Jump to content

Suspensii Passat B6


tpaul
 Share

Postare recomandată

Buna. Am o rugaminte. Am nevoie de o schema/desen a suspensiei la un Passat b6 break. Trebuie sa comand niste bucse si habar nu am cum le spune. Pot sa le arat cu ”dejtu” dar, nu stiu exact cum le zice. E vorba de bucsele de la un brat superior din spate cu montare in partea de sus unde am nevoie de niste suruburi excentrice. Denumirile de pe site-uri ma debusoleaza asa ca as vea sa am o certitudine cand comand. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e nevoie sa schimbi bucsele de la bratul acela longitudinal in forma de "os" mai bine iei bratul cu totul. Daca este bratul pe care vin montate arcurile sunt bucsele de la punte si ai nevoie sa schimbi si suruburile.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 29.04.2018 at 22:07, Gnr a scris:

Scriu si eu aici ca nu am gasit alt topic relevant si ajung la capatul rabdarii cu vagonul.

Problema e in  felul urmator: Am executat intr-un service urmatoarele:  schimbat arcuri + amortizoare spate, placute spate,  bucse bascule spate, bielete antiruliu spate. Pe fata am schimbat amortizoarele, burduf cap planetara stanga, rulment roata dreapta (rulmentul pe stanga a fost schimbat acum un an). Dupa toate astea, am pus rotile de vara, cauciucuri noi, echilibrate, am reglat geometria fata + spate si s-a intamplat o minune.  Din treapta a 3-a in sus,  daca merg cu ea constant sa zicem undeva 80-100 km/h se aude un sunet urat, uruit ca de rulment dus dar numai daca pun putin piciorul pe acceleratie, astfel incat sa mentin viteza. Pe liber, la orice viteza nu se aude nimic, e ca noua. Toata chestia se intampla doar in accelerare. Este un zgomot care parca il simt si in volan si putin in schimbator. Se aude foarte tare cateodata, mai ales daca sunt in coborare si apas putin acceleratia. Am incercat toate chestiile posibile, rotile sunt ok, am tras stanga dreapta maxim , am mers din nou la elevator, totul e strans, nici cel mai mic joc pe nicaieri.  Deja ne indreptam spre a da planetarele jos, verificate, sau chiar si cutia de viteze. Are cineva vreo vaga idee de la ce ar putea sa se intample? 

Multumita colegului @EEXCALADE am rezolvat problema citata. Cauza a fost uzura capetelor de planetara dinspre roti. Nu ma asteptam la ~280k km, masina nu a facut raliuri, plecari bruste, etc. Capetele nu bateau in viraje, aveau insa putin putin joc astfel incat la accelerare cand isi schimbau pozitia intrau in 'vibratie' si faceau zgomot. Sper sa ajute, in caz ca va loviti de chestii de genu. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari ! Ma bucur ca m-ai crezut .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@EEXCALADE Am vorbit despre asta. Se pare ca inca nu am rezolvat toata problema.

Este cineva din Bucuresti/Prahova care imi poate face o constatare la tripode si la toate tampoanele (motor/cutie) ?  

Inca hodorogeste ceva cand masina e in "salturi" (in viteza, nu pe liber) si cand accelerez se aude un "clanc" la inceput. Banuiesc tamponul de la cutie de sub baterie dar si tripodele (pentru zgomotul in salturi)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce verificari ai facut la masina? ai facut o verificare generala pe elevator, cu levier + lanterna. Si un test de aderenta (30-40 ron) la un centru itp? in felul asta stii exact ce probleme ai. Daca o sa mergi intr-un centru itp, o sa vezi ca oamenii de acolo sunt asa experimentati pe suspensie ca asta fac toata ziua, in 5 minute afli tot. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Constatarea mecanica am facut-o. Tot ce tine de rulmenti, pivoti, capete de bara, bielete directie, antiruliu sunt ok. Amortizoarele sunt noi, am schimbat si capetele de planetara dinspre roti (s-au dovedit a fi uzate pentru ca faceau zgomot). Din ce stiu eu, au testat si tripodele si au zis ca n-au joc. Acum ca nu au joc e una, ca pot face zgomot in anumite pozitii e alta. Dar cum stiu sigur ca zgomotul vine de acolo? Cat despre tampoane, am un comportament ciudat la ea si anume la schimbatul treptelor (in special 1-2-3) simt miscarea aia inainte-inapoi de doua trei ori dupa ce ridic ambreiajul. Sper ca se intelege despre ce vorbesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bucsele mari de la trapez, le-ai schimbat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt schimbate si alea anul trecut. Am pus ceva bunicel (nu stiu daca am voie sa dau nume).  Daca vrei mergem pe privat sa nu transformam topicul in chat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am montat 4 amortizoare kyb excel g pe Passat variant cu suspensie sport. Foarte proaste. Efect de barca pe drum bun care iti da o stare de nesiguranta. Se comporta la fel ca unele terminate  . Amortizeaza bine doar gropi si denivelari , dar la drum lung te obosesc. Nu mai pun asa ceva pe masini niciodata. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
On 6/19/2017 at 6:43 AM, Wily91 said:

