Jump to content

Inlocuire Termostat


FANEX
 Share

Postare recomandată

Pe cand ma gandeam si eu ca fac o treaba ca la carte a iesit un mare:(...

Deci am luat behr cu gandul ca va merge din prima si a mers...

Sfatul meu pentru cei care vor sa schimbe si ei termostatul ,puneti-l pe cel nou intai la fiert ca poate sa fie "intepenit" ,eu l-am pus din prima si nu mi-a deschis circuitul (mi-a ajuns apa la 120 si dementul ila de mecanic o mai si tura ca poate deschide..., mi-a dat apa si afara, tot motorul era plin de lichid, a fiert apa cred...).

Asa ca am fost nevoit sa ii zic sa il dea jos, disperasem deja si i-am zis sa puna originalul, am stricat tot antigelul g12+ :(, e sut,bani stricati de aiurea, va trebui sa iau altul, mi-e frica sa nu fi fiert si motorul :(... ,no si pe cand l-a dat jos s-a gandit sa il incalzeasca cu un foehn auto sa vedem totusi face ceva si al naibii ca a deschis.

Nu mi-a ramas decat sa il punem iar pe asta nou , de data asta a deschis pe la 90 (atat arata ceasul cu erorile de rigoare),l-am lasat pana au pornit ventilatoarele undeva pe la 110 pe prima treapta, ciudat pentru ca la vechiul termostat porneau pe la 102-105, am dat drumul si la caldura ,baga de faci sauna.

Oricum cu toate astea sunt ingrijorat si stresat (in ritmul asta voi albi inainte de vreme ), chiar daca temperatura acum pe bord sta undeva la 90-95 ,mi-e frica sa nu se fi stricat ceva la motor .

Pe final, mergeti la oameni care chiar stiu ce fac, nu va lasati masinutza pe mana oricui.

Scuzati-ma daca sunt offtopic dar sunt prea suparat de cele patite azi :( ,5 ore pentru un termostat...

Modificat de ovidiup
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit, daca nu sufla in vasul de expansiune nu ai de ce sa te temi. Garniturile sunt destul de rezistente, eu am ars una dupa ce am mers vreo 20 km fara apa, mi se sparsese un furtun. A fost foarte fericit in momentul cand am gasit un vas cu senzor de nivel. Problema ta a fost de la aierisirea instalatiei. Eu m-am chinuit doua zile, de ieram pe punctul de a duce termostatul inapoi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu unul dupa ce umblu la sistemul de racire testez ce am facut intai cu apa si numai dupa ce m-am convins ca e ok bag antigel. Nu de alta dar altfel se intampla ca la ovidiu ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ovidiu eu din cate stiu termostatul trebuie sa deschida mult mai devreme prima treapta (undeva pe la 92-93), iar ce-a de-a doua dupa 95 grade. Stiu ca am citit undeva despre asta. Cauta si tu te rog. Mi se pare cam prea tarziu de deschida prima treapta la 110.

Sper sa rezolvi totul si sa nu mai treci prin asa emotii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asa se intampla cu super-mecanicii :) De asta sfatul meu este fie inveti sa faci singur, fie gasesti un mecanic bun, nu meserias. Si nu va duceti la reprezentanta, e fix aceeasi treaba, aceeasi ciobani doar ca va ia de 3 ori mai multi bani :lol:

Ovidiup- Ai verificat acel termostat? Vezi sa nu fie pentru alt tip de motor, totusi Behr am auzit lucruri bune despre ei, ce-i drept VW sunt echipate cu Wahler.

Modificat de mihai15mai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ovidiu - revin cu o completare, termostatul pentru motorul tau deschide la 87 de grade, cel putin asa arata ETKA, pe ala pe care l-ai cumparat ce temperatura este trecuta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ,crede-ma ca as fi luat wahler :(,originalul e wahler ...,dar la 2 magazine am mers si mi-au zis ca nu au de unde sa il aduca, asa am ajuns la behr ,are inscriptionat chiar pe el ca e facut in germania, de deschis scrie ca o face la 87 de grade.

Sebastian nu vreau sa te superi pe mine dar cred ca faci o usoara confuzie ,termocupla din cate stiu e cea care iti porneste ventilatoarele si eu nu ma incred prea tare in ce arata ceasul pentru ca sunt aproape sigur ca arata eronat cu cateva grade.

Cu noul termostat temperatura imi sta undeva la 95 de grade daca ma iau dupa ce zice ceasul, indiferent ca ii dau drumul la caldura sau nu, cel putin aseara asta am observat, sper azi sa nu se fi schimbat situatia.

Sper sa nu mai treaca nimeni prin situatia mea ca e stresant...

Modificat de ovidiup
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate au gresit ceva la montarea termostatului prima data, stiu ca cel original cand l-am schimbat avea o sageata care indica in ce pozitie sa-l montezi, acum nu stiu cum e la 1,8 al tau. Oricum mare grija la ce mecanici te duci :)

Ciudat sa nu gasesti Wahler in tot orasul, culmea e ca Wahler e mai ieftin decat Behr. :)

Modificat de mihai15mai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ovidiu nu am de ce sa ma super pe tine pentru ca ai dreptate.Mesajul l-am scris la prima ora si poate am o scapare / scuza :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pus FEBI si functionaza foarte bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma poate ca nu e atat de importanta firma, cazul meu am luat scump dar degeaba ca tot mi-a facut figura, mai important e sa deschida/inchida atunci cand trebuie.

