Jump to content

Stergatoare parbriz - probleme


GUU
 Share

Postare recomandată

am si eu aceiasi problema cu stergatoarele.

am si o "solutie".

vine un expert si ma ajuta sa le curat, facem un d.i.y.(frumos, cu poze) si il postam pe forum, ca sa poata lumea de aici incolo sa se descurce cat de cat cu problema asta.

si acum sa zic si de ce dispun:

1. multa bere (cu sau fara alcool pentru expert)!

2. indemanare medie si pofta mare de munca.

3. o masina cu probleme :D!

3. un set de torx-uri, un patent, cateva chei, un spray de contacte si un sfert de recipient de polish formula 1!

4. cel mai important urmeaza acum : un loc liber in "pomelnic" (pentru cei care nu stiu ce e, e de bine).

astept oferte, dar va rog, nu toti odata ca ma vad nevoit sa selectez persoanele in ordinea urmatoare: primul venit, primul servit!

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

DUBB4LIFE a sugerat sa se incalzeasca bratele cu o flacara.

Daca nu se dispune de asa ceva, iar griparea este mai serioasa, trebuie o menghina. Ciocanirea directa a bratelor poate duce la stricarea filetului (am patit-o partial).

In fine, chiar daca se degripeaza si apoi mecanismul merge fluent, mai exista o problema, si anume "conservarea lucrarii". Asa cum e conceput ansamblul stergatoarelor, oricata vaselina se va pune in zona, la cateva ploi sau spalari cu jetul, cred ca dispare cea mai mare parte a ei.

M-am uitat si la alti producatori. Va vine sa credeti, pana si insolentza noastra e mai cu cap facuta, apa nu se scurge direct pe bratul stergatorului (din ce am vazut pe strada).

Exista un DIY pe forum.. de fapt un link catre el. E destul de complet. Daca adaugi si cateva pagini de manual, ai imaginea completa. Totul e sa tii minte ordinea pieselor si a pozitiilor in care le-ai gasit.

Multa bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,urmare a informatiilor din acest topic am decis sa ma apuc singur de operatia de demontare a ansamblului stergatoarelor deoarece unul sau ambele aveau o problema si lucrau intermitent.

Am facut si cateva fotografii pe care sper sa pot sa le expun.Ordinea operatiilor:

1.scos capacele de protectie de la fiecare brat al stergatoarelor cu o surubelnita(1-foto1)

2.desfacut piulitele cu o cheie de 13 de la fiecare brat(foto 2)

3.scos bratele afara.Deoarece nu am avut la indemana sprai degripant,am incercat cu lichid de frana,am batut usor cu un ciocanel de cupru in axul bratelor...nici o sansa,erau prea oxidate si prea stranse.Prin urmare am incercat sa concep pe genunchi un fel de presa (foto3) pentru deblocarea bratelor si cred ca mi-a iesit.

4.dupa extragerea bratelor am scos plasticul de protectie (foto 4)incepand de la unul din capete si tragand usor in sus intr-un plan perpendicular pe marginea parbrizului si dupa ce a iesit de pe cant(8-foto 4 si foto5) l-am scos afara deplasindu-l spre partea superioara a parbrizului.Cantul in care intra plasticul trebuie curatat de la un capat la altul de praful,nisipul si gunoaiele ce se acumuleaza de-a lungul timpului cu o bucata de carpa eventual umezita, infasurata pe o surubelnita subtire sau cu ceva similar.Operatia cred este obligatorie pentru ca repunerea plasticului la final sa se realizeze usor.

5.se scot protectiile de cauciuc ale bratelor(2-foto5)

6.se scoate mufa de la motorul actionarii ansamblului,se desfac cu o cheie de 10 cele trei suruburi de fixare (3-foto5)ale ansamblului dupa care acesta se scoate afara

7.se desfac pirghiile ce transmit miscarea de la motor la axele stergatoarelor prin tragere usoara pina cind nucile pirghiilor ies de pe axe

8.se scoate in ordine siguranta(7-foto7),saiba si oringul de etansare de la fiecare ax

9.se trece la extragerea axelor(4-foto5 si foto7) din camasile de antimoniu(5-foto5 si foto7) care in functie de cat de gripate sunt pot iesi mai usor sau mai greu.

In cazul meu axul de la mijlocul parbrizului(cel din dreapta ) a iesit fara probleme chiar mai avea usoare urme de vaselina.In schimb cel din stanga era aproape blocat,deoarece oringul de etansare era aproape distrus permitand in timp intrarea apei;dupa lungi incercari de rasucire a axului in camasa si folosire a ciocanului de cupru am renuntat.Am evitat prinderea camasii de antimoniu intr-o menghina intrucat materialul este foarte fragil.Am reusit incalzind camasa pur si simplu la ochiul aragazului dupa care am batut in capul axului.Axul a iesit din camasa cu tot cu bucsa de alama de la partea inferioara deoarece dupa cum se vede era foarte corodat in portiunea din mijloc(in camasa de antimoniu sunt introduse presat la partea inferioara si superioara doua bucse din alama cu inaltimea de vreo 20mm probabil avind si rol de ghidare,centrare a axului, spatiul pe verticala dintre bucse fiind ocupat de vaselina ).

Am curatat cu smirghel rugina de pe ax dupa care am scos bucsa de alama(6-foto6) pe care am introdus-o inapoi in partea inferioara a camasii de antimoniu dupa curatarea interioara a acesteia(daca nu intra fortat se incalzeste din nou camasa de antimoniu).

10.se curata de mizerie axele, camasile la interior,nucile parghiilor si se ung cu vaselina corespunzatoare(dupa cum am citit aici, grafitata) .Se introduce in camasi vaselina atat cat poate permite spatiul dintre axe si camasi si se trece la montare.

11.se inlocuiesc daca este cazul oringurile de pe axe se pune saiba si siguranta(operatia inversa de la pct.8).Se cupleaza pirghiile de actionare, se pune ansamblul pe masina,se cupleaza mufa la motor si se fixeaza in suruburi.Ar fi indicat sa se inlocuiasca protectiile din cauciuc (2-foto5) daca nu mai etanseaza bine pe axe.De asemenea ar fi bine ca bratul de actionare de la motor si parghiile inspre axele stergatoarelor sa fie aduse cu mana in pozitia initiala de dinainte de demontare a ansamblului de pe masina pentru ca sa nu obtinem o miscare inversa a stergatoarelor.

12.se monteaza plasticul de protectie prin apasare usoara pe cantul (8-foto 4 si foto5) fixat la marginea inferioara a parbrizului incepind de la unul din capete

13.se introduc bratele stergatoarelor in axe,se regleaza,se strang piulitele si se monteaza capacele din plastic din capul axelor.

Gata,cred ca puteam fi si mai succint,va rog daca mai pot fi completat s-o faceti.Cred ca o sa mai revin cu fotografii,deoarece nu am avut oringuri noi si va trebui sa le inlocuiesc .Am lucrat singur si am cam uitat sa surprind cu poze toate detaliile.

042yd5.th.jpg 0421xr7.th.jpg 0429zi0.th.jpg 0423qb0.th.jpg 0424ht2.th.jpg 0428zm9.th.jpg 0427vk8.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Te rog poti sa imi imprumuti si mie presa aia sa scot stergatorul, trebuie sa desfac si eu mecanismul si vreau sa am tot ce imi trebuie, ca pana acum am avut 2 tentative esuate.

Mersi anticipat. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu merita chinul.

se gaseste doar ansamblul central la midocar.

eu am dat pe acel ansamblu (adik bara centrala si cu axele stregatoarelor) 2 milioane.

cu [putin efort se pot monta/demonta acasa sistemul.

eu am inlocuit acea bara cu axele si merge ok.

in plus barele noi de la vw au o saiba suplimentara pusa tocmai pt a preveni intrarea murdariei in ax.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sambata am reusit sa desfac tot ansamblul, mai usor decat imi inchipuiam. Urmand pasii mai de sus am reusit scoaterea ansamblului, cu toate ca difera putin la audi a4 (incurca putin sistemul de servofrana scoaterea ansamblului de stergatoare) iar pozitionarea este sub parbriz, mult mai inghesuit decat la golf. Axul din partea soferului a stergatorului a fost complet blocat, chiar nu stiu cum de mai reusea motorasul sa miste stergatoarele. L-am putut scoate doar incalzit foarte bine (pe aragaz in cazul meu :) ) si cu ajutorul unui ciocan de plastic am reusit sa il scot. Cu un jmirghel fin am curatat rugina si mizeria depusa, am uns cu veselina grafitata, iar montajul inapoi pe masina a fost o placere, placere accentuata si de functionarea perfecta dupa incheierea operatiunii.

Multumiri lui alex pentru posturile lui, poate daca nu punea pozele nu ma tragea inima sa ma apuc singur de operatiunea asta nu foarte grea in final, dar care parea destul de incurcata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Search folosit fara prea multe rezultate...e ceva urgent pentru ca e sambata si maine am un drum lung de facut.

problema:se da una bucata golf 4 variant...la care stergatoarele fac ce vor.liniste si pace si dintr`o data o iau la sters ca nebunele... am trecut de faza cu nervii si acum vreau solutii.Un electrician m`ar putea ajuta?sa fie din intrerupator`ul ala?(am si spalatori de farur,daca are vreo importanta).iam scos siguranta de la stergatoare ca sa mai ramana ceva din ele.

:lol: ajutor?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salut.am o problema mare zic eu.Pornesc stergatoarele din senin si merg incontinuu,iar daca aprind farurile pornesc si spalatoarele de faruri.am fost la un electrician meserias...verdict : maneta stergator! ..un am cumparat si am montat`o dar...surpriza dupa 2 zile au inceput problemele din nou.astazi o duc din nou...ar putea fi motorasul sau nici eu nu mai stiu.daca vreti mai multe detalii postati ceva.

