Jump to content
adic

Se aud goluri de aer in calorifer

Recommended Posts

rocket

Buna!

De ieri am observat la masina din semnatura ca se aud bolboroseli de sub bord, doar cu motorul cald, si se aude mai pronuntat daca stau pe loc, si o turez pana pe la 2500 rpm. Ceea ce ma deranjeaza, ca nu am schimbat nimic in instalatia de racire, acest sunet a aparut din senin. Deocamdata nu am nici ulei in apa, nici invers, presiunea e ok, adica tevile sunt moi, daca apas pe ele, caldura pe treapta a 4-a e mai slaba decat pe treapta 1, asta nu stiu daca e problema sau nu. Ar trebui sa imi fac griji, sau sa o las asa?

 

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
C o s m i n

Cu motorul in ralanti, intotdeauna vei avea caldura mai slaba pe o treapta superioara a aerotermei. Pentru ca debitul de apa pe circuitul de incalzire e foarte mic.

Ignore.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rocket

Multumesc de raspuns.  Ce am mai observat, de dimineata nu a fost masina pornita, acum m-am dus, am desfacut busonul de la vasul de expansiune, si inca era un pic de presiune in sistem. Am inteles ca este o supapa pe acest buson, care are rolul de a elimina aceasta presiune. Eu nu vad decat o chestie neagra, rotunda, care este prinsa de buson, in partea de jos. Daca acela este supapa, cum ar trebui sa functioneze? Am incercat sa suflu in ea, dar nu am putut, de tras am putut sa trag aer prin ea. S-ar putea sa fie blocata?

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rocket

Si inca ceva. Poate e prostie ce intreb, dar sa nu dati cu pietre, incerc sa imi dau seama ce cu ce se mananca. Dupa ce acul a ajuns la 90 grade, furtunul de sus, ce intra in radiator, aproape de radiator este rece rece, iar unde este T-ul, la aproximativ 10 cm de radiator, este fierbinte. Furtunul de jos este rece in totalitate. Furtunurile ce intre in calorifer, una este fierbinte, cealalta este calda. Este OK asa? De ce furtunul de sus de la radiator este rece rece in apropierea radiatorului si fierbinte dupa 10 cm?

Multumesc, si scuze daca intreb prostii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al Bundy

da, este ok.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
davidut5

 Cu termoostatul inchis furtunul la radiator de sus este cald/fierbinte iar cel de jos este rece.

Sistemul de racire al masinii lucreaza sub presiune, altfel s-ar evapora si/sau ar fierbe mai devreme. Supapa aia/busonul elibereaza cand presiunea depaseste o valoare mare de obicei 0.9-1.5 bari pentru a proteja contra explodarii furtunelor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rocket

Buna!

Revin cu o alta chestie ce nu inteleg: am aerisit instalatia prin ridicarea vasului de expansiune la nivelul cel mai inalt, umplerea vasului cu lichid peste limita, si functionarea motorului la ralanti aprox. 30 minute, cu aerul setat pe treapta maxima, fierbinte, termostatul deschis (dupa un drum lung). Dupa 30 min. a disparut bolboroseala, am pus totul la loc, am oprit motorul. Dupa cateva ore am plecat cu masina, intre timp motorul s-a racit, iar dupa cativa km., a reaparut din nou bolboroseala. Operatiunea asta am facut-o de 2 ori, cu acelasi rezultat. Am mai observat ca am acea spuma pe buson, dar pe joja nu este, apa este curata, nu dispare, aerul fierbinte, acul la 90 grade fix, fara fum alb. S-ar putea sa traga aer fals de undeva in timp ce se raceste motorul, sau de ce reapare bolboroseala?

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
C o s m i n

Garnitura de chiulasa. Nu cauta alte explicatii. Daca te deranjeaza, inlocuieste-o. Singura nu se rezolva.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jangabriel.drind

Salutare tuturor!

Am avut și eu probleme cu bolborositul aerului in calorifer! Nu-i dădeam de cap deloc!

Am aerisito de multe ori pe la furtunul acela cu gaură care iese din caloriferul din habitaclu nu știu care este tur sau retur, doar unul are gaură pt aerisire, dar degeaba, mergeam ce mergeam și iar apărea!

Părerile mecanicilor, garnitura de chiulasa trebuie schimbată!!!

Menționez că nu aveam nici antigel in ulei dar nici ulei in antigel! Dar făcea presiune pt că aveam furtunul acela gros de la radiator foarte tare, nu îl puteam stringe cu mâna, nu mai zic că furtunele de la radiatorul din habitaclu le am schimbat pt că mi s-au spart cred că  tot din cauza presiunii.