Azi am verificat iar si deschide la 90-93 daca ma ghidez dupa ceasul din bord, deci cred ca isi face treaba bine. Am fiert si originalul si deschide si ila, faza e ca nu cred ca mai inchide cum trebuie, ca altfel nu inteleg de ce se incalzeau toate furtunele deodata si nu tinea in mers temperatura la ~90 de grade.

La cel nou pana la 90 de grade pe ceasul din bord , furtunul de jos cu termostatul e rece, din tot ce am citit pe topic eu zic ca acum e ok si la mine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ,e behr-ul pus ,cu toate ca eu am scris ca asta e pe masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca se tot plange lumea pe aici cu termostatele.Sa va spun cum sta treaba la mine.Am schimbat 4 termostate anul acesta , un senzor temp lichid racire(cu inel galben) si un bord(am pus mfa).Acum pe vremea asta sta la 70 extraurban, iar prin oras urca la 80.Da, stiu o sa spuna unii ca termostatul nu este bun, etc.Tocmai de aceea am pus acum termostat Wahler si inainte de a-l monta pe masina l-am verificat cu termometrul.Inca o chestie foarte interesanta este ca daca merg extraurban si apa imi arata 70, opresc, pun contactul si acul de la temp imi arata 80-90 grade.Dupa ce pornesc si ajung la viteza de extraurban iar scade.Caldura imi da destul.Vara sta la 90.

Eu am o mica modificare la locul unde este senzorul, in sensul ca suportul senzorului la mine este din metal si nu din plastic(cum este original).

Deci, ceva idei ca sa stea apa cat mai aproape de 90?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu aveam problema asta cu temp oscilanta de la cureaua accesorii. A fost pusa invers pe pompa. 3 luni m-am intrebat unde am gresit.

post-14771-0-10355000-1289162588_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cureaua este pusa bine la locul ei.M-am documentat inainte sa incep si din aceasta cauza intreb aici, ca poate mi-a scapat ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

V@sy,

din ce am citit in postul tau tu nu ai nici-o problema . Termostatul zici ca l-ai verificat cu termometrul ( intr-un vas cu apa pe care ai pus-o la fiert - cred ). Senzorul care trimite informatia spre bord nu e in suportul de plastic ca sa-l izoleze fata de bloc, este intr-un suport de metal prin care temperatura sondei se disipeaza intr-un procent in metalul din jurul ei ( in bloc ) si deci temperatura citita va fi mai mica decit daca ar fi izolat. Deci concluzia ar fi ca ,,apa'' are temperatura care trebuie, reglata de termostatul verificat cu termometru, iar senzorul arata mai putin decit in realitate. E ca si cum ai pune un radiator pe sonda sa-i coboare temperatura.

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica senzorul de temperatura, desi ai zis ca l-ai schimbat poate nu-si face treaba cum trebuie, e singurul dubios in toata povestea(asta in cazul in care luam in considerare faptul ca termostatul e ok ca ai zis ca l-ai verificat), ai apa la 70 opresti pui contactul si apa are 80-90, cum sa creasca asa deodata?. Ia de la cineva care are motor ca al tau un senzor si vezi ce-ti indica cand iesi in afara. In oras iti ajunge la 90?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma gandeam la aceeasi idee ca si lucian.1950 .Din cauza ca metalul este conductor, in timpul mersului extraurban acel suport de metal se raceste, iar cand opresc si pun contactul, acest suport se incalzeste rapid de la blocul motor.Cred ca asta ar fi singura explicatie.O sa incerc sa schimb sau sa izolez suportul pe exterior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca are dreptate lucian :) Incearca sa probezi cu un capac normal sa vezi daca mai face la fel sau schimba-l ca nu cred ca e asa scump.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fratilor vorbim de 20 de grade aici. De la 70 la 90, ce viteza trebuie sa aiba aerul care trece prin compartimentul motor sa raceasca o componenta 20 de grade? Aloo... NASA esti pe receptie?

post-14771-0-63232500-1289416847_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut , tinand cont de ce am patit nu de mult timp cu termostatul si antigelul, masina a primit din nou antigel, ca sa nu ma trezesc ca imi ingheata in motor lichidul din cauza ca e prea diluat .

Asa ca am cumparat iar g12+ , doar ca de data asta l-am schimbat eu.

Am clatit instalatia de 2 ori pana a iesit apa curata, am lasat motorul un pic sa se raceasca , apoi am bagat antigelul 3L si restu apa.

Dupa ce s-a aerisit complet instalatia ,mi-a reiesit ca am completat 2L de apa ca sa aduc la nivel lichidul in borcan .

Deci fara prea multa chinuiala (scos doar furtunul de jos de la radiator si suflat pe la vas )se pot scoate ~5L de lichid din motor.

Sfatul meu, pentru cei care au de gand sa puna tot g12+ ,nu stiu cat de compatibil o fi g12+ cu celalalte ,dar mai bine clatiti un pic instalatia inainte , pentru ca eu in prima tura cand am schimbat termostatul si am pus tot g12+, lichidul meu avea o culoare mov inchis ,usor as zice spre maro, acum dupa a 2-a cura cu antigel ,e rozaliu/violet...

Fiecare face acum cum crede de cuviinta ,eu consider ca poate va ajuta pe viitor si pe altii.

Modificat de ovidiup
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

G12+ e compatibil cu celelalte. Am un prieten are combinat g12 cu ce avea inainte a rezultat o culoare neagra, i-am zis ca nu e ok, dar vad ca merge si n-are nici o problema. Nu cumva ne facem probleme fara sa le avem cu vechiturile astea ale noastre?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!