Jump to content

Inlocuire Termostat


FANEX
 Share

Postare recomandată

Va salut ,la inlocuirea termostatului la un motor de 1.8, am vazut ca trebuie data pompa de servo jos , va trebui sa inlocuiesc apoi si lichidul de servo? Nu de alta dar am inlocuit lichidul recent si nu as vrea sa o mai fac o data:(.

Modificat de ovidiup
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Focusdesign 1.9 GTD

Nu e nevoie. pentru ca nu desfaci furtunele de la pompa servo. Demontezi pompa servo din suruburi si dai la o parte, astfel o sa ai acces la termostat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Focusdesign 1.9 GTD

Nu e nevoie. pentru ca nu desfaci furtunele de la pompa servo. Demontezi pompa servo din suruburi si dai la o parte, astfel o sa ai acces la termostat.

Nu e nevoie. pentru ca nu desfaci furtunele de la pompa servo. Demontezi pompa servo din suruburi si dai la o parte, astfel o sa ai acces la termostat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi ajunge acu pe bord la 90 in 15 min si daca cobor pante la relanti sau in treapta superioara de viteza scade pana pe la 75 acuma cand e frig dupa care creste iar. Este bun termostatul sau se cere schimbat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la magazin sa imi dau comanda de termostat, si a zis ca nu poate sa imi aduca wahler, ca nu il au pe stoc nici furnizorii si mi-a propus QH (quinton hazell) a zis ca sunt englezesti si ca sunt bune la pretul de 35 de lei si mai avea behr-thoms la 54 lei .

Merita diferenta de bani ca sa merg sa ii zic sa imi aduca behr in loc de qh?

Modificat de ovidiup
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu te uita la bani mai ales ca la tipul nostru de mototr (ABS) schimbarea termostatului e putin mai dificila (desfacuta pompa servo + acces mai greu la suruburi, golirea instalatiei de racire) si e mai mult de lucru.

Modificat de omu_negru84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost sa vb daca poate sa schimbe comanda ,dar era pe picior de plecare si era pusa deja , el mi-a zis ca pot sa iau linistit quinton hazell ca e bun. O solutie ar fi cand vine maine sa-l trimita inapoi si sa imi puna o noua comanda ,de un behr-thoms , asa se intampla daca esti nehotarat, of :D ...

Modificat de ovidiup
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost sa vb daca poate sa schimbe comanda ,dar era pe picior de plecare si era pusa deja , el mi-a zis ca pot sa iau linistit quinton hazell ca e bun. O solutie ar fi cand vine maine sa-l trimita inapoi si sa imi puna o noua comanda ,de un behr-thoms , asa se intampla daca esti nehotarat, of :blah_: ...

Si nu mai sunt magazine de piese auto? Si eu am patit la fel, mi-a bagat pe gat un QH la 35Ron, m-am dus la magazinul de peste drum, puteau comanda Wahler la 36ron, azi l-am schimbat intr-un final dupa lupte barbare cu un surub blocat de rugina, ia ghici ce firma era termostatul original cu stantza Vw-Audi, era WAHLER :lol:

Partea ciudata e ca acel termostat pe care l-am scos era inchis, nu era deschis(cum ar fi trebuit sa fie, ca doar de asta l-am schimbat), l-am fiert si se pare ca s-a deschis fara probleme. Chiar nu mai inteleg nimic :biggrin:

P.S: mare grija la suruburile de la carcasa termostatului, daca sunt ruginite comanda-ti altele noi.

Modificat de mihai15mai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat si eu azi termostatul...tampita pozitie la TDI. Am pus un QH ca il aveam nou acasa luat initial pentru Golful IV fratelui meu. Cel pe care l-am scos era inchis...dar cu el mi se incalzea apa pana la 87 de grade...rar trecea de 90...max 94.5. Acum imi sta la 94,5 si cand dau drumul la caldura scade pana pe la 80. E vreo problema in toata ecuatia asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PMG e bun de aruncat,cum adica sa iti scada temperatura in timp ce dai drumul la caldura? In nici o situatie daca un termostat functioneaza corect temperatura apei nu are voie sa scada sau sa creasca mai mult de 90 de grade (aici o mica marja de +/- 5 grade se accepta). La mine cand temperatura apei ajunge la 90 acul intepeneste acolo,nu se mai misca,indiferent ca merg cu 50 sau 90 km/h si nici nu scade cand dau drumul la caldura. Eu cred ca cel pe care l-ai pus nu functioneaza corect.Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Focusdesign 1.9 GTD

Eu cred ca totusi exista o marja mai mare de variatie. Si cred ca daca accelerezi calumea si mergi cu 120km/h (apa se va raci mai mult) sau daca urci un deal cu turatie de 5000 (apa se va incalzi). Asta din inertie termica din legile termodinamicii. Daca mergi constant sau conduci in oras atunci da, acul va sta la 90. Si nici daca dai drumul la caldura nu ar trebui sa scada temperatura apei vizibil.

