doar termostatul ca de fapt capacul e cel care se strica). P.S. partea cu introdusul degetului in lichidul de racire trebuie facuta cu motorul rece... :cheers:

Gasiti pe briskoda chiar un "walkthrough" cum ajungeti la sonda de temperatura si cum sa o schimbati. Acolo puteti sa vedeti si pasii prin care se da jos ca sa verificati (cum am descris mai sus) daca termostatul e "veriga slaba" :D

http://www.briskoda.net/forums/technical-g...nsor-how/66180/

Modificat de mihai_sarb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

salut am si o intrebare unde pot gasi un termostat pt skoda fabia 1.4 mpi 55 kw aqw ca nu gasesc niciunde

post-18158-1222668933_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorbeste cu Volksmann. Eu am luat de la el cu 70 lei acum un an. Nu stiu un pret acum, dar da-i un mail si-ti spune cat costa si ti-l si trimite prin curier.

Modificat de cmircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@spy22 - vezi ca AQW are 50kw (68cp); veszi mai sus ce am scris, pentru ca am acelasi motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu problema asta. dar... cine imi poate spune(sa imi dea o poza schita ceva) unde este situat termostatul. am uitat sa mentionez ca am golf4 benzina

Modificat de salapiat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salapiat, pentru un raspuns cat mai exact trebuie sa ne precizezi codul motorului pentru ca sunt mai multe solutii constructive adoptate pe 1.6 benzina.

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salapiat, pentru un raspuns cat mai exact trebuie sa ne precizezi codul motorului pentru ca sunt mai multe solutii constructive adoptate pe 1.6 benzina.

Cheers!

multumesc de ajutor. care este codul motorului? numarul de identificare din talon? daca la el te referi... wvwzzz1jzwp001988. stiu doar ca am motor AKL

Modificat de salapiat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre AKL era vorba, ala este codul motor. Pentru motorul tau ai schita atasata, la pozitia 15 ai termostatul, fixat pe blocul motor. Pentru a ajunge la el trebuie sa scoti suruburile de la tubul 11. Atentie! garnitura 10 trebuie inlocuita (este posibil ca daca iti comanzi termostat original, garnitura sa fie livrata impreuna cu acesta.

Ca o paranteza vis-a-vis de ce iti spuneam mai sus despre codul motor: la cod motor APF termostatul este in stanga chiulasei cum privesti motorul din fata masinii, iar gradul de deschidere/inchidere a acestuia este controlata de calculatorul de motor :D un termostat mai... slick!!

Cheers!

post-2063-1223532179_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uitati o chestie :

Temperatura motorului meu este de 90 grade si cand am avut drum la bucuresti am mers cu 100-140 km/h si vedeam cum cu incetu cu incetu scade temp pana la 60 de grade

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot fi mai multe cauze: fie senzorul G62 de temperatura a lichidului de racire e pe duca, insa atunci cadea acul de tot, fie termostatul este blocat pe deschis/deschis partial si atunci o parte din lichidul de racire merge prin circuitul mare (aka si prin radiator) unde este racit prea mult. Personal as inclina catre varianta termostatului blocat partial deschis. De ce? La motorul tau mai este o problema arhicunoscuta (bolile copilariei, cum le numea pe-aici cineva): termostatul se afla intr-o carcasa de plastic si la un moment dat, probabil de batranete, se rupe o ureche din carcasa si atunci ternostatul nu mai sta fix, permitand unei parti de lichid sa mearga in circuitul mare. Solutia: demontare si verificare carcasa+termostat, eventual inlocuire carcasa.

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!