 De ceva vreme tot troncanea ceva la roata din spate. Am fost la un service si au gasit o bucata de arc de la roata din spate pe bratul de la roata care facea urat la orice gropita. Trebuie sa le inlocuiesc pe amandoua si nu stiu ce firma sa aleg. Intre OE si alte marci, e o dif foarte mare. Imi puteti da va rog un cod de produs si ce firma mi-ati recomanda. Multumesc anticipat

Salut, am aceeasi problema, respectiv la ambele arcuri pe spate am o jumatate de spira rupta. Tocmai ce am schimbat amortizoarele atat pe fata cat si pe spate si voiam sa refac si geometria rotilor. Nu stiu cat de urgenta este inlocuirea celor doua arcuri pe spate, pt ca de altfel nu am nici un inconvenient. Ai schimbat arcurile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, klau1979 said:

Salut, am aceeasi problema, respectiv la ambele arcuri pe spate am o jumatate de spira rupta. Tocmai ce am schimbat amortizoarele atat pe fata cat si pe spate si voiam sa refac si geometria rotilor. Nu stiu cat de urgenta este inlocuirea celor doua arcuri pe spate, pt ca de altfel nu am nici un inconvenient. Ai schimbat arcurile?

Salutare. Am schimbat arcurile amandoua cu arcuri LESJÖFORS. Tot ce pot spune e ca masina parca e putin mai ridicata dar nici nu mai scutura asa tare pe spate. Amortizoarele au fost in stare buna si nu a fost nevoie sa fie schimbate

Modificat de Manuel N.
Nu folosi quote. Se sanctioneaza.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat cu OE. Greu de gasit si foarte scumpe, am dat vreo 900 de lei pe doua arcuri spate, dar am luat de atatea ori teapa cu piese AM incat nu am vrut sa risc sa pun altceva, mai ales ca este foarte complicata imperecherea arcurilor in functie de echipare si garda la sol. Sunt vreo 10 variante de arcuri si vreo patru de amortizoare cel putin. NU cred ca o singura varianta de arcuri acopera toata gama, poate doar la echipare cu suspensie sport. Schimbarea e joaca de copil.

Cu aceasta ocazie mi-am facut timp si am verificat toate bucsele si bratele si am descoperit ca bieletele antiruliu pe spate aveau joc in pivot. De multa vreme auzeam un troncanit foarte usor pe spate si auzisem ca bieletele alea sunt cam slabute. Pentru moment pare a fi liniste pe spate.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum 1 an am avut si eu o bieleta antiruliu praf pe spate... facea o galagie la orice denivelare de zici ca se rupe masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@valioglu

Salut, de ce ai schimbat arcurile? Erau rupte?

