Jump to content

Stergatoare parbriz - probleme


GUU
 Share

Postare recomandată

eu vreau sa modific putin pozitia duzelor dar mi-a fost frica sa umblu. se poate aceasi metoda cu un ac subtire ca si la duzele care imprastie jet?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e bine să foloseşti acul, duzele respective sunt de genul "spray jet-uri" şi dacă te joci cu acul acolo le vei deteriora.

Se reglează cu mana sau cu o şurubelniţa fără a introduce ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Sa va povestesc patanie... De ceva timp cam de cand a ajuns termometrul la 0 grade am observat ca dimineata nu mai vroiau stergatoarele sa porneasca deloc (ma duceam la intalnirea cu membrii forum vw)... in fine : aseara a inceput sa ninga in Bucuresti, toate bune dar nu au vrut sa porneaca stergatoarele, cam dupa 5 -10 minute invartindu-ma eu pe langa masina intr-un final si-au dat drumul. Pe drum au inceput sa se auda stergatoarele cam cum se auzeau radiourile pe dacie cand bruia motorul, zgomot ca de bruiaj. Bun...Asta este, am mers asa pana la intoarcerea spre casa cand dupa ce au sters cam de 20 de ori au murit de tot si afara ningea. Si scoate nene stergatorul pe geam si sterge cu mana.

Si m-am apucat azi sa desfac ansamblul de stergatoare. Ai nevoie de o cheie de 13 sa dai jos stergatoarele.Dupa asta scoti cu grija plasticele ce acopera baia de la parbriz. Eu cred ca la mine s-a mai umblat deoarece plasticele negre au sub fusta parbrizului cateva gaurele unde veneau (cred eu) niste holdsuruburi prinse pe rama de tabla a baii parbrizului. Cheie de preferabil tubulara de 10 sa desfaci cele 3 suruburi ale ansamblului de stergatoare. Torx de 40 pentru demontarea motorasului si torx de 25 pentru demontarea capacului motorasului (2 suruburi). Ce am gasit in interior rugina si apa.

Capacul are in interior 2 magneti permanenti cu 2 tablite ondulate ce cred eu ca ii tine la distanta egala (joaca rol de arc, amortizor), la mine erau ruginite rupte si bucati din ele blocau rotorul, gheata la fel. Dupa ce am curatat am lipit magnetii cu picatura in aceeasi pozitie pentru ca nu aveam acele tablite si fara ele nu mergeau ca am facut proba, am curatit rotorul si colectorul asa cum am reusit si eu. Capacul unde este cupla se desface si el din cleme si iese usor, inauntru la fel apa cu rugina inghetata, acolo sunt contactele ce fac legatura dintre cupla si circuitul de alimentare a motorasului. Montat la loc, facut proba, bucuros ca merge n-am observat dupa ce am pus ansamblul stergatoare ca am montat bratul care vine la axul motorasului cu 180 de grade opus si au inceput stergatoare sa mearga invers de mi s-a indoit si un stergator.

Montarea se face in sens invers demontarii. Am salvat in jur de 250 lei fara manopera. Motoras BOSCH pentru VW s-a sters codul tot invartind capacul in mana inainte sa apuc sa il fotografiez

Aveti si fotografii.

post-30911-1231521125_thumb.jpg

post-30911-1231521158_thumb.jpg

post-30911-1231521188_thumb.jpg

post-30911-1231521232_thumb.jpg

post-30911-1231521287_thumb.jpg

post-30911-1231521355_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Problema stergatoarelor este arhicunoscuta si bineinteles mi-a aparut si mie. Am mai postat mai demult ca mi se blocau stergatoarele cand eram pe prima pozitie (cu temporizatorul) si a doua, adik mergeau o tura sau doua, dupa care intepeneau. Daca mutam pe pozitia a treia (la viteza maxima) mergeau, si culmea isi reveneau si pt primale 2 pozitii. Dupa un timp iar se blocau si iar trebuie sa dau pe pozitia a treia sa-si revina. Solutia oferita a fost cea de degripare a stergatoarelor, pe care am si urmat-o si surpriza cand am desfacut ansamblul si m-am uitat la cele 2 axe erau pline de vaselina, deloc ruginite. Ansamblul merge perfect, garniturile din cele 2 axe sunt intacte. Am montat la loc cu grija dupa ce am mai completat cu vaselina si din nou acceasi problema, prezentata mai sus, persista cu aceleasi simptome. Ma poate ajuta cineva? A mai intalnit cineva aceasta problema?

