Jump to content

Stergatoare parbriz - probleme


GUU
 Share

Postare recomandată

Eu am gasit un dop undeva deasupra pedalei da acceleratie , se vede numai prin interior. Apesi pe el si iese in partea cealalta la motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea era sa cauti dopul de cauciuc in compartimentul motor unde ajungea doar sa bagi un oki :) nu sa incepi cautarea din interiorul masinii :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

am avut aceiasi problema pe un A4.

Le-am desfacut, le-am curatat si -le-am montat inapoi.Merg ca si noi.

Problema e urmatoarea:

Pun contactul , imi pleaca stergatoarele , merg aprox 30s si se opresc nu in totdeauna in pozitia de jos.

Daca dau de maneta in jos la fel.

daca pun mneta pe pozitile 1 si doi merg dar fara nici o diferenta de viteza , pe ultima pozitie merg mai tare.

Stiti cumva care e problema?

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Inainte de a studia probleme cu gripajul v-as intreba un lucru:

-ce tip de stergatoare folosesti?

ca lungime.ce lungime au?

Exista tendinta deseori de a monta stergatoare mai mari daca se poate la parbriz.Ce a mai mare greseala.La viteze mari sau cind parbrizul este murdar motorul este suprasolicitat.

Eu am patit prima data la Golf 2.Probleme cu motorasul

De atunci am pus stergatoare mai mici decit sunt trecute in cartea tehnica si vreau sa spun ca atit la Golf 2 cit si patru nu mai am probleme.Cit priveste gripajul de doua ori pe an, primavara si toamna fofsesc un sprai de la Liquit Moli de lubrefiere si degripare.Totodata o folosesc si la broaste la usi.

Deci mare atentie la lungimea stergatorului si evident calitatea lui... :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am si eu ceva probleme cu stergatoarele de parbriz...nu mai merg regulat, parca ar sterge din reluare, ca si cand nu ar mai avea curent, chiar daca motorul e pornit. Daca dau pe ultima treapta de viteza merg cam cum ar merge normal pe treapta 2. Cateodata se mai si blocheaza, apoi daca misc de maneta isi dau drumul... cea de la hayon merge normal. Mi-au mai facut figuri cu ceva vreme in urma, dar nu am dat atentie si si-au revenit, dar acum iar....pe ploaie la viteza de 80-100 km/h pe ultima treapta, abia mai se misca... ce ar putea fi????????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

In urma "executarii" operatiunii de demontare a ansamblului stergatoarelor, cred ca este nimerit sa va impartasesc unele probleme intalnite si solutiile pe care le-am aplicat:

1. extragerea bratelor stergatoarelor (care parca erau sudate) am facut-o pana la urma, rapid si usor, cu o cheie franceza.

2. pentru a scoate mai usor plasticul de protectie de la baza parbrizului am demontat mai intai capacul filtrului de polen.

3. daca aveti probleme la extragerea axelor stergatoarelor (si sigur aveti, altfel nu v-ati apuca de acesta operatiune) si optati pentru incalzirea camasii de antimoniu, nu uitati sa scoateti mansoanele de cauciuc de pe "urechile" de prindere a ansamblului stergatoarelor de caroserie. La mine incalzirea camasilor axelor nu a ajutat cu nimic. Pur si simplu nu a vrut sa iasa.

4. Extragerea axelor am rezolvat-o astfel: in camasa de antimoniu am dat o gaura cu un burghiu foarte subtire si prin orificiu am bagat lichid de frana. Dupa cateva minute de asteptare si cateva rasuciri, minune :D , a iesit. Important: daca, din disperare, va decideti sa procedati ca mine aveti grija ca sa dati gaura in asa fel incat aceasta sa fie pozitionata in partea de jos a ansamblului stergatoarelor, asa cum s-ar gasi acesta in pozitia montat pe masina, pentru a nu intra apa. Ar fi bine ca la sfarsitul operatiunii sa astupati acest orificiu.

Acest post este o completare neprofesionista a postului 47 (a lui Alex) si nu poate fi citit decat impreuna cu acesta :D .