Am montat o sticlă sub vasul de expansiune, și am văzut că s-a umplut cu antigel, semn că făcea suprapresiune instalația, și arunca antigelul afară pe la supapa de pe vasul de expansiune, cam o data de două ori la suta de km!!!

Atunci am zis că trebuie să desfac motorul să văd ce gasesc! M-am apucat singur să-l desfac să-i găsesc buba, pt că nu prea am încredere în așa-zișii mecanici! Pasatul meu nu a căzut pe mâna nici unui mecanic de când l-am achiziționat! 

Surpriză mare, nu era garnitura arsă !!!

Am găsit găurile din blocul motor prin care face antigelul circuitul înfundate, la vreo trei pistoane!!! Parcă era calcar pietrificat!

Menționez că am băgat cam o dată la doi ani o soluție de curățare a instalației de răcire, și am și schimbat antigelul  tot de atâtea ori deci nu trebuia să apară impurități in sistem!

Nu am mai întâlnit în viața mea așa ceva!!!

Nu lucrez mecanic dar mă pricep, am și scule etc!

Am verificat planeitatea chiuliasei ,care era în regulă, am luat altă garnitură de chiulasa la fel ca  cea dinainte și am montat totul la loc!

Acum merge perfect!

Nu se mai aud bolborosi, nu se mai întăresc furtunele, nu îmi mai dă antigelul afară!!

Sper să fie util și celor care mai au asemenea probleme!

Atașez și o poză cu blocul motor drept dovadă, dar în poză se vede doar pe un piston pt că pe restul am apucat să le curăț iar poza am făcut-o după ce le-am curățat puțin!!!

Măriți poza și uitați vă atenți să vedeți mai bine!!!

Succes!

Scz! Nu mi dă voie să pun poză că are  mai mult de 4mb!

Celor interesați le o pot trimite în privat!

Edited by jangabriel.drind
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
davidut5

Vorba vine de garnitura arsa. Un singur caz am intalnit la un fiat punto sau panda pe benzina/gaz unde a fost garnitura arsa chiar intre cilindrul 2 si 3, fugea compresia de la unul la celalalt.

Acum sunt gasrnituri de tabla care nu se "ard" niciodata.

La passatul propriu am vazut clar pe unde scapa compresia spre un canal de racire la demontare. Acum la o jetta 1991 1.6 carburatie aud aceleasi borboloseli, nu incinge nu da afara, nu completez antigel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
42miticutza
8 hours ago, jangabriel.drind said:

 ...Scz! Nu mi dă voie să pun poză că are  mai mult de 4mb!

 

Le puteti deschide in paint, le dati ''resize'' cateva procente sa iasa sub 4 mb, sau puteti folosi site-uri care fac filesharing, de exemplu Dropbox.

Acolo am pus pozele primite

Edited by 42miticutza

Share this post


Link to post
Share on other sites
grandtourismodiesel

Pare a fi de la solutie de etansat radiatorul care se pune in antigel.Ma refer la solutia lichida care se gaseste in comert

 

De la solutie de flush, nu infunzi nimic.Nu se pietrifica !

Edited by grandtourismodiesel

Share this post


Link to post
Share on other sites
zipp
Posted (edited)

Si la mine a reinceput sa se auda aceste borboroseli dar numai dupa ce se incalzeste motorul si dupa care dispar, se aude un pic la accelerare si pana la repornire nu prea se mai aud. Ideea e ca nu am presiune pe instalatie sa dea afara din borcan apa ,uleiul si el curat fara spuma si borcanul la fel e curat numai ca azi am pus mana pe furtunul de jos de la termostat si era rece, dupa un drum de 50 de km, in treapata a 4'a sa vad daca face presiune. Pe vcds aveam 90 de grade la bord iar la motor 89 de grade. De obicei cand mai testam pe la 85 de grade furtunul era caldut spre fierbinte. Cand am cumparat in 2012 termostatul scria pe el 83 de grade. E posibil ca din cauza termostatului pe inchis sa se mai auda goluri in calorifer? Mentionez, la drum intins nu se aud goluri in calorifer doar in oras, gen plecari de la semafor si asta la cateva plecari dupa care nu se mai aude.

Edited by zipp

Share this post


Link to post
Share on other sites
42miticutza

N-are treaba termostatul. Nivelul de lichid este ok? Daca nu completeaza, si vezi daca mai face.

Share this post


Link to post
Share on other sites
zipp

Pai nu am compleat deloc lichid de cand am schimbat distributia, din vara anului trecut. Oricum golurile le aud de cand am schimbat bujiie de la incalzirea auxiliara, spre exemplu ieri nu am auzit nici o clipoceala si am mers prin oras in jur de 2 ore. Ajung la vorba colegilor, atata timp cat se aud doar golurile si nu am alte efecte negative ii dau bataie. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri