Jump to content

Motorul se incalzeste greu


tzucul
 Share

Postare recomandată

Este chiar in spatele aerotermei, spre centrul bordului. Se vad firele care duc la PTC, nu vezi PTC-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cautat subiectul, am cautat, dar Tapatalkul masii nu arata decat un  "ecran" de rezultate, restul nefiind accesibile. El e in stanga aerotermei, cumva? Spre centrul bordului?

ptc-ul nu o sa il vezi....cel mai usor e sa te ghidezi dupa relee si sigurante, asa cum ti-am zis mai sus.

 

da jos placa de sub bord, cea din stanga volanului... de la picioare si vezi daca ai cele doua relee si sigurante - sunt puse separat, aproape de coloana volan - daca da, ai PTC.

 

altfel, poti verifica cu VCDS-ul, in blocurile de masura de pe AutoHvac - climatronic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ FLORIN-Stiu ce este PTC-ul , eu ma refeream la pozele postate de mine, la acele 2 radiatoare, in sensul ca unul e montat chiar langa aeroterma (poza 2) si unul e montat la aprox 25 cm de aeroterma(poza 1).Din discutiile voastre , trag concluzia ca ambele fac acelasi lucru, nu am niciun beneficiu daca le pastrez pe ambele(asta daca ar fi posibil), initial eu crezusem ca astea sunt PTC-ul dar acum m-am lamurit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai, una e teoria....alta practica... ca niciuna dintre componentele din pozele tale, nu este ptc-ul...asa zis....de fapt rezistenta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambele fac acelasi lucru, regleaza viteza ventilatorului si nu ai cum sa ai 2, doar cel cu tepi il ai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutare tuturor,

 

am un Passat 3BG din 2001, 1,9 TDI, 101 cai, 74 Kw, 193 000 km

 

Problema:  acul care indica temperatura refrigerantului nu sta la 90 grade Celsius. in general fac drumuri scurte( 15 km dus si 15 intors). Acum de o saptamana am facut un drum de 300 de km dintr-un oras in altul si am tinut sub observatie un pic indicatorul de temperatura: cand urcam vre-un deal si crestea consumul undeva la 10 litri la 120 km/h urca si temperatura la apa iar cand coboram dealul sau panta scadea pana la 80 sau 70 de grade. Mentionez ca in general temperatura sta cam pe la 80 de grade. A mai intalnit cineva problema asta ? sa fie senzorul de temperatura?

 

 astept raspunsuri, bafta

era termostatul de vina... l-am schimbat si am completat cu lichid G12, acum sta temperatura la 90ºC fara sa oscileze. Salut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salut :)   aceiasi problema o am.ca a lui Calin.12 km am mers si nu urca apa mai mult de 70.grade. Ma poate ajuta cineva cu un sfat .daca ar putea sa fie senzorul? si cum asi putea sa l schimb? unde este pozitionat . va multumesc . :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A scris colegul,trebuie inlocuit termostatul,el se afla in partea dreapta cum stai cu fata la masina ,pe blocul motor,uite si poza

post-58309-0-12124500-1417122802_thumb.j

Se demonteaza acel capac sau flansa si acolo e.

Modificat de terminatoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai... scrie atat de frumos in topic, cu poze si tot ce vrei. Dar vin niste putori dinastea de le e lene si sa dea un click.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Passat 1,9 AVF de asta vara nu imi sta acul la 90 grade.In schimb motorul se incalzeste foarte repede (maxim 5 km si baga aer cald) .E normal sa se auda in bord niste borboreseli (ca niste bulbuci) ?Am schimbat antigelu de aproximativ 1000km .In oras apa nu urca mai mult de 80 grade iar afara scade la 64,4 (masurat pe VCDS) .

Modificat de DomaniG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba termostatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba termostatul.

Azi am cumparat termostat OEM .Din ce am citit aici majoritatea recomanda OEM.A costat doar 128RON tot cu garnitura .

post-34423-0-84257500-1417691039_thumb.j

post-34423-0-55409300-1417691045_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, am o problema cu lichidul de racire care nu sta la 90 de grade.

Am schimbat termostat(behr) si senzor temperatura(hela) si e aceeasi poveste.

Vascocuplajul il opresc cu mana, deci nu este blocat.

 

Cu vcds diferenta intre engine si instruments este de 3-4 grade; nu am erori.

Furtunul de la termostat e rece, la fel si radiatorul.

 

Astazi , in relanti, am observat ca temperatura a urcat pe la 70 de grade cu caldura oprita si a inceput sa scada imediat ce am deschis-o. Cand acul ajunge aproape de 90 de grade da caldura bine, aerul e fierbinte, cand acul coboara si temperatura aerului scade.

 

Orice sugestie e binevenita, multumesc!

Modificat de ktalinn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e foarte frig afara si dai drumul tare la caldura scade temperatura sub 90 de grade la relanti. Practic motorul consuma prea putin ca sa se mentina cald si sa incalzeasca si interiorul - unul dintre putinele dezavantaje ale randamentului ridicat al motorului diesel. Si la mine scade un pic temp la relanti in aceleasi conditii si am mai vazut si la alte TDI-uri.

Daca suspectezi ca nu inchide bine termostatul pune mana pe furtunul de tur la radiator inainte sa ajunga temp la 90 de grade si vezi daca scapa lichid de racire in radiator.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este a 3-a iarna cu masina asta si pana acum acul lichidului de racire a stat fix la 90 de grade; stiu chestia cu randamentul dar la minus 2 grade nu are voie sa scada in 10 minute pana la aproximativ 60 de grade (de la 90 de grade).

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca masina nu a apucat sa stea vreo 10 minute cu acul pe 90, de fapt temperatura motorului poate fi chiar sub 80 de grade si va scadea repede daca stai pe loc cu caldura pornita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

post-109688-0-86703600-1417713236_thumb.

 

 

E normal ca bucata metalica de teava incercuita cu rosu sa fie calda si furtunul incercuit cu albastru sa fie rece la o temperatura de 70 de grade conform vcds ?

 

Astazi am ajuns la 90 de grade dupa care am continuat sa rulez insa mai putin turat  si imediat a inceput sa scada temperatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e normal. Apa nu circula prin radiator, deci nu face circuitul ca sa incalzeasca mai departe. Partea marcata cu rosu se incalzeste fiind langa motor. Restul nu.

 

Si cum spuneam, fa vreo 5-10km DUPA ce apa ajunge la 90 si vezi pe urma daca mai scade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc ptr sfaturi, o sa fac o plimbare mai lunga sa vedem ce se intampla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna, intre engine si instruments-17 e diferenta de 6.7 grade, e mult ? Ar putea fi defect senzorul g62 ? Am verificat releul si sigurantele din cutia cu ecu si e ok ,dar nu vine semnal la el. Mai este un releu sau siguranta pe care trebuie sa o verific?Puteti sa imi spuneti ce numar au releele.Daca cuplez releul manual sau cu un fir de masa (pe direct) vine curent la bujii .Va multumesc anticipat.

Modificat de bodo79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci care ar putea fi cauza de nu vine comanda la releu. Stima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am postat zilele trecute ca nu statea acul de la lichidul de racire la 90 de grade chiar daca am schimbat termostatul si senzorul.

 

Astazi am facut o plimbare de 30 km, a ajuns la 90 de grade si acolo a stat.

Sper sa ramana asa. Multumesc ptr sfaturi, toate bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Told ya.  :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!