Daca cele 2 mari probleme de care m-am lovit (extragerea bratelor si a axelor stergatoarelor) nu mi-ar fi luat 2 zile de chin si injuraturi, sunt convins ca acesta operatiune nu ar dura mai mult de o ora, in conditiile in care subsemnatul nu a avut la dispozitie decat multa vointa si mai putine cunostinte tehnice sau mecanice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cred cacel mai bine e sa cumperi partea centrala, cea cu axele. costa vreo 200 ron dar avantajul e ca intre timp neamtul a schimbat sistemul si acum e mai bine protejat la intemperii. daca repari si ungi si etc tot vor crapa si de preferinta vor crapa cand esti departe de casa si ploua tare (legea lui murphy :)) )

nu e nici f greu de inlocuit. daca nu va descurcati va ajut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...
Mihai Dobrescu

Mi-am facut si eu un cecklist cu ce imi trebuie ca sa ma apuc de treaba. Si observ ca imi lipsesc ORINGURILE (in caz ca sunt duse ale mele).

De unde se pot cumpara si cum arata? Daca cer la magazin oring pt. stergator fata se prind aia ce-mi trebuie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai Dobrescu

Sambata am realizat si eu operatia. Ca o completare la cele spuse mai sus de alex mentionez ca bratele stergatoarelor pot fi deblocate si cu o cheie franceza, asta pentru majoritatea care nu-si poate confectiona o presa.

Pentru scoaterea axului din camasa de antimoniu se poate strange capatul axului unde vine parghia intr-o menghina si incet se misca stanga dreapta tinand in mana partea de antimoniu. In timp ce se misca stanga-dreapta se da cu spray care ajuta la deblocarea partii ruginite.

Ma mira cum de a ruginit axul la masina mea deoarece oringurile erau in stare perfecta. Pe unde oare a intrat apa ?

In final se baga multa vaselina cat mai solida pt. a nu fi topita pe caldurile, vaselina ar trebui sa mai protejeze putin impotriva apei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am patit si eu nenorocirea. Nu s-au blocat insa merg foarte greu, abia se misca.

Am gasit un DIY facut de alex cu o pagina mai inainte si tin sa-i multumesc pentru el. Maine dupamiaza ma apuc de treaba.

Intrebarea ar fi daca se gasesc o-ringurile alea si cam cat costa ? :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Gata si eu am primit botezul stergatoarelor blocate.Am uitat sa dau cu sprayul pe stergatorul spate si cind sterge are un moment de inertie.Am scos capacelul de plastic si am dat cu sprayul pe lagarul care se misca si asta in miscare.Se pare ca si-a dat drumul.....

Pe cele de fata le dau ce spray periodic si pina acum nu am avut probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce fel de spray folosesti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Universal de lubrefiere, de la Liqui Moli cu miros de plante. La spray ii pun tubul ala de plastic ca sa pulverizez exact unde am nevoie.Cam dupa fiecare spalare la spalatorie pulverizez putin la stergatoare.

Uite am uitat o data la ala din spate si gata face figuri.

Ps.Spraiul ala il folosesc la usi , chiar si la cutie unde schimb vitezele, broaste, unde bag cheia mai ales iarna cind e frig si crede-ma la -10 grade afara am deschis usa la golf 2 fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar e o mare rusine ce au putut sa faca vwag cu mecanismele de stergatoare ! Dupa ce la G4 am avut probleme cu stergatorul spate, care nu s-au rezolvat decat prin inlocuirea mecanismului (400 ron :icon_thumright: ), acum am probleme cu stergatoarele la A4... La prima ploaie mi s-au blocat la jumatatea parbrizului... Inca se mai misca, f incet si cu intreruperi, dar nu o mai duce mult... Mare rusine pt ce au putut sa faca!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat azi problema cu ajutorul DIY-ului facut de alex. Mi-a folosit foarte putin la inceput dar mi-a folosit mai mult ca sa prind curaj sa demontez tot pe-acolo. Sfatul meu, nu va apucati daca nu ati cumparat garniturile de cauciuc noi. Sunt foarte mici, cam de 12 mm diametru si la magazine nu am gasit dar am gasit ceva asemanator daca nu mai bun, romanesti care se folosesc la etansari la tractoare. Foarte ieftine, 10 bani bucata :DAm luat 10 din care am folosit 4. Sunt chiar mai bune decat originalele pentru ca se folosesc pentru etansari cu presiune. Un alt sfat ar fi sa folositi putin spray degripant si sa insistati sa scoateti ambele tije, sa le curatati si sa ungeti cu vaselina grafitata. Nu incercati sa le scoateti cu ciocanul sau mai stiu eu ce dispozitiv, prindeti intregul meganism in menghina si miscati stanga dreapta de tija pana iese. Bafta multa si daca sunt ceva intrebari va raspund pe PM.

