Jump to content

Se aud goluri de aer in calorifer


adic
 Share

Postare recomandată

ovidiu_xxl2006

Mulțumesc pentru sfaturi.

O să iau pe rând să verific furtunele apoi eventual incerc și cu termostatul scos, apoi daca e necesar trec și la un radiator nou.

Culmea e că am verificat termostatul vechi, și deschidea și ăla (l am fiert in apă în casă)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Va salut! Am un passat b5.5 din 2002

si de ceva timp imi cam face probleme. Initial am inceput sa aud ocazional un bolborosit in spatele bordului. De vreo 2 saptamani imi scoate apa afara din vas intr-o veselie. Mentionez ca apa nu trece de 90 de grade. Am verificat, nu este antigel in ulei sau invers. Am incercat sa schimb si capacul de la vas, tot la fel. Fum nu scoate deloc, de tras trage normal. Banuiesc ca ar putea fi garnitura arsa si posibil si chiulasa ovalizata. As fi cam la a doua chiulasa dusa daca este asa. Prima chiulasa avea probleme de cand am luat masina, am rectificat-o iar dupa 2 ani cred eu din cauza rectificarii s-a dus iar asa ca am schimbat-o cu una second, cea pe care o am acum. Dar nu conteaza. Ideea este ca apa nu mi-a trecut de 90’de grade ceea ce imi da de gandit daca este sau nu garnitura arsa. Ventilatoarele functioneaza ok. Termostatul l-am schimbat acum cateva luni. Este posibil sa fie si asta o cauza? Si in plus nu imi dau seama daca are legatura cu acel bolborosit/bule ce le aud in spatele bordului.

Modificat de Ovidiu98.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. E compresie ce intra in instalatia de racire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut baieti, de ceva vreme si batrana din semnatura pierde lichid din vasul de expansiune si se aud bolboroseli in calorifer, in principal in accelerari, n-am vazut sa piarda prin alta parte lichidul de racire. Suspectez (99%) garnitura de chiulasa, voi ce ziceti ? Mentionez ca am mai avut un Passat cu aceleasi simptome si rezolvarea asta a fost, garnitura chiulasa noua. Orice sfat e bine venit , sa elimin toate posibilitatile inainte de "operatia pe cord deschis" ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Problema nu e de la garnitura de chiulasa. Sunetele in calorifer au aparut si la mine. Insa au aparut in felul urmator: motorul mergea foarte bine, nici o problema. Insa nu functiona caldura in habitaclu si am gasit o metoda foarte eficienta si l-am spalat, l-am desfundat. Acum au aparut problemele, dupa ce am desfundat caloriferul si sunt cauzate numai de aer in sistemul de racire si mai ales aer in calorifer. Dupa aerisirea corespunzatoare totul e rezolvat.

Daca ar fi garnitura de chiulasa problema, daca ea nu ar mai etansa corespunzator, intr-un fel sau altul pierzi din lichidul antigel. Ori intra in ulei, ori in camera de ardere si iasa pe evacuare, nu ai lichidul la nivel, ba chiar cu presiune putin crescuta. Presiunea mare e data tot de aerul din instalatie pt ca este loc sa se formeze vapori din lichid si atunci normal, creste si presiunea.

@ovidiu_xxl2006 furtunul acela de sus nu iti era cald pentru ca nu aveai lichid in el, e aer acolo. Nu ai aerisitor in partea aceea, pe radiator chiar langa furtun?

 

@terminatoru: la tine, daca pierzi lichid, este posibil sa fie din cauza garniturii de chiulasa. Dar cum a spus si xez in pagina anterioara, trebuie sa forjezi motorul in conditii extreme pt a distruge garnitura. Pot aparea probleme la ea insa, desigur, dar tu trebuie sa diagnostichezi direct, luand in considerare ce vechime are garnitura ta de chiulasa. Ca daca ai montat-o recent, eu zic ca sunt mici sanse sa fie defecta.

Si lichid mai potipierde prin multe alte puncte, practic prin orice punct al sistemului de racire. Poate ai o gaura foarte mica in vreun furtun sau conducta, poate ai mizerie la supapa de eliberare presiune, cea din capac si nu mai inchide, sunt si alte verificari pe care le poti face inainte sa schimbi garnitura de chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Furtun fisurat, termoflot, răcitor de gaze dacă are. 

Pentru a aerisi bine, durează. Parca se aeriseste cu vcds la motorul asta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Din experienta avuta cu zgomot de aer in calorifer,la scurt timp a picat garnitura de chiulasa cam la toate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

@Mike1alike ms pt sfaturi, nu e garnitura de chiulasa, imi lasa pata de antigel sub masina, vinovat e ceva cot sau conducta din spatele motorului, am vazut fizic cum pierde p-acolo, dar inca n-am avut timp sa repar buba (am avut o alta masina in lucru la care numai nu i-am dat de cap, acum e in servis), urmeaza zilele astea. Bolboroseli in calorifer se aud in continuare si caldura parca a slabit putin. Revin cu info dupa ce remediez problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

De vreo 2 ani îmi tot bolborosea apa în calorifer. Se auzea la fiecare accelerație mai intensă (peste 2500 rpm). Era clar că am pierderi pe undeva, dar nivelul nu scădea considerabil. Nu aveam ulei în antigel sau invers, nu imi arunca antigelul afară. 

 

Făcând o revizie generală a motorului am eliminat răcitorul de gaze de la EGR (EGR fiind oricum blocat de multă vreme), am identificat că pierdeam antigel și pe la carcasa termostatului (garnitura era cea originală), cât și pe la furtunul superior de deasupra alternatorului. De asemenea, flanșa din spatele motorului, cea de plastic, care ducea la răcitorul EGR avea o mică crăpătură. 

 

În urma eliminării răcitorului, curățării furtunelor, schimbării flanșelor s-a eliminat total bolboroseala din calorifer. 

 

Menționez că încă mai am o pierdere la furtunul deasupra alternatorului și tot nu bolborosește. Căldura funcționează normal. 

 

Concluzia ar fi că sursa era răcitorul de gaze/furtunele din zona respectivă. 

 

P.S. Eliminarea s-a făcut prin eliminarea totală a furtunelor și schimbarea cu unul (potrivit codului OEM) corespunzător pentru modelul care NU era dotat cu răcitor de gaze. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!