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tind sa cred ca motorasul e de vina, la fel ca in cazul colegului THE FLYER. Dar din vorbe nu-mi pot da seama daca mecanismul stergatoarelor e de vina sau motorasul. Chiar daca ai scos cele doua axe si zici ca sunt pline de vaselina, nu cumva vaselina era amestecata cu pilitura ? Trebuia sa fi curatat bine axele si lagarele de rotatie si sa ungi din nou cu vaselina grafitata ca sa fii sigur.

Cu contactul pus si fara sa pornesti motorul, da drumul la stergatoare, filmeaza si posteaza filmuletul. Important este si sunetul. Bafta !

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tin minte sigur ca nu era deloc pilitura si l-am uns din nou deoarece s-a pierdut o parte din vaselina atunci cand l-am desfacut. Am sa incerc sa fac un filmulet. Ms.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ajutor!

Azi am observat ca imi curge apa din vasul cu lichid pt parbriz :) Din ce am reusit sa vad la lumina lanternei cred ca se scurge pe la imbinarile cu motorasul.

Poate cineva sa imi explice si mie, va rog, cum se demonteaza ca sa il verific / repar / schimb? Daca e ceva mai dificil, un surub ascuns sau un furtun mai greu accesibil...

Cu ocazia asta poate schimb si garnituirle de la motoras ca am zis de anu' trecut ca fac treaba asta si n-am mai apucat.

Merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti curge apa pe langa garnitura de pe vasul de lichid cel mai probabil. Am scris aici pe topic cateva pagini mai inainte ce si cum se face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci frumos la amandoi :D Am vazut Inginerule ce ai scris, o sa ma ghidez dupa sfaturile tale. Mecanicul mi-a zis azi sa bag silicon sanitar :icon_cool:

Multam frumos!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am venit de jos si am inca o problema. Inainte sa desfac bidonasul ca sa verific pe unde curge si sa inlatur problema, am desfundat cu un ac stropitorul din spate, de la luneta, care nu mergea deloc (dar cand dadeam sa sprituiasca apa pe luneta motorasul se auzea).

Am desfundat, merge.

Dar: cand pun prima data contactul si apas pe maneta sa stropesc luneta, merge. Daca trag pe urma de maneta in sus, ca sa stropesc parbrizul e ok,dar dupa aceasta manevra daca apas iar pe maneta ca sa stropesc luneta imi sare apa tot pe tasnitorile din fata, pe parbriz, insa stergatorul din spate se misca!

Daca iau contactul si repet manevra, obtin aceleasi rezultate: stropesc intai pe spate, pe urma stropesc parbrizul si cand dau iar sa stropesc luneta sare apa tot pe parbriz.

Stie cineva ce ar putea fi? Fiind circuit comun, ramane ceva cuplat si imi arunca apa tot pe parbriz chiar daca eu dau din maneta sa stropesc luneta?

Acum ma duc sa desfac bidonasul de apa, dar astept niste sfaturi de la voi.

Merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU, silicon nu. Nu va sta acolo. Ori cumperi alta garnitura, vezi ca are cod pe ea si se poate comanda, ori pui banda de teflon pe stutul pompei. Siliconul va tine exact o saptamana, pana cand va ceda din cauza ciclului inghet/dezghet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, oricum o sa caut garnituri ca sa rezolv problema cu apa care ajunge cu intarziere pe parbriz (stergatoarele apuca sa faca o tura pana aunge apa si se zgarie parbrizul :(

Am desfacut bidonasul si motorasul, am vazut garnitura dintre cele doua care trebuie schimbata. Acum, intrebare: motorasul se mai poate desface, mai are ceva garnituri? Ca nu vreau sa trag de el pana-l stric :D si as vrea sa stiu cam ce/cate trebuie sa schimb si sa cumpar.

PS: referitor la problema expusa la postul 186... are cineva vreo idee? :)

Modificat de mihai01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Precum spuneam, motorasul e corp comun cu pompa. Imi e greu sa explic in cuvinte dar capacul este prins de corp prin presare, deci vei putea scoate capacul pompei cu ajutorul unei surubelnite, apoi vei vedea si garniturile despre care vorbeam in postul anterior.

Eu am demontat pompa de pe borcan, am dus-o in casa, am desfacut-o, am demontat motorasul, am spalat tot bine cu apa si sapun, dupa care am stat si-am analizat sa vad care este problema. N-as putea sa-ti spun exact ce garnitura am folosit, am avut un set de garnituri care se folosesc la sistemul hidraulic de la tractoare, si am reusit sa adaptez doua din ele pentru ceea ce-mi trebuia mie acolo.

Eu am mai avut si alta problema cu pompa. Se fisurase stutul care intra in borcan, de la baza si-a trebuit sa lipesc cu poxilina. S-ar putea sa fie si cazul tau, scoate pompa si verific-o amanuntit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze daca sunt stresant, dar sunt cam nepriceput si prefer si intreb orice chestie decat sa fac vreo prostie :(

Am desfacut intocmai cum ai zis, am gasit 2 garnituri: cea mare, care ermetizeaza imbinarea dintre pompa si borcan si inca una mica, in interiorul corpului pompei (vine fixata la baza axului motorasului, pe carcasa de plastic). Si din cate imi dau eu seama asta mica pare sa fie problema.

O sa spal bine totul pt ca este plin de rugina de la motoras si luni cel tarziu sper sa fac rost de garnituri sa le schimb pe amandoua.

Sper ca pasii astia de mai-mult-decat-incepator-nepriceput sa le prinda bine si altora :D

Multumesc musc pentru rabdare si explicatii, Inginerule :)

Modificat de mihai01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si din cate imi dau eu seama asta mica pare sa fie problema.

Exact. Aia mica e problema. Inainte de a monta la loc motorasul in pompa asigura-te ca exista etanseitate si nu mai ajunge apa la motoras. Nu folosi vaselina, ataca cauciucul.

Cu mare placere Mihai. Sper sa-ti fi fost de folos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva unde as putea gasi garnitura aia mica? E din interiorul pompei, ea opreste apa sa ajunga la motoras. Atasez si o poza ca sa vedeti despre ce e vb. Am cautat la mai multe magazine si nu au asa ceva, iar la Volksparts mi-au zis ca se vinde doar pompa cu totul :(

post-10446-1235053785_thumb.jpg

Modificat de mihai01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutare! am un prieten ce detine un golf 4 si ieri cand s-a urcat in masina, a pornit motorul, iar stergatoarele au inceput sa functioneze singure fara sa actioneze vreo treapta a manetei de stergere a parbrizului. acestea merg incontinuu pe oricare treapta de stergere s-ar afla iar daca actioneaza strop-gelul se opresc, revenindu-si la normal. care e problema? :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SALUT. Exact aceasta problema am avut o si eu si am schimbat releul de temorizare. Acum ma bucur si eu de stergatoare dupa jumatate de an in care imi mergeau haotic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o intrebare si sper sa nu se supere nimeni daca postez aici , mi s-a stricat motorasul de la stergatoare ( cred ) si vreau sa cumpar aveti idee cat e si unde gasesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In jur de 400 RON :)

b17e2fc2-c10a-4b46-ae42-d2977e8f1050.jpg

Modificat de GeoB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci tre sa ma rog sa nu ploua :)).....deci nu ma asteptam sa fie asa scump ...ziceam si eu ca e 1mil da nici 4 :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok

stie cineva de unde pot cumpara piesa de la dezmembrari? prefer sh decat sa dau 2mil+ si sa ma lase dupa un an ca rugineste iar :D

Prietene iti garantez ca-i mai bine sa iei noua si acest lucru ti-l spun din proprie experienta, doar ca eu am schimbat decat motorasul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Mare nevoie de ajutor!

Am citit tot topicul si am inteles cum e cu angrenajele... si la golful meu stergatoarele au inceput de vreo saptamana sa mearga din ce in ce mai lent... dar in seara asta dupa ce bag lichid de parbriz si dau sa curat geamul s-au oprit de tot la jumatatea parbrizului... pana sa iau contactul am auzit un pocnet usor... ridic lamelele de pe parbriz dau de maneta si tot nimic.... pe oricare viteza as da nu se mai misca neam... nici macar nu aud motorasul straduindu-se...

DAR ATENTIE... nici macar apa nu mai tasneste din stropitoare... cand trag de maneta spre mine(ca pentru o stropire fata) porneste stergatorul de haion(care are motoras nou apropo)... imping de maneta pentru jet pe spate si nimic... las maneta pe pornit spate si stergatorul spate merge normal.... am impins stergatoarele fata cu mana la locul lor...

Ce poate fi?

Daca e ars motorasul fata inteleg... dar de ce nu mai functioneaza pompa stropitorului care inainte cu 5 secunde a functionat...

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!