Universal de lubrefiere, de la Liqui Moli cu miros de plante. La spray ii pun tubul ala de plastic ca sa pulverizez exact unde am nevoie.Cam dupa fiecare spalare la spalatorie pulverizez putin la stergatoare.Uite am uitat o data la ala din spate si gata face figuri.Ps.Spraiul ala il folosesc la usi , chiar si la cutie unde schimb vitezele, broaste, unde bag cheia mai ales iarna cind e frig si crede-ma la -10 grade afara am deschis usa la golf 2 fara probleme.
Dai degeaba. Nu ajunge sprayul acolo. Lagarele sunt etansate la capete. Din pacate e frectie la picior de lemn. Daca totusi ti se intampla sa ti se blocheze sa stii ca nu e foarte greu daca ai rabdarea necesara si mai ales scule.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu ceva probleme cu stergatoarele de parbriz...nu mai merg regulat, parca ar sterge din reluare, ca si cand nu ar mai avea curent, chiar daca motorul e pornit. Daca dau pe ultima treapta de viteza merg cam cum ar merge normal pe treapta 2. Cateodata se mai si blocheaza, apoi daca misc de maneta isi dau drumul... cea de la hayon merge normal. Mi-au mai facut figuri cu ceva vreme in urma, dar nu am dat atentie si si-au revenit, dar acum iar....pe ploaie la viteza de 80-100 km/h pe ultima treapta, abia mai se misca... ce ar putea fi????????

Citind topicul am constatat ca multora din noi ne-a aparut defectul cu blocatul sau mersul in reluare al stergatoarelor in mers, in timpul ploii. Eu am patit-o venind dinspre austria spre Romania, pe o ploaie groaznica... Mentionez ca folosesc doar set original bosch. In fine, si-au mai dat drumul dar vreau sa le remediez. Stie cineva unde se gasesc oringuri? Poate la Volksman?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

M-am lovit si eu de problema asta.Nu functionau deloc stergatoarele ci aveau doar o zvacnire slaba.Dupa ce am citit posturile anterioare m-am hotarat sa remediez eu problema, fara sa mai apelez la un service.Am desfacut tot ce trebuia si am descoperit ca axul stergatoarelor este blocat.Cu mari chinuri am reusit sa desfac unul insa celalalt era atat de ruginit incat dupa niste ciocane aplicate gresit de prietenul care m-a ajutat, s-a rupt bratul.Asta dupa vreo ora de ciocanit, dat cu spray degripant, miscari la stanga, miscari la dreapta...de-abia reusisem sa il fac sa se miste stanga-dreapta cativa centimetri.Cred ca in cazuri extreme de rugina este neaparat nevoie de o menghina.N-am mai ajuns sa incerc cu incalzit sau gaurit cum au facut alti colegi...