Modificat de Focusdesign 1.9 GTD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca mergi cu 120km/h termostatul trebuie sa inchida pentru ca apa sa-ti stea tot in 90 de grade, de asta este pus acolo, iar cand urci un deal cu 5000RPM termostatul va deschide ca apa sa treaca prin radiator si sa o raceasca iar temperatura apei tot in 90 de grade sa stea.

Modificat de taz21
Nu mai da quote la mesajul anterior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi-am dat o alta comanda de behr-thoms sper sa merite efortul, celalalt il trimite inapoi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

confirm si eu ce a zis robert. Acul odata urcat la 90 de grade nu se mai misca de acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Focusdesign 1.9 GTD

mihai15mai - e normal ce spui tu. Dar exista inertie in tot ce e pe lumea asta. Eu lucrez in laborator, si am colegi care lucra la instalatii de racire si pe scara de laborator dar tot exista o abatere de 2-3 grade cand sunt schimbari de conditii. Daca la masinile noastre nu exista 5-10grad abatere de la 90 grade eu ies in parcare si manc toata masina. Acul nu se misca paote ca nu are timp de reactie sau sensibilitate asa mare, nu ca nu exista abateri

Modificat de Focusdesign 1.9 GTD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la drum intans e normal sa scada chiar pana pe la 80 grade

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Focusdesign eu nu zic ca nu e normal sa varieze un pic temperatura mai ales cand este frig afara, dar de la 90 la 70 de grade e distanta un pic cam mare. Asta e rolul termostatului sa tina temperatura apei in intervalul optim de functionare al motorului. Oricum si eu abia mi-am schimbat termostatul si am sa ies la un drum in afara localitatii cu 120-130km/h sa vad daca isi face cum trebuie treaba termostatul si daca variatia de temperatura e asa mare. Cu cine am mai vorbit s-a laudat ca lor temperatura sta fix la 90 de grade indiferent de temperatura de afara.

Variatia maxima de temperatura pe vreme friguroasa ar trebui sa fie intre 3-5grade hai maxim 8-10grade cel putin pt motorul meu AEA pt. ca termostatul are deschiderea la 87 de grade, teoretic vorbind daca termostatul isi face treaba apa nu are cum sa scada sub 87 de grade :P .

P.S: vechiul termostat era din 1995 :( original Wahler Vw-Audi , l-am fiert si inca mai misca, dar probabil deschide prea repede iar de inchis inchide foarte greu, la 50-60 de grade e cam 1mm deschis , abia cand ajunge la temperatura ambianta e inchis complet.

Modificat de mihai15mai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm si eu ca odata ce motorul atinge temperatura de regim, la mine 90 de grade, acul nu se mai misca de acolo indiferent pe unde merg sau cat de frig e afara. E drept ca nu am depasit 110 km la ora :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar si daca depasesti 110km/h, tot la 87-90 trebuie sa stea :)

Ce termostat ai pe masina? L-ai schimbat de curand?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Focusdesign 1.9 GTD

Fiecare are dreptate in felul lui. Si recunosc ca o abatere mai mare de 10 grade este deja mult. Maine ma duc si eu pana acasa in salaj si o sa fac ~150km, sunt curios cum o sa se comporte masina, avand in vedere ca la mine de mult timp termostatul era blocat pe deschis! Oricum deja si in oras se simte o diferenta mare atat la consum cat si la reactia masinii la pedala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai termostatul pe deschis, vei avea apa la maxim 70 de grade pe racoarea asta,(daca-ti bagi cartoane in fata :icon_thumright: ) si un consum pe masura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am observat ca prin oras apa sta aproape de 90,dar daca merg in afara chiar si putin apa scade pe la 70.Asta inseamna ca e blocat pe deschis termostatul?(cu toate ca odata am verificat cele doua furtune care pleaca din radiator si cel de sus era mai fierbinte ca cel de jos).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bine verifici cand pornesti masina in ziua respectiva, lasi motorul la relanti 2-3 minute(sau mai mult) cand temperatura apei ajunge pe la 60-70 de grade, in momentul respectiv pui mana pe furtunul care pleaca de la termostat spre radiator, daca acel furtun e cald, termostatul nu-si mai face treaba, pana la 87 de grade acel furtun trebuie sa fie rece, nici macar caldutz.

Iar daca zici ca in afara localitatii la viteze de 100-110km/h apa iti sta la 70 de grade, cu siguranta termostatul isi face de cap. Vezi ca vine frigul..... :)

Modificat de mihai15mai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai verificat acuma si se incalzeste si furtunul care pleaca de la termostat la radiator deci trebuie sa-l schimb... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Focusdesign 1.9 GTD intr-adevar exista o abatere de maxim 5 grade, dar care pe bord aceasta nu este perceputa de catre acul indicator,o sa ma repet, un termostat care functioneaza in parametrii normali trebuie sa functioneze corect fara sa fie influentat de solicitarile la care este supus motorul,indiferent ca mergi cu 90km/h sau 120km/h,ca urci un deal cu 4000 de ture sau oricare alta situatie.Un termostat defect influenteaza si consumul,in sensul ca va creste semnificativ plus ca motorul nu va functiona la temperatura normala,deci si o uzura mai mare.Bafta!

Modificat de robert28
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!