Jump to content

Inlocuire Termostat


FANEX
 Share

Postare recomandată

Vechituri sau nu, dar sunt ale noastre...,sti si tu cum sta treaba ,cum le ingrijim asa le avem.

Intr-adevar si la mine mergea ok si cu combinatia aia de g12+ si ce a mai ramas in motor ,nu facea spume sau ceva . Eu am vrut sa il schimb mai mult din cauza ca era prea diluat dupa faza cu termostatul si imi era frica sa nu imi inghete pe cand o veni frigul .

Modificat de ovidiup
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banuielile mele cu referire la scaderea temp in mers s-au adeverit.Din cauza ca suportul senzorului de temp este din metal,acesta se raceste la mersul extraurban(ramane la ~70grade).Am reusit si am izolat suportul cu 2 straturi de material termoizolant +un strat de banda izolatoare.Rezultatul:am mers extraurban cu viteza 80-115, iar temp a ramas neclintita la ~80 grade(inainte statea la ~70). O sa incerc sa izolez mai bine ca sa aduc temp indicata de senzor cat mai aproape de 90.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oscilatia temperaturii din bord se datoreaza instrumentelor, mai exact modul lor de functionare. la orice masina temperatura lichidului de racire oscileaza din diferite cauze-viteza, modul de condus, etc. plaja de lucru este intre 86/87*C-91/92*C(aproximativ) in normele normale de exploatare a motorului, insa problema sta in modalitatea de afisare a acestui fapt; si anume, unele modele de masini printre care si golf 3 arata temperatura in timp real, pe cand masinile de generatie mai noua - ex. golf 4, chiar daca in realitate temperatura oscileaza intre 86-92 grade celsius indicatorul arata constant 90 grade, asta insemnand ca temperatura motorului este in regimul normal de functinare. faceti un experiment: deoarece suntem in aria vw golf luam ca exemplu un golf 3 si un golf 4. pornim motorul la g3 si asteptam sa creasca temperatura apei. constatam ca de la 87 de grade se deschide termostatul si apa intra in radiatorul de racire. usor temperatura creste, si la 91-92 grade porneste termocupla si temperatura scade putin sib 90 grade. toate aceste variatii fiind indicate de indicatorul temperaturei. facem acelasi lucru si cu g4, insa daca o sa verificam momentul cand se deschide termostatul la 87 grade, pe indicatorul te temperatura al apei constatam ca acesta indica defapt 90 grade, mentinandusi pozitia chiar si atunci cand porneste termocupla-la temperatura reala de 91/92 grade si cand se opreste putin sub 90. modelele de g3 fabricatie 97-98 arata temperatura pe ceas constanta.

sper ca nu v-am plictisit cu lunga explicatie si poate va este de folos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am vrut si eu sa imi schimb termostatul deoarece nu se ridica deloc temperatura la motor, mai ales la drum intins. cand am desfacut furtunul am ramas :blink: . termostat pauza. bun. acum daca l-am pus am facut o diagnoza ca sa vad cum lucreaza, si am observat ca se invarte in intervalul 92.7-99.9. conform ambalajului termostatul deschide la 87 grade. e vreo problema daca merg cu masina asa?

inca ceva: senzorul de temperatura l-am schimbat si am dat pe el 40 ron. acum ma gandesc oare sa nu indice el bine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat, daca termostatul e bun n-ar trebui sa treaca de 90 de grade lichidul de racire. In bord ce temperatura iti indica? Si nu in ultimul rand ce termostat(ce producator) ai pus? Cel mai probabil sa fie blocat pe inchis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. dupa bord nu ma iau pentru ca o fost decalibrat, am umblat eu la el si l-am dat sa arate mai mult pentru ca arata cu vreo 30 grade mai putin.

2. nu m-am uitat la producator si mi-e foarte ciuda

3. daca era blocat pe inchis avea sa se supraincalzeasca. dar el deschide deoarece se incalzeste furtunul de jos la un moment dat, iar cand ajungea la 99.9 statea putin apoi scadea temperatura la 92. acum nu pun baza nici pe senzorul de temperatura nici pe termostat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi poate termostatul ala e pentru alt motor ori e decalibrat si deschide cand ii tuna, daca deschide la 99 de grade e aiurea complet. Schimba termostatul, asta in cazul in care esti sigur ca deschide la acea temperatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!!As avea zi eu o mica nelamurire.Din cate am mai citit pe topic pare sa fie termostatul blocat,dar sa va spun cum sta treaba.

