Jump to content

Stergatoare parbriz - probleme


GUU
 Share

Postare recomandată

Am avut si eu aceeasi problema la stropitorul de pe luneta. Apa dadea pe fir, motorasul mergea dar apa nu sarea... Erau infundate. Le-am desfundat cu o sarmulita mica otelita foarte foarte subtire. La mine se depusese calcar de la apa si impietrise...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu bagati sarme in cele din fata!!!!!!!!!!!!! Se desfunda cu aer comprimat suflat in sensul invers de curgere a apei, din afara inspre furtune dar cu furtunele scoase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, tocmai le-am desfundat.

Am folosit un ac foarte subtire si am tras cu gura pe partea unde vine furtunul pus. Am luat o gura de plastice :P

Altfel nu cred ca se puteau desfunda.

Multam fain de sfaturi totusi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cine imi poate explica si mie mai amanuntzit cum fac sa fie stergatoarele mai apasate pe parbriz...chestia este k am schimbat sterfatoarele de curand fara brate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai scurteaza, daca poti, arcurile de sub brate, daca nu alte brate noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si cum as putea sa le mai scurtez:Dpoze ceva ca nu am mai facut aceasta operatiune pana acum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci, mai bine cumpara unele noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu aceeasi problema la stropitorul de pe luneta. Apa dadea pe fir, motorasul mergea dar apa nu sarea... Erau infundate. Le-am desfundat cu o sarmulita mica otelita foarte foarte subtire. La mine se depusese calcar de la apa si impietrise...
Nu bagati sarme in cele din fata!!!!!!!!!!!!! Se desfunda cu aer comprimat suflat in sensul invers de curgere a apei, din afara inspre furtune dar cu furtunele scoase.

E la parbriz am procedat in modul urmator:

Era infundat meserie ca nici mama aerului comprimat nu a vrut sa desfunde.

Am desfacut stropitoarea. Cu ea data jos am separat-o in 2 , caci e facuta din 2 bucati. Am luat una bucata seringa si fara ac am bagat-o in scaunul stropitorii. Am bagat aer fortat lovind capatul seringii si la a 2 sau a-3 lovire sa desfundat. E ca si cum ar fi avut un dop ceva. Sensul de pompare a fost sensul de curgere a apei.

Acum merge bine mersi.

Modificat de wolfydRg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Astazi dimineata cand sa plec la servici dau sa spal putin parbrizu si mi s-au blocat stergatoarele la mijloc. Dau de maneta iar si degeaba , stergatoarele moarte pe mijlocul parbrizului :D. M-am grabit sa plec si le-am impins manual la loc , operatie care a mers destul de greu. La servici in parcare le-am ridicat ca sa nu mai atinga parbrizul (m-am gandit ca opune rezistenta atunci cand atingea geamu)l si am actionat iar maneta, s-au invartit de doua ori si gata , au murit iar. Stie cineva de la ce sa fie ? S-o fi ars motorasul ? Costa mult asa ceva? Multumesc.

Modificat de ionut_ionescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o problema cu instalatia de spalat parbrizul, in sensul ca nu tisneste lichidul imediat cum am dat comanda de la maneta , ci mai dureaza 1-2 sec, pina fac stergatoarele o tura pe uscat. Oare e corect, voi aveti aceasta problema ? Scuze daca sa mai discutat, dar nu am gasit.

Modificat de misu tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Problema provine de la prezenta aerului in circuitul de dupa pompa de lichid parbriz. Verifica daca nu exista scurgeri de lichid.

S-a mai discutat aceasta problema si una dintre solutii a fost montarea pe circuitul de spalare a lichidului a unei supape.

Intarziere (delay) Stropitoare Parbriz Fata De Stergatoare

Pompa spalator parbriz - probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa comand acea supapa de sens. Linga motorasul de pe bazin este o supapa, ceva, care nu cred ca isi face datoria sau este altceva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare o supapa de sens pt combustibil, ar fi buna ? Am una de mici dimensiuni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Problema expusa mai sus referitoare la faptul ca atunci cind stopeam parbrizul, apa sosea cu intirziere, abia dupa ce stergatoarele faceau o tura in gol o aveam si eu dar nu am constientizat-o decit dupa ce am citit prezentul topic si cel de pe aria Polo in care se ofera solutia problemei prin montarea unei supape de sens.

Am rezolvat si eu necazul conform celor de mai sus prin montarea linga pompa a unei supape de sens. Personal eu am folosit una dedicata circuitelor pneumatice fiindca pe aceasta am avut-o la indemina. Am mai luat de la dezmembrari 2 bucati de furtun cu mufele de legatura de la capete si pe unul dintre ele am intercalat supapa pe care am montat-o apoi imediat dupa pompa.

Cred ca principial se poate monta orice supspa de sens dar ar fi bine ca arcul ei sa fie cit mai moale pentru a nu supune pompa la un efort suplimentar.

In acest caz montajul propriu-zis il va face fiecare in functie de dimensiunile constructive ale supapei.

In concluzie montarea supapei ajuta mult, dimineata dupa cca. 12 ore de repaos la prima actionare a pompei spalatorului parbrizul este ud bine atunci cind stergatoarele pornesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin ca sa va povestesc ceva legat de montarea supapei de sens.

Dupa ce am montat acea supapa linga pompa, pentru circuitul stropitorilor fata, am constatat ca problema s-a mutat la stropitorul de pe spate, cel care inainte functiona perfect, uda geamul pret de cca. 1 secunda inainte de pornirea stergatorului, acum avea o intirziere destul de mare astfel incit stergatorul facea o tura pe uscat. Astfel am ajuns la concluzia ca golirea unuia din circuite (cred ca deoarece cel din fata este mai scurt de aceea se goleste el ), este un fenomen natural dar pentru care eu nu am o explicatie.

Rezolvarea a venit in acelasi timp cu montarea unei a doua supape, si pe circuitul catre spate, acum ambele stropitori si fata si spate reactionind promt.

As sugera ca cine doreste sa faca aceasta modificare sa monteze de prima data 2 supape, cite una pe fiecare circuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema apare atunci cand nu exista etanseitati, si pompa se dezamorseaza. Eu am rezolvat problema mult mai simplu. Am scos pompa afara, am demontat-o, am montat o mica garnitura suplimentara pe ax, putina banda de teflon pe stutul pompei care intra in borcan si evrika :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Ieri am schimbat si eu toate stergatoarele. Cel de pe spate l-am pus de GOLF5 (numai ca nu am mai schimbat garnitura de pe luneta), iar pe fata am pus lamele originale. Numai ca la un stergator tot scartaie putin :D (mult mult mai putin ca inainte). De sters sterg perfect. Nu mai am nici o pata si nici o urma pe parbriz. Deci RECOMAND lamelele OEM. :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt novice, deci vin si eu cu niste intrebari :)

Am aceeasi problema, intai pornesc stergatoarele si pe urma vine apa. Asta am inteles, o rezolv cu o supapa de sens - pacat ca n-am aflat asta inainte sa-mi zgarii parbrizul si luneta :(

Acum, intrebarea ar fi: functioneaza si pentru stergatorul din spate? Acum nu-mi tasneste apa deloc pe luneta, dar cand vine caldura am de gand sa desfac pe acolo sa rezolv problema.

Este un singur bidon cu lichid si un singur motoras pentru stropit si in fata si in spate? (am avut un Golf 1 inainte si avea bidonase si motorase separate).

Motorasul este montat direct pe bidonas, intr-o parte, in compartimentul motor (in stanga cum te uiti la masina din fata)? Ca am vazut niste poze mai sus in care bidonasul era undeva in spatele spoilerului...

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ai deschis niciodata capota la motor ? N-ai completat niciodata cu lichid de parbriz ca sa vezi cu ochii tai unde e motorasul si pompa ? :D

Raspunsul nu e 6 cai ca la radio zoo :) Ai o singura pompa cu circuite separate pentru parbriz si luneta, iar motorasul si pompa sunt corp comun si sunt montate la baza rezervorului de lichid, pe care il vei vedea daca deschizi capota si te uiti in spatele farului din dreapta (stanga cum stai in fata masinii).

Problema cu supapa unisens ar fi ca supune motorul si pompa la un efort suplimentar si s-ar putea ca intr-o zi de iarna cum sunt cele de acum sa trebuiasca sa speli intens parbrizul si-ar fi chiar o nenorocire mare sa se arda tocmai atunci. Eu unul sunt pro, schimbarea garniturilor pompei pentru ca problema provine de la neetanseitati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am deschis capota, am completat lichidul, dar, cum ziceam, pana de curand am avut Golf 1 si acolo erau 2 bidonase si 2 pompe.

Merci de raspuns, o sa ma interesez in cazul asta de garnituri :) Mai ales ca treab asta as putea sa o fac si iarna, in casa la caldurica - demontez motorasul/pompa si lucrez in casa. In afara degarniturile din pompa, mai sunt si alte chestii de chimbat? Presupunem ca furtunasele sunt in regula si nu exista sparturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

am si eu o problema legata de stropitori.inainte aveau oraza mai mare si jetul vene undeva pe la mijlocul parbrizului,iar acum raza este mai mica si jetul vine undeva deasupra la chederul de jos al parbrizului si am vazut ca atinge si in capota.ce ar trebui sa fac,sa mai confruntat cinevacu problema de genul acesta.va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

radusb23 cu siguranta sunt infundate. Incearca cu aer comprimat, suflat in sensul invers de circulare al lichidului, dar sa scoti furtunasele.

Modificat de last
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica pozitia duzelor de pe interiorul capotei se pot regla sa stropeasca unde vrei tu :scratch: (aproape) poate de acolo e problema, sau nu se mai produce destula presiune pentru a arunca jetul afara, verifica instalatia poate e infundata.

LE: doar acum am vazut postul lui last, imi cer scuze daca m-am repetat.

Modificat de h3llboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!