Va rog daca stiti ceva...nu ezitati. :)

p.s.: nu am gasit un topic legat de asa ceva!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai facut un test cu VAG COM ? sa vezi ce poate fi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vb cu cel ce se ocupa cu testerul si mi`a zis ca nu are rost sa`mi ia banii pt asa ceva...ca nu crede ca imi zice ce are...VAG com zice si despre stergatoare?....am luat toti electricienii auto la rand...si ei zic ca e Releul.maine il comand :D am dat deja 100$ degeaba...p maneta stergator...daca nici asta nu e................. :Driver: ...daca era reprezentanta VW si in alba eram de mult acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca ai Variant si asta inseamna ca ai si stergator pe spate.

Am avut o problema similara pe Fabia cu stergator pe spate. Se opreau stergatoarele doar cand dadeam pe temorizat stergator spate (impingeam de maneta stergator).

Am pierdut o zi intreaga la Delcar Brasov si apoi vreo 2 saptamani jumatate a stat la AVIA Militari.

Nu stiau ce sa mai faca. Indiferent ce au schimbat facea la fel dupa un timp (au schimbat maneta stergator, calculator confort, motoare sertgatoare fata/spate). Daca mai statea o saptamana jumate in service contractul era de asa natura incat trebuiau sa imi dea o masina noua in locul celei cu defectul.

Intr-un final au descoperit ca au descoperit ca atunci cand se montasera difuzoarele spate (fusesera furate/nemontate din fabrica desi masina era comandata cu 8 difuzoare asa ca mi le-au montat ulterior) cel care le-a montat impuscase cablarea din jumatatea spate a masinii.

Concluzia: Au schimbat cablarea spate a masinii si de atunci a mers fara probleme !

Modificat de tsorin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uau...nu stiam ca se face asa ceva...chiar cei de la Skoda. am schimbat si Releu temporizator semnalizare...si facea la fel..apoi s`a oprit...cand puneam contactul iar face daca miscam de maneta pana la urma se oprea...dupa un timp a inceput sa nu mai faca ...astept sa vad in zilele urmatoare cum se mai comporta...sper ca am scapat :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am si eu o problema cu stergatoarele si nu stiu sa-i dau de cap. Cand folosesc stergatoarele...indiferent de treapta se aude un tacanit in bord...care persista putin si dupa ce stergatoarele nu mai sunt folosite. (in timpul asta in sincron cu tacanitul se misca putin stergatoarele).

Masina: G4, 90 Tdi, 2000

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Alex, multumesc pt ca mi-ai dat curaj sa incerc. Stergatoarele erau blocate si aveam nevoie neaparat sa functioneze. Am desfacut cat am putut (adica doar pana la unul din axe, celalalt nu a vrut), am gresat totul cu WD40 din belsug si au mers. DAR am o problema. Nu stiu cum am facut, dar stergatoarele pleaca intai in jos (sub capota) apoi in sus. A trebuit sa pun stergatoarele perpendicular pe parbriz, ca sa le pot folosi. Cum repar? Desfac tot si modific pozitia "paralelogramului" format din parghiile respective (adica sa slabesc leg cu motorul si sa misc parghiile)? E bine asa sau fac vreo pozna? Ma ajuta cineva? :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

La primirea comenzii data din maneta stergatorului, motorul porneste doar intr-un singur sens.Pentru faptul ca obtii o miscare inversa ,de vina e,asa cum singur ti-ai dat seama modificarea pozitiei ,,paralelogramului'' parghiilor. Pozitia corecta a acestuia se poate vedea (mai greu ce-i drept)in fotografia 3 din post 47.

Sunt convins ca pana sa-ti raspund ,ai rezolvat problema.

Am gresit, scuze, foto 5 post 47

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adriankorgpa60

am incercat dar este motorasul. Stiti cumva cat costa un motoras?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ne poti da detalii ? Motorasul se invarte circular ? Sigur nu e alimentat invers ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am vrut sa trag un cablu alimentare statie de la baterie in habitaclu si pentru operatiune am zis ca ar fi bine sa dau stergatoarele(plasticul de sub stergatoare) jos! cel sin dreapta s-A dat usor, iar la cel din stanga m-am chinuit 2ore! e blocat! am dat cu degripant, am facut parghie etc... nu iese! e blocat! aveti vreo solutie?? sau vreo presa mai mica?? sau o solutie de a introduce cablul de la baterie in interiorul masini??? multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina mea am gasit in zona de sub volan un dop de cauciuc si am bagat un fir prin el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exista o scula speciala pentru depresat stergatoarele. Cauta pe la vreun service .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi-am facut o presa cu surub, ca stateau amandoua prea sus si nu le-am putut deface. Le-am depresat frumos si gata. Alta sansa nu ai, ca poate rupi ceva pe-acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta in partea stanga sub volan un dop - acolo se face legatura dintre habitaclu si compartiment motor. Pe acolo mi-au bagat mie firele de la alarma cand mi-au montat-o. Firele au intrat destul de usor - nu asta e partea grea - partea grea este sa desfaci ce e sub volan - ai ceva de lucru pe acolo.

Multa bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc tuturor! am demontat toata partea stanga! am rupt piciorusele de la foot rest si am portbagajul plin de plastice din bord! in rest toate bune! acum lucrez la o presa! sarbatori fericite si multumiri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!