Cred ca vechiul proprietar n-a mai folosit stergatoarele de ceva timp de vreme ce erau atat de ruginite :)

Am comandat la Volksparts mecanismul respectiv (fara motor si cele 2 tije ce pleaca de la motor): 230RON

Am incarcat cu vaselina grafitata imbinarile tijelor...5RON cutia de 200g

Acum sistemul merge perfect.Poate ca e mai bine ca le-am pus noi, cine stie cat ma tineau doar unse...

post-15272-1187881271_thumb.jpg

post-15272-1187881282_thumb.jpg

post-15272-1187881298_thumb.jpg

post-15272-1187881312_thumb.jpg

Modificat de k^lin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spusesem clar mai sus ca NU trebuie batut cu ciocanul. Se pare ca n-ai citit atent. Si da, ar fi fost buna o menghina.

Oricum mecanismul tau vechi arata jalnic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Miercuri am facut si eu operatiunea, folosind tutorialul lui Alex si acum se misca brici. Multumesc pentru ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

dupa ce acum 2 saptamani s-au intepenit stergatoarele pe fata, de cateva zile a murit si cel din spate .daca la alea de pe fata dupa ce am citit pe forum, am gasit explicatia si rezolvarea in sensul ca le-a desfacut un prieten mecanic , le-a curatat , le-a uns acum functioneaza fara probleme, la cel de la luneta nu stiu care e problema . l-a desfacut crezand ca e tot intepenit, ruginit, dar nu este. a fost desfacut si probat mecanismul respectiv legat pe direct la baterie functioneaza , adica se invarte insa montat la locul lui nu vrea si pace .

astazi am fost la un service-ul unei reprezentante seat si m-am minunat de ce-am putut sa vad . initial am mers sa ma programez dar nu aveau de lucru si au zis sa le dau cheia si certificatul masinii ca nu sunt ocupati si o rezolva numaidecat. mai bine plecam ca mi-am facut un car de draci si tot n-am rezolvat nimic.

daca pentru un stergator de luneta trebuie sa stai in service aproape 4 ore, atunci pt o interventie mai complicata ....

pe scurt au inceput baietii cu verificarile , au luat un alt motoras care-l aveau pe acolo , cu el functiona.

au dat jos volanul pt a verifica maneta care comanda stergatoarele , au luat de la o alta masina din parcare ansamblul ala cu ambele manete si l-au pus la masina mea, motorasul nu mergea . au verificat sigurantele doi insi de cateva ori fiecare ,nimic. l-au legat motorasul direct la baterie functiona. se mai plimbau pe acolo , mai fumau o tigara, mai povesteau , cel care lucra la masina in momentul cand

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum vad ca am postat in aria golf IV & bora, daca nu e locul aici , rog un moderator sa-l mute unde trebuie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu faci un topic separat in aria "Dealeri si Service-uri" pt dona seat craiova ? :D

Modificat de WNS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu faci un topic separat in aria "Dealeri si Service-uri" pt dona seat craiova ? :D

nu vreau sa mai aud de ei, dar am un plan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am cautat un raspuns in posturile anterioare, dar nu am gasit ceva legat de intrebarea mea.

De cand cu apa de pe drumuri am constatat ca stergatorul din dreapta nu sterge cum ar trebui. Pare ca nu apasa destul pe parbriz. Cum apa de pe drumuri e mai murdara acum, raman niste urme mai deschide pe parbriz, cand se usca. Stergatorul din stanga, nu face figuri. In plus intro dimineata cand sa plec la faculta am constatat ca a inghetat afara. Am dat gheata jos cu o cu o spatula din aia de cauciuc, dar pe cand sa plec am vazut ca a mai ramas putina gheata pe parbriz atat pe partea soferului cat si pe partea pasagerului. Si am pornit stropitoarele (aveam solutie pentru -20 de grade si gheata de pe parbriz era foarte subtire). Stegatorul de pe partea soferului a sters foarte bine gheata, in timp ce pe partea pasagerului a ramas o urma de toata frumuseatea lata de vreo palma... pana nu a inceput sa se incalzeasca motorul si sa dea aer cald, nu s-a topit acea pelicula subtire de gheta. Se poate regla cumva stergatorul din dreapta ca sa apese mai tare pe parbriz?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai incercat sa il mai strangi ?

Poate s-a slabit in timp ?

Modificat de WNS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!