Modificat de Manuel N.
Nu mai folosi quote. Se sanctioneaza. Citeste regulamentul.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Pe unul dintre ele l-am auzit cand s-a rupt la un limitator de viteza pe care l-am luat destul de incet. Le-am comandat pe amandoua si la schimbare am constatat ca si al doilea era rupt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa schimbarea amortizoarelor am descoperit ca cele doua arcuri de pe spate sunt rupte cca 2 respectiv 4 cm. Cei la care vreau sa refac geometria mi -au spus sa schimb si cele doua arcuri. Care sunt inconvenientele la care ma expun daca continui sa merg cubele asa? Mentionez ca am observat si un scartait pe spate la denivelari mai mari...aceasta poate fi cauza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine tot asa putin erau rupte. Cam 3 centimetri. Cu arcurile noi s-a rigidizat masina si s-a ridicat un pic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Vreau sa schimb amortizoarele orginale de pe spate la Passat-ul meu, unul a inceput sa curga. Am suspensie sport (cod amortizoare: 3C0 513 049 BD) si sunt nelamurit in legatura cu ce amortizoare trebuie sa pun. In catalogul de la Sachs la amortizorul cu codul 311 346 este specificat ca se poate monta pe masinile care au suspensie standard, suspensie sport sau suspensie pentru drumuri grele. Cum vin asta ?; avem impresia ca suspensia sport are amortizoare difrite fata de standard/drumuri grele. 

Intre Sachs si Bilstein, ce ati alege ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, eu am pus bilstein de care sunt foarte multumit, sunt putin mai rigide ca cele originale dar absorb bine denivelarile. 

Initial am comandat sachs, dar erau facute in turcia si erau semnificat mai scumpe ca bilstein.

Trebuie sa iei versiunea sport, au tija mai scurta. Ca duritatea sunt la fel cele normale cu cele sport, dar daca tija nu are lungimea potrivita nu vor lucra in parametrii si vor ceda mai repede.

Codul acesta l.am montat BILSTEIN 19-151083.

La ce trebuie sa mai fii tu atent, sa nu ai suspensie nivomat pe spate. Pt ca daca ai si pui amortizoare normale va sta masina lasata de fund si e nevoie si de alte arcuri

Modificat de Justin91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de raspuns. Nu stiu daca s-a montat nivomat pe sedan, cred ca doar pe combi. Oricum, am verificat si nu am sigur nivomat. Ma gandeam ca cele sport ar trebui sa fie cumva diferite, dar nu inteleg cum Sachs vinde acelasi amortizor pentru orice tip de suspensie :). Spre Bilstein ma orientasem si eu pentru ca au amortizoare marketate ca fiind daor pentru suspensia sport. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Tocmai intampin si eu o problema. Am schimbat arcurile originale, fata si spate, cu niste arcuri h&r. Dupa scurt timp au cedat amortizoarele fata(au fost originale si cred ca erau slabite oricum). Dupa ce am pus arcurile h&r, pe partea soferului, la manevre prin parcari, auzeam pocnituri ca si cum ar sari ceva tensionat. Intrucat au cedat amortizoarele, am luat amortizoare bilstein si bucse cu rulmenti la amortizoare, noi. Cand am dat jos amortizoru de pe stanga, am observat ca in locul unde culca arcul pe rulment era o urma de frecare ca si cum arcu s-ar misca. Am pus noile amortizoare cu bucsele si rulmentii noi, iar pe partea stanga, in continuare mi se aud niste pocnituri la viraje prin parcari. bucsele de sus au fost puse in pozitia care o arata semnele de pe ele. Din ce cauza ar putea sa se miste arcu in partea de jos a rulmentului, unde ar trebui sa fie fix? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna dragi colegi,

a venit timpul sa inlocuiesc amortizoarele la passatul din semnatura si tot citesc pareri si pareri.La golful vechi am pus KYB de care am fost foarte multumit si as opta si la passat pentru aceeasi marca dar am mai citit pareri proaste despre ele ...Voi ce ati montat raport calitate pret?Suspensie normala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare dragi colegi,

Ma puteti ajuta cu un cod pentru arcurile din spate la un Passat Variant model 2009 CBAB, avand codul culorilor: alb - mov - galben - galben.

S-a rupt arcul si acum trebuie sa-l schimb. Ce marca imi recomandati?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3C0 511 115 AD

Verifica si tu. Uite aici linkul https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/passat+4motion+santana/pa/2009-656/5/511-511000/#1

Vezi sa nu te incurci. In stanga iti spune cate marcaje ai si in dreapta culoarea. De exemplu 2 marcaje in dreptul culorii galben.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!