Am facut un drum in afara orasului, afara erau cam 0 -1 grade dupa MFA-ul masinii.Viteza de deplasare cam 90-100 km/h treaba este ca cesul de la apa nu sa ridicat aproape deloc si asta dupa un drum de 30 si ceva de km.M-am gandit ca s-a defectat cesul dar am oprit si reporint masina odata ajuns in oras si am vazut ca acul s-a miscat.Mentionez ca masina nu a dat nici caldura decat aer putin desmorti.Odata ajuns in oras si stat la cateva stopuri acul a inceput sa urce si venea si aer mai caldut.

Stie cineva ce poate sa fie dupa mica mea povestioara???Este termostatul? Sau alta buba??

Modificat de Golf-3GT
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este termostatul, e blocat pe deschis. Ia si schimba-l, pe langa faptul ca nu ai caldura pe frigul asta o sa ai si un consum marit la care se adauga si o uzura sulimentara a motorului.

Modificat de mihai15mai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna am si eu oproblema stresanta am schimbat vreo 4 termostate diferite firme am schimbat sonda de temperatura si tot nu imi sta apa la 90 in oras imi sta pe la 80 de grade iar in afara imi trece putin peste 70 ce pot sa ii mai fac?sa schimb si senzorul de la termocupla?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi mai intai la ce temperatura porneste electroventilatorul ca sa-ti poti da seama daca termocupla isi face treaba. Pe ce producator erau termostatele pe care le-ai tot schimbat? Ce cod de motor ai?

Modificat de mihai15mai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am schimbat termostaul.Cel vechi era blocat pe deschis,dar pana ce nu a venit frigul nu mi-am dat seama.Sunt multumit de cel nou, apa ajunge la 90 in max 10 min.si cat despre caldura nici nu mai vorbesc baga nu gluma.Ce m-a pus pe ganduri este faptul ca am pus un termostat de origine Italia,despre care am auzit, si citit ca nu is prea reusite.Treaba e facuta asa ca dupa cum o sa imi fie norocul momentan isi face treaba.Dupa inlocuirea termostului am observat ca MFA-ul imi zice un consum mai mic cu 3-3,5L decat de obicei in aceleasi conditii de mers.. Se poate sa fi influentat ata de mult consumul??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde mult si in ce conditii conduci, daca e in oras, trafic aglomerat si frig de crapa pietrele e foarte posibil sa fie diferenta asta :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa mine cred ca s-a imbunatatit consumul cam cu vreo 1,5 spre 2 L/100,cu termostatul bun fata de cel vechi in aceleasi conditii de mers :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca era vara pe canicula nu observai nici o diferenta de consum, dupa cum am mai zis e si in functie de temperatura ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum e la benzinare dar la mine (1.9D) nu am observat nici o schimbare. Consumul e la fel, caldura baga la fel.

Diferenta e ca acum sta apa aproape de 90grade si inainte pe la 70. Termostatul vechi deschidea la 87 dar de inchis nu mai inchidea decat pe la 70.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Azi mi-am schimbat carcasa termostatului(era fisurata) si cand am scos senzorul de temperatura am observat ca nu avea inel de etansare, si in carcasa noua fara inelul de etansare imi curge antigelul.Ma puteti ajuta cu un cod sau cu dimensiunile acelui inel de etansare. Multumesc

Imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi daca e una din cele din poza de mai jos

post-982-0-90948500-1291742255_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este nr.6, numai ca eu acolo am numai o singura gaura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

totusi nu sunt lamurit. daca merg cu masina, motorul stand la temp de 100 de grade, are ceva? dauneaza garniturii sau altcuiva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e tocmai in regula, temperatura optima de functionare a motorului e de 90 de grade, tu la 100 esti la limita superioara si cu timpul poti avea probleme cu motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este nr.6, numai ca eu acolo am numai o singura gaura

deci tie iti trebuie garnitura (o-ringul) dintre carcasa termostatului si motor, nu garnitura de la senzorul de temperatura (la care ti-a dat cod pe celalalt topic).

codul pt garnitura dintre carcasa si blocul motor este:

030121119 are dimensiunea 42.5X3mm

Modificat de b-66-six
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

totusi nu sunt lamurit. daca merg cu masina, motorul stand la temp de 100 de grade, are ceva? dauneaza garniturii sau altcuiva?

Nu-ti fa prea multe probleme. 100 de grade nu e chiar mult. Principalul e sa nu-ti fiarba apa si sa dea afara. Si oricum el nu "sta" la 100 grade ci variaza dupa cum cupleaza termocupla de pe radiator. La mine variaza temperatura intre 84-96 pentru ca astea sunt caracteristicile termocuplei instalat. Sper insa ca 100 de grade de care zici sunt reale, nu cele citite din bord ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai e si eroarea ceasului,deci nu cred ca are 100 fix

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!