Jump to content

Stergatoare parbriz - probleme


GUU
 Share

Postare recomandată

Nu o am eu, am vazut-o intr-un DIY pe un forum strain.

Oare nu se gasesc si la noi ? ... ar fi buna acolo, la casa omului. :lol:

Modificat de WNS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se misca extraordinar de incet in treapta I si daca maresc viteza de stergere se opresc chiar pe mijlocul parbrizului :rolleyes:

am luat un spray de la 2+2 cica degresant universal, cleaner etc.. am dat pe mecanism.. nimic.

Un service sau o metoda prin care as putea rezolva problema ? ca au inceput ploile si nu pot merge fara ele :lol:

Multumesc

Problema la stergatoarele din fata se remediaza foarte usor daca e luata din timp .

Se cumpara de la farmacie o seringa ( siringa ? ) in fine ... ha ha ha

Se umple cu luie de motor .

Se pune cate o picatura la baza stergatoarelor .

Se porneesc stergatoarele in poz ridicate sa nu zgarie parbrizul .

Isi dau drumul .

Totul e sa nu fie complet gripate .

Daca se mai misca cat de cat se tot ung si de tot pune cate o picatura .

Se inssista "rabdare si tutun " 10...15 min .

Se reia a doua zi .

Picatura se pune pe ax ( deasupra ) acolo unde intra in bucsa .Prin curgere naturala uleiul intra in bucsa .

Seringa cu ac si capac trebuie sa fie o scula prezenta permanent in torpedou la Golf IV pentru stergatoare .

Se aplica cand aveti timp la-2-3 zile . o sapamana ... tot timpul .

Problema e de la lichidul de parbriz romanesc care dizolva vaselina originala VW .

Important : daca stergatoarele de abia se mai misca si aveti timp ( nu ploua )observati daca stergatoarele se mai dezmortesc cat de cat la frig ( noaptea -dimineata ) sau la cald in miezul zilelor de vara .Ungeti atunci cand se misca cat de cat .

Nu lasati sub nici o forma stergatoarele sa ramana blocate in pozitii intermediare( se arde motorasul si costa si necesita manopera ) .

Fortati un pic stewrgatoarele in ambele sensuri in poz pornit pana ajung la capat normal de cursa .

Am avut stergatoarele aproape gripate ( 99%) iar acum merg ok FARA demontarea lor . doar cu seringa pic pic .

Am uns si la cele din spate ( patesc la fel ) dar pana la urma cele din spate s-au gripat .

Nu le lasati nici pe ele sa stationeze in pozitii intermediare ,

Am vazut multe golf-uri si passat-uri cu motorul de stergator ars .

Parca la Dacie nu se intampla asa ha ha ha .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu ceva probleme cu stergatoarele de parbriz...nu mai merg regulat, parca ar sterge din reluare, ca si cand nu ar mai avea curent, chiar daca motorul e pornit. Daca dau pe ultima treapta de viteza merg cam cum ar merge normal pe treapta 2. Cateodata se mai si blocheaza, apoi daca misc de maneta isi dau drumul... cea de la hayon merge normal. Mi-au mai facut figuri cu ceva vreme in urma, dar nu am dat atentie si si-au revenit, dar acum iar....pe ploaie la viteza de 80-100 km/h pe ultima treapta, abia mai se misca... ce ar putea fi????????

NU DEMONTATI stergatorele .decat daca e avarie grava , rupturi . motor ars . ungeti cate o picatura , asteptati , ungeti iar daca nu isi dau drumul ungeti si a doua zi .

Dupa ce-si dau drumul cat de cat :

Porniti stergatoarele in pozitia ridicat , dati pe temporizare, puneti cate o picatura la fiecare 3-4 curse .

La mine dupa ce mi-au ramas INTEPENITE in timpul ploii , le-am uns , l-e am ajutat cu mana .Ungeti si asteptati sa intre uleiul .Ulei de motor full syntetic .

Acum de ani merg OK ( le ung periodic cu seringa )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

mie mi sa intepenit (parca) sistemul ala din inauntru ce actioneaza motorasul , si nu mai merg stergatoarele , in prima faza mi se blocau pe la jumatatea parbrizului , si trebuia sa le ajut eu cu mana sa coboare in jos , am vazut ca daca destrang surubul ala de langa motoras , motorasul invarte axul , am zis sa nu fie cumva chiar el de vina , sa nu dau aiurea banii pe sistemul ala , si sa fie motorasul de vina ca m-am spart. am fost la shrot si mi-au cerut 300 ron pe el , m-am speriat , si am mers de curiozitate la un magazin de piese si au zis ca ma ajunge la 3 milioane si ceva si aici totusi e nou , cei de la shroturi sun deja nesimtiti habar nu au sa faca un pret la piese cer ca un magazin ,

acuma ce parere aveti cam ce se duce mai repede si mai des motorasul sau sistemul ala .... cand era in forta motorasul se incalzea puternic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca lumea ar citi topicele de la inceput ar vedea ca in 99.99(9)% din cazuri se gripeaza axul pe care sta stergatorul (ambele)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o prbl asemanatoare cu a voastra si anume s-a blocat unul din stergatoare.Daca tot s-a blocat as vrea sa scimb si stergatoarel si nu stiu ce dimensiuni tre sa aiba.stie cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ia un metru (centimetru) si masoarale ... (Cea mai simpla varianta ) Stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

530 / 480 mm.

Poti monta si egale (530 mm) , cu conditia sa ridici bratul la stergatorul din dreapta in asa fel incat sa nu se loveasca stergatorul de montant .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Gripare axului e concluzia la care am ajuns si eu, asa cum a spus si Dragos R.

Cand mi s-au intepenit stergatoarele, am facut cum am vazut la mecanic acum 10 luni (aceeasi problema).

- scos capacelele, desurubat piulitele, scos masca plastic de la baza parbrizului

- stergatoarele - la stergatoare a mers relativ usor, fara presa: am ridicat putin "cotul/articulatia" bratului si am apasat putin pe partea cu piulita.

- desfacut suruburi angrenaj si scos din lacas.

De aici a inceput calvarul. Axul stang (la sofer), blocat, stangul mergea excelent.

Am reusit sa misc axul cu batai usoare de ciocan in brat, insa nu am reusit sa-l scot din lacas.

La mecanic cand l-a scos (tot greu) axul era deja ciupit de rugina.

Dat fiind ca nu m-a dus capul sa pun ceva pe surubul axului, i-am cam stricat filetul. :lol:

Asa ca acum caut ansamblul de stergatoare, dar fara motoras. Daca nu gasesc aici o varianta economica, am de gand sa fac un drum pana la Varna (BG) unde am inteles ca au mai multe centre de dezmembrari (unde nu-ti vand ca aici piesele la pretul celor noi, din magazin).

Daca stiti unde pot gasi la sh un ansamblu, va raman dator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu l-am schimbat si am pus nou, cumparat de la dealer, a costat aproape 200 ron. Dar sunt linistit, are garantie, etc. Stii cum se spune ca suntem prea saraci sa cumparam lucruri ieftine. Platesti pe la nu stiu care centru de dezmembrari jumtate din pretul unuia nou si dupa cateva luni se intepeneste si ala. Si incepe distractia, iar alte plimbari, alti bani, alta distractie ...

Modificat de WNS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

steffitac

problema stergatorului de pe luneta este tratata aici. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Golfulet4

Aproape aceeasi problema am avut si eu. Dar ca la mine sa rupt partea cu filetul. Fiind din antimoniu a crapt pur si simplu.

Eram pe punctul de a achizitiona un mecanism dar un amic mi sugerat sa il mesteresc la strung.

Asa ca am dat o gaura pe ax la strung si mi sa bagat un prezon care a fost si lipit cu electropasta.

Pana acum a rezistat si nu cred ca o sa cedeze vreodata. Merita sa luati in considerare si varianta asta.

Modificat de wolfydRg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare insa ca am reusit. Aseara. Am scos mecanismul si l-am pus in menghina, pt a incerca sa-i misc bratul.

Intre miscarile chinuite, il mai presam cu ciocanul ca sa iasa.

Intr-un final a cedat... camasa de antimoniu. Asa ca maine voi face o drumetie in Bulgaria, sa imbin utilul cu placutul.

Ca si constatari pt viteji ca mine:

Bratul avea santulete si multa rugina, deci viata lunga nu mai avea.

Am montat sistemul inapoi (macar un stergator sa am pt cateva zile), dar se pare ca fara al doilea, stergatorul bun trebuie montat in pozitia de mijloc, pe parbriz, deoarece motorasul invarte stanga-dreapta si revine in mijloc.

Promit sa revin cu impresii despre sh-urile din Varna, de unde mai am de luat pe langa sistemul de stergatoare, macara usa fata stanga si cateva plastice ornamentale (cateva din problemele golfului)

Pana atunci we placut si multumesc WNS, aryes13, wolfydRg pt sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat azi problema cu ajutorul DIY-ului facut de alex. Mi-a folosit foarte putin la inceput dar mi-a folosit mai mult ca sa prind curaj sa demontez tot pe-acolo. Sfatul meu, nu va apucati daca nu ati cumparat garniturile de cauciuc noi. Sunt foarte mici, cam de 12 mm diametru si la magazine nu am gasit dar am gasit ceva asemanator daca nu mai bun, romanesti care se folosesc la etansari la tractoare. Foarte ieftine, 10 bani bucata :DAm luat 10 din care am folosit 4. Sunt chiar mai bune decat originalele pentru ca se folosesc pentru etansari cu presiune. Un alt sfat ar fi sa folositi putin spray degripant si sa insistati sa scoateti ambele tije, sa le curatati si sa ungeti cu vaselina grafitata. Nu incercati sa le scoateti cu ciocanul sau mai stiu eu ce dispozitiv, prindeti intregul meganism in menghina si miscati stanga dreapta de tija pana iese. Bafta multa si daca sunt ceva intrebari va raspund pe PM.Dai degeaba. Nu ajunge sprayul acolo. Lagarele sunt etansate la capete. Din pacate e frectie la picior de lemn. Daca totusi ti se intampla sa ti se blocheze sa stii ca nu e foarte greu daca ai rabdarea necesara si mai ales scule.

Golfulet4. Ma scuzi dar era bine sa fi citit si celelalte posturi inainte de a te apuca de treaba. Eu unul am spus clar de nenumarate ori ca NU trebuie folosit ciocanul.

Ma simt obligat sa repet. Nu va apucati de treaba daca nu aveti sculele necesare. NU folositi ciocanul ci folosit spray degripant. Trebuie sa aveti la indemana o menghina, vaselina grafitata, garnituri de cauciuc pentru a le inlocui pe cele deteriorate. :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Inginerul", am folosit ciocanul dupa o ora de pus degripant si invatrir bratul, ansamblul fiind in menghina.

Ciocanul a fost ultima varianta si crede-ma ca bataile nu au fost disperate. Sunt de aceeasi parere ca ciocanul n-ar trebui folosit. Dar stii cum e vorba: daca nu merge, nu forta, ia un ciocan mai mare

Ma achit de promisiune si va spun cum a mers in Bulgaria.

- la granita, taxa de autostrada ceruta de BG 5 Euro/7 zile sau Atentie! - 25 Ron.

- pentru piese am fost in Varna (~160km de CT). Centrele de dezmembrari se numesc "AfterMorg"

- am luat ansamblu stergator fara motor (sh) cu 30 Euro (60 Leva). La reprezentanta VW era ~ 65 Euro

- Ansamblu geam dreapta fata, l-am luat de la reprezentanta VW cu ~ 60 Euro (118 Leva). La sh era 35 Euro.

- comunicarea a fost in engleza, sau indicand la masina piesa dorita.

- reprezentanta VW si majoritatea centrelor sh sunt deschise sambata pana la 13.00

- drumurile sunt foarte bune (Vama Veche-Varna sau Varna Ruse).

Sfaturi: Sa aveti leva la voi, taxa de autostrada platiti-o in Euro si tocmiti-va cu "dezmembratorii".

Sper sa va foloseasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Problema mea cu stergatoarele e diferita, a mai postat-o cineva mai inainte dar nu am vazut un raspuns la ea. Am observat, in momentul in care spalam geamurile (ca ploaie nu am prins), ca stergatoarele se misca mai incet. Dupa ce se opresc, se aude un tacanit (cred ca e un releu, ceva), asemanator cu cel de la semnalizare, dar mai pronuntat si undeva prin stanga volanului mi se pare. Tacanitul persista cateva secunde si se opreste. La orice treapta de viteza, stergatoarele se misca cu aceeasi viteza, destul de lenta. Are cineva vreo idee, cam la ce ar trebui sa ma uit, cam ce ar putea fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, faza e ca nu am vazut sa mai aiba si altcineva tacanitul ala in bord ca simptom. Culmea este ca acum par sa-si fi revenit, merg normal si nici tacanitul nu se mai aude. Asta dupa ce m-au stresat vreo saptamana. Poate imi gasesc totusi timp sa fac si eu operatia odata, preventiv, sa nu ajung la blocare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Tacanitul despre care vorbesti, inclin sa cred ca este al unui releu de protectie care in sarcina decupleaza.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Florin Grigorescu

Am si eu o problema la golfuletul meu. Nu mai imi merg sergatoarele, pur si simplu au intepenit si de fiecare data cand vreau sa le folosesc dau un semn ca vor sa functioneze, dar parca nu mai au vlaga... Iar de fiecare data cand opresc si pornesc motorul se misca stergatoarele dar nu isi pot face toata cursa. Ma poate ajuta cineva si pe mine cu un sfat???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu mai incerci sa le folosesti pina nu le cureti, risti sa arzi motorul. Gasesti pe acest topic ceea ce trebuie sa faci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare tuturor!

Postez pentru prima data si bineinteles ca postez cu o problema.

Tine de spalatoarele(spritiutoarele)parbriz si nume nu merg. Nu lasa lichidul sa treaca.

Simptome: Motorasul se aude, daca scot tubul din ele-lichidul tasneste, dar ele nu fac decat niste bulbuci mici si atat.

Am verificat gaurile si sunt curate, au niste fire(cate 2) care cred eu ca sunt pentru incalzire sau ceva de genu asta(nu stiu sigur).

Fostul proprietar mi-o spus ca o pus PUR cu apa in bidon in loc de solutie de parbrize si din cauza asta nu merg.

Ce sa fie oare?

Multam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Firele sunt intradevar pt incalzire. Cu siguranta sunt infundate, alta problema